Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Depeche Moden Andy Fletcher on kuollut

Vierailija
26.05.2022 |

Johan nyt on riittänyt suru-uutisia tälle päivälle.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo odotellut koska Depeche Mode tulisi Suomeen. Aina kuunnellut paria kappaletta, mutta lähiaikoina perehtynyt enemmän heidän musiikkiin. Hieno bändi. Nyt voi varmaan pistää jäihin odottelun :(

Vierailija
42/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sattuu ja kovaa - yksi mun lempibändeistä 😢

Sama juttu. Ja jo aiemmin tänään uutisoitiin yhden lempparinäyttelijän eli Ray Liottan kuolema.

Toivottavasti nyt ei ole niin, ettei kahta ilman kolmatta :(

Taylor Hawkins, Sidney Portier, William Hurt, Gary Brooker, Fred Ward, Kenneth Welsh, Vangelis, Naomi Judd, Kenneth Tsang, Gilbert Gottfried, sarjakuvapuolelta Neal Adams ja George Pèrez...

Juu selkä tulee vastaan monelta :/ ei tänne kai onneksi kukaan pysyvästi jää - edes Vauvaan?

Typo iski: Sidney POITIER.

Juu, Andyn ei olisi odottanut ensimmäisenä delaavan, nykybändin Davella ja Martinilla kun oli enemmän sekoiluja päihteiden ja vaarallisen elämäntyylin kanssa. Bändissä Andylla ei silti vaikuttanut olevan juuri minkäänlaista fyysistä roolia lavalla satunnaisia käsienheilutteluja lukuunottamatta, varsinainen kosketinsoittajakin keikoilla oli ihan eri tyyppi. Räiskyvämpien bändijäsenten keskinäisen kemian manageroinnissa ja oheistuotemyynnin organisoinnissa olivat hänen vahvuutensa, kuten saatesanoissakin ilmenee, aina oli muille juttukaverina.

Saa nähdä, mitä vaikuttaa bändin tulevaisuuteen, ovat kumminkin ennenkin aina jatkaneet, vaikka sävellyksien ja tuotannon kannalta oleelliset Vince ja Alan lähtivätkin ja Fletchillä ei taida olla yhtään biisikrediittiä. Hienoja biisejä joka tapauksessa pitkällä uralla saaneet aikaan ja vaikuttaneet musadiggareihin yli genrerajojen, vaikka viime vuosina levykokonaisuudet eivät niin onnistuneita ole olleetkaan kuin kultavuosina ja vasta remixeinä biisien parhaat puolet ja soundit ja särmä movat löytyneet.

Ehkä mennään soolourille, ehkä Alan palaa bändiin, ehkä tulee mollivoittoinen käänne synkempään soundiin seuraavalle levylle? Musiikin tekemistä tai kiertämistä nämä muut kaverit eivät varmasti lopeta koskaan. Se on vaan nyt tehtävä ilman Fletchiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Räiskyvämpien bändijäsenten keskinäisen kemian manageroinnissa ja oheistuotemyynnin organisoinnissa olivat hänen vahvuutensa, kuten saatesanoissakin ilmenee, aina oli muille juttukaverina.

No onpa aika alentavaa tiivistää 40 vuoden työpanos joksikin merkkarimyyntivastaavana toimimiseksi. Fletcher hoiti mediasuhteita, tiedotti, toimi studiomuusikkona, manageroi yleisesti, järkkäsi kiertueasiat kondikseen jne. jne.

Vierailija
44/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen olo, ettei bändi jatka ilman Andya.

Vierailija
45/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen olo, ettei bändi jatka ilman Andya.

Mulla on sellainen olo, ettei Depeche Modea ole enää olemassa. Sinänsä erikoista, jos bändin hajottaa sellaisen jäsenen poistuminen, jolla ei ollut juurikaan minkäänlaista musiikillista panosta, mutta jota ei voi mitenkään korvata. RIP Andy 😭

Vierailija
46/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
47/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin karmivaa, kun täällä palstalla oli eilen keskustelu siitä, kenen julkkiksen kuolema tulee kehenkin iskemään kovimmin. En vastannut ketjuun, mutta pohdin tykönäni, että Depeche Moden jäsenet (erityisesti Dave) koskisivat todella kipeästi.

😔

Vierailija
48/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIP

DM on kulkenut mukana vuosikymmenet, teinistä keski-ikään. Yksi niitä bänfejä, joita kuuuntelee uudestaan ja uudestaan ja silti kuulostaa tuoreelta. 

Vierailija
49/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Depeche Mode fani vuodesta 1982 lähtien. Osui nyt pahasti tämä ennenaikainen kuolema. :(

Olisikohan tämä sellainen asia joka muuttaisi vielä Alan Wilderia palaamaan bändiin ihan vaikka

vaan Fletchin muistoa kunnioittaakseen? Muuten en oikein osaa nähdä Depeche Modelle tulevaisuutta vain Martin Goren ja Dave Gahanin duona kiertuemuusikoilla vahvistettuna.

Vierailija
50/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin karmivaa, kun täällä palstalla oli eilen keskustelu siitä, kenen julkkiksen kuolema tulee kehenkin iskemään kovimmin. En vastannut ketjuun, mutta pohdin tykönäni, että Depeche Moden jäsenet (erityisesti Dave) koskisivat todella kipeästi.

😔

Olisin veikannut että laulaja Dave olisi mennyt ensin, sehän on meinannut kuolla yliannostuksiin 4 kertaa, saanut jopa sydärin lavalla 1993!

Siitähän on sanottu että tuo mies on kuin kissa jolla 9 elämää. Hänkin täytti juuri 60.

Vierailija
51/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ja jo aiemmin tänään uutisoitiin yhden lempparinäyttelijän eli Ray Liottan kuolema.

Taylor Hawkins, Sidney Portier, William Hurt, Gary Brooker, Fred Ward, Kenneth Welsh, Vangelis, Naomi Judd, Kenneth Tsang, Gilbert Gottfried, sarjakuvapuolelta Neal Adams ja George Pèrez...

Juu selkä tulee vastaan monelta :/ ei tänne kai onneksi kukaan pysyvästi jää - edes Vauvaan?

Voi ei, kantrilaulaja Naomi Judd, joka oli näyttelijä Ashley Juddin äiti! :o

Vierailija
52/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tämä sellainen asia joka muuttaisi vielä Alan Wilderia palaamaan bändiin ihan vaikka

vaan Fletchin muistoa kunnioittaakseen? Muuten en oikein osaa nähdä Depeche Modelle tulevaisuutta vain Martin Goren ja Dave Gahanin duona kiertuemuusikoilla vahvistettuna.

Oma käsitykseni on, että Alanin ja muiden välit ovat jokseenkin hyiset. Onko muilla parempaa tietoa asiasta? Yritin jo kytätä Alanin someakin, että ilmestyykö sinne jotain muistelua Andysta.

Vierailija
53/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sille toiselle DM ketjulle tapahtui kun poistettiin? Viimeksi kun luin oli hiljaistakin.

Vierailija
54/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo odotellut koska Depeche Mode tulisi Suomeen. Aina kuunnellut paria kappaletta, mutta lähiaikoina perehtynyt enemmän heidän musiikkiin. Hieno bändi. Nyt voi varmaan pistää jäihin odottelun :(

Mä olin niiden keikalla kun olivat viimeksi Suomessa. Rakastan tätä bändiä :'( Nytkö alkaa koronarokotteet niittämään satoa...

Vierailija
55/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sille toiselle DM ketjulle tapahtui kun poistettiin? Viimeksi kun luin oli hiljaistakin.

Olin sinne kirjoittamassa pitkän pätkän ja sitten päivitin sivun ja sitä ei ollut enää.

Aika tylsää poistella, kun ei siellä ollut mitään asiatonta. Musiikkivideolinkkejä on ennenkin saanut lisätä.

Vierailija
56/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin sinne kirjoittamassa pitkän pätkän ja sitten päivitin sivun ja sitä ei ollut enää.

Aika tylsää poistella, kun ei siellä ollut mitään asiatonta. Musiikkivideolinkkejä on ennenkin saanut lisätä.

Täällä musaketjuissa käy yleensäkin aika helkkarin suuri kato/sensuuri, jos ketju ei ole ns. OFFICIAL ja sisällä vain yhden kirjoittajan hyväksymää materiaalia :/

Vierailija
57/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko itsari?

Vierailija
58/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Räiskyvämpien bändijäsenten keskinäisen kemian manageroinnissa ja oheistuotemyynnin organisoinnissa olivat hänen vahvuutensa, kuten saatesanoissakin ilmenee, aina oli muille juttukaverina.

No onpa aika alentavaa tiivistää 40 vuoden työpanos joksikin merkkarimyyntivastaavana toimimiseksi. Fletcher hoiti mediasuhteita, tiedotti, toimi studiomuusikkona, manageroi yleisesti, järkkäsi kiertueasiat kondikseen jne. jne.

Joka bändi tarvitsee Fletchin kaltaisen jäsenen, joka hoitaa tausta-asiat ja pitää homman kasassa, en mä sitä aliarvioi. Muuten ollaan "joku muu vie fyrkat" -tilanteessa kuten Elvis oli Parkerin kanssa tai Deppareiden kanssa samanlaista pitkää uraa vetänyt New Order omien levy-yhtiöidensä kanssa. Lavalla se ei vaan mitenkään näkynyt ja mä puhun nyt siitä live-esiintymisestä, jossa Fletch ei koskaan ollut valokeilassa tai näyttänyt edes soittavan mitään.

Jokaisella on tietysti esiintymistyylinsä, mutta koskaan ei ainakaan minulle ihan bändin pitkäaikaisena fanina tullut fiilis, että hän on siellä sekuntiakaan euforisen keikkafiiliksen tai yleisön edessä esiintymisen takia. Melkein voisi ajatella, että Fletch ennemminkin monitoroi ja tilikirjaa siellä keikkatuloja livenä, eikä soita edes taustanauhoja. Missään vaiheessa bändin historiassa en muista nähneeni hänen soittaneen yhtään syntikkasooloa tai päämelodiaa tai että hänellä olisi ollut omaa musiikillista sooloprojektia bändin ohella, kuten kaikilla muilla. Flood tai Anton Corbijn ovat minulle Fletchiä merkittävämmät hahmot bändin historiassa, eivätkä he ole edes bändin jäseniä.

Dave ja Fletch olivat lavalla ihan ääripäät. Sitä minä tässä nyt haluaisin korostaa, en kenenkään mielipahaksi tämän shokeeraavan uutisen tiimoilta, vaan ihan huomiona. Martinia tai Davea ei voi tässä bändissä paikata, kun kuolevat, Fletchistä isoin otsikko ja uutinen ikinä on nyt tämä kuolinilmoitus, halusimmepa sitä tai emme. Fyysisesti livenä hän ei ollut oikein koskaan paikalla, joten nähtäväksi jää, jos bändi vielä keikkailee, tuleeko siihen joku eläväisempi tai biisintekoon osallistuvampi tilalle.

Saa ihan vapaasti oikaista mun vähätteleviä käsityksiä, jos on parempaa tietoa. I feel you.

Vierailija
59/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIP. Onneksi oli täysi rokotussarja, niin pääsi keikoille korona-aikana.

Vierailija
60/76 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki luettelemasi siis kuoli yhtenä ja samana päivänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi