Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2641/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi mennä töihin, niin ei tarvitsisi rasittaa itseään työnhaulla.

Avainasemassa on työnantaja, joka ei valitse työtöntä, vaan työpaikanvaihtajan. Käytännössä töissä jo olevat vain vaihtavat työpaikkoja keskenään.

Vierailija
2642/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CV on hetkessä tehty ja hakemukseen pienet muokkaukset tehtävän mukaan, muuten copy-paste. Että ei se vaikeaa ole nähdä vähän työtä sen eteen, että saa yhteiskunnan maksamia tukia. Näitä tukia ihan jokainen maksaa esimerkiksi ruoan ALV:ssä, eli kaikki ollaan mukana kustantamassa työnhakijoiden elämää.

Pikaista työllistymistä kaikille työnhakijoille! Itsekin olen siinä vaiheessa ollut ja pari kuukautta pidin ihan lomana mutta sitten alkoi tympäistä.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, että pienillä muokkauksilla saisi tehtyä kaikki hakemukset. Jo koulutusta vastaavaa työtä hakiessani tehtävät ja yritykset ovat keskenään niin erilaisia, että ne on pakko kirjoittaa kaikki erikseen. Käytännössä otan aina edellisen pohjaksi, kun alan kirjoittaa uutta, mutta lopputulos on, että olisi ollut helpompi kirjoittaa puhtaalta pöydältä kuin yrittää muokata lauseita ihan eri tehtävään sopivaksi.

Puhumattakaan siitä, jos haen ns. hanttihommia. Silloin pitää käyttää eri CV:täkin, koska jätän siitä silloin pois korkeakoulututkintoni ja sitä koulutusta vastaavan työni. Teen noin, koska haluaisin myös saada hakemani työn.

No ei ole tainnut tuokaan auttaa jos ei ole pysyvää työpaikkaa ilmaantunut?

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraako noita hakemuksia yhtään kukaan ja millä tasolla jos seuraa?

- hakeahan voi sitten vaikka pasuunan puhaltajaksi vaikka ole eläessään pasuunaan koskenut

- aivokirurgiksi vaikka ei ole kirurginveistä koskaan nähnytkään

- hitsariksi vaikka ei osaa hitsata

- lentäjäksi vaikka ei osaa sitäkään

Eikö niitä pykäliä sorvattu siihen suuntaan, että pitää hakea paikkaa, jonka voi saada? Ettei tulisi näitä hitsari hakee kaupunginjohtajaksi hakemyksia.

Ja millähän perusteella hitsari ei saisi hakea kaupunginjohtajaksi?

Kun olet noin varma asiastasi, niin haeppa ja ilmoita se sitten myös toteumassasi Oma asioinnissa. Raportoi myöhemmin tänne, mitä seuraavaksi tapahtui, minua ainakin kiinnostaisi.

Jos et uskalla, tai muuten aio näin toimia, niin sittenhän olet pelkkä pelkuri paskanpuhuja. Nyt olisi mahdollisuus osoittaa että olet sanojesi mittainen.

Tiedän vastaavanlaisen tapauksen Siis en ole itse sellainen. Kaupungissamme oli toisiaan kaupunginjohtajan paikka auki. Sitä haki maanrakennuspuolen työmies. Siis työtön sellainen. Melko hyvä älämölö siitä tuli. Kuntakokeilu oli torunut kovasti. Varoituksen antoivat, kun ekasta niskoittelusta ei voi antaa karenssia. 

Mäkin luin uteliaana työkkärin sivuilla vastaan tulleesta työpaikkailmoituksesta, jossa haettiin kaupunginjohtajaa. Alkoi jo kutkuttaa, että pitäisikö laittaa hakemus ihan piruuttaan, mutta siinä vaadittiin rautaista osaamista kuntien asioista (en muista tarkkaa sanamuotoa) sekä kokemusta johtamisesta. Itselläni ei ollut noita kumpaakaan, jos ei lasten johtamista lasketa, joten en hakenut.

Saa sitä kaupunginjohtajaksi hakea työpaikka se on sekin. Samalla voi myös hakea ylilääkäriksi ilman koulutusta. Tämä Te toimiston pelleily maksaa miljoonia veronmaksajille saati nuo höpöhöpö nettikurssit ja muut minne on pakko mennä. Itse ollut kuukauden työttömänä kun kesäkausi loppui ja heti jouduin tähän pellerumbaan mukaan. Tämän homman ainut iso vaikutus on se että TÖITÄ ON VÄHEMMÄN TARJOLLA JA HAKEMUKSIA EI LUETA

Aluesairaalan johtajan pitäisi lukea sinun pelleilyhakemuksesi ylilääkäriksi?

Vierailija
2644/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys työssäkäyvältä:

Miten muuten todistetaan työkkäriin tuo, että on hakenut tietyn määrän paikkoja?

Otin alussa aina kuvakaappauksen, mutta lopetin, kun ei kukaan kysellyt niiden perään. Eli käytännössä ei ole ainakaan reiluun vuoteen tarvinnut todistaa mitään, vaan vain listata haetut paikat (tehtävänimike, työnantaja ja hakupäivämäärä) työkkärin palvelussa kirjautuneena. Siellä on siis lomake, johon nuo täytetään. Vielä eivät ole tosiaan kyselleet minkään todisteiden perään, vaan ovat uskoneet ilmoitustani.

Hitsit kun itselläni ei ole uskallusta tuohon. Minulla on niin huono onni, että jäisin heti kiinni. 

Vierailija
2645/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten todistetaan työkkäriin tuo, että on hakenut tietyn määrän paikkoja?

Otin alussa aina kuvakaappauksen, mutta lopetin, kun ei kukaan kysellyt niiden perään. Eli käytännössä ei ole ainakaan reiluun vuoteen tarvinnut todistaa mitään, vaan vain listata haetut paikat (tehtävänimike, työnantaja ja hakupäivämäärä) työkkärin palvelussa kirjautuneena. Siellä on siis lomake, johon nuo täytetään. Vielä eivät ole tosiaan kyselleet minkään todisteiden perään, vaan ovat uskoneet ilmoitustani.

Hitsit kun itselläni ei ole uskallusta tuohon. Minulla on niin huono onni, että jäisin heti kiinni. 

Ja ei siinä kauan nokka tuhise kun sen kuvakaappauksen ottaa.

Vierailija
2646/3609 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo vain neljän paikan haku kuukaudessa ole itse asiassa tosi vähän..?

Voisi luulla, että tulisi hakea vaikka vähintään neljää paikkaa päivässä?

Riippuu missä asuu. Mulla vain 1 haku kuussa koska haettavia paikkoja niin vähän.

Pitäiskö sitten harkita muuttoa töiden perässä tai jotain yrittäjyyttä?

Olen eri, kuin tuo jolta kysyit, mutta vastaan silti. 

Olen muuttanut pitkästi yli 10 kertaa ja aina työn perässä. Nyt ikää yli 60v ja en muuta enää yhdenkään työn takia. 

Ystäviä ei  juurikaan ole, koska aina entinen elämä/ystävät ym on jääneet kauaksi ja nyt vanhempana on enää vaikea löytää ystäviä jne. Ei se muuttaminen mitään herkkua ole. Aina uusi kaupunki, uudet ihmiset , uusi yöpaikka, kaikki uutta  ja vierasta. Vielä se nuorena menee, mutta eipä sitä enää yli nelikymppisenä jaksa olla joka vuosi muuttamassa.

En ole koskaan ehtinut juurtua yhteenkään paikkaa ja nyt on aika juureton olo. 

Mulla ihan sama juttu ja olen 60.v. Rajoitteita on paljon , pitäisi työkseen ravata lääkärillä valittamassa kaikki vaivat mitä eteen tulee, jotta tiedot vaivoista näkyy mustaa valkoisella. Nyt on sit lääkärille aika.

Eikä sekään ole auttanut työllistymistä tai työssä viihtymistä, jos rakennukset homeessa ja on muita sisäilmaongelmia sekä työilmapiiri ongelmia. Jos on hyvä tiimi niin sit on huono sisäiima, josta sairastun.

Kahta työpaikkaa haen joka kk.

No, tasan ei mee onnen lahjat.

Vai oikein huono ilmapiiri. Hyvä että tulee tiukennuksia. Ei se niin voi mennä, että kaikesta saa jäädä muiden elätiksi.

Vai että ja että, kyllä se vaan niin on ,että työilmapiiri on huono , kiusaajia täynnä, narsisteja , työhönsä väsyneitä ja kyllästyneitä , jota purkavat  muihin, viattomiin, työntekijöiden vaihtuvuus kertoo aina, jos työpaikalla ei kaikki oikein natsaa!!

Onneksi olen jo siinä vaiheessa , ettei minua minnekkään edes huolita töihin  ja se on minun kannalta hiton hyvä juttu, mieluummin henkinen hyvinvointi , kuin olla huonossa työpaikassa!

Vierailija
2647/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin 2 viikkoa sitten hakemuksen työpaikkaan. Vastattiin, että ottavat yhteyttä seuraavalla viikolla eli piti ottaa yhteyttä viime viikolla. Edelleen odottelen. Työpaikka edelleen haussa. Miksi mulle ei voida vain kertoa, että valinta ei osunut muhun?

Vierailija
2648/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin 2 viikkoa sitten hakemuksen työpaikkaan. Vastattiin, että ottavat yhteyttä seuraavalla viikolla eli piti ottaa yhteyttä viime viikolla. Edelleen odottelen. Työpaikka edelleen haussa. Miksi mulle ei voida vain kertoa, että valinta ei osunut muhun?

Luitkohan varmasti tarkasti? Joskus kirjoittavat, että ottavat yhteyttä haastateltaviin pian tms., mutta silloinhan ei luvata, että kaikkiin otetaan yhteys. Tai sitten vaan ovat h i t a i t a.

Vierailija
2649/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos et netissä pysty tekemään niin kannattaa soittaa virkailijalle ettei katkaise päivärahoja. Joka kuukausi ilmoitettava.

Kirjaudutaan työkkärin sivuille, kirjoitetaan suunnitelman kohtaan työtehtävän nimi ja työnantajan nimi, rasti ruutuun, ok.

Vierailija
2650/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudutaan työkkärin sivuille, kirjoitetaan suunnitelman kohtaan työtehtävän nimi ja työnantajan nimi, rasti ruutuun, ok.

Jos et pysty netin kautta ilmoittamaan hakuja niin soita virkailijalle muuten menetät päivärahoja.

Vierailija
2651/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole seurannut vaimon työttömyysaikaa ja vaikeata on ollut. Viimeiset viisi vuotta hän on ollut varhaiskasvatuksen hommissa.

Sitä ennen oli paljon määräaikaisia töitä. Niihin aikoihin hän kysyi työvoimaneuvojalta neuvoa. Tvn sanoi etteivät he saa neuvoa. HALOO! Mitä ne sitten tekee? Toinen tvn kehotti vaimoa muuttamaan toiselle puolelle Suomea kun siellä olisi töitä.

Kyllä työttömiä on kiusattu viime vuosina ihan liikaa. Niitä epäsosiaalista porukkaa en nyt laske tähän.

Nyt vaimon työttömyys päättyy kun hän jää eläkkeelle ensi kuun alussa.

Mitä mahtaa tehdä hallitus nyt näille, jotka töihin haluavat mutta eivät pääse?

Vierailija
2652/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitkohan varmasti tarkasti? Joskus kirjoittavat, että ottavat yhteyttä haastateltaviin pian tms., mutta silloinhan ei luvata, että kaikkiin otetaan yhteys. Tai sitten vaan ovat h i t a i t a.

Kyllä tarkastin. Selkeästi kirjoitettu, että ottavat minuun seuraavalla viikolla yhteyttä. Se viikko meni jo.

2653/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu siitä, että politiikan moroonit kuvittelevat, että työpaikat lisääntyvät sillä, että haetaan töitä. Oikeasti ne lisääntyvät vain sillä, että luodaan työpaikkoja, helpoimmin se onnistuisi sillä, että ostovoiman leikkaamisen sijasta sitä tuettaisiin, vaan kun se ei käy, kun on sitouduttu hölmöläiseen politiikkaan ja säästämiseen. Tällä päivämäärällä on 25771 avointa työpaikkaa, ja vaikka olisi vain ne viralliset 200 000 työtöntä, niin hakijoita on neljä kertaa enemmän kuin työpaikkoja. Jos kaikki paikat täytettäisin  nyt, tällä sekunnilla, jäisi silti vielä 175 000 työtöntä. Onko tämä jotenkin vaikeata käsittää? Ilmeisesti on, jos on poliitikko. Miksi sitten noita paikkoja ei täytetä? Siksi, että suuri osa niistä tarkoittaa käytännössä sitä, ettei yrittäjä noudata sopimuksia, että työehdot ovat mahdottomat, että palkkaus ei ole normien mukainen jne. Siksi siellä roikkuu tietyt paikat vuodesta toiseen, aina on haku päällä, eikä duuni kenellekään kelpaa.

Vierailija
2654/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hakuvelvoite 1 paikka kuukaudessa. En ymmärrä kitinää systeemistä. Eihän paikkoja ole pakko hakea, koska lomakkeeseen voi ilmoittaa tehneensä avoimen hakemuksen ja sitä ei ole edes pakko tehdä, koska ei niitä voida tarkistaa. Tietenkin on eri asia auttaako tämä järjestelmä ketään työllistymään, mutta tukirahojen eteen, jos joutuu tekemään 10 minuuttia hommia kuukaudessa niin se on melko vähän.

Vierailija
2655/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään järkeä maksaa enää liitolle? Ei

Miten ammattiliitot tähän liittyy?

Vierailija
2656/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään järkeä maksaa enää liitolle? Ei

Miten ammattiliitot tähän liittyy?

Ansiosidonnaista saa, kun joutuu työttömäksi tai lomautetuksi, jos on kuulunut liittoon kyllin kauan. Ellet kuulu liittoon, saat alhaisempaa työnarkkinatukea tms Kelalta

Vierailija
2657/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hakuvelvoite 1 paikka kuukaudessa. En ymmärrä kitinää systeemistä. Eihän paikkoja ole pakko hakea, koska lomakkeeseen voi ilmoittaa tehneensä avoimen hakemuksen ja sitä ei ole edes pakko tehdä, koska ei niitä voida tarkistaa. Tietenkin on eri asia auttaako tämä järjestelmä ketään työllistymään, mutta tukirahojen eteen, jos joutuu tekemään 10 minuuttia hommia kuukaudessa niin se on melko vähän.

En varsinaisesti "kitise", mutta en ynmärrä miksi mulla on 4hakua/kk, vaikka osa-aikatöissä ja anssilla eläkkeeseen asti. Ove 50%.

N62v 8kk

Nyt olis nuorempien vuoro!

Vierailija
2658/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan. Se kuulostaa tosi vähältä. Eli 1 per viikko.

Vierailija
2659/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan. Se kuulostaa tosi vähältä. Eli 1 per viikko.

En tarkoita pelkkää omaa työnmäärääni, vaan sitä turhaa vaivannäköä, mitä aiheutan työnantajille "turhista" hakemuksistani. En aio enää koskaan olla täyspäiväisesti töissä, 40v riittää.

Vierailija
2660/3609 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole helppoa meillä ulosottovelkaisillakaan teen kokoaikatyötä mut matalapalkka alalla ulosotto ottaa 1/3 palkasta...ja mitään tukia en saa kela ei huomioi ulosotto osuuksia sanovat että tienaan liikaa! 1200 e/kk,siitä pois ulosotto ,vuokra,vesi,sähkö,netti,ruoka,hygienituotteet...

eipä jää hirveästi mitään jäljelle ei varaa käydä lääkärissä tai ostaa rikkimenneen koneen tilalle heti uutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi