Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään kauheimpia yo-lahjoja! Minä aloitan: astiat

Vierailija
25.05.2022 |

Astiat pitää saada valita itse. Ne ovat liian henkilökohtainen lahja.

Taulu on samaa sarjaa.

Muita?

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kauhein, mutta ehdottomasti hyödyttömin oli sokeripihdit. En silloin edes tiennyt, mihin niitä käytetään :D Eikä ole ollut mitään käyttöä sen jälkeenkään, kun sain tietää käyttötarkoituksen. 

No mulla on kolmet sokeripihdit ja lisääkin voisin hankkia. ihan ottimina juhlissa mm. Marengeille, kekseille jne... En näe turhana

Okei. Meillä juhlissa keksit otetaan ihan käsillä. Toki ymmärrän, jos järjestää hienoja juhlia niin voi olla tarvetta erillisille keksiottimille. 

Juu meillä ihan hygienian takia käytetään ottimia. Olen huomannut, että harva peseee käsiään saati käytä käsidesiä vaikka sitä tarjolla. Kerran joku lapsi kaiveli nenää ja oli menossa paljain sormin ottamaan karkkia ja keksiä. Hyi

Laitathan myös lautaset yms. esille kertakäyttöiset käsineet kädessäsi ja vaihdat käsineet aina, kun olet koskenut niillä jonnekin muulle. Muutoinhan tuo keksien kanssa hienostelu on täysin turhaa kun käsipöpösi ovat jo astioissa. 

Vierailija
82/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kauhein, mutta ehdottomasti hyödyttömin oli sokeripihdit. En silloin edes tiennyt, mihin niitä käytetään :D Eikä ole ollut mitään käyttöä sen jälkeenkään, kun sain tietää käyttötarkoituksen. 

No mulla on kolmet sokeripihdit ja lisääkin voisin hankkia. ihan ottimina juhlissa mm. Marengeille, kekseille jne... En näe turhana

Okei. Meillä juhlissa keksit otetaan ihan käsillä. Toki ymmärrän, jos järjestää hienoja juhlia niin voi olla tarvetta erillisille keksiottimille. 

Juu meillä ihan hygienian takia käytetään ottimia. Olen huomannut, että harva peseee käsiään saati käytä käsidesiä vaikka sitä tarjolla. Kerran joku lapsi kaiveli nenää ja oli menossa paljain sormin ottamaan karkkia ja keksiä. Hyi

No se on toki eri asia, jos suku on metsäläisiä, joilla edes alkeet hygieniasta eivät ole hallussa. Meillä ihmiset osaavat pestä kätensä eivätkä lääpi kaikkia keksejä, vaan koskevat vain siihen, jonka ottavat. käsidesiä ei tarvita kuin sairaalassa. 

Luulen, että kukaan ei ehdi kytätä vieraiden jokaista liikettä. Näin kokeneena kestitsijänä olen nähnyt myös sivistyneissä aikuisissa ihmisissä ällöttäviä piirteitä mitä tulee hygienian suhteen... saatetaan käsipesun jälkeen raapia päätä ja ties mitä ja sitten vain tarjoiluiden kimppuun "puhtain käsin"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kaikista saamistani lahjoista aikaan pitänyt, mutta näin jälkikäteen ne lahjat joita en toivonut ovat olleet niitä jotka ovat olleet kovimmassa käytössä ja jotka muistuttavat minua yhä tapahtuneesta paremmin kuin ne aikapäivää sitten turhuuksiin käytetyt lahjakortit ja rahat.

Vierailija
84/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei voi nykyään ostaa, kun voi tulla paha mieli. 

Miksi pitää ostaa jotain turhaa, mitä toinen ei halua? Ja auta armias, jos lahjan antaja huomaa, että lahja on myynnissä tai muuten vain hävinnyt.

Vierailija
85/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla lahjan kanssa tai ilman. Pääasiassa että pidetään yhdessä kiva hetki koronavuosien näkemättömyyden jälkeen -sanoi meidän YO.

Vierailija
86/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on toki eri asia, jos suku on metsäläisiä, joilla edes alkeet hygieniasta eivät ole hallussa. Meillä ihmiset osaavat pestä kätensä eivätkä lääpi kaikkia keksejä, vaan koskevat vain siihen, jonka ottavat. käsidesiä ei tarvita kuin sairaalassa. 

Luulen, että kukaan ei ehdi kytätä vieraiden jokaista liikettä. Näin kokeneena kestitsijänä olen nähnyt myös sivistyneissä aikuisissa ihmisissä ällöttäviä piirteitä mitä tulee hygienian suhteen... saatetaan käsipesun jälkeen raapia päätä ja ties mitä ja sitten vain tarjoiluiden kimppuun "puhtain käsin"

No sittenhän niitä ottimiakaan ei tarvita. Kun ei niiden esillä olo tarkoita automaationa sitä, että kaikki niitä käyttävät. Varsinkin pienet lapset eivät välttämättä edes tajua ottimien merkitystä, vaan käsillä nappaavat sen mitä haluavat, jos (ja usein kun) vanhemmat eivät estä. 

Vierailija
87/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin opetetaan lapsille, että kaikesta ollaan kiitollisia, vaikka sillä hetkellä tuntuu, ettei lahja ole tarpeen. Laadukkaat astiat olisi itselleni kelvannut , mut joku toi ikeaa, en valittanut. Olihan ne kivat kun muutti pois kotoa , eikä muuta ollut, mutta onhan ne nykyään niin kamalat kuluneet, joten satsasin laatuun

Vierailija
88/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeaesineitä ei osannut tuolloin arvostaa, mutta myöhemmin kyllä.

Vierailija
89/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat ovat ihan hyvä lahja, mutta en lähtisi ostamaan mitä tahansa vaan kysyisin etukäteen millaisia astioita ylioppilas tarvitsisi vai tarvitseeko mitään. Itse sain aikoinaan jonkun verran astioita ja kaikki keskenään erilaisia, joten minulla oli sitten tyyliin 2 mukia sarjasta x,  3 sarjasta y ja 4 sarjasta z. Eipä se nyt niin vakavaa ollut, mutta toki olisi ollut kivempi, jos kaikki olisivat olleet samaa.

Vierailija
90/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Harva loppujen lopuksi on niin nirso ettei perusasitiat kelpaisi.

En voi ymmärtää tätä asennetta. Minä haluan ostaa lahjaksi perusastioita, harva niin nirsoilee ettei kelpaisi!!1 mitä jos ostaisitte jotain mitä se saaja haluaa eikä jotain mikä todennäköisesti kelpaa..

Vierailija
91/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin opetetaan lapsille, että kaikesta ollaan kiitollisia, vaikka sillä hetkellä tuntuu, ettei lahja ole tarpeen. Laadukkaat astiat olisi itselleni kelvannut , mut joku toi ikeaa, en valittanut. Olihan ne kivat kun muutti pois kotoa , eikä muuta ollut, mutta onhan ne nykyään niin kamalat kuluneet, joten satsasin laatuun

Minusta kiitollisuus lahjasta (tai lähinnä ajatuksesta sen takana) ei poissulje sitä, että lahjan voi ajatella olevan kamala. 

Vierailija
92/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Jos YO ei laita todistuksiaankaan esille niin turha naukua saamistaan lahjoistakaan. Vieraillakin on oikeus valita.

Sinun tapauksessasi valinta on helppo. Ei kutsuta ollenkaan. 

Ihan uteliaisuudesta, kumpaa osapuolta todistuksien laittamattomuus/laitto häiritsee enemmän? YO:ta vai sinua? 

Vierailija
93/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun takia oli pakko kysyä kummitytöltämme, että pitääkö hän meitä hirveän persoonattomina, jos annamme kylmää käteistä, vai haluaisiko hän ehdottomasti jotain (esim. astiasarjaa, jota olemme hänen toivomuksestaan keränneet aiemmin) muuta. 

Vastauksena oli, että hänen mieltään lämmittää kovasti juuri se kylmä käteinen :D

Vierailija
94/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tiedossa, että ylioppilas kerää jotain astiasarjaa, se ei ole yhtään huono lahjaidea (pitää varmistaa vain, mitä tarvitsisi). Mutta ihan random-astiat tietämättä mieltymyksiä on huono lahja. Esim. vaikka kaksi skumppalasia tai mukia.

Haluaako joku oikeasti että kaikki kaapin mukit on täsmälleen samanlaisia? Esim. 15 kpl keltaista Teema-mukia?

Yleensä astiastot on samaa sarjaa ja väriä. Miksi ihmeessä pitäisi ostaa joka kippo eri väriä?

Vierailija
95/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Vietiin kerran kattila lahjaksi, koska oli yo:n oma toive. Tulipa tehtyä väärin.

Vierailija
96/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lahjat on hyviä jos tietää että saaja tykkää. Sain lahjaksi haluamaani astiasarjaa ja se oli kiva. Yksittäiset tiimari mukit sitten kirpparille.

Vierailija
97/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Jos YO ei laita todistuksiaankaan esille niin turha naukua saamistaan lahjoistakaan. Vieraillakin on oikeus valita.

Ihan uteliaisuudesta, kumpaa osapuolta todistuksien laittamattomuus/laitto häiritsee enemmän? YO:ta vai sinua? 

Ei kumpaakaan. Sinähän tässä häiriinnyt siitä, jos todistus ei ole esillä. 

Vierailija
98/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei voi nykyään ostaa, kun voi tulla paha mieli. 

Miksi pitää ostaa jotain turhaa, mitä toinen ei halua? Ja auta armias, jos lahjan antaja huomaa, että lahja on myynnissä tai muuten vain hävinnyt.

Eipä ole kukaan sukulainen tullut tarkistamaan, onko juuri se hänen ostamansa kattila tms. käytössä. Pidän varsin outona, jos sinun sukulaisesi käyvät kyttäämässä, onko lahja käytössä. 

Vierailija
99/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän valmistuneen joka sai lahjaksi kukan ja kesätyöpaikan. Saatiin kuulla asiasta piiiitkään, hän kun oli ajatellut loikoilla koko kesän.

Vierailija
100/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä haet tällä mutta tietty yo saa päättää haluaako jakaa todistuksensa. Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi