Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka puolelle kehoa kutiaa. Ärsyttävää. Lisäksi ylävatsan painon tunne. Lääkkeiden yliannostus taustalla.

Vierailija
26.05.2022 |

Ehdotuksia mitä on?
En kärsi atooppisesta ihosta.
Hikoilen aika paljon ja tulee tuskainen olo helposti. Ylävatsalla todella outoa tunnetta. Kuin joku tyrä painaisi ja kihelmöisi vatsa peitteitä vasten. Jännä tunne. Tulen täyteen nopeasti myös, en jaksa enää syödä yhtä paljon kuin ennen vaikka ruokahalu on kyllä säilynyt enkä ole päässyt laihtumaan. Se ärsyttää silloin kun olen varannut itselleni mättöpäivän, joka jää kokematta kun en jaksakaan syödä. Toki hyvä juttu mutta myös minulle vähän ihmeellinen.

Tuskin liittyy toisiinsa. Lääkkeiden yliannostus takana. Voiko tuo vatsavaiva johtua siitä?
Ihosta en tiedä, kutiaa vain. Etenkin iltaisin joka puolelta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin 😳

Vierailija
2/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä olet ottanut yliannoksen? Älä vaan sano että parasetamolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutina viittaa maksaongelmaan

Vierailija
4/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiaatit voivat myös kutittaa.

Vierailija
5/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa mäkin veikkaisin. Mene hyvä ihminen lääkäriin!!!

Vierailija
6/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa poksahtamassa. Paineen tunne ja kutina liittyvät molemmat maksaoireisiin. 

Vierailija
7/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ottanu sit tarpeeks

Vierailija
8/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa- tai haimasyöpä

Vierailija
9/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedit siis yliannostuksen ja nyt ihmettelet outoja tuntemuksia?

Mene lääkäriin. Nykylääkkeillä ei saa millään itseään hengiltä mutta niillä saa paljon vahinkoa aikaan.

Mitä lääkkeitä sä vedit? Sulla voi olla vaikka maksa paskana.

Vierailija
10/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Siis olen käynyt lääkärissä. Olen saanut apua ja nyt asiat ovat paremmin. Flimmeri kyllä tuli myöhemmin tuon yliannostuksen jälkeen. Ei mitään vakavaa kuitenkaan, se meni ohi ja kävin ekg.

Jokatapauksessa kaikki veriarvot ovat todella hyviä olleet viikko tuon tapahtuneen jälkeen. Aivan erinomaiset, ei siis mitään ollut ja ihmettelin sitä itsekin.

Mietin kyllä tuota vatsaa, niin ehkä pieni haava voisi olla ylävatsassa?

Tavallaan se kutiaa ja kihelmöi samasta kohtaa, tuntuu kuin jokin olisi sisälläni ja liikkuisi välillä. Mutta se ei ole jatkuvaa.

Vatsa on ollut turvonnut pallo mutta voi johtua myös ihan huonosta ruokavaliosta.

Kiitollinen olen nyt ettei kai kummempaa ainakaan verikokeiden perusteella jäänyt. Lääkkeitä oli satoja, sisälsi myös parasetamolia (joku kysyi tuossa).

Nyt arki normaalia ja olen uupunut mutta muista syistä.

Ap

Vierailija
11/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kävin lukemassa:

"Maksasairaudet ovat alkuvaiheessa oireettomia, tai oireet voivat olla epämääräisiä kuten väsymys, lievä lämmönnousu, ruokahaluttomuus, pahoinvointi tai painon tunne ylävatsalla. Kutina liittyy kolestaasiin eli tilaan, jossa sappi ei pääse erittymään maksasta suolistoon."

Okei. Tämä on kyllä oma vikani.

En tiedä kuitenkaan jos vaikka olisikin jotain muuta. Kun ne maksa-arvotkin oli noin viikko sitten ihanteelliset. Vatsan turvotus on ollut jo pidempään mutta tuo tuntemus ylävatsalla on uusi.

Ap

Vierailija
12/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lisää.

Vierailija
13/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa on sanonut poksistafeijaa. Keppeet mullat.

Vierailija
14/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Hämähäkkiluomikin mainittu maksan ongelmissa. Tässä vaan just mietin pari päivää sitten, että mitä käsivarsien iholle on ilmaantunut. Punaista ihottuman näköisiä epämääräisiä läiskiä. Iho on kuiva, joten ihottumaksi olen ajatellut. Ehkä sitä se onkin.

Ap

Vierailija
15/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene huomenna heti aamulla lääkäriin. Ne maksa-arvot voi huonontua ihan päivässäkin. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa, mutta mene ehdottomasti tarkistuttamaan tilanne uudelleen. 

Vierailija
16/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy uudestaan lääkärissä ja kerro myös kutinasta. Se on oikeasti maksaongelmien oire.

Tuskin sinulla alientoukkaakaan on vatsassa.

Vierailija
17/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. En siis tiennytkään, että vielä myöhemmin saattaa ilmaantua jotain oireita. Siis enää viikon jälkeen kun keho on puhdistunut ja suodattanut kaikki myrkyt.

Olin vajaan viikon päästä jo työkuntoinen enkä ole ajatellut koko tapahtumaa paljoo. Häpeän sitä niin. Ei vain ollut ulospääsyä pääni sisällä ja halusin ratkaista tämän sitten aika radikaalilla tavalla. Harmitti kyllä kun heräsin, että voihan hitto mutta nyt haluan jo unohtaa koko homman.

En ole syönyt lääkkeitä tuon jälkeen. No paitsi vitamiineja ja maitohappobakteereja.

Lääkäri sanoi, ettei huolta kun kokeet ja sydän nornaali. Oli hyvä lääkäri, jutteli kanssani reilun tunnin.

Niin nyt siis joudun varmaan käymään sitten taas lääkärissä. Hävettää kyllä taas. Huomenna töihin ja sitten yritän päästä viikonloppuna linjoille jonkun lääkärin kanssa.

Ap

Vierailija
18/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutina viittaa maksaongelmaan

Tämä

Vierailija
19/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän huonosti selitetty tuo ylävatsa tuntemus. Ei siis tunnu että jokin liikkuisi vaan ehkä enemmänkin painaisi. En osaa sanoa. Hassu tunne ollut tässä joitakin päiviä.

Luulin, että järkyttävä väsymys ja säryt ympäri kehoa johtuu ihan vain työstä, joka on raskasta. Kestää totutella taas siihen hommaan

Ehkä sitten siinä voi olla muutakin. Menen lääkäriin töiden jälkeen, onneksi verikokeet tulevat niin nopeasti, joten ehkä sen verran voisivat katsoa jos yksityiselle vaikka menen.

Ap

Vierailija
20/49 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa on sanonut poksistafeijaa. Keppeet mullat.

Olen alle 30-vuotias. Oma vika tietenkin, silti ala-arvoista kommentointia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi