Monissako juhlissa olet ollut parin viime vuoden aikana?
Millaisissa? Minä vain yksissä ylioppilasjuhlissa.
Entä te?
Kommentit (23)
Ööh, milloinkahan olen ollut juhlissa, ehkä 2007?
Vierailija kirjoitti:
Joka viikonloppu on ollut juhlat.
Miten elämänhallinta noin muuten? Ura, koulutus?
Lasketaanko hautajaiset juhlaksi? Siellähän ei varsinaisesti olla juhlatunnelmassa. Eli jos hautajaisia ei lasketa, niin vastaukseni on nolla.
Yhdet hautajaiset ja yhdet rippijuhlat.
Hautajaiset 2007 oli viime juhlat.
Viiteen vuoteen en missään. Eikä taida enää kutsuja tullakaan,
juhlimiset meni koronan mukana unholaan.
En ole ollut juhlissa ainakaan 20 vuoteen, minua ei kutsuta niihin.
En yhdessäkään. Enkä tule olemaan tänäkään vuonna.
T: syöpäsairaan puoliso
Yhdet synttärit ja yhdet rippijuhlat.
Nyt on parin viikon päästä yo-juhlat ja pian sen jälkeen rippijuhlat.
Kolmet ylioppilasjuhlat, yhdet rippijuhlat, yhdet pyöreät syntymäpäiväjuhlat.
En yksissäkään, enkä ole myöskään menossa. Inhoan juhlia.
Jos hautajaiset lasketaan niin kolmissa, niistäkin yksissä vain kirkossa koronarajoituksen takia.
Syntymäpäiviä kyllä lähipiiri viettää ahkeraan, siis lasten lisäksi myös nuoret ja nuorehkot aikuiset, eri kokoonpanoilla huomioiden korona (joka täällä päin on pysynyt hyvin kurissa).
Olen itse ikäluokkaa, jolle olisi ollut lapsellisen noloa viettää vaikka 23- tai 30-vuotissyntymäpäivää, mutta ajat ja tavat muuttuvat. Kutsumatta tai ainakaan sopimatta ei enää kyläillä ja kyläilykutsullekin pitää näköjään olla syy, vaikka sitten syntymäpäivä.
Ehkä 30? Häitä, synttäreitä, avajaisia, ristiäisiä ja illallisia. (Hautajaisia. En tiedä ovatko ne juhlia?)
Viiskymppiset, protujuhlat, yo-juhlat, yhdet hautajaiset
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppiset, protujuhlat, yo-juhlat, yhdet hautajaiset
Ai tää oli vanha keskustelu. Puhun 24ja 26 vuosista
Hm... nyt kun aloin miettimään niin en ainoissakaan 🤔😮 Siis todella! Apua, tämä herätti! N34
Riippuu siitä, mitä nyt lasketaan juhliksi perhejuhlien (häät , rippijuhlat, kastetilaisuus, hautajaiset, yo-juhlat) lisäksi , niin onhan noita. On ollut pyöreitä täyttävien ystävien juhlia, kaikenlaisia illallisia vaihtelevilla kokoonpanoilla, risteilyjä , pari väitöskaronkkaa, juhannukset ja uuden vuoden kokkarit, kesäjuhlia, ja muuten vaan yhteisiä illanviettoja , työhön ja harrastuksiin liittyviä illanviettoja, niin enpä noita nyt äkkiä kykene edes laskemaan.
Kyllä tuo "Juhlien " määrä varmaan riippuu aika paljon siitä , minkälainen ja kuinka laaja ystäväpiiri on, onko paljon harrastuksia tai muuta yhdistystoimintaa. Noita kun kaikkea puuhailee, niin kyllä siinä väistämättä syntyy kaikenlaista hauskaa seuranpitoa, ja hyvä niin. Itse olen sosiaalinen ja tykkään käydä juhlissa, ja onneksi kutsutaankin . Mutta kaikki eivät ole samankaltaisia ,eikä tarvitsekaan.
Oman lapsen yo-juhlat oli vuosi sitten. Sankari halusi juhlia oman perheen kanssa pienesti ja sitten kutsui erikseen kaverinsa meille. Eli mitään isoja sukujuhlia ei ollut. Olin nuoren toivomaa ruokaa ja kakkua. Minä ja lapset ollaan introverttejä ja mä en enää välitä juhlista juuri ollenkaan. Eli ei mua kutsutakaan mihinkään.
Kahdet häät, kolmet rippijuhlat