Tulin leikkauksesta kotiin, miehen käytöksestä..
Olin alkuviikolla leikkauksessa ja nyt kotona toipumassa. Olemme seurustelleet miehen kanssa pari vuotta mutta ei asuta yhdessä. Olemme viettäneet melko tiiviisti viikonloput yhdessä, miehellä on joskus omia menoja mulla ei juuri koskaan. Lapseni ovat isällään joka toinen viikonloppu, joten varsinkin vapaat viikonloput vietän mielelläni miehen kanssa. Tuleva viikonloppu olisi taas vapaa, mutta koska olen toipilas, mies on sopinut menoa toisella paikkakunnalla asuvan kaverinsa kanssa. Tulee hänelle yöksi, lähtevät baariin ym. Mä olen kotona, kun en voi mihinkään lähteä. Olenko ihan kohtuuton kun luulin hänen olevan seuranani?
Kommentit (98)
Koska olet toipilas, on todennäköistä, että mies ei saa seksiä.
Siksi häntä ei kiinnosta tulla luoksesi.
Vierailija kirjoitti:
Jos asia olisikin toisinpäin eli se mies olisi ollut leikkauksessa ja nyt kotona toipumassa. Mies olettaisi - ja vaatisi - ilman muuta, että nainen passaisi häntä koko ajan. Ei olisi puhettakaan, että nainen lähtisi tyttöjen kanssa baariin tai edes jumppatunnille, koska mies ei mielestään pärjää hetkeäkään ilman hoitajaa. Pieni flunssakin tekee miehestä hirvittävän sairaan ja avuttoman, puhumattakaan sitten, että on ollut leikkauksessa, vaikka pienessäkin.
Näin se on. Miehen itsekkyydellä ei ole rajoja. Nauttivat sellaisesta äitimäisestä paapomisesta eikä varmasti ole kokemusta siitä, että isä olisi paaponut...Harvoin ennenwanhaan isä jäi hoitamaan sairaita lapsia, kyllä se aina oli äiti.
Miten olet päätynyt tälläiseen situationship juttuun?
Katkerana heräsin uuteen aamuun, miehestä ei ole tänään kuulunut vielä mitään.. Olisi ehkä ollut huomaavaista soittaa aamulla ja kysyä vointia, en tosiaan ole ihan kunnossa vielä, enkä siinä kunnossa että kanssani voisi tehdä mitään fyysistä.
Mun lapset on jo isoja, 13 ja 17 v, ettei mihinkään pikkulapsiarkeen miestä olisi sekoitettu. Olen monesti ihmetellyt ettei voi jäädä koskaan arkena yöksi kun lapset ovat kotona, hän on jooa sanonut ettei silloin voi harrastaa seksiä.. Itse olen ilmaissut haluni vain nukkua toisen lähellä. Eipä tästä taida mitään tulla, olin etukäteen asettanut itselleni rajat näille sairaslomaviikoille mitä tulee miehen käytökseen ja toimintaan. Kaikki meni juuri kuten arvasin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Katkerana heräsin uuteen aamuun, miehestä ei ole tänään kuulunut vielä mitään.. Olisi ehkä ollut huomaavaista soittaa aamulla ja kysyä vointia, en tosiaan ole ihan kunnossa vielä, enkä siinä kunnossa että kanssani voisi tehdä mitään fyysistä.
Mun lapset on jo isoja, 13 ja 17 v, ettei mihinkään pikkulapsiarkeen miestä olisi sekoitettu. Olen monesti ihmetellyt ettei voi jäädä koskaan arkena yöksi kun lapset ovat kotona, hän on jooa sanonut ettei silloin voi harrastaa seksiä.. Itse olen ilmaissut haluni vain nukkua toisen lähellä. Eipä tästä taida mitään tulla, olin etukäteen asettanut itselleni rajat näille sairaslomaviikoille mitä tulee miehen käytökseen ja toimintaan. Kaikki meni juuri kuten arvasin.
Ap
"Olet ilmaissut". Vai niin, kirjoita mielummin, että olet sanonut.
Mutta juu, itsepä olet helmesi valinnut ja elämääsi hänen kanssaan tuhlaat. Oma vika.
Kannattaa AP miettiä tarkkaan haluatko jatkaa suhdetta tuommoisen miehen kanssa.
Jos hän noin lyhyen seurustelun jälkeen jättää sinut yksin tuommoiseen tilanteeseen, niin ei hänellä ainakaan empatiaa sinua kohtaan ole. Yleensä tyly käytös muuttuu vain tylymmäksi suhteen edetessä.
Empatiakyky näyttää todella puuttuvan, luulisi sellaisen kehittyneen 2 vuoden aikana, tai jonkinlaisen välittämisen toista kohtaan.. Tää tuntuu erityisen pahalta, kun itsellä on vahvat tunteet edelleen olemassa ja (harha)kuvitelma että kaikki muuttuu vielä joskus paremmaksi..
ap
Vierailija kirjoitti:
Koska olet toipilas, on todennäköistä, että mies ei saa seksiä.
Siksi häntä ei kiinnosta tulla luoksesi.
Minulla oli nuorena tuommoinen avopuoliso. Aluksi hän "vain" jätti yksin kun sairastuin. Myöhemmin suuttui ja alkoi sättimään kun sairastuin. Seksin puute oli hänelle se ongelma.
Vasta sitten ymmärsin lähteä kun alkoi näyttämään siltä että mies käy pian käsiksi jos sairastun.
Mies on sosiaalisesti tumpelo kun ei tajua tarjoutua avuksi tuossa tilanteessa. Ei muuta.
Lobotomialeikkauksessako sinä Henna olit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa tämä jos mies on joskus toipilaana. Ihmisä kohdellaan kuten he ovat kohdelleet sinua.
Ihme jeesustelija.
Kyllähän tuosta voi puhua.
Sun tyylillä mikään ei kehity. Eikä saa kehittyä.Aapee vaan nyt avaa suunsa ja puhuu ja lopettaa noi olettamukset. Veikkaa, että ei tuota ukkoa tarvitse jatkossa hoitaa mitenkään. Juttu loppunut sitä ennen.
Olettamus on munausten äiti.
Kyllä voi puhua.
Ja välittävä ihminen kyllä ihan itse tarjoaa apua tai on läsnä.Saahan sitä ihmetellä ja roikkua. Oma valinta.
Eikö tämä mies olisi voinut etukäteen puhua? Miksi aina kaikki on naisten vastuulla? Saattana!
Vierailija kirjoitti:
Olin isossa leikkauksessa enkä todellakaan sen jälkeen halunnut mieheltä mitään paapomista tai huolenpitoa. Olin toipilas, en mikään avuton reppana. Jos mies olisi halunnut mennä viikonlopuksi mökille tms., niin olisin todennut, että OK. Eri asia, jos on kotisairaalan potilas, on tippaa ja lääkitystä. Silloin joku toinen aikuinen kotona on tarpeen.
Harmi kun et kuollut yksin kotiisi, olisi yksi ääliö vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumppani välttämättä osaa ajatella mitä toinen toivoo. Kun oma äitini kuoli niin miesystävä ei tullut luokseni. Ensimmäisinä päivinä se oli jotenkin normaalia. Puhelimessa puhuttiin päivittäin. Meni 15 päivää, kun sitten puhelimessa purskahdin itkuun ja kysyin miksi et tule luokseni. Ei mies osannut vastata. Seuraavana päivänä näimme ja selvitimme asiaa, mutta ei hän vain osannut sanoa miksi niin pitkä väli tapaamisessa. Koskaan aikaisemmin ja sen jälkeen ei tapaamisväli ole venynyt noin pitkäksi.
Ehkä mies ajatteli, ettet jaksa etkä halua tavata. Odotti, että sinä ehdotat tapaamista, kun jaksat.
Siinä taas miessaattana oletti. Ne on yksiä viŧŧupäitä nuo miehet, ne olettaa, ne ei puhu eikä kysy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin isossa leikkauksessa enkä todellakaan sen jälkeen halunnut mieheltä mitään paapomista tai huolenpitoa. Olin toipilas, en mikään avuton reppana. Jos mies olisi halunnut mennä viikonlopuksi mökille tms., niin olisin todennut, että OK. Eri asia, jos on kotisairaalan potilas, on tippaa ja lääkitystä. Silloin joku toinen aikuinen kotona on tarpeen.
Harmi kun et kuollut yksin kotiisi, olisi yksi ääliö vähemmän.
Samaa ajattelin!
Minulle kävi samalla tavalla. Laaja endoleikkaus, sairaalassa 10 vrk, kun pääsin kotiin mieheni ilmoitti lähtevänsä sorsapyyntiin.
Tulostin eropaperit ja ystäväni vei ne postiin.
Kun mies tuli sunnuntai-iltana reissusta, ilmoitin, että talo on minun, ole hyvä ja etsi pikasesti uusi asunto. Kyseli, että mitä nyt, sanoin, että sairaalassa tajusin, että minulla on viŧŧumainen, kyvytön, lyhyt, ruma ja huonosti menestynyt mies, etsin paremman.
Suuttui ukko niin, että lähti heti, kuten olin tarkoittanutkin.
Se ei vieläkään varmaan tajua miksi liittomme loppui.
Opin sen, etten enää koskaan suostu asumaan kenenkään kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtuuton. Tuollaisesta sovitaan, ja miehellä on oma elämä. Kerroit jo, että miehellä on omia menoja ja itse viihdyt kotona.
Ai, siitäkin pitää sopia erikseen etukäteen, jos olettaa saavan tukea, jos kumppani on sairas tai toipilas.
Ei kuulosta rakastavaiselta ja onnelliselta suhteelta, eikä ennusta pitkää parisuhdetta.
Tottakait tuossa tilanteessa oltaisiin kotona ja tukena.
Jos mies haluaa elää vain omaa elämää, huomioimatta muita, niin kannattaa elää sinkkuna ja ilman parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ilmaisin pettymykseni miehelle, hän lopulta ärsyyntyi ja mä olin se hankala ja rajoittava. Häntä alkoi ahdistamaan..
Ja tämä kaverin vierailu oli tullut ihan yllättäen, en kyl oikeen usko.
Tuntuu kyllä pahalta ajatella että on toiselle vain seksiä😔Itse olen mennyt ihastumaan häneen vähän liikaa..
Ja puhutaan siis vähän yli 50 v miehestä, joka ollut aikanaan yli 20 v naimisissa
ap
Kuulostaa tosiaan siltä, että olet löytänyt pelimiehen, joka ei halua sitoutua, mutta haluaa mukavuutta. Eli seksiä ja muuta mukavaa aina tarvittaessa ja se siitä. Nyt kannattaa ottaa ryhtiliike ja lopettaa helppona olo, todennäköisesti tuolla miehellä on joka toinen viikonloppu joku toinen nainen kainalossa ja hän vaan nautiskelee. Lopeta yhteydenpito, niin näet aika nopeasti, että ukko siirtyy muille mättäille.
Jos asia olisikin toisinpäin eli se mies olisi ollut leikkauksessa ja nyt kotona toipumassa. Mies olettaisi - ja vaatisi - ilman muuta, että nainen passaisi häntä koko ajan. Ei olisi puhettakaan, että nainen lähtisi tyttöjen kanssa baariin tai edes jumppatunnille, koska mies ei mielestään pärjää hetkeäkään ilman hoitajaa. Pieni flunssakin tekee miehestä hirvittävän sairaan ja avuttoman, puhumattakaan sitten, että on ollut leikkauksessa, vaikka pienessäkin.