Mies "jätti" minut, vaikka yhdessä ollaan
Yhteinen koti, lapsi, elämä ja kaikki. Mieheni vaan on jättänyt minut. On henkisesti aivan poissa. En tiedä miten lähteä avaamaan tätä. Luulin että se on joku vaihe, iso elämänmuutos lapsen saamisen jälkeen jne. Lapsi on jo 1,5v ja ajaudumme vain kauemmas toisistamme. Mietittiin lasta pitkään ja puhuin paljon siitä miten tärkeää minulle olisi antaa ehjä ja lämmin perhe lapselle, kun itselläni ei sitä koskaan ollut. Lapsi on ihana ja kaikki on mennyt hyvin, vaan mieheni on minut jättänyt. Kysyminen asiasta aiheuttaa vain riidan, muka syyttelen. En saa yhteyttä, vaikka hän seisoisi metrin päässä minusta.
Kommentit (38)
Entä jos mies on mököttäjä ja kontrolloi sillä toista. Ja ei auta kuin ero, jos haluaa normaalin parisuhteen. Puhumaton liian vaikea parisuhteessa, jos ei koskaan tietoa mistä kyse. Paitsi jos on joku sairaus joka vaikeuttaa puhumista ja kommunikointia, nuorella tuskin on mitään.
Itse lopetin seksin yrittämisen kun pakkeja tuli liikaa. Naisella ei ole seksi haluja.
En tiedä mistä teillä on kyse ja narsistikortin heiluttelu on ainakin tietojesi perusteella ala-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mies on mököttäjä ja kontrolloi sillä toista. Ja ei auta kuin ero, jos haluaa normaalin parisuhteen. Puhumaton liian vaikea parisuhteessa, jos ei koskaan tietoa mistä kyse. Paitsi jos on joku sairaus joka vaikeuttaa puhumista ja kommunikointia, nuorella tuskin on mitään.
No tuo mököttämällä kontrollointikin on yksi narsistin perustyökalu.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin seksin yrittämisen kun pakkeja tuli liikaa. Naisella ei ole seksi haluja.
En tiedä mistä teillä on kyse ja narsistikortin heiluttelu on ainakin tietojesi perusteella ala-arvoista.
Todella ala-arvoista tulla väittämään, että narsistikortin heiluttelu on jotenkin arveluttavaa. Ap:n avaus oli pullollaan red flageja.
Narsistin perheenjäsenenä altistuu vähintään henkiselle väkivallalle ja ilmapiiri haittaa sekä ap:n että lapsen elämää, mikäli heidän perheessään on narsisti. He sairastuvat molemmat.
Onko sinusta normaalia, että pienen lapsen äiti kirjoittaa, että hänen miehensä on fyyisisesti paikalla, mutta henkisesti jättänyt hänet? Ei ole. Paitsi narsistiperheessä se juuri on ihan normaalia ja tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ala-arvoista tulla väittämään, että narsistikortin heiluttelu on jotenkin arveluttavaa. Ap:n avaus oli pullollaan red flageja.
Narsistin perheenjäsenenä altistuu vähintään henkiselle väkivallalle ja ilmapiiri haittaa sekä ap:n että lapsen elämää, mikäli heidän perheessään on narsisti. He sairastuvat molemmat.
Onko sinusta normaalia, että pienen lapsen äiti kirjoittaa, että hänen miehensä on fyyisisesti paikalla, mutta henkisesti jättänyt hänet? Ei ole. Paitsi narsistiperheessä se juuri on ihan normaalia ja tavallista.
Ratkaisu löytyy psykologiasta, ei yläastetasoisesta psykiatriasta.
Vierailija kirjoitti:
Yleistä tuntuu olevan tämä, vaikka harvoin varoitellaan.
Vaikea sanoa muuta, kuin että yritä sitkeästi keskustella miehen kanssa, vaikka suuttuisikin. Älä vaikene enää. Kerro että kaipaat ja rakastat häntä, eikä asiat voi jatkua näin välillänne.
No, tässäpä oiva alkukarsintatesti narsismiin.
Mikäli mies kykenee normaaliin keskusteluun, kun ap kertoo tunteensa ja toivoo miehen hakevan apua niin mies tuskin on narsisti.
Jos mies suuttuu, kieltäytyy keskustelemasta, kääntää syyn ap:n niskoille, keskustelee sellaisella sanasalaatilla, että hommaan ei tule mitään järkeä, on suuret mahdollisuudet sille, että ap:n mies on narsisti.
No oli sitten narsisti tai ei, haluaisin takaisin sen miehen mikä hän oli minulle 7 vuotta ennen kuin alkoi tämä "vaihe". Hiljaisen puoleinen hän on aina ollut, enemmän toiminnan mies kuin puhuja. Ei hänen puhumattomuutensa ole mitään vihaista mykkäkoulua, hänellä vaan ei tunnu olevan minulle mitään sanottavaa. Ja ei minullakaan juuri hänelle kun keskusteluyhteytemme on täysin hiipumassa. Usein yritän jotain kysellä, mutta hän ei jaksa jatkaa juttua. Ap
Onko hänet vienyt ura ja muu? Kofeiini, juttelee kaverille mieluummin, ei keksi mitään sanottavaa?
Vierailija kirjoitti:
No oli sitten narsisti tai ei, haluaisin takaisin sen miehen mikä hän oli minulle 7 vuotta ennen kuin alkoi tämä "vaihe". Hiljaisen puoleinen hän on aina ollut, enemmän toiminnan mies kuin puhuja. Ei hänen puhumattomuutensa ole mitään vihaista mykkäkoulua, hänellä vaan ei tunnu olevan minulle mitään sanottavaa. Ja ei minullakaan juuri hänelle kun keskusteluyhteytemme on täysin hiipumassa. Usein yritän jotain kysellä, mutta hän ei jaksa jatkaa juttua. Ap
Pointti tälle narsistijankutukselle on se, että jos miehesi on narsisti, hän on lopullisesti menyttä ja niin on sinun ja lapsesi mielenterveys myös, mikäli ette lähde mahdollisimman pian. Noissa prosesseissa menee usein pitkään, jopa vuosia hyväksyä asioita, joten tämä asia olisi siksi hyvä saada nyt alulle - sinun tietoisuutesi sille tasolle, että voit tehdä ihan aidosti arvion etkä mutuilulla.
Olen itse narsisti-isän hajottama ja tuhlannut viisi vuotta elämästäni hakkaamalla päätä seinään narsistipuolison kanssa, ei, häntä ei todellakaan saanut takaisin, kuten ei isääkään.
Voisiko olla mahdollista että lapsen syntymä on laukaissut jonkin miehen omaan lapsuuteen liittyvän trauman? Että on siksi mennyt lukkoon eikä kykene käsittelemään asiaa? Tai edes kunnolla tiedostamaan asiaa? Äskyilee sitten vain menemään kun on niin ahdistus päällä. Kyllähän tuossa tilanteessa olisi tärkeä puhua jollekin ammattilaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistä tuntuu olevan tämä, vaikka harvoin varoitellaan.
Vaikea sanoa muuta, kuin että yritä sitkeästi keskustella miehen kanssa, vaikka suuttuisikin. Älä vaikene enää. Kerro että kaipaat ja rakastat häntä, eikä asiat voi jatkua näin välillänne.No, tässäpä oiva alkukarsintatesti narsismiin.
Mikäli mies kykenee normaaliin keskusteluun, kun ap kertoo tunteensa ja toivoo miehen hakevan apua niin mies tuskin on narsisti.
Jos mies suuttuu, kieltäytyy keskustelemasta, kääntää syyn ap:n niskoille, keskustelee sellaisella sanasalaatilla, että hommaan ei tule mitään järkeä, on suuret mahdollisuudet sille, että ap:n mies on narsisti.
Mene nyt hoitoon diagnooseinesi, ainoa red flag narsismista tässä keskustelussa olet sinä.
Vierailija kirjoitti:
Koita hyväksyä sekin, että narsisti tai ei, tuskin saat miestä koskaan takaisin. Hänellä tulisi olla motivaatio siihen. Oletko sinä sen arvoinen (miehelle), että hän jaksaa tulla takaisin? Ilmeisesti et ole, hän on devaluoinut sinut silmissään ja siksi käyttäytyy miten sattuu.
Voit myös lukea netissä kirjaa Why does he do that.
Haluatko tosiaan olla seksittömässä liitossa, jossa sinua ei huomata? Mitä luulet sen tekevän itsetunnollesi?
Entä lapsi, millainen isä ja miehenmalli hän on lapselle?
Pariterapiaa seurakunnasta. Ei puhumattomuus aina ole pyrkimystä kontrolloida vaan ehkä ei vain osaa sanoa mitään, ei tiedä mitä tuntee? Itse laittaisin miehen muualle vähäksi aikaa miettimään miten haluaa jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla mahdollista että lapsen syntymä on laukaissut jonkin miehen omaan lapsuuteen liittyvän trauman? Että on siksi mennyt lukkoon eikä kykene käsittelemään asiaa? Tai edes kunnolla tiedostamaan asiaa? Äskyilee sitten vain menemään kun on niin ahdistus päällä. Kyllähän tuossa tilanteessa olisi tärkeä puhua jollekin ammattilaiselle.
On sekin mahdollista. Ei hänenkään lapsuutensa ihan ruusuinen ollut. Ja miehen isä kuoli yllättäen hänen ollessaan vajaa parikymppinen, se on ollut hänelle tosi kipeä asia. Ap
Ymmärtääkö hän, että rakastat häntä? Ei tuo kuulosta narsistilta, jotain muuta? Joku muu mielessä, ikäkriisi tai jotain.
Keskimääräinen mies suostuu liikakansoittamaan naisen mieliksi. Syy-seuraussuhteita ei ymmärretä ja sitten iskee masennus kun tajuaa että on enää olemassa vain toisten tarpeita varten kunnes luonto korjaa lopullisesti pois.
Luuletko, että naristit ovat jotenkin 100 % ajasta ilkeitä hirviöitä? Johan ne silloin tunnistaisi jokainen eikä yksikään pääsisi naimisiin eikä saisi lapsia ja juuri narsisteilla kuitenkin on avioliittoja usein montakin.
Kuvailet täysin keskimääräistä oppikirjamaista kuvausta parisuhteesta/avioliitosta narsistin kanssa. Et ilmeisesti ole perhehtynyt aiheeseen, koska et tunnista asiaa, etkä tiedä suhteen etenemisen kaavaa.
Jos miehesi olisi oikeasti lämmin ja rakastava ihminen, hän hakisi itse itselleen apua kauhistuneena tilanteesta, ellei sitten ole psykoosin kaltaisessa toiminnan ja ymmärryksen estävässä tilassa. Minä valehtelin itselleni 30 vuotta. Montako vuotta sinä aiot selitellä asiat parhain päin ja toinen koko sen ajan viis veisaa sinusta ja sinun hyvinvoinnistasi?