Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään kauheimpia yo-lahjoja! Minä aloitan: astiat

Vierailija
25.05.2022 |

Astiat pitää saada valita itse. Ne ovat liian henkilökohtainen lahja.

Taulu on samaa sarjaa.

Muita?

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sellainen kaapin päälle tai komeroon laitettava vain katseltava esineistö on nounou, siihen menee myös kukkavaasit. Niitä vain kantaa sitten opiskellessa ja vuosia sen jälkeenkin mukana joka pikkumuutossa huonolla säkällä. Koristeita tarttee sitten, kun on joku asunto, jota kutsuu kodiksi eikä kämpäksi ja siihen voi monella mennä 10 vuotta ennen kuin sellainen kirjoitusten jälkeen on asuntona. Ainakin useimmilla.

Vierailija
102/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeaesineitä ei osannut tuolloin arvostaa, mutta myöhemmin kyllä.

Mä en kyllä vieläkään arvosta, en jaksa tiskata ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkulapio. Lapseni sai sellaisen, ja tätä on kyllä naurettu, kun siihen aikaan telkkarissa oli aiheesta mainoskin.

Tämä lahjan saaja ei ottanut kakkulapiotaan mukaan muuttaessaan omilleen. Ei kuulemma tarvitse sellaista 😂

No kiva, että oli hauskaa. Ja tuli opetettua lapselle kauniit käytöstavatkin siinä sivussa. En taida enää minäkään uskaltaa antaa lahjaksi mitään. Parempi vaan käydä syömässä kemuissa mahansa täyteen, niinkuin yksi ylläoleva kirjoittaja. Ei sitten tule herrantertulle paha mieli, kun joku moukka yrittää antaa typerän lahjan.

Vierailija
104/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kauhein, mutta ehdottomasti hyödyttömin oli sokeripihdit. En silloin edes tiennyt, mihin niitä käytetään :D Eikä ole ollut mitään käyttöä sen jälkeenkään, kun sain tietää käyttötarkoituksen. 

No mulla on kolmet sokeripihdit ja lisääkin voisin hankkia. ihan ottimina juhlissa mm. Marengeille, kekseille jne... En näe turhana

Okei. Meillä juhlissa keksit otetaan ihan käsillä. Toki ymmärrän, jos järjestää hienoja juhlia niin voi olla tarvetta erillisille keksiottimille. 

Juu meillä ihan hygienian takia käytetään ottimia. Olen huomannut, että harva peseee käsiään saati käytä käsidesiä vaikka sitä tarjolla. Kerran joku lapsi kaiveli nenää ja oli menossa paljain sormin ottamaan karkkia ja keksiä. Hyi

Laitathan myös lautaset yms. esille kertakäyttöiset käsineet kädessäsi ja vaihdat käsineet aina, kun olet koskenut niillä jonnekin muulle. Muutoinhan tuo keksien kanssa hienostelu on täysin turhaa kun käsipöpösi ovat jo astioissa. 

No tietenkään en lääpi astioita likaisilla käsillä kattaessani. Jos kosken johonkin muuhun tiedän senkin olevan puhdas.

Vierailija
105/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret ovat perin lyhytnäköisiä, kun sanovat, etteivät tarvitse jotain tavaraa, kuten vaikka nro 20:n tytär, joka sai kakkulapion. 

Muistelin tuossa, mitä itse muinoin sain ylioppilaslahjaksi. Ruusuja tuli saavillinen, vaikka monelle kysyjälle sanoin, että parempi vaihtoehto olisi ruusujen hinta rahana, sillä ei se nuori opiskelija elä nahistuneita ruusuja syömällä. Astioita ja keittiövälineitä olisin mielihyvin ottanut vastaan, mutta eipä tullut kipon kippoa. Ehkä hyvä niin, sillä minun ja tätieni maku olivat kovin erilaiset.

Koruja sain rippilahjaksi, mutta yo-lahjaksi kavereiltani vain yhden korun, Sarpanevan pronssisormuksen, joka oli hyvinkin mieluinen. Kun muutin omilleni, sain kotoa pari teekuppia, murokulhon, pienen kahvipannun ja muutaman ruokailuvälineen. Kattilan olin ostanut jo etukäteen. Ensimmäinen ostos opiskelukaupungissa oli valurautainen paistinpannu, still going strong eli lienee iätön ja siis erinomainen hankinta.    

Vierailija
106/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kauhein, mutta ehdottomasti hyödyttömin oli sokeripihdit. En silloin edes tiennyt, mihin niitä käytetään :D Eikä ole ollut mitään käyttöä sen jälkeenkään, kun sain tietää käyttötarkoituksen. 

No mulla on kolmet sokeripihdit ja lisääkin voisin hankkia. ihan ottimina juhlissa mm. Marengeille, kekseille jne... En näe turhana

Okei. Meillä juhlissa keksit otetaan ihan käsillä. Toki ymmärrän, jos järjestää hienoja juhlia niin voi olla tarvetta erillisille keksiottimille. 

Juu meillä ihan hygienian takia käytetään ottimia. Olen huomannut, että harva peseee käsiään saati käytä käsidesiä vaikka sitä tarjolla. Kerran joku lapsi kaiveli nenää ja oli menossa paljain sormin ottamaan karkkia ja keksiä. Hyi

Laitathan myös lautaset yms. esille kertakäyttöiset käsineet kädessäsi ja vaihdat käsineet aina, kun olet koskenut niillä jonnekin muulle. Muutoinhan tuo keksien kanssa hienostelu on täysin turhaa kun käsipöpösi ovat jo astioissa. 

No tietenkään en lääpi astioita likaisilla käsillä kattaessani. Jos kosken johonkin muuhun tiedän senkin olevan puhdas.

Kovin kliiniset juhlat, jos kertakäyttöhanskat kädessä laitellaan astiatkin esiin ja käsidesiä lotraillaan. Tulee mieleen enemmän sairaala kuin juhla. 

Vierailija
107/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sellainen kaapin päälle tai komeroon laitettava vain katseltava esineistö on nounou, siihen menee myös kukkavaasit. Niitä vain kantaa sitten opiskellessa ja vuosia sen jälkeenkin mukana joka pikkumuutossa huonolla säkällä. Koristeita tarttee sitten, kun on joku asunto, jota kutsuu kodiksi eikä kämpäksi ja siihen voi monella mennä 10 vuotta ennen kuin sellainen kirjoitusten jälkeen on asuntona. Ainakin useimmilla.

Minulle opiskelija-asunto oli kämppä. Tyttärelle oma opiskelija-asunto on koti. Kaikki kotiin kuluvat asiat hän on sinne hankkinut ja laittanut. Keittiötarvikkeet pitkälti oltiinkin kerätty pikkuhiljaa. Hän muutti muuttaessaan kirjansakin omaan asuntoon.

Vierailija
108/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä henkilökohtaista on esim. kattilassa?

Mitä henkilökohtaista on missään? Kattila on ikioma astia jossa laitat itse ruokaa itsellesi koska osaat huolehtia itsestäsi. Käytät ja tarvitset sitä, se ei pölyynny seinällä tai hyllyssä.

Ne myös maksavat aika rutosti jos ovat laadukkaita.

Meillä ainakin kattilassa laitetaan ruokaa koko perheelle. Ei ole jokaisella ikiomaa kattilaa, jossa laittaa ruokaa vain itselle. Siinä samaisessa kattilassa tehdään ruuat myös vieraille. Ei siis ole millään tasolla henkilökohtainen esine. Henkilökohtainen esine on jotain muuta kuin tusinatavara, jonka voi ostaa mistä tahansa marketista. Hinta ei tee tuotteesta henkilökohtaista.

t. eri

Tarkoitin kotoa muuttanutta nuorta....😈

Kaikki nuoret ole erakoita, vaan kokkailevat muillekin. Osahan muuttaa suoraan poika/tyttöystävän kanssa asumaan. Ei siinä eritellä, että tämä on minun kattilani ja tämä sinun :D

Jos heille tulee ero, niin kyllä kumpikin vie oman lahjaksi saadun kattilansa mennessään.

Vierailija
109/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha! Kauhean persoonatonta!

Ainoa järkevä. Voi ostaa sitten täydellisesti omaan tarpeeseen käypää.

Vierailija
110/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin kliiniset juhlat, jos kertakäyttöhanskat kädessä laitellaan astiatkin esiin ja käsidesiä lotraillaan. Tulee mieleen enemmän sairaala kuin juhla. 

Höpö höpö. Mulle kelpaa sun sokeripihdit

Vierailija
111/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkulapio. Lapseni sai sellaisen, ja tätä on kyllä naurettu, kun siihen aikaan telkkarissa oli aiheesta mainoskin.

Tämä lahjan saaja ei ottanut kakkulapiotaan mukaan muuttaessaan omilleen. Ei kuulemma tarvitse sellaista 😂

Mä voisin kuvitella, että oma lapseni ottaisi mukaan kakkulapion muuttaessaan omilleen. Hän kun tykkää leipoa ja voisi varmasti omassa kodissankin tarjota kakkua.

Minä käytin ensimmäisessä opiskelijakodissani kakkulapiota ihan yleisenä lastana, jolla nostelin mm. uunikasviksia pelliltä jne. 

Mun tyttären ensimmäisessä omassa asunnossa ei ole edes uunia. Keittokomero muutenkin niin pieni, että vai pari mukia, lautasta jne. Ei sinne mitään astiasarjoja mahdu

Vierailija
112/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kaikista saamistani lahjoista aikaan pitänyt, mutta näin jälkikäteen ne lahjat joita en toivonut ovat olleet niitä jotka ovat olleet kovimmassa käytössä ja jotka muistuttavat minua yhä tapahtuneesta paremmin kuin ne aikapäivää sitten turhuuksiin käytetyt lahjakortit ja rahat.

Kieltämättä olis kiinnostava tietää onko kukaan ostanut mitään pysyvää muistoa rippi- tai yo-lahjarahoilla? Tai muistaako edes mihin ne on käyttänyt? Nopealla gallupilla työpaikan kahvihuoneessa kukaan ei keksinyt mitään, epäiltiin että kurkusta alas olisivat menneet.

Vierailija
113/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nuoret ovat perin lyhytnäköisiä, kun sanovat, etteivät tarvitse jotain tavaraa, kuten vaikka nro 20:n tytär, joka sai kakkulapion. 

Muistelin tuossa, mitä itse muinoin sain ylioppilaslahjaksi. Ruusuja tuli saavillinen, vaikka monelle kysyjälle sanoin, että parempi vaihtoehto olisi ruusujen hinta rahana, sillä ei se nuori opiskelija elä nahistuneita ruusuja syömällä. Astioita ja keittiövälineitä olisin mielihyvin ottanut vastaan, mutta eipä tullut kipon kippoa. Ehkä hyvä niin, sillä minun ja tätieni maku olivat kovin erilaiset.

Koruja sain rippilahjaksi, mutta yo-lahjaksi kavereiltani vain yhden korun, Sarpanevan pronssisormuksen, joka oli hyvinkin mieluinen. Kun muutin omilleni, sain kotoa pari teekuppia, murokulhon, pienen kahvipannun ja muutaman ruokailuvälineen. Kattilan olin ostanut jo etukäteen. Ensimmäinen ostos opiskelukaupungissa oli valurautainen paistinpannu, still going strong eli lienee iätön ja siis erinomainen hankinta.    

Toisaalta jo ihan ekologisuuden nimissäkin ne sokeripihdit on ehkä järkevämpää ostaa siinä vaiheessa kun niitä tarvitsee. Joku toki jo opiskelijana, mutta ainakaan meidän opiskelijabileissä ei keksejä pihdeillä aseteltu sievän teeastiaston tasseille. 

Vierailija
114/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän valmistuneen joka sai lahjaksi kukan ja kesätyöpaikan. Saatiin kuulla asiasta piiiitkään, hän kun oli ajatellut loikoilla koko kesän.

Tuosta on enää paha nokittaa.

Vierailija
115/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kaikista saamistani lahjoista aikaan pitänyt, mutta näin jälkikäteen ne lahjat joita en toivonut ovat olleet niitä jotka ovat olleet kovimmassa käytössä ja jotka muistuttavat minua yhä tapahtuneesta paremmin kuin ne aikapäivää sitten turhuuksiin käytetyt lahjakortit ja rahat.

Kieltämättä olis kiinnostava tietää onko kukaan ostanut mitään pysyvää muistoa rippi- tai yo-lahjarahoilla? Tai muistaako edes mihin ne on käyttänyt? Nopealla gallupilla työpaikan kahvihuoneessa kukaan ei keksinyt mitään, epäiltiin että kurkusta alas olisivat menneet.

Pitkään mietin mutta sitten välähti. Hankin ihan ekan mikroaaltouunin, joka kesti menossa mukana varmaan ainakin 10 vuotta.

Vierailija
116/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mariskooli

Sain myös kakkulapion joka esittää korkokenkää... En ole käyttänyt ikinä

Meidän nuori nimenomaan kerää mariskooleja.

Tässä nähdään, että kannattaa valita jokin sarja astioita , joita kerää. Kun ihmiset kyselee joko suoraan tai vanhemmilta lahjatoiveita ,on helppo kertoa. Useimmat lahjana rahat haluavat antaa tarpeellisen ja mieluisan lahjan .

Vierailija
117/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mariskooli

Sain myös kakkulapion joka esittää korkokenkää... En ole käyttänyt ikinä

Meidän nuori nimenomaan kerää mariskooleja.

Tässä nähdään, että kannattaa valita jokin sarja astioita , joita kerää. Kun ihmiset kyselee joko suoraan tai vanhemmilta lahjatoiveita ,on helppo kertoa. Useimmat lahjanantajat haluavat antaa tarpeellisen ja mieluisan lahjan . Korjattu

Vierailija
118/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mä ostin Kalevala Korun kaulakorun ja lisää hopealusikoita. Molemmat käytössä näin 38 vuotta myöhemminkin.

Vierailija
119/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien tiedän hankkineen läppärin opiskeluja varten tai just kodintarvikkeita.

Vierailija
120/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi: viinapullo, viinipullo, skumppapullo. Ihan turha lahja ja lavuaarista menivät alas. Lahjan antaja kovasti yritti saada minut baariin ryyppäämään vaan kun en juo enkä aio koskaan juoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme