Keksitään kauheimpia yo-lahjoja! Minä aloitan: astiat
Astiat pitää saada valita itse. Ne ovat liian henkilökohtainen lahja.
Taulu on samaa sarjaa.
Muita?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä henkilökohtaista on esim. kattilassa?
Mitä henkilökohtaista on missään? Kattila on ikioma astia jossa laitat itse ruokaa itsellesi koska osaat huolehtia itsestäsi. Käytät ja tarvitset sitä, se ei pölyynny seinällä tai hyllyssä.
Ne myös maksavat aika rutosti jos ovat laadukkaita.
Meillä ainakin kattilassa laitetaan ruokaa koko perheelle. Ei ole jokaisella ikiomaa kattilaa, jossa laittaa ruokaa vain itselle. Siinä samaisessa kattilassa tehdään ruuat myös vieraille. Ei siis ole millään tasolla henkilökohtainen esine. Henkilökohtainen esine on jotain muuta kuin tusinatavara, jonka voi ostaa mistä tahansa marketista. Hinta ei tee tuotteesta henkilökohtaista.
t. eri
Nämä lahjat voi olla adianharrastajille kivat, mutta en antaisi randomille ylioppilaalle lahjaksi Suomen luonto - lehden vuosikertaa tai Museo-korttia. Molempia olen nähnyt mainostettavan ylioppilaslahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu. Jos YO ei laita todistuksiaankaan esille niin turha naukua saamistaan lahjoistakaan. Vieraillakin on oikeus valita.
Sinun tapauksessasi valinta on helppo. Ei kutsuta ollenkaan.
Olen ratkaissut epätoivottujen lahjojen ongelman sillä, että en vie mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkulapio. Lapseni sai sellaisen, ja tätä on kyllä naurettu, kun siihen aikaan telkkarissa oli aiheesta mainoskin.
Tämä lahjan saaja ei ottanut kakkulapiotaan mukaan muuttaessaan omilleen. Ei kuulemma tarvitse sellaista 😂Itse sain ylppärilahjaksi hopealusikoita ja kakkuottimet. Kaikki ovat olleet ahkerassa käytössä. Eikö lapsesi syö tai tarjoa koskaan kenellekään kakkua, piirakkaa tai muita leivonnaisia?
Mitä naurettavaa on kakkulapiossa? Näin sitä opetetaan lapsille, kuinka saamilleen lahjoilla vain naureskellaan.
Mulla on 4 kakkulapioo ja joskus tekisi mieli hankkia muutama lisää, koska nykyään iso perhe ja paljon juhlia
Mikä tahansa omaan tyyliin täysin sopimaton juttu. Arvostan kyllä paljon esim. käsitöitä, mutta jos ne eivät mitenkään istu omaan tyyliin, niin sitten ovat valitettavasti epämieluisia. Aika ikävää olisi myös saada taulu, jota ei ikinä haluaisi laittaa seinälleen. Tai mikä tahansa omasta mielestä ruma koriste-esine.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu. Jos YO ei laita todistuksiaankaan esille niin turha naukua saamistaan lahjoistakaan. Vieraillakin on oikeus valita.
Todistusta ei ole mikään pakko laittaa esille. Se todistus on sen ylioppilaan henkilökohtainen asia. Sen ei pitäisi vaikuttaa siihen miten häntä muistetaan. Kaikken helpointa on antaa rahaa koska siitä on apua jatko-opintoja ajatellen.
Kummallista, että joillekin lahjojen antaminen on jotakin pätemistä, vittuilua yms. eikä normaaleja käytöstapoja ja juhlittavan kunnioittamista. On joillekin niin vaikeaa ilmeisesti antaa lahja. Mielummin olkaa antamatta lahjaa älkääkä menkö juhliin pilaamaan muiden juhlatunnelmaa. Ankeuttajat jääkööt kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä kauhein, mutta ehdottomasti hyödyttömin oli sokeripihdit. En silloin edes tiennyt, mihin niitä käytetään :D Eikä ole ollut mitään käyttöä sen jälkeenkään, kun sain tietää käyttötarkoituksen.
No mulla on kolmet sokeripihdit ja lisääkin voisin hankkia. ihan ottimina juhlissa mm. Marengeille, kekseille jne... En näe turhana
Okei. Meillä juhlissa keksit otetaan ihan käsillä. Toki ymmärrän, jos järjestää hienoja juhlia niin voi olla tarvetta erillisille keksiottimille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä henkilökohtaista on missään? Kattila on ikioma astia jossa laitat itse ruokaa itsellesi koska osaat huolehtia itsestäsi. Käytät ja tarvitset sitä, se ei pölyynny seinällä tai hyllyssä.
Ne myös maksavat aika rutosti jos ovat laadukkaita.Meillä ainakin kattilassa laitetaan ruokaa koko perheelle. Ei ole jokaisella ikiomaa kattilaa, jossa laittaa ruokaa vain itselle. Siinä samaisessa kattilassa tehdään ruuat myös vieraille. Ei siis ole millään tasolla henkilökohtainen esine. Henkilökohtainen esine on jotain muuta kuin tusinatavara, jonka voi ostaa mistä tahansa marketista. Hinta ei tee tuotteesta henkilökohtaista.
t. eri
Tarkoitin kotoa muuttanutta nuorta....😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne myös maksavat aika rutosti jos ovat laadukkaita.Meillä ainakin kattilassa laitetaan ruokaa koko perheelle. Ei ole jokaisella ikiomaa kattilaa, jossa laittaa ruokaa vain itselle. Siinä samaisessa kattilassa tehdään ruuat myös vieraille. Ei siis ole millään tasolla henkilökohtainen esine. Henkilökohtainen esine on jotain muuta kuin tusinatavara, jonka voi ostaa mistä tahansa marketista. Hinta ei tee tuotteesta henkilökohtaista.
t. eri
Mitä nesti nuori muuttaa omilleen opiskelemaan ylioppilaaksi tulin jälkeen ja omaan kotiinsa tarvitsee kattiloita ja muita keittiötarvikkeita. Itse olen pikkuhiljaa kerryttänyt kaikille lapsille synttäri, joulu ym lahjoina juuri laadukkaat kattilat, astiastot ym. Nyt tytär toivoi suurempaa 5 l kattilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Tarkoitin kotoa muuttanutta nuorta....😈
Kaikki nuoret ole erakoita, vaan kokkailevat muillekin. Osahan muuttaa suoraan poika/tyttöystävän kanssa asumaan. Ei siinä eritellä, että tämä on minun kattilani ja tämä sinun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä kauhein, mutta ehdottomasti hyödyttömin oli sokeripihdit. En silloin edes tiennyt, mihin niitä käytetään :D Eikä ole ollut mitään käyttöä sen jälkeenkään, kun sain tietää käyttötarkoituksen.
No mulla on kolmet sokeripihdit ja lisääkin voisin hankkia. ihan ottimina juhlissa mm. Marengeille, kekseille jne... En näe turhana
Okei. Meillä juhlissa keksit otetaan ihan käsillä. Toki ymmärrän, jos järjestää hienoja juhlia niin voi olla tarvetta erillisille keksiottimille.
Juu meillä ihan hygienian takia käytetään ottimia. Olen huomannut, että harva peseee käsiään saati käytä käsidesiä vaikka sitä tarjolla. Kerran joku lapsi kaiveli nenää ja oli menossa paljain sormin ottamaan karkkia ja keksiä. Hyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkulapio. Lapseni sai sellaisen, ja tätä on kyllä naurettu, kun siihen aikaan telkkarissa oli aiheesta mainoskin.
Tämä lahjan saaja ei ottanut kakkulapiotaan mukaan muuttaessaan omilleen. Ei kuulemma tarvitse sellaista 😂Itse sain ylppärilahjaksi hopealusikoita ja kakkuottimet. Kaikki ovat olleet ahkerassa käytössä. Eikö lapsesi syö tai tarjoa koskaan kenellekään kakkua, piirakkaa tai muita leivonnaisia?
Mitä naurettavaa on kakkulapiossa? Näin sitä opetetaan lapsille, kuinka saamilleen lahjoilla vain naureskellaan.
Mulla on 4 kakkulapioo ja joskus tekisi mieli hankkia muutama lisää, koska nykyään iso perhe ja paljon juhlia
Sama meillä.Aina on liian vähän tarjoiluastioita ja ottimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Mitä nesti nuori muuttaa omilleen opiskelemaan ylioppilaaksi tulin jälkeen ja omaan kotiinsa tarvitsee kattiloita ja muita keittiötarvikkeita. Itse olen pikkuhiljaa kerryttänyt kaikille lapsille synttäri, joulu ym lahjoina juuri laadukkaat kattilat, astiastot ym. Nyt tytär toivoi suurempaa 5 l kattilaa.
En ymmärrä yhtään, mitä kirjoitat. Mutta jos kuvittelit, että kattilan ostaminen lahjaksi on minusta huono idea, erehdyit. Minä kommentoin vain ja ainoastaan sitä, onko kattila henkilökohtainen esine vai ei. Minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lahjan saaja ei ottanut kakkulapiotaan mukaan muuttaessaan omilleen. Ei kuulemma tarvitse sellaista 😂
Minun lapseni ei saanut YO-lahjaksi kakkulapiota. Hän lainasi sellaisen minulta, kun tarvitsi. Kämppäkaveri luuli sitä minun kakkulapiota omakseen, ja pakkasi sen muuttokuormaansa. Ei ole palauttanut, vaikka tytär on sitä monta kertaa pyytänyt, ja on kertonut, että äidin kakkulapio on se.
Minulla nyt ei sitten ole kakkulapiota, joka olisi samaa sarjaa teräksisten kahvilusikoitteni kanssa.
Toisaalta, vaikka kakkulapio olisi ollut tyttäreni oma, olisi se röyhkeä kämppis saattanut pölliä sen silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu meillä ihan hygienian takia käytetään ottimia. Olen huomannut, että harva peseee käsiään saati käytä käsidesiä vaikka sitä tarjolla. Kerran joku lapsi kaiveli nenää ja oli menossa paljain sormin ottamaan karkkia ja keksiä. Hyi
No se on toki eri asia, jos suku on metsäläisiä, joilla edes alkeet hygieniasta eivät ole hallussa. Meillä ihmiset osaavat pestä kätensä eivätkä lääpi kaikkia keksejä, vaan koskevat vain siihen, jonka ottavat. käsidesiä ei tarvita kuin sairaalassa.
Mitä ihmettä AP? Astiathan oli just paras lahja, kun muutin omilleni toiseen kaupunkiin opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortit kaikkiin typeriin paikkoihin, kuten Suomalainen kirjakauppa, Pentik, joku koruliike, Iittala jne. Kuka 18-vuotias tarvitsee yhtään mitään noista kaupoista??
Tyoperöä 18-vuotias, joka ei aio ikinä muuttaa omilleen eikä lue mitään. Ja joka ei käytä mitään koruja tai kelloja.
Oma lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi joulukuussa ja olen jo hänelle ostanut astioita lahjaksi. Ostin hänen toivomaa sarjaa joten ei ole mikään kamala lahja.