Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä agenda HS:lla on jatkuvasti kirjoittaa keskituloisista jotka eivät tule toimeen?

Vierailija
26.05.2022 |

Viimeksi kahden asunnon omistava lähes 5000 nettona saava erityisopettajanainen, jolla on niin kovaa, niin kovaa. Oikein ulkomaanmatkat on pitänyt unohtaa.

Ja näitä on ollut ennenkin.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää käteen sellainen 1200-1300 kuussa ja hyvin riittää. Säästöönkin jää. Ei ne tulot vaan menot, esim. autoa ei tarvitse jos kaupungissa asuu ja ruuan voi valmistaa itse eikä ravata kuppiloissa tai tilata woltilla.

Hemmetistäkö sinä luulet tietäväsi ja olevasi oikeutettu sanelemaan mitä muut kaupungeissa asuvat tarvitsevat. Minä asun Heklsingin keskussa ja todellakin tarvitsen autoa päivittäin. Katsos kun ihmiset käy vähän kauempanakin töissä kuin naapurikorttelissa. Katsotaas. Julkisilla lähes kaksi tuntia suunta, omalla autolla 30-40 minuuttia. Aika selvä mikä on oma valinta. Lisäksi julkiset on epäluotettavia, jatkuva korona-altistus ja väkivallan uhka sekä muu lisäääntynyt turvattomuus. Tosin jos autoilua entisestään vaikeutetaan ja kustannuksia nostetaan niin ainahan voi jättäytyä yhteiskunnan holhokiksi. Autoa tarvitaan myös harrastuksiin, mökkeilyyn, iäkkäiden läheisten kuskaamiseen jne.

Vierailija
82/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisopettaja ansaitsee nykyään saman minkä minä trendikkäällä markkinointialalla isossa yrityksessä.

Ei_jumankauta_julkinen sektori on LIHAVA.

Kyllä on äärioikeistolaisella kädet viuhunut, kun on yläpeukuttanut tätä (27 vastaan 13 tällä hetkellä). Katsokaa näitä peukkuja. Kaikkiin tyypille sopiviin kohteisiin viuhuu ylä- (tai ala)peukkua. Mutta sitten kun asia ei olekaan tärkeä, niin näkee totuuden. Huomatkaa sekin, että usein kun peukutatte, niin AIVAN SAMAAN AIKAAN ilmestyy vastapeukku! On se kumma...

Peukutukset eivär näy reaaliaikaisesti ja niiden määrä päivittyy kun itse paukuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisopettaja ansaitsee nykyään saman minkä minä trendikkäällä markkinointialalla isossa yrityksessä.

Kyllä on äärioikeistolaisella kädet viuhunut, kun on yläpeukuttanut tätä (27 vastaan 13 tällä hetkellä). Katsokaa näitä peukkuja. Kaikkiin tyypille sopiviin kohteisiin viuhuu ylä- (tai ala)peukkua. Mutta sitten kun asia ei olekaan tärkeä, niin näkee totuuden. Huomatkaa sekin, että usein kun peukutatte, niin AIVAN SAMAAN AIKAAN ilmestyy vastapeukku! On se kumma...

Peukutukset eivär näy reaaliaikaisesti ja niiden määrä päivittyy kun itse paukuttaa.

Typoista huolimatta tästä voi ehkä silti ymmärtää mitä tarkoitin :'D

Vierailija
84/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää käteen sellainen 1200-1300 kuussa ja hyvin riittää. Säästöönkin jää. Ei ne tulot vaan menot, esim. autoa ei tarvitse jos kaupungissa asuu ja ruuan voi valmistaa itse eikä ravata kuppiloissa tai tilata woltilla.

Hemmetistäkö sinä luulet tietäväsi ja olevasi oikeutettu sanelemaan mitä muut kaupungeissa asuvat tarvitsevat. Minä asun Heklsingin keskussa ja todellakin tarvitsen autoa päivittäin. Katsos kun ihmiset käy vähän kauempanakin töissä kuin naapurikorttelissa. Katsotaas. Julkisilla lähes kaksi tuntia suunta, omalla autolla 30-40 minuuttia. Aika selvä mikä on oma valinta. Lisäksi julkiset on epäluotettavia, jatkuva korona-altistus ja väkivallan uhka sekä muu lisäääntynyt turvattomuus. Tosin jos autoilua entisestään vaikeutetaan ja kustannuksia nostetaan niin ainahan voi jättäytyä yhteiskunnan holhokiksi. Autoa tarvitaan myös harrastuksiin, mökkeilyyn, iäkkäiden läheisten kuskaamiseen jne.

On oma valintasi asua siellä missä asut. On oma valintasi käydä töissä paikassa, jonka takia tarvitset auton.

Vierailija
85/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on niin usein, ettei kyseessä ole tuo asia. Ja ollaan tehty kokeilu muutamalla henkilöllä, joten joo, ei mene läpi!

Vierailija
86/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan mutta miksi markkinoinnista, oli kuinka trendikästä tahansa, edes pitäisi maksaa enemmän kuin erityisopettajalle? Kyllä mun kirjoissa jälkimmäinen tekee valtavan paljon tärkeämpää työtä.

Siksi että se on yksityistä, kannattavaa toimintaa jota tekevät voittoa tuottavat yritykset ilman verorahoja.

No mene sitten kysymään omistajalta enemmän rahaa itsellesi.

Niin julkisella sektorilla kun sitä ei tarvitse pyytää. Korotukset ja lisät tulevat joka vuosi automaattisesti

Hakeudupa sitten ihan vapaasti julkiselle sektorille, kun se on niin ihanaa.

Vierailija
87/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Helsingin keskustassa asuva valittaa rahapulaa on syytä katsoa peiliin.

Vierailija
88/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS:llä taas on joku agenda pelotella kansalaisia joka päivä jollain yleistyvällä sairaudella. En ymmärrä pointtia, koska lääkärillä on jo valmiiksi melko nuiva suhtautuminen ellei kuolemaa tee, ilmeisesti juuri tämän vuoksi kun vastaanotot täyttyy IS:ää lukevista luulosairaista.

Vierailija
89/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oma valintasi asua paikassa missä on " pakko" käyttää autoa. Muuta työpaikan lähelle. Sinänsähän Helsingin keskusta on yksi niistä paikoista, josta on hyvät julkiset yhteydet joka paikkaan. Jotenkin nurinkurista tunkea sinne asumaan ja sitten valittaa kun joutuu käyttämään autoa.

Vierailija
90/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tajua, miksi he kirjoittavat muunsukupuolisista ym.

(Kuvainnollinen) pyssyn piippu ohimolla kirjoittavat.

Sen lauluja laulavat kenen leipää syövät.

Vierailija
91/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä erkkaope tienaa noin hyvin? Muutan sinne heti! Mun brutto on alle 3000 eli hänelle jää nettonakin enemmän käteen ja vielä kehtaa valittaa!

3000 nettona saa se täti.

Bingo, täti mainittu. Oliko hän myös velatäti?

Olisiko rouva sitten osuvampi?

Vierailija
92/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä agenda kokoomusjohtoisella ja kokoomusomisteisella lehdykällä voisi olla 🤔

Vierailija
93/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. After work-skumpat täytyy kyllä unohtaa.

Vierailija
94/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä erinomainen esimerkki em. narratiivista, jolla mennään vaaleihin.

Aivan! Ja jos joku harva (pitäisi olla paaljon enemmän) saa hiukan rahaa, niin ketä se haittaa?

No meitä veronmaksajia ,jotka maksamme sen palkan ja "hiukan" lisää.

Paljonko maksat markkinoinnista? Kuinka kalliiksi käyvät mainokset, jotka menevät suoraan postilaatikosta paperinkeräykseen? Sähköpostin tukkivat roskapostit tai tekstiviestit! Osta ja osta, roskaa ja paskaa, tarpeettomia hilavitkuttimia ja krääsää joka on muodissa nyt mutta ensi vuonna tukkii kirpputorit. TÄSSÄ voisi säästää!

Vierailija
95/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei koskaan tehdä juttua meistä jotka pystyvät elättämään perheen 2000e tuloilla?

Vierailija
96/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin lukijoista varmaan erittäin harva on todella pienituloinen. Moni tilaaja on keskituloinen, joka juuri tällä hetkellä pohtii, että maksaako kallista tilausta vai ei. Jos lehdessä on hänen elinpiiriään ja elämäntilannetta koskevia juttuja, on todennäköisempää, että hän jatkaa tilausta. Siksi keskituloisia on kaikkialla.

Saisivat sitten hinnoitella nettiversion köyhien ulottumattomiin. Aina tulee haksahdettua, kiitos myös aggressiivisen markkinoinnin. Ne lifestyle-sivut voisivat ainakin tehdä valinnaiseksi osioksi.

Vierailija
97/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä erinomainen esimerkki em. narratiivista, jolla mennään vaaleihin.

Aivan! Ja jos joku harva (pitäisi olla paaljon enemmän) saa hiukan rahaa, niin ketä se haittaa?

No meitä veronmaksajia ,jotka maksamme sen palkan ja "hiukan" lisää.

Paljonko maksat markkinoinnista? Kuinka kalliiksi käyvät mainokset, jotka menevät suoraan postilaatikosta paperinkeräykseen? Sähköpostin tukkivat roskapostit tai tekstiviestit! Osta ja osta, roskaa ja paskaa, tarpeettomia hilavitkuttimia ja krääsää joka on muodissa nyt mutta ensi vuonna tukkii kirpputorit. TÄSSÄ voisi säästää!

Lopeta jo, kun et selvästikään ymmärrä, mitä markkinointi on. Teet vain itsestäsi hölmön. Ei ole pelkkää mainontaa. Ohis.

Vierailija
98/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen narratiivin toistaminen, veikkaan. Vaalit tulossa.

Eikös HS olekaan vauvapalstan mukaan niin vasemmistolainen, niin vasemmistolainen?

Vierailija
99/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun palkkasi olisi 1300 euroa bruttona kuussa, sanoisitko edelleen, että ei ne tulot vaan menot? Tai jos saisit pelkän työmarkkinatuen, niin edelleenkö hokisit samaa? 

Vierailija
100/134 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin on pahasti vikaa, jos keskituloinen ei pärjää palkallaan. Mutta mikään ihme se ei ole, sillä kiitos verojen ja Suomen poskettoman hintatason, ei noin 5000 euron bruttopalkalla oikeasti elellä leveästi

Tässä on juuri se syy, miksi ihmiset velkaantuvat. Luullaan, että omalla palkalla pitäisi voida elää leveästi. Hyvä elämä, jossa palkalla saa ruuan, harrastukset, asumisen, auton ja jokusen matkan vuodessa ei riitä, vaan sillä pitäisi saada elää LEVEÄSTI. Kun on päästy Suomen mittapuulla 10 % rikkaimman joukkoon, vaaditaan, että saadaan elää kuten 20 tonnia kuussa tienaava amerikkalainen.