Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: "Jos lakimuutos menee läpi, viranomaiset voivat pian ottaa käyttöönsä yksityisiä omakotitaloja"

Vierailija
26.05.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12459711

"Rajavartiolakiin kaavaillaan muutoksia, jotka antavat rajaviranomaisille mahdollisuuksia ottaa yksityisomistuksessa olevia kiinteistöjä ja muuta omaisuutta käyttöön tarvittaessa. Kyseessä on normaaliolojen lainsäädäntö, eli kiinteistön käyttöönotto ei vaatisi poikkeusoloja ja valmiuslakia"

Siis mitä hemmettiä? Ilman poikkeusoloja voivat viranomaiset jatkossa ottaa yksityisten ihmisten omaisuutta käyttöönsä! Mitä ihmettä täällä tapahtuu, oikeasti?

Kommentit (261)

Vierailija
81/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä se on se varjopuoli, kun aina vaadittaan rajojen turvaamista.

Tälläistä se kaikkein pahimmissa tilanteissa saattaa olla.

Eikähän valtio eli Rajavartiolaitos noita ilmaiseksi käyttöön ota.

Jutussa lukee selkeästi, että käyttöönotosta maksetaan omistajalle täysi korvaus.

Niin, koska pitäähän asunnon/kiinteistön omistajienkin jossain asua. Eli maksaa vuokraa tai hotellin huoneesta hintaa, kun häädetään normioloissa pois kotoaan.

Vierailija
82/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaus vastaan ja tulipalo on minun strategiani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällähän on jatkuva vinku siitä kuinka "syrjäseutujen taloja ei halua kukaan". Haluatteko ne siis vai ette?

Vierailija
84/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii tulla yrittämään ottaa minun omaisuuttani. Voi olla, että saisivat narukäsivirkamiehet tehdä vähän töitä sen eteen.

Joopajoo. Et sinä nössö mitään uskalla tehdä

En tiedä hänestä mutta minä tapan, jos minun asuntoani yritettäisiin viedä. Ei minulla ole mitään menetettävää. Jos minä kuolen niin hyökkääjä kuolee myös. Minun sieluni on valmis.

Vierailija
85/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et omista mitään ja olet onnellinen."

Agenda etenee suunnitelman mukaisesti.

Tämä on kylläkin ihan Suomen omaa säätöä ja/tai huonoa lainvalmistelua taas. Asun itse muualla Euroopassa eikä täällä ole merkkiäkään mistään omistamisen kieltämisestä ym. agendoista. Se, että joku taho esittelee omia utopioitaan (tai näkökulmasta riippuen dystopioitaan) ei vielä tarkoita, että kukaan niitä toteuttaisi. Kaikenlaisia kuvitelmia ideaaleista on esitetty vaikka kuinka pitkään, mm. Platonin valtio, Thomas Moren Utopia.

Suomihan on pilottimaa tässä muutaman muun maan kanssa. Etenee kyllä aikanaan muihinkin maihin, jos annetaan edetä.

Vierailija
86/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi lainsäätäjät on varmaan niitä kesämökeille ujuttautujia. Laki takaisi pääsyn.

Vierailija
88/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tossa ole kyse enemmänkin siitä että voidaan ottaa venäläisten omistamia alueita venäjän radalla käyttöön?

Niinpä. Ihan selvästi, mutta täällä mammat luumee että nyt niiden älvsby-talot viedään valtion toimesta😆

Niin ja on niitä ve n ä l äisten omistamia kiinteistöjä ympäri Suomea kriittisillä paikoilla. Hyvä jos valtio saa lunastaa ne jatkossa.

Nyt puhut omiasi. Ylen jutussa lukee, että otetaan asutuskäyttöön. Kyse on ihan tavallisten suomalaisten kodeista. 

Suora lainaus: (yksi sana poistettu)

"Lisäksi rakennuksia voitaisiin käyttää esimerkiksi piiiiiiip hakevien henkilöiden majoittamiseen."

Vierailija
89/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et omista mitään ja olet onnellinen."

Agenda etenee suunnitelman mukaisesti.

Tämä on kylläkin ihan Suomen omaa säätöä ja/tai huonoa lainvalmistelua taas. Asun itse muualla Euroopassa eikä täällä ole merkkiäkään mistään omistamisen kieltämisestä ym. agendoista. Se, että joku taho esittelee omia utopioitaan (tai näkökulmasta riippuen dystopioitaan) ei vielä tarkoita, että kukaan niitä toteuttaisi. Kaikenlaisia kuvitelmia ideaaleista on esitetty vaikka kuinka pitkään, mm. Platonin valtio, Thomas Moren Utopia.

Suomihan on pilottimaa tässä muutaman muun maan kanssa. Etenee kyllä aikanaan muihinkin maihin, jos annetaan edetä.

Ja meinaat, että useimmissa maissa ei olisi täysi kaaos ja vastarinta, jos tätä ikinä millään tavalla merkittävässä mittakaavassa ajettaisiin ainakaan seuraavan parin sadan vuoden aikana? Kuule, asuinmaasani oli kunnon rähinä jo muutamasta pari viikkoa kestäneestä koronarajoituksesta, jotka olivat vieläpä paljon lievempiä kuin monissa muissa maissa. Olen itse hyvin rauhallinen yksilö, mutta minä ja varmasti useimmat kaltaisenikaan eivät katso sormien läpi mitä tahansa. Esimerkiksi tämä Suomen kaavailtu laki on liian laaja ja sallii liian paljon.

Vierailija
90/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tossa ole kyse enemmänkin siitä että voidaan ottaa venäläisten omistamia alueita venäjän radalla käyttöön?

Juuri näin, Ylen uutisissa mainittiin erityisesti kiinteistöt joilla on helikopterikenttiä. Turha inistä jos rajaa lähtee turvaamaan väkeä ja he elävät tyhjillään olevissa kiinteistössä ja estävät helikopterien jne laskeutumisen.

Ei puhuta helikopterikentästä, vaan alueesta joka soveltuu helikopterin laskeutumiseen. Esimerkiksi pelto, nurmikenttä tms. käy hyvin.

Suora lainaus Ylen jutusta:

– Esimerkkinä voitaisiin kuvitella vaikkapa helikopterin laskeutumiseen välttämättä tarvittava ja soveltuva tila, sanoo sisäministeriön hallintoneuvos Sanna Palo.

Vierailija
91/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki suomennettuna selkokielelle:

1. Rajat auki.

2. Muukalaiset sisään.

3. Suomalaiset ulos kodeistaan.

4. Muukalaiset sisään suomalaisten ex-koteihin.

Reilu meininki.

Vierailija
92/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja poistuu tiheämpään tahtiin kuin Neuvostoliiton bolshevikeilta.

Ensin valtio vie itsemääräämisoikeuden kehoosi. Sitten se vie omaisuutesi. Inflaatio syö rahat. Jep jep.

Vierailija
93/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset antaa kaiken vaan tapahtua? Miksi emme kapinoi mitään vastaan?

Eikö täällä nimenomaan ole kolme kuukautta päivitelty sitä, miksei itänaapurin Suomessa omistamille kiinteistöille tehdä mitään? 

Vierailija
94/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valtio rikkoo perustuslakia kaksi vuotta, ei minkään takia. Sitten se haluaa viedä omaisuutesi, ilman syytä, ilman poikkeuslakia tai poikkeustilaa. Rip oikeusvaltio ja Rip suomi.

Vierailija
95/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset antaa kaiken vaan tapahtua? Miksi emme kapinoi mitään vastaan?

Eikö täällä nimenomaan ole kolme kuukautta päivitelty sitä, miksei itänaapurin Suomessa omistamille kiinteistöille tehdä mitään? 

Edelleenkään lakimuutoksessa ei puhuta sanaakaan itänaapurin omistamista kiinteistöistä ja niiden haltuunotosta.

Vierailija
96/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääjäämätön luonnolaki, tapahtuu maailmassa mitä tahansa niin suomalainen kärsii ja maksaa.

Vierailija
97/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä tuosta Ylen jutusta, se kohta jossa laki koskee vain naapurimaan kansalaisten omaisuutta. Puhutaan "yksittäisestä henkilöstä" tai "elinkeinonharjoittajasta", mutta kansallisuudesta ei mitään. Laki koskee suomalaisten koteja.

Vierailija
98/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
99/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omani on niin huonossa kunnossa, ettei kukaan viranomainen haluaisi ottaa sitä käyttöön.

Vierailija
100/261 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-12359672

Mielenkiintoista.

No huh huh, tuli helpotus. Onneksi sijoitetaankin Helsinki-Vantaan alueen koteihin. Eihän mikään vastaanottokeskus riitä, jos tulijoita on satoja tuhansia - tai enemmän.

Lainaus ylemmästä Ylen jutusta:

Ministeriö selvittää, minne Suomeen tulevia ihmisiä voitaisiin majoittaa EU-ulkorajojen tuntumassa. Montin sanoo, että yksi vaihtoehto ovat Joutsenon ja Helsinki-Vantaan isot vastaanottokeskukset.