Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä agenda HS:lla on jatkuvasti kirjoittaa keskituloisista jotka eivät tule toimeen?

Vierailija
26.05.2022 |

Viimeksi kahden asunnon omistava lähes 5000 nettona saava erityisopettajanainen, jolla on niin kovaa, niin kovaa. Oikein ulkomaanmatkat on pitänyt unohtaa.

Ja näitä on ollut ennenkin.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun korona tuli ja alkoi lomautukset niin moni lapsiperhe meni sossuun eikä saanut mitään kun heillä oli asuntovelkaa.

Osa ei saanut edes lyhennysvapaata pankista, kun lainaa oli maksettu liian vähän aikaa.

Vierailija
62/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisopettaja ansaitsee nykyään saman minkä minä trendikkäällä markkinointialalla isossa yrityksessä.

Ei_jumankauta_julkinen sektori on LIHAVA.

Tässä erinomainen esimerkki em. narratiivista, jolla mennään vaaleihin.

Aivan! Ja jos joku harva (pitäisi olla paaljon enemmän) saa hiukan rahaa, niin ketä se haittaa?

No meitä veronmaksajia ,jotka maksamme sen palkan ja "hiukan" lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun korona tuli ja alkoi lomautukset niin moni lapsiperhe meni sossuun eikä saanut mitään kun heillä oli asuntovelkaa.

Osa ei saanut edes lyhennysvapaata pankista, kun lainaa oli maksettu liian vähän aikaa.

Osa pankeista edellyttää, että lainaa täytyy maksaa 7 vuotta ennenkuin saa lyhennysvapaata.

Ja 2019 tuli lakimuutos, että yhtiölaina ei ole enää lasku toimeentulotuessa.

Vierailija
64/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kunnan/valtion täti on samalla alati lavenevällä perseellään istunut virassaan 20 vuotta ne ikälisät ym on aika kivan kokoisia.

Ei ole valtiolla ollut mitään ikälisiä ainakaan sinä aikana kun olen vuodesta 2010 ollut valtion hommissa.  Kuinkahan paljon täällä levitetään väärää tietoa ihan poliittisten tarkoitusperien takia?

Olin opiskeluaikana valtion hommissa harjoittelemassa. Miespuoliset harjoittelukaverit saivat yhden ikälisän verran enemmän palkkaa koska olivat olleet vuoden armeijassa.

Vierailija
65/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisopettaja ansaitsee nykyään saman minkä minä trendikkäällä markkinointialalla isossa yrityksessä.

Tässä erinomainen esimerkki em. narratiivista, jolla mennään vaaleihin.

Aivan! Ja jos joku harva (pitäisi olla paaljon enemmän) saa hiukan rahaa, niin ketä se haittaa?

No meitä veronmaksajia ,jotka maksamme sen palkan ja "hiukan" lisää.

Hahahaha! Aina sinä äärioikeistolainen valehtelet! Meneekö se nyt kalloon, että veroja ei käytetä mihinkään! Verot poistetaan taloudesta!

Vierailija
66/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin kohderyhmä: yli 40k tienaava omistusasunnossa asuva seksuaalivähemmistöön kuuluva muunsukupuolinen vapaaehtoinen lapseton kasvissyöjä luonto- ja ihmisoikeusaktivisti.

Tähänhän se on mennyt. Ja silti konservatiiviset Töölön mummot tilaa sitä yhä koska vuosikymmenten perinne ja lehti oli joskus silloin aikanaan vakavasti otettavaa journalismia.

Vierailija
67/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää käteen sellainen 1200-1300 kuussa ja hyvin riittää. Säästöönkin jää. Ei ne tulot vaan menot, esim. autoa ei tarvitse jos kaupungissa asuu ja ruuan voi valmistaa itse eikä ravata kuppiloissa tai tilata woltilla.

Tämähän se on tällä erkkaopella , joka saa 3000 e käteen kuussa ja hoitsulla, joka saa 2400 e käteen kuussa ongelma, ettei ole osattu suhteuttaa tuloja menoihin. Kumoikin vielä yh, joten pitäisihän muksujen isien osallistua kakaroidensa elätykseen.

Se nyt vaan menee niin, että elämäntapa täytyy mitoittaa sellaiseksi mihin on varaa. Näin jopa pystyy saamaan säästöön vararahastoa pahan päivän varalle. Ulkomaanmatkat ja ulkona syöminen ja juominen eivät ole mikään kansalaisoikeus. Niitä tehdään jos jää ylimääräistä rahaa. En tiedä antaako some ja media sen kuvan, että kaikille kuuluu jonkinlainen glamour elämä , jossa voi tilin pistää aina sileäksi huomista miettimättä.

Vierailija
68/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on äärioikeistolaisella kädet viuhunut, kun on yläpeukuttanut tätä (27 vastaan 13 tällä hetkellä). Katsokaa näitä peukkuja. Kaikkiin tyypille sopiviin kohteisiin viuhuu ylä- (tai ala)peukkua. Mutta sitten kun asia ei olekaan tärkeä, niin näkee totuuden. Huomatkaa sekin, että usein kun peukutatte, niin AIVAN SAMAAN AIKAAN ilmestyy vastapeukku! On se kumma...

Vierailija
69/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä puoliso tienaa 1600 netto ja itse saan työmarkkinatukea 680 netto sekä lapsilisät 2 lapsesta 200. 4 hengen tulomme yhteensä 2480 ja noista maksetaan vuokra ja auton kulut myös.

Emme saa muita tukia, haimme, mutta kelasta kieltävä vastaus.

Uudessakaupungissa irtisanotaan porukkaa syksyllä. Ansiosidonnaista joutuu odottamaan 2 kuukautta. Kannattaa säästää rahaa.

Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa mökin.

Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja. Jos ei kuulu kassaan niin työmarkkinatuki on 680, jos 2 lasta.

Toimeentulotukeen vaikuttavat myös puolison tulot eli sitä ei saa, kun asuu puolison kanssa.

RAAH. kyllä kaikki laskut ovat toimeentulotuen tarkastelussa laskuja. Pitääkö se lasku maksaa perusosasta vai saako siihen erikseen rahaa on taas aivan eri asia.

Mutta kun et saa sitä perusosaa välttämättä tilille, kun se laina ei ole lasku niin työmarkkinatuki riittää.

Miksi yhteiskunnan pitäisi mielestäsi maksaa sinun sijoitustoimintasi. Myy asunto maksa velka pois ja ei tarvitse narista.

Vierailija
70/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä agenda sulla on valittaa täällä, valita HS suoraan palautetta palstalle!

Vierailija
71/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne sai meidät kiinni propagandasta! Nyyh-nyyh! Vali-vali!

Vierailija
72/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keskustelupalsta ja tässä keskustellaan Sanoma Oyj julkaisutoiminnasta .

Miksi asiasta ei mielestäsi saa keskustella?

Vierailija
73/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää käteen sellainen 1200-1300 kuussa ja hyvin riittää. Säästöönkin jää. Ei ne tulot vaan menot, esim. autoa ei tarvitse jos kaupungissa asuu ja ruuan voi valmistaa itse eikä ravata kuppiloissa tai tilata woltilla.

Tämähän se on tällä erkkaopella , joka saa 3000 e käteen kuussa ja hoitsulla, joka saa 2400 e käteen kuussa ongelma, ettei ole osattu suhteuttaa tuloja menoihin. Kumoikin vielä yh, joten pitäisihän muksujen isien osallistua kakaroidensa elätykseen.

Se nyt vaan menee niin, että elämäntapa täytyy mitoittaa sellaiseksi mihin on varaa. Näin jopa pystyy saamaan säästöön vararahastoa pahan päivän varalle. Ulkomaanmatkat ja ulkona syöminen ja juominen eivät ole mikään kansalaisoikeus. Niitä tehdään jos jää ylimääräistä rahaa. En tiedä antaako some ja media sen kuvan, että kaikille kuuluu jonkinlainen glamour elämä , jossa voi tilin pistää aina sileäksi huomista miettimättä.

Tätähän se Saarikkokin sanoi, ihmisten pitää katsoa että rahat riittää perusasioihin kun inflaatio nousee. Turhan kulutuksen sijaan kannattaisi säästää hieman puskuria kun ensi talvena kaikki on selkeästi kalliimpaa.

Vierailija
74/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keskustelupalsta ja tässä keskustellaan Sanoma Oyj julkaisutoiminnasta .

Miksi asiasta ei mielestäsi saa keskustella?

Koska meidän propaganda tulee julki! Nyyh-nyyh! Vali-vali!

Vierailija
75/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä erkkaope tienaa noin hyvin? Muutan sinne heti! Mun brutto on alle 3000 eli hänelle jää nettonakin enemmän käteen ja vielä kehtaa valittaa!

3000 nettona saa se täti.

Bingo, täti mainittu. Oliko hän myös velatäti?

Oli yh-täti.

Vierailija
76/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä ongelmana on että sinä kehtaat markkinointialalla työskentelevänä sanoa jotain tuollaista. Sinun ei pitäisi ansaita mitään.

Vierailija
77/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin mielestä köyhyys on sitä kun keskiluokka joutuu tinkimään elintasosta

Vierailija
78/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No markkinointi on usein haittatyö, jonka seurauksena tulee ylivelkaantumista ja tyytymättömyyttä. En arvosta!

Vierailija
79/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vähän juttuja hyvin toimeentulevista, onnellisista, tekevistä , elämäänsä tyytyväisistä ihmisistä? Tunnen oikeastaan vain näitä ihmisiä. Juttuja löytyy ahdistuneista ja toimettomista yllinkyllin.

Vierailija
80/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan mutta miksi markkinoinnista, oli kuinka trendikästä tahansa, edes pitäisi maksaa enemmän kuin erityisopettajalle? Kyllä mun kirjoissa jälkimmäinen tekee valtavan paljon tärkeämpää työtä.

Siksi että se on yksityistä, kannattavaa toimintaa jota tekevät voittoa tuottavat yritykset ilman verorahoja.

Tuputi tuputi! Osta osta! 🤮