Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään kauheimpia yo-lahjoja! Minä aloitan: astiat

Vierailija
25.05.2022 |

Astiat pitää saada valita itse. Ne ovat liian henkilökohtainen lahja.

Taulu on samaa sarjaa.

Muita?

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkulapio. Lapseni sai sellaisen, ja tätä on kyllä naurettu, kun siihen aikaan telkkarissa oli aiheesta mainoskin.

Tämä lahjan saaja ei ottanut kakkulapiotaan mukaan muuttaessaan omilleen. Ei kuulemma tarvitse sellaista 😂

Miksi? Kyllä useimmissa kodeissa on kakkulapio ja se juuri sellainen esine, jonka ulkonäöllä ei ole suurta merkitystä, kun ei ole koko ajan esillä. 

Sain äidiltäni joskus hopeisen kakkulapion nimikirjaimilla ja se on yksi mieleisemmistä lahjoista. Tulee olemaan käytössä vähintään minun elinikäni ajan. 

Mulla on neljä hopeista kakkulapiota - kaikki eri sarjaa. Juurikin yo-lahjaksi saatuja, eikä ole käyttöä.

Meille on tulossa juuri rippijuhlat. Tarvitsisin 4 kakkulapiota, mutta on vain kaksi 🤔

Vierailija
42/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit kaikkiin typeriin paikkoihin, kuten Suomalainen kirjakauppa, Pentik, joku koruliike, Iittala jne. Kuka 18-vuotias tarvitsee yhtään mitään noista kaupoista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkulapio. Lapseni sai sellaisen, ja tätä on kyllä naurettu, kun siihen aikaan telkkarissa oli aiheesta mainoskin.

Tämä lahjan saaja ei ottanut kakkulapiotaan mukaan muuttaessaan omilleen. Ei kuulemma tarvitse sellaista 😂

Miksi? Kyllä useimmissa kodeissa on kakkulapio ja se juuri sellainen esine, jonka ulkonäöllä ei ole suurta merkitystä, kun ei ole koko ajan esillä. 

Sain äidiltäni joskus hopeisen kakkulapion nimikirjaimilla ja se on yksi mieleisemmistä lahjoista. Tulee olemaan käytössä vähintään minun elinikäni ajan. 

Mulla on neljä hopeista kakkulapiota - kaikki eri sarjaa. Juurikin yo-lahjaksi saatuja, eikä ole käyttöä.

Ette koskaan pidä juhlia?

Hänelle ongelma tuossa on, että ne lapiot ovat eri sarjaa. Kun ne vieraat kuitenkin aina tarkkaan syynäävät, onko varmasti saman sarjan lapiot ja lähtevät kotiin, jos ei ole. 

Vierailija
44/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on klisee mutta tosi: anopin omalla maullaan valitsema koriste-esine.

Bonus: kyseessä jonkun sukulaisen jäämistöstä valittu sukukalleus, joka on pakattu Stockkan laatikkoon.

Vierailija
45/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortit kaikkiin typeriin paikkoihin, kuten Suomalainen kirjakauppa, Pentik, joku koruliike, Iittala jne. Kuka 18-vuotias tarvitsee yhtään mitään noista kaupoista??

Suurin osa löytää kaikista mainitsemistasi jotain, mitä haluaa ostaa. Hyvin harvassa on 18-vuotias, jolla ei ole mitään käyttöä yhdellekään juomalasille tai lautaselle tai kirjalle. 

Vierailija
46/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä erittäin iloinen ylioppilaslahjaksi saamistani astioista siinä vaiheessa kun muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Vaikka tietenkään silloin ylppärijuhlapäivänä en vielä osannut niitä arvostaa. Ovat ainoa ylppärilahja jotka ovat edelleen päivittäisessä käytössä. Koruja en ole käyttänyt kertaakaan. Omista ylioppilasjuhlista yli kymmenen vuotta aikaa.

Vierailija
47/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös oli ihanaa saada astioita, ovat todella kalliita ja varsinkin sain paljon ajatonta arabiaa ja oottakaa ja Hackmanin ruokailuvälineitä. Oli ihanaa saada valmis setti ensimmäiseen kotiin. Muuten olisi tullut kalliiksi

Vierailija
48/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ylioppilas ei tarvitse kirjakaupan lahjakorttia, niin ilmeisesti hän ei aio opiskella mitään jatkossa? Sieltä saa kaikkea muutakin... 

Vierailija
49/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkevä tyttö-koru. Tuon sain lahjaksi ja hyvä ettei itku päässyt.

Vierailija
50/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ylioppilas ei tarvitse kirjakaupan lahjakorttia, niin ilmeisesti hän ei aio opiskella mitään jatkossa? Sieltä saa kaikkea muutakin... 

Jospa tästä tulee somejulkkis jonka suurin ansio on olla ikuinen ylioppilas. 

Vierailija
51/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariskooli

Sain myös kakkulapion joka esittää korkokenkää... En ole käyttänyt ikinä

Vierailija
52/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä erittäin iloinen ylioppilaslahjaksi saamistani astioista siinä vaiheessa kun muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Vaikka tietenkään silloin ylppärijuhlapäivänä en vielä osannut niitä arvostaa. Ovat ainoa ylppärilahja jotka ovat edelleen päivittäisessä käytössä. Koruja en ole käyttänyt kertaakaan. Omista ylioppilasjuhlista yli kymmenen vuotta aikaa.

Sama. Olen yo vuosimallia 1998 ja osa tuolloin lahjaksi saamistani astioista on edelleen käytössä. Paljon hyödyllisempää ja tarpeellisempaa kuin esim. Kalevala-koru, joka ei ole yhtään minun tyyliäni. Sen myinkin pois suhteellisen pian juhlien jälkeen. 

Vierailija
53/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa tästä tulee somejulkkis jonka suurin ansio on olla ikuinen ylioppilas. 

No sitten voi ostaa sillä lahjakortilla, vaikka muistikortin selfieiden tallentamista varten :D

Vierailija
54/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahja on lahja, jos ei tykkää, voi heittää roskiin! on mun asenne lahjan antoon. itse en hyljeksi mitään lahjaa, on kuitenkin ,saanut jotain. jos ei omaan makuun sovi, sen voi lahjoittaa esim.hyväntekeväisyyteen.lasten opettaminen etikettiin on hyvä, ettei nyppistele lahjoille se on huonoa käytöstä.hopea ja kulta esineet voi viedä esim.panttilainaamoon jos opiskelun aikana tulee rahavaikeuksia.arvometalli aterimien perinne on varmaan tässäkin ajateltu.

Vierailija
55/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kauhein, mutta ehdottomasti hyödyttömin oli sokeripihdit. En silloin edes tiennyt, mihin niitä käytetään :D Eikä ole ollut mitään käyttöä sen jälkeenkään, kun sain tietää käyttötarkoituksen. 

Vierailija
56/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä henkilökohtaista on esim. kattilassa?

Mitä henkilökohtaista on missään? Kattila on ikioma astia jossa laitat itse ruokaa itsellesi koska osaat huolehtia itsestäsi. Käytät ja tarvitset sitä, se ei pölyynny seinällä tai hyllyssä.

Ne myös maksavat aika rutosti jos ovat laadukkaita.

Vierailija
57/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kauhein, mutta ehdottomasti hyödyttömin oli sokeripihdit. En silloin edes tiennyt, mihin niitä käytetään :D Eikä ole ollut mitään käyttöä sen jälkeenkään, kun sain tietää käyttötarkoituksen. 

Odotas kun joskus pidät juhlat, jossa sokeria kuluu. Hygienian takia niitä käytetään.

Vierailija
58/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kolmet sokeripihdit ja lisääkin voisin hankkia. ihan ottimina juhlissa mm. Marengeille, kekseille jne... En näe turhana

Vierailija
59/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ylppärilahjaksi hopealusikoita ja kakkuottimet. Kaikki ovat olleet ahkerassa käytössä. Eikö lapsesi syö tai tarjoa koskaan kenellekään kakkua, piirakkaa tai muita leivonnaisia?

Vierailija
60/189 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu. Jos YO ei laita todistuksiaankaan esille niin turha naukua saamistaan lahjoistakaan. Vieraillakin on oikeus valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän