Naisille verohelpotus kuukautiset aiheuttamiin kuluihin
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse vuosikausiin käyttänyt rahaa kuukautisiin. Käytössä kuppi ja kestositeet.
Kukin löytäköön itselleen ja elämäntilanteeseensa parhaiten sopivat keinot.
Ja sellaiset, jotka eivät maksa kansantaloudellisesti älyttömiä. Ympäristöystävällisyyttäkin olisi ihan kaikkien syytä ajatella. Kertakäyttötuotteet eivät ole millään mitalla kestävän kehityksen mukaisia.
Minulle tärkeintä on, että naisten ei tartte puljata menkkojensa kanssa yhtään enempää kuin on pakko, ne on mahdollisimman helpot ja kivuttomat eikä tartte miettiä onko veriläikkä persauksessa. Kestävä kehitys on joo tärkeää, mutta tässä asiassa kukin tehköön kuten itselleen parhaiten sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse vuosikausiin käyttänyt rahaa kuukautisiin. Käytössä kuppi ja kestositeet.
Ja sellaiset, jotka eivät maksa kansantaloudellisesti älyttömiä. Ympäristöystävällisyyttäkin olisi ihan kaikkien syytä ajatella. Kertakäyttötuotteet eivät ole millään mitalla kestävän kehityksen mukaisia.
Minulle tärkeintä on, että naisten ei tartte puljata menkkojensa kanssa yhtään enempää kuin on pakko, ne on mahdollisimman helpot ja kivuttomat eikä tartte miettiä onko veriläikkä persauksessa. Kestävä kehitys on joo tärkeää, mutta tässä asiassa kukin tehköön kuten itselleen parhaiten sopii.
Miten valitset tärkeät ja ei-tärkeät asiat sitten?
Vierailija kirjoitti:
Monessa työssä parranajo on pakollista koska työssä vaaditaan siistiä ulkoasua.
Tällaisista töistä varmaan maksetaan sen verran että saa partakoneen ostettua. Joissain töissä myös naisten pitää näyttää edustavilta. Eli pitää käydä kampaajalla, käyttää meikkiä jne. Lisäksi naisten pukeutuminen tulee kalliimmaksi, mies voi käyttää sitä samaa pukua joka tilaisuudessa, välillä vaihtaa vaan krakaa tai kauluspaitaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos lisää lapsia halutaan, pitää tukea naisten lisääntymisterveyttä.
Ihmisiä on liikaa maailman jokaisessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen parranajo ei ehkä ole verrattavissa kuukausittaiseen pakolliseen vuotoon.
Kuukuppi. Et kai ole ympäristönpaskaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun parta ei nyt kuulu tähän menkkakeskusteluun, sori.
sosiaalipuolella vois olla myös palkallinen pakollinen liikuntatunti joka päivä töiden lomassa
ja karvotuksen siistiminen toisi lisää työpaikkoja samalla.
Pikku haisuleittenki on ihan jees käyvä välillä lampun alla.
Nykyään julkinen puoli on lähinnä kammottava esimerkki moraalittomuudesta
sekä ahneudesta ihmisten kustannuksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten valitset tärkeät ja ei-tärkeät asiat sitten?
No miten itse? Minä varmaankin ihan samojen kognitiivisten prosessien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kärsivät elämänsä aikana kuukautisista suunnilleen yhtä monta kertaa kuin mitä on miehillä armeijapalveluspäiviä.
Laskepa uudestaan. Monella menkat kestää viikon, mikä tekee vuodessa 84 tuskallista vuotopäivää. Kuukautiset saattaa hyvin tulla 40 vuoden ajan, mikä tekee jo 3360 vuotopäivää.
Miesten pisin palvelusaika = 347 vrk
Naisen vuotopäivät = 3360 vrk.
Se on yli kahdeksan vuotta enemmän..Ei tarvitse liioitella asioita, liioittelu ei palvele tätä keskustelua yhtään kun jo muutenkin naisia epäillään valehtelusta ja liioittelusta.
Se kuukautisvuoto kestää viikon, mutta ne todella pahat kivut kestävät yleensä vain sen 1-2 päivää eikä koko viikkoa. Minulla esim ensimmäinen tai toinen vuotopäivä on sellainen, että olen yleensä joutunut olemaan poissa koulusta/töistä kipujen takia. Ja jos olen erehtynyt menemään silloin kouluun tai töihin niin olen joutunut lähtemään kesken päivän kotiin, joskus olen ihan pari kertaa pyörtynytkin koulussa menkkakipujen takia.
Tässä nyt kai lähdettiin liikkeelle siitä rahasta mikä kuukautissuojiin kuluu. Vaikka sulla kivut kestää 1-2 päivää niin varmaan joudut kuitenkin vuodon pyydystämään johonkin koko viikon ajan? Rahaa menee jokaisena vuotopäivänä, pikkuhousujen kautta roskiin mikäli kertikset.
Itellä ton viikon verenvuodatuksen jälkeen alkaa vielä ovulaatiovuoto, eli sitä limaa tulee melkein yhtä paljon kuin verta menkoissa. Ellei käytä suojia niin limat valuu pitkin jalkoja ja housujen läpi kaikkeen missä istuu. Rahaa menee vielä noihinkin suojiin. 2vk kuusta vuotaa jotain, todella ihanaa.
eipä näytä naisen evoluutio kovin kummoseks pääsevän:
Veronalennus naisille kuukautisten takia kuulostaa kyllä liioittelulta. On niin paljon muitakin epätasa-arvoisia kuluja, joille ihminen ei itse voi mitään. Esimerkiksi lääkkeet. Tai se, että toiset tarvivat enemmän ruokaa kuin toiset. Ja jotkut joutuvat ostamaan vaatteensa kalliimmista erikoiskaupoista, jos on epätyypillisen kokoinen. Ja niin edelleen. Vaaleaihoisillekin voisi myöntää veronalennuksen, kun joutuvat hankkimaan aurinkovoiteita ja hellehattuja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisista töistä varmaan maksetaan sen verran että saa partakoneen ostettua. Joissain töissä myös naisten pitää näyttää edustavilta. Eli pitää käydä kampaajalla, käyttää meikkiä jne. Lisäksi naisten pukeutuminen tulee kalliimmaksi, mies voi käyttää sitä samaa pukua joka tilaisuudessa, välillä vaihtaa vaan krakaa tai kauluspaitaa.
Ja niistäkin töistä, joissa pitää käydä myös kuukautisten aikana, varmaan maksetaan sen verran että suojat saa ostettua.
Miehet - miksi kiinnostutte omista parroistanne vain silloin, kun puhutaan naisten kuukautisista? Omituista.
Vierailija kirjoitti:
Miehet - miksi kiinnostutte omista parroistanne vain silloin, kun puhutaan naisten kuukautisista? Omituista.
80 sentin väki ei millään ymmärrä, että nyt ei puhuttu kuukautisista vaan verohelpotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
miehille verohelpotus parranajon aiheuttamiin kuluihin. Vuodessa iso ylimääräinen menoerä miehille.
Vain mies voi olla niin torvelo että vertaa parranajoa joka kuukautiseen verenvuotoon joka sotkisi joka paikan verellä ja on useimmille naisille hyvin kivuliasta, päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet eivät löydä puolisoa. Valtio voisi myöntää tukea ns. maksullisia varten. Onhan asumistuki, miksei voisi olla myös astumistuki.
Se on kävelytuki, löytyy jokaisesta palvelutalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen parranajo ei ehkä ole verrattavissa kuukausittaiseen pakolliseen vuotoon.
Kuukuppi. Et kai ole ympäristönpaskaaja?
Juu, kuukuppi sopiikin meille runsaasti vuotaville joiden veri on pelkkää hyytymää. Voitte tunkea ne kuppinne perceeseenne:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehille verohelpotus parranajon aiheuttamiin kuluihin. Vuodessa iso ylimääräinen menoerä miehille.
Vain mies voi olla niin torvelo että vertaa parranajoa joka kuukautiseen verenvuotoon joka sotkisi joka paikan verellä ja on useimmille naisille hyvin kivuliasta, päiviä.
Auttavatko verohelpotukset kipuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttavatko verohelpotukset kipuun?
Oisko ihan mahdoton ajatella, että kun naisilla on tuollainen arkea aika lailla haittaava biologinen ominaisuus teini-iästä keski-ikään, niin voisko sitä jotenkin helpottaa, edes taloudellisesti, että jokaisella olisi mahdollisuus hankkia itselleen sopivimmat suojavälineet? Edes alvin alennuksella? Oisko mahdoton ajatus!
Myönnetäänkö verokevennys kaikille fertiili-ikäisille vai pitääkö olla kuukautiset? Tämä on käytännössä melko mahdoton. Saako kaikki naiset edun ja mihin ikään saakka? Joidenkin kohtu poistetaan 35 vuotiaana ja jollakin on menkat vielä 55v. Loppuuko etu kohdunpoistoon ja jos en ilmoita verotoimistoon niin syyllistynkö rikokseen...
Kuukautisten, ei kuukautiset.
Aloittaja osaa huonosti suomea.