Naisille verohelpotus kuukautiset aiheuttamiin kuluihin
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
No jaa, elämässä on vaan kaikilla omat kalliit juttunsa. Miehillä menee taas enemmän rahaa ruokaan, joku tarvii kalliita lääkkeitä, yhdellä on silmälasit ja onhan näitä. Alvia täytyis kyllä alentaa, vaikka sinne lääkkeiden tasolle. Ne, joilla ei oikeesti ole varaa saa kyllä tukia ja varmaan ilmaiseksikin jostain vois hakea
Kaikesta ei valitettavasti voi eikä pidäkään tehdä tasa-arvoista
Tässä sattuu olemaan biologiasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kommentit on syytä vain sivuuttaa, mitä tulee naisten lisääntymisterveyteen. He eivät tiedä mitään kuukautisista tai raskaudesta tai synnytyksistä, eivät ole niistä oikeasti kiinnostuneita, eivätkä tule koskaan olemaan.
Olen samaa mieltä. Niinikään naisten kommentit tulisi sivuuttaa ainakin maanpuolustuksessa, tekniikassa ja luonnontieteissä. Politiikassa naisten tulisi saada esittää mielipiteensä vain, kun ovat todistaneen kuukatiskalenterin avulla, etteivät ole hormonihöyryissä.
En odottanutkaan että ymmärrät asiaa. Ei se mitään. Kuten sanottu, naisen biologia on teille täysin yhdentekevä asia. Ei se mitään, muta hyvä se on itselleeen myöntää eikä ruveta tekemään älyttömiä rinnastuksia.
Mitä älytöntä tuossa on? Naiset eivät noista mainituista ymmärrä mitään. Tutkittu tosiasia.
Niin, sitten vaan vertaisarvioidut tutkimukset kehiin. Minä odottelen. Hengittelen toki samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kommentit on syytä vain sivuuttaa, mitä tulee naisten lisääntymisterveyteen. He eivät tiedä mitään kuukautisista tai raskaudesta tai synnytyksistä, eivät ole niistä oikeasti kiinnostuneita, eivätkä tule koskaan olemaan.
Olen samaa mieltä. Niinikään naisten kommentit tulisi sivuuttaa ainakin maanpuolustuksessa, tekniikassa ja luonnontieteissä. Politiikassa naisten tulisi saada esittää mielipiteensä vain, kun ovat todistaneen kuukatiskalenterin avulla, etteivät ole hormonihöyryissä.
En odottanutkaan että ymmärrät asiaa. Ei se mitään. Kuten sanottu, naisen biologia on teille täysin yhdentekevä asia. Ei se mitään, muta hyvä se on itselleeen myöntää eikä ruveta tekemään älyttömiä rinnastuksia.
Mitä älytöntä tuossa on? Naiset eivät noista mainituista ymmärrä mitään. Tutkittu tosiasia.
Niin, sitten vaan vertaisarvioidut tutkimukset kehiin. Minä odottelen. Hengittelen toki samalla.
Tuossahan se tuli jo aiemmin. Brittitutkimuksessa oli todettu, että naiset ovat niin tyhmiä, että pistävät menstruoitiinsa 25 tuhatta euroa rahaa. Samassa tutkimuksessa todettiin, ettei naisten looginen päättelykyky riitä muun muassa maanpuolustukseen tai luonnontieteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se tuli jo aiemmin. Brittitutkimuksessa oli todettu, että naiset ovat niin tyhmiä, että pistävät menstruoitiinsa 25 tuhatta euroa rahaa. Samassa tutkimuksessa todettiin, ettei naisten looginen päättelykyky riitä muun muassa maanpuolustukseen tai luonnontieteisiin.
Noin aukottomaan todisteluun kykenee vain mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin aukottomaan todisteluun kykenee vain mies.
No mitä? En minä sitä tutkimusta tuonut ensimmäisenä esiin.
En ole itse vuosikausiin käyttänyt rahaa kuukautisiin. Käytössä kuppi ja kestositeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehille verohelpotus parranajon aiheuttamiin kuluihin. Vuodessa iso ylimääräinen menoerä miehille.
No anna rehottaa! Ei se parran ajo ole mikään pakko. Siteet, kuukupit, tamponit yms ovat pakollisia ostettavia, jos ei halua pilata housuja, tuoleja, sohvia, auton penkkejä yms menkkaverellä. Rinnastaisin parranajon enemmän naisten säärien ja kainalojen sheivaamiseen, ei niitäkään ole pakko tehdä mutta oman mukavuuden ja siisteyden takia suurin osa sen tekee.
Pakollisessa armeijassa parta on pakko ajaa. 5e/päivärahalla ei höyliä osteta.
Armeija kestää alle vuoden, kuukautiset kestää jopa 40v.
Ja vaikka laskisi vain ne päivät, jolloin nainen vuotaa (5 päivää/kk), silloinkin niitä menkkoja on 2400 päivää elämästä. Aika pitkä palvelusaika Suomen armeijassa...
Meinaatko tosissasi, että valtaosa naisista menstruoi 40 vuotta?
Laskepa uudelleen. 80 sentillä luulisi pystyvän vähän parempaan.
Kyllä.
Minulla, äidilläni ja tyttärelläni kuukautiset alkoivat 11 vuotiaana ja äidilläni loppuivat hieman yli 50 vuotiaana. Monella muullakin naisella tämä kaava. Itse olen noin 40 vuotta nyt, joten noin 10 vuotta vielä menkkoja jäljellä.
,eri
Olisin käynyt mieluummin armeijaa vaikka 2 vuotta, jos ei tarvitsisi kärsiä kuukautisista. Äidilläni kesti lähes 60v, joten niin varmaan minullakin. Lähes viikon joka kuukausi. Siitä kun laskette 45 vuotta, vuodessa 60 vuotopäivää vähintään, usein enemmänkin. Tekee 2700 päivää, eli 7,4 vuotta. Raskauksien aikana ei tullut, mutta jälkivuoto kestikin sitten viikkoja.
Ja parranajoon ei voi verrata, naisetkin käyttää höyliä, enemmän minulla on ajettavaa, kainalot, sääret ja alapää. Ei toki pakollista, mutta ei ole parranajokaan. Kuukautiset on, minulla ei auta edes kierukka. Pillereitä en saa iän ja migreenin takia.
Itse olen valinnut juuri tämän takia työn, jota voi tehdä etänä ja kärvistellä kotona rauhassa. Kiva jos toteutuisi aloille, missä etäily ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse vuosikausiin käyttänyt rahaa kuukautisiin. Käytössä kuppi ja kestositeet.
Kukin löytäköön itselleen ja elämäntilanteeseensa parhaiten sopivat keinot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen parranajo ei ehkä ole verrattavissa kuukausittaiseen pakolliseen vuotoon.
Ihan on vertailukelponen. Kuukautisrätteinä voi käyttää vaikka vanhoja kankaita. Ei maksa paljon.
Ja kuukautiskuppi maksaa alta kympin kappale ja parilla pärjää. Siihen ei verohelpotuksia kyllä todellakaan tarvita.
Voihan sitä käyttää vanhoja rättejä, mutta en kyllä ota sitä riskiä että saan niistä jonkun tulehduksen tai ihottuma alakertaan. Plus siteissä on alin kerros läpäisemätön pinta, ettei tule läpivuotoa...
Kummasta saa todennäköisemmin ihottumaa, hikoavasta, muovisesta kertakäyttösiteestä vai 100 % puuvillaisesta kankaasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, elämässä on vaan kaikilla omat kalliit juttunsa. Miehillä menee taas enemmän rahaa ruokaan, joku tarvii kalliita lääkkeitä, yhdellä on silmälasit ja onhan näitä. Alvia täytyis kyllä alentaa, vaikka sinne lääkkeiden tasolle. Ne, joilla ei oikeesti ole varaa saa kyllä tukia ja varmaan ilmaiseksikin jostain vois hakea
On biologiaa joo, mutta oikeesti, alvin alennusta parempaan tässä ei pystytä. Olis mustakin kivaa, että joku maksaisi mun menkkajutut, mutta kaikkeen ei yhteiskunta repee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin löytäköön itselleen ja elämäntilanteeseensa parhaiten sopivat keinot.
Ja sellaiset, jotka eivät maksa kansantaloudellisesti älyttömiä. Ympäristöystävällisyyttäkin olisi ihan kaikkien syytä ajatella. Kertakäyttötuotteet eivät ole millään mitalla kestävän kehityksen mukaisia.
Monessa työssä parranajo on pakollista koska työssä vaaditaan siistiä ulkoasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On biologiaa joo, mutta oikeesti, alvin alennusta parempaan tässä ei pystytä. Olis mustakin kivaa, että joku maksaisi mun menkkajutut, mutta kaikkeen ei yhteiskunta repee
Mulle sopisi myös alvin alennus. Ja se, että koululaiset ja opiskelijat saisivat tarvittaessa menkkajuttunsa ilmaiseksi. Yhdenkään tytön ei tulisi olla huolissaan menkkajuttujen saamisesta .
Vierailija kirjoitti:
Sun parta ei nyt kuulu tähän menkkakeskusteluun, sori.
vaikea nähä naisten keskinkertaista osaamista muutenkuin
poliittisena leikkinä. kuka ees muistaa että 50-000 ihmistä
on tänäänkin lakossa ja liitto maksaa viulut.
naisten pitäs tajuta tuua leipää pöytään eikä vaan
odottaa käsi ojossa lisää.
mitä uutta te naiset tuotte pöytään ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun parta ei nyt kuulu tähän menkkakeskusteluun, sori.
Miten niin? Miksi sun tuherosi muka vaatii 25 tuhannen euron panosta, josta pitäisi saada veroetuja?
En ymmärrä yhtään miksi ei enemmän kannusteta käyttämään kestositeitä. Nuoretkin ovat nykyään niin ympäristötietoisia niin luulisi että myös tässä asiassa ympäristöystävällisyys kiinnostaisi. Moni kauhistelee kestositeitä mutta kokeilkaapa joskus, harva haluaa palata kertakäyttöisiin enää takaisin. On ne kestositeet sen verran mukavampia.