Aina ahdistaa jokin - Kun yksi aihe loppuu niin tulee jokin muu tilalle
Tämä ei ole provo, eikä vitsi. Olen alkanut vain ajattelemaan, että onkohan minulla jokin ahdistuneisuushäiriö, kun säännöllisin väliajoin tai siis melkein jatkuvasti ahdistaa jokin asia. Sitten kun se helpottaa niin tulee lähes heti jokin muu asia tilalle, joka alkaa ahdistamaan. En jaksa nyt tähän selittää enempää, mutta kuulostaako tutulta kellekään ja onko teillä mitään diagnoosia? -N44-
Kommentit (44)
Se on sitä naisten neuroottisuutta. Man up, jooko?
Tästäkin olis voinut asiallisesti keskustella, ennenkuin jonnet löysivät tiensä äitien palstalle.
Se johtuu automaattisista ajatuksistasi.
Ne automaattisesti etsivät ongelmakohtia ja negatiivisia asioita.
Sinulle on vakio tietty olotila aivoissa.
Voit yrittää harjoitella keskittämällä ajatuksia esim saavutuksiin, mahdollisuuksiin, yms.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin olis voinut asiallisesti keskustella, ennenkuin jonnet löysivät tiensä äitien palstalle.
Jonnet on jo aikuisia. Ne on nykyään veetejä
Vierailija kirjoitti:
Täällä tismalleen sama.
Sulle sama ilmainen vinkki. Man up.
Täälläkin. Minä olen syntynyt epäonneen, kaikesta ollut aina pulaa lapsesta saakka, ei pelkästään materialistisista asioista vaan kaikesta hyvästä.
Mutta ahdistus on sellainen otus ettei sitä voi olla useasta asiasta yhtäaikaa aktiivisena eli jos yhdestä pääsee niin se seuraava jonottaa heti vuoroaan. Niin se vaan toimii. Ei se ole sun vika vaan luonnonlaki. Ahdistuksen voi työntää pois ja olla niin kuin sitä ei olisikaan mutta se vaatii positiivisia voimia eikä niitä aina ole käytössä. Ympäristölläkin on suuri merkitys meidän elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu automaattisista ajatuksistasi.
Ne automaattisesti etsivät ongelmakohtia ja negatiivisia asioita.
Sinulle on vakio tietty olotila aivoissa.Voit yrittää harjoitella keskittämällä ajatuksia esim saavutuksiin, mahdollisuuksiin, yms.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…
Millaisia nämä asiat ovat jotka ahdistavat ? Onko niissä jotain samaa/ yhdistävää? Onko niillä sama ahdistuksen lähde ?
Vierailija kirjoitti:
Y H Y Y KOKO_AJAN_ITKUINEN_OLO_Y H Y Y 😫😩😭
Tuollaiset kuin sinä ei koskaan saa mitään hyvää aikaiseksi.
Sama täällä. Voi olla niin sanottua ahdistuneisuushäiriöitä tai sitten ihan vaan sitä että ihmisen aivot on luotu näkemään enemmän vaaroja ja uhkia kuin positiivisia asioita jotta varmasti osaa varautua niihin ja pysyä hengissä.
Kuulostaa tutulta. Yhtenä diagnoosina määrittämätön ahdistuneisuushäiriö.
Eihän sitä muuten voi jatkuvasti uhriutua ja syyttää miehiä joka asiasta jos ei joku asia ahdistaisi koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tismalleen sama.
Sulle sama ilmainen vinkki. Man up.
Nimimerkillä itken ja huudan kaikki päivät vauvafoorumilla. Oh the irony.
Minä olen miettinyt sitä että onko elämä sittenkin niin kuin tietokonepeli jossa tarkoituksena on selvittää tasoja eteenpäin eikä ikinä ole tarkoituskaan olla sitä seesteistä kohtaa.
Sinä tai aivosi tavoittelevat tuttua olotilaa, olet addikti.
Joo on kai. Mutta ei se nykyaikana ole ihme, jos on uutiset ja arjen kovat vaatimukset, ympäristö. Joku eri elämäntyyli tai ympäristö voisi sopia jos etsit rauhaa ja jotain normaalia.
Ehkä sinulla on geneettinen taipumus ahdistumiseen, jos se vaivaa koko ajan?
Itse törmäsin aiheeseen vasta, kun aloin lukea tätä palstaa. Olen jo 65-vuotias, mutta en ole koskaan elämäni varrella tuntenut ahdistusta, eikä sitä ole osunut lähipiiriinikään.
Täällä minulle on valjennut, että ahdistus on ilmeisesti varsin yleinen aivokemiallinen ilmiö.
Lapseton nainen 44 v. Eiköhän tuo kerro kaiken.