Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisille verohelpotus kuukautiset aiheuttamiin kuluihin

Vierailija
26.05.2022 |

Vuodessa iso ylimääräinen menoerä naisille.

Kommentit (347)

Vierailija
281/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehille verohelpotus parranajon aiheuttamiin kuluihin. Vuodessa iso ylimääräinen menoerä miehille.

Vapaaehtoinen menoerä. Tuolla logiikalla kaikki hygieniatuotteet, kampaamo/parturikäynnit, naisten meikit jne pitäisi laittaa verohelpotusten piiriin. Kuukautissuojat on vähän niinkuin pakolliset, ja jos on runsaat kuukautiset niitä kuluu paljon. Niitä voisi oikeasti saada ilmaiseksi.

Vierailija
282/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn läpäti lää, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tamponit näyttäisivät maksavan n. 3 euroa/16 kpl paketti.

Kipulääke ehkä 4 euroa/30kpl paketti.

Miten te kehtaatte mankua näistäkin verohelpotuksia, tukia ja ilmaisjakelua? Onko olemassa mitään asiaa josta naiset eivät olisi mankumassa yhteiskunnalta rahaa?

Mitä kehtaamista siinä on? Saa tässä maassa esim. nuoret ilmaiseksi kortsujakin. Ja moni muu vaikka mitä: lääkkeitä, leipäjonossa ruokaa, vaatteita jne.

Näin on. Saavathan narkkarit ilmaisia ruiskuja, ettekä te vouhkaajat niistä täällä ulise mitään!!

Tulee halvemmaksi antaa ilmaisia ruiskuja, sillä se ehkäisee tartuntatauteja, joiden hoitaminen on monta kertaa kallimpaa. 

- looginen mies

Samalla logiikalla: naisten puhtaat kertakäyttöiset kuukautissuojat edustävät terveyttä. Naiset välttyvät tulehduksilta, joiden hoito maksaa yhteiskunnalle todella paljon enemmän kuin jos he käyttäisivöt likaisia, epämääräisiä kangasrättejä. Tulehdukset johtavat usein myös lapsettomuuteen.

Nyt pitäisi enää todistaa väite, että kuukautissuojien veronalennus vähentää tulehduksia. Epäilen, että nykyisellä 5-6 sentin kappalehinnalla kaikki naiset jo käyttävät kuukautissuojia.

Miksi tuo väite pitäisi todistaa? Mistä sen edes keksit kun muut puhui esim ilmaisten neulojen jakamisesta vs ilmaisten kksuojien jakamisesta kun kumpikin liittyy samoin terveyteen.

No eihän veronalennuksesta ole mitään hyötyä, ellei se vähennä tulehduksia. Ilmaisten neulojen jakaminen vähentää tartuntatauteihin sairastuneiden määrää. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa ymmärtää?

Mikä on vaikeaa ymmärtää siinä, että kohtuuhintaiset ja helposti saatavat laadukkaat kuukautissiteet ja tamponit ovat tyttöjen ja naisten hyvinvoinnin, terveyden ja elämänlaadun kannalta tosi tärkeitä?

Onko 5 senttiä kappaleelta liikaa? Jos tuo putoaa 4,5 senttiin, niin oletteko sitten tyytyväisiä?

Sinä ajattelet tätä asiaa lähinnä keskiluokkaisen aikuisen työssäkäyvän naisen näkökulmasta ja kaikista halvimpien ja kelvottomimpien siteiden hinnoilla.. Kuukautiset ovat myös koulutytöillä, opiskelijoilla, työttömillä, köyhillä, sairsseläkeläisillä, vammaisilla - kaikilla naisilla. Sinusta tosi pieni summa voi jollekin olla tärkeä. Ja mahdollisuus ostaa parempia siteitä tai tamponeja.

Ahaa. Eli nyt pitääkin saada jotain premium-siteitä, kun ne halvimmat eivät muka hienovituille kelpaa. 

Niin, ja tässä on ongelmana mikä? Eiköhän jokainen halua työntää emättimeensä mieluummin premiumia kuin halvinta ja paskinta kamaa, jos valinnanmahdollisuus on.

Saa työntää vaikka silkkitamponeita sinne, mutta sitten on turha vinkua alennusta hintoihin.

Katsotaan onko turhaa. Joissain maissa on tehty aika radikaalejakin toimia tämän eteen 🙂. Jospa feministihallitus viimein hoitaa asian.

Selvä. Hyvä tietää, että naisten mentaliteetti on tuo. 

Ai se että haluamme parantaa asioitamme? Tietenkin on.

Haluatte laittaa muut maksamaan kulujanne, vaikka se olisi teidän itsennekin mielestä väärin.

Vierailija
284/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vuoto mikään pakollinen asia ole. Esimerkiksi hormonikierukalla saa kuukautiset kokonaan pois ja samalla hoituu ehkäisykin. Helppoa ja säästyy paljon rahaa sekä ehkäisystä että kuukautissuojista.

Ei pitäisi olla mikään itsestäänselvyys, että tietenkin naiset myrkyttää kehonsa hormoneilla, jotta miehet voivat panna paljaalla ja jotta naiset pysyvät työkykyisenä kuukauden jokaisena päivänä.

Hormonit aiheuttavat paljon haitallisia sivuoireita, jotka vaikuttavat naisen elämään päivittäin, miksi tätä asiaa vähätellään ja jotkut jopa väittävät, että naisen terveys muka kokonaisvaltaisesti paranisisi hormoneja syömällä? Perusterveellä naisella ei todellakaan parane vaan huononee.

Naisillako ei ole oikeutta olla kerran kuussa vähän heikommassa hapessa vaan aina pitäisi olla täyttämässä työnantajan tai miesten tarpeet 100% hyvin ja täydellisesti?

Naisella on oikeus olla ja tehdä mitä vaan, mutta tehkää se omilla rahoillanne.

Vierailija
285/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te kehtaatte mankua näistäkin verohelpotuksia, tukia ja ilmaisjakelua? Onko olemassa mitään asiaa josta naiset eivät olisi mankumassa yhteiskunnalta rahaa?

Mitä kehtaamista siinä on? Saa tässä maassa esim. nuoret ilmaiseksi kortsujakin. Ja moni muu vaikka mitä: lääkkeitä, leipäjonossa ruokaa, vaatteita jne.

Näin on. Saavathan narkkarit ilmaisia ruiskuja, ettekä te vouhkaajat niistä täällä ulise mitään!!

Tulee halvemmaksi antaa ilmaisia ruiskuja, sillä se ehkäisee tartuntatauteja, joiden hoitaminen on monta kertaa kallimpaa. 

- looginen mies

Samalla logiikalla: naisten puhtaat kertakäyttöiset kuukautissuojat edustävät terveyttä. Naiset välttyvät tulehduksilta, joiden hoito maksaa yhteiskunnalle todella paljon enemmän kuin jos he käyttäisivöt likaisia, epämääräisiä kangasrättejä. Tulehdukset johtavat usein myös lapsettomuuteen.

Nyt pitäisi enää todistaa väite, että kuukautissuojien veronalennus vähentää tulehduksia. Epäilen, että nykyisellä 5-6 sentin kappalehinnalla kaikki naiset jo käyttävät kuukautissuojia.

Miksi tuo väite pitäisi todistaa? Mistä sen edes keksit kun muut puhui esim ilmaisten neulojen jakamisesta vs ilmaisten kksuojien jakamisesta kun kumpikin liittyy samoin terveyteen.

No eihän veronalennuksesta ole mitään hyötyä, ellei se vähennä tulehduksia. Ilmaisten neulojen jakaminen vähentää tartuntatauteihin sairastuneiden määrää. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa ymmärtää?

Mikä on vaikeaa ymmärtää siinä, että kohtuuhintaiset ja helposti saatavat laadukkaat kuukautissiteet ja tamponit ovat tyttöjen ja naisten hyvinvoinnin, terveyden ja elämänlaadun kannalta tosi tärkeitä?

Onko 5 senttiä kappaleelta liikaa? Jos tuo putoaa 4,5 senttiin, niin oletteko sitten tyytyväisiä?

Sinä ajattelet tätä asiaa lähinnä keskiluokkaisen aikuisen työssäkäyvän naisen näkökulmasta ja kaikista halvimpien ja kelvottomimpien siteiden hinnoilla.. Kuukautiset ovat myös koulutytöillä, opiskelijoilla, työttömillä, köyhillä, sairsseläkeläisillä, vammaisilla - kaikilla naisilla. Sinusta tosi pieni summa voi jollekin olla tärkeä. Ja mahdollisuus ostaa parempia siteitä tai tamponeja.

Ahaa. Eli nyt pitääkin saada jotain premium-siteitä, kun ne halvimmat eivät muka hienovituille kelpaa. 

Niin, ja tässä on ongelmana mikä? Eiköhän jokainen halua työntää emättimeensä mieluummin premiumia kuin halvinta ja paskinta kamaa, jos valinnanmahdollisuus on.

Saa työntää vaikka silkkitamponeita sinne, mutta sitten on turha vinkua alennusta hintoihin.

Katsotaan onko turhaa. Joissain maissa on tehty aika radikaalejakin toimia tämän eteen 🙂. Jospa feministihallitus viimein hoitaa asian.

Haluatte laittaa muut maksamaan kulujanne, vaikka se olisi teidän itsennekin mielestä väärin.

Ai että jos alvia jonkin tuotteen osalta alennetaan, niin yhtäkkiä joku muu maksaakin mun kulut sen tuotteen osalta 😂?

Vierailija
286/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle verohelpotus tyhmien ihmisten kestämisestä.

Samaa mieltä!

Vierailija
287/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kärsivät elämänsä aikana kuukautisista suunnilleen yhtä monta kertaa kuin mitä on miehillä armeijapalveluspäiviä.

Jos vuotaa viisi päivää kuukaudessa, se tekee 60 päivää vuodessa. Ja jos vuotoja on 30-40 vuoden ajan niin vuotopäiviä kertyy yhteensä 1800-2400. Aika paljon enemmän kuin mitä miehet ovat armeijassa.

Vierailija
288/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokusen kerran olen vaimolle joutunut ostamaan eikä se halpaa lystiä ole.  Itsellä on ohenevat hiukset poninhännällä ja parta tuntuu pysyvän samassa mallissa teki sille mitä tahansa niin säästetään sitten omalta puolelta

Nyt on miehenä pakko ihmetellä.

Melkein jokaisessa suhteessa missä olen ollut, se joka on kaupassa ostaa tarvikkeet. Eli usein se olen ollut minä.

Pitääkö minun nyt kieltäytyä jotten tulevaisuudessa syyllistyisi veronkierron?

Ja mielestäni se on "halpaa lystiä".

Kuukuppi 19 eur. Käytä vaikka vuoden, kaks.

Tamppooni, siteet 2,99. Riitto 1-2 kk.

Väitän, että ovat melko pieniä sivukuluja joita ei pitäisi edes huomata.

Aina on poikkeuksia, mutta oman pitkän empiirisen kokemuksen mukaan (mukana myös ostajana) olen todennut, että menkkoihin menee noin 2 eur. kuukaudessa versus se 2-4 eur. kahvikuppi joka ostetaan päivittäin.

Olet provo!

Olen nainen. Kuukaudessa kuluu monta sidepakettia, yksi paketti ei riitä mihinkään! Ja minun kuukautiseni eivät ole edes runsaat, vaan keskiverrot.

Enkä tunne yhtäkään miestä joka kävisi kaupassa.

Vierailija
289/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoinen parranajo ei ehkä ole verrattavissa kuukausittaiseen pakolliseen vuotoon.

nykypäivänä naisten ei tarvitse vuotaa kuukausittain.... lääkärisi voi kertoa enemmän, että miten asia hoidetaan

Vierailija
290/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- looginen mies

Ai että jos alvia jonkin tuotteen osalta alennetaan, niin yhtäkkiä joku muu maksaakin mun kulut sen tuotteen osalta 😂?

Tietenkin. Lasketaan saman tien alvia kaikilta muiltakin tuotteilta, jos ei kerran naisen matematiikalla ole keneltäkään pois. *tähän jokin teinien lapsellisten aikuisten käyttämä emoji*

Vierailija
291/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämisen kustannuksia on tutkittu Suomessa. Jos asiaa tarkastellaan pistemäisesti, kuten tässä ketjussa, saadaan ihan väärä kuva kokonaisuudesta. Nopeasti katsottuna Mitä eläminen maksaa? Valtiotieteellisentiedekunnan julkaisuja 2018. kertoo kuukausikustannusten olevan miesten osalta 583 ja naisten 579. Miehet ovat siis tappiolla. Suurin ero tulee ruuasta, johon miehillä menee 33e/kk enemmän.  Naiset kurovat kiinni mm. vaatteilla ja terveydenhuollon tarvikkeillaan mutta eivät pääse edes rinnalle.

No tämähän fakta ratkaisee koko typerän väittelyn.

Miehillä menee enemmän rahaa ruokaan, koska biologia, miehet ovat keskimääräisesti suurempi kokoisia ja siksi tarvitsevat enemmän ravintoa. Pitääkö miehille nyt alkaa maksaan jotain ruoka-avustusta kun raukkaparat kuolevat nälkään ilman ruokaverohelpotuksia? Ei tietenkään pidä, tuohan on yhtä naurettavaa kuin tämä kuukautisside ulina.

Vierailija
292/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokusen kerran olen vaimolle joutunut ostamaan eikä se halpaa lystiä ole.  Itsellä on ohenevat hiukset poninhännällä ja parta tuntuu pysyvän samassa mallissa teki sille mitä tahansa niin säästetään sitten omalta puolelta

Melkein jokaisessa suhteessa missä olen ollut, se joka on kaupassa ostaa tarvikkeet. Eli usein se olen ollut minä.

Aina on poikkeuksia, mutta oman pitkän empiirisen kokemuksen mukaan (mukana myös ostajana) olen todennut, että menkkoihin menee noin 2 eur. kuukaudessa versus se 2-4 eur. kahvikuppi joka ostetaan päivittäin.

Olet provo!

Olen nainen. Kuukaudessa kuluu monta sidepakettia, yksi paketti ei riitä mihinkään! Ja minun kuukautiseni eivät ole edes runsaat, vaan keskiverrot.

Ootko ikinä käynyt kaupassa? Onko siellä koskaan ollu miehiä?

Vierailija
293/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan vaikka harkinnan varaisena toimeentulo tukena maksaa, 80 sentin tamponipaketti joka toinen kuukausi. Tai kertakorvauksena kuukuppi.

Vierailija
294/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alvit pitäisi poistaa myös ehkäisyvälineistä. usein muuten miehet ostavat kumit, joten siinä missä naisille annetaan kuukautisvähennys, miehille tulisi antaa kumivähennys (usein miehet ovat niitä, jotka ostavat liukkaritkin....)

Vierailija
295/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta torvesta sitä sotkua oikein pitää puskea, että se on merkittävä kuluerä noi siteet? Nopealla silmällä tais esim cittarin sivuilla kalleimmat olla 0.33/kpl, niin kyllä siinä saa jo vaatteensakin topata niillä siteillä, että niistä työssäkäyvälle muodostuu jotain maksuvaikeuksia.

Ja toki niistä voi muitakin kuluja tulla, mutta tässä pisti silmään lähinnä siteet, niin niistä sitten kommentoin.

Vierailija
296/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet provo!

Minulla kuukaudessa kuluu ehkä puolikas side paketti kuukautisten takia. Kuinka usein vaihdat? Kuulostaa, että aika hysteerisen usein, ei sitä joka vessa käynnillä tarvitse vaihtaa, jos se ei täynnä verta ole. Ylihygieenisyys ja siitä tulevat kustannukset ovat oma valinta.

Vierailija
297/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet provo!

Minulla kuukaudessa kuluu ehkä puolikas side paketti kuukautisten takia. Kuinka usein vaihdat? Kuulostaa, että aika hysteerisen usein, ei sitä joka vessa käynnillä tarvitse vaihtaa, jos se ei täynnä verta ole. Ylihygieenisyys ja siitä tulevat kustannukset ovat oma valinta.

Vaihdan silloin kun side on täynnä verta, eli alkupäivinä parin tunnin välein, keskipäivinä kolmen tunnin välein, ja loppupäivinä neljän tunnin välein.

Jos pärjäät puolella paketilla kuukaudessa, kuukautisesi ovat TODELLA niukat!

Vierailija
298/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vuoto mikään pakollinen asia ole. Esimerkiksi hormonikierukalla saa kuukautiset kokonaan pois ja samalla hoituu ehkäisykin. Helppoa ja säästyy paljon rahaa sekä ehkäisystä että kuukautissuojista.

Ei pitäisi olla mikään itsestäänselvyys, että tietenkin naiset myrkyttää kehonsa hormoneilla, jotta miehet voivat panna paljaalla ja jotta naiset pysyvät työkykyisenä kuukauden jokaisena päivänä.

Hormonit aiheuttavat paljon haitallisia sivuoireita, jotka vaikuttavat naisen elämään päivittäin, miksi tätä asiaa vähätellään ja jotkut jopa väittävät, että naisen terveys muka kokonaisvaltaisesti paranisisi hormoneja syömällä? Perusterveellä naisella ei todellakaan parane vaan huononee.

Naisillako ei ole oikeutta olla kerran kuussa vähän heikommassa hapessa vaan aina pitäisi olla täyttämässä työnantajan tai miesten tarpeet 100% hyvin ja täydellisesti?

No en minä ainakaan käytä kierukka työnantajan vuoksi. Olipa typerä kommentti. On vapauttavaa elää kuukautisvapaata elämää. Olen koko ajan oma itseni ilman että tarvii yhtä viikkoa kuukaudesta kärsiä kivuista ja vuodoista. Hormonikierukka vaikuttaa paikallisesti eli siitä ei tule samoja sivuoireita kuin suun kautta otettavista e-pillereistä.

Enkä ole kenenkään käytettävissä. Nautin ja haluan seksiä ihan itse. Ja voin rakastella silloin kun haluan ilman sotkua.

Kaikille ei kierukka sovi, tiedän. Ohjausta kuitenkin tarvittaisiin ja tietoa lisää naisille tästä ainakin minun mielestäni kaikkein parhaasta ehkäisykeinosta.

Vierailija
299/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan käytä kierukka työnantajan vuoksi. Olipa typerä kommentti. On vapauttavaa elää kuukautisvapaata elämää. Olen koko ajan oma itseni ilman että tarvii yhtä viikkoa kuukaudesta kärsiä kivuista ja vuodoista. Hormonikierukka vaikuttaa paikallisesti eli siitä ei tule samoja sivuoireita kuin suun kautta otettavista e-pillereistä.

Enkä ole kenenkään käytettävissä. Nautin ja haluan seksiä ihan itse. Ja voin rakastella silloin kun haluan ilman sotkua.

Kaikille ei kierukka sovi, tiedän. Ohjausta kuitenkin tarvittaisiin ja tietoa lisää naisille tästä ainakin minun mielestäni kaikkein parhaasta ehkäisykeinosta.

Tässähän ei niinkään puhuta ehkäisystä vaan siitä, että siteet ja tamponit olisi tytöille ja naisille vähän edullisempia. Mutta kiva toki että olet löytänyt sulle sopivan ehkäisymuodon.

Vierailija
300/347 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kyllä, mutta mitä tehdä, kun kuukautiset loppuvat? Jos verohelpotuksenkin kuuluu loppua, millä todistan yli viisikymppisenä verottajalle, että minulla kuukautiset yhä edelleen on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi