Joulu 2024 jäi sitten laatikoista vajaaksi. Olin sukulaisilla aaton syömässä ja piti ostaa alesta seuraavana päivänä laatikoita.
Vaan ei ollutkaan enää kaupassa. Pitää varmaan varautua tänä vuonna paremmin ja ostaa ne laatikot etukäteen.
Kommentit (16)
Suomen kaupoissa joulua vietetään kovin etupainotteisesti. Sitten kun on joulun aika, jota kestää loppiaiseen/Nuuttiin, jouluherkkuja ei enää saakaan. Ihan niin kuin joulu olisi ohi heti aaton jälkeen.
Kyrsiihän se, varmaan juhannukseen asti.
Tänä vuonna jäi Bandan konvehetkin saamatta, kun tuli vihreitä kuulia. Ei ollut enää alessakaan Bandaa. :-(
Vierailija kirjoitti:
Suomen kaupoissa joulua vietetään kovin etupainotteisesti. Sitten kun on joulun aika, jota kestää loppiaiseen/Nuuttiin, jouluherkkuja ei enää saakaan. Ihan niin kuin joulu olisi ohi heti aaton jälkeen.
Tämä. Minä vasta alan viettämään joulua silloin joulupäivänä. Yhtäkkiä on laarit tyhjinä. Voit tehdä itse, ainakin porkkana ja lanttulaatikkoa, ei aina tarvitse olla joulu, kun niitä syö.
Olisit käynyt Cittarissa. Prismassa on aina kaikki loppu.
Minä vietän joulua ilma niitä laatikoita. Ihan tulee aina joulun tuntu ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Minä vietän joulua ilma niitä laatikoita. Ihan tulee aina joulun tuntu ilmankin.
Kaikille se ei tuu yhtä helposti.
Joo, täällä ollaan niin sesonkipainotteisia tuotteissa ja ne sesongit alkavat aina kuukausia ennemmin ja loppuvat kuin seinään.
Glögi on myös yksi sellainen tuote. Moni varmaan joisi sitä mielellään pitkin kylmää talvea, mutta ainakin pikku kaupoissa tuote nakataan luiskaan heti pian joulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Vielä menisi porkkanalaatikko tai lanttulaatikko nytkin. Kinkkua etsittiin useista kaupoista välipäivinä, turhaan.
Glögiä tajusin hamstrata ennen joulua. Se on paras juoma hiihtolenkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Vielä menisi porkkanalaatikko tai lanttulaatikko nytkin. Kinkkua etsittiin useista kaupoista välipäivinä, turhaan.
Me ennakoitiin,niinkin voi tehdä. Eli otetaan ennen kuun loppua kinkku pakkasesta sulamaan, sitten uuniin ja ai että. On toinen joulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa selventää itselle, että miksi sitä joulua viettää ja mitä siltä joululta haluaa.
Laatikoita on kyllä hurjan helppo tehdä itse. Ei tarvitse murehtia, onko niitä kaupoissa. Aineksia on aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ennakoitiin,niinkin voi tehdä. Eli otetaan ennen kuun loppua kinkku pakkasesta sulamaan, sitten uuniin ja ai että. On toinen joulu.
Minäkin kannatan ennakoimista, mutta meillä meni yksi pakastin rikki, joten ei ollut mahdollista säilyttää kotona kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Ei tuu ilman teollisuusmoskan syömistä.
no voihan laatikko ymmärrän joulu voi mennä aivan myttyyn ilman laatikoita kun kyllähän ne laatikot joulun tekee jos mitkä...