Milloin teillä on kesäloma? Kuinka pitkä loma?
Itsellä syyskuu ja elokuun viimeinen viikko.
Toivoin sitä ajankohtaa. Ihanaa että on reilu työnantaja!
Mites muut?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18.6.-2.8.
Miksi joku alapeukuttaa mun lomaa? Mitä vikaa noissa päivissä on? Itse toivoin lomani noin.
Suomalainen on aina jollain lomalla. Pari kuukautta kesälomalla, pitkillä vapailla, sairaslomalla, hoitovapaalla, äitiyslomalla ja burn out-lomalla. Ei ihme että talous sakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, lomaa on silloin kun ei ole töitä. Useimmiten pidän viikon lomaa maaliskuussa ja viikon joskus syksyllä. Raha ei tule muusta kun omasta työstä, ja kesä on mulla sesonkiaikaa. Silloin ei lomailla neljää viikkoa juhannuksen jälkeen.
Olen pätkätyöläinen eikä mulla ole edes tuota määrää lomaa. En tiedä kuinka monta vuotta tätä vielä jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18.6.-2.8.
Miksi joku alapeukuttaa mun lomaa? Mitä vikaa noissa päivissä on? Itse toivoin lomani noin.
Suomalainen on aina jollain lomalla. Pari kuukautta kesälomalla, pitkillä vapailla, sairaslomalla, hoitovapaalla, äitiyslomalla ja burn out-lomalla. Ei ihme että talous sakkaa.
Ja silti jaksetaan valittaa kuinka lomaa on liian vähän tai ainakin se on väärään aikaan. Jos ei kelpaa, niin voin ottaa teidän lomat.
Elokuu lomaa.
Lähden ainakin käymään vanhempien luona Lapissa ja varmaan kavereiden kanssa ainakin mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18.6.-2.8.
Kuule ihan itse olen lomani säästänyt, kun parina edellisvuotena en voinut kunnolla lomia pitää. En voi myöskään sille mitään, että saan vuodessa 38 päivää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18.6.-2.8.
Kuule ihan itse olen lomani säästänyt, kun parina edellisvuotena en voinut kunnolla lomia pitää. En voi myöskään sille mitään, että saan vuodessa 38 päivää lomaa.
Ja siihen vielä päälle muut lusmuilut kun on niiiiiin rankkaa. Suomessa on maailman pisimmät lomat jolloin kukaan ei vastaa yhtään mihinkään ja kaupat menee johonkin toiseen maahan.
22.6-1.8 ja sain mitä halusin.
Jää vielä melkein 3,5vkoa jäljelle, ehkäpä jokin 1-2vkon ulkomaan matka vuosien tauon jälkeen loka/marras/joulukuussa, en tiedä.
Loput viikot sitten helmikuussa ja joitain pidempiä vkonloppuja.
Niin ja nyt kesällä ainakin mökki varattuna järven rannalta ja pari lyhyempää 2vrk yöpymistä maatilamaisemissa ja eräässä kartanossa.
Olen lomalla kesäkuun puolivälistä heinäkuun puoliväliin. Heinäkuu on meillä töissä niin rauhallista aikaa, että ei haittaa olla töissä. Lisäksi minulle määräaikaisena tämä on ensimmäinen kesäloma ja ylipäätänsä loma muutamaan vuoteen. Tuntuu hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten aiotte tehdä kesälomalla? Mulla luvassa matka Viroon ja kesämökkeilyä.
Ihan kotona ollaan. En ymmärrä, miksi pitäisi lähteä mihinkään. Laitetaan pihaa, uidaan, saunotaan yms.
oon elämäni aikana reissannut tositosi vähän, joten siksi minusta tämä on tervetullutta nyt:) kotona on kivaa, mutta kyllä se piristää, kun pariksi yöksi lähtee joskus muualle.
Viikot 28-31. Enpä ole mitään ihmeempää suunnitellut.
Kesä-, heinä-, ja elokuu ja loma alkaa ihan kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten aiotte tehdä kesälomalla? Mulla luvassa matka Viroon ja kesämökkeilyä.
Ihan kotona ollaan. En ymmärrä, miksi pitäisi lähteä mihinkään. Laitetaan pihaa, uidaan, saunotaan yms.
En ymmärrä, miksi pitäisi olla lomaa kotona olemiseen, pihan laittamiseen tai saunomiseen. Itse hoidan nuo ihan arkiaskareina. Tykkään lomalla vaihtaa maisemaa, varsinkin kun teen 100% etätöitä ja näitä kotinurkkia on nyt siitä syystä tullut katseltua enemmän. Näin me ollaan erilaisia!
Olen opettaja, eli olen 8 viikkoa lomalla.
Kyllä sen näkee kaupungilla liikkuessa että suomalaiset vähenevät töistä juhannuksena ja palaavat koulujen alettu.
Miksi v*tussa te kaikki olette tunkeneet lomanne heinäkuulle? Koko Suomi on silloin täynnä, silloinko on nautinnollista lomailla kun kaikki on kiinni ja koko Suomi matkailee ja joka paikassa on täyttä? Joo ymmärrän että heinäkuu on se lämpimin kuukausi mutta ei KAIKKI voi olla silloin lomalla. Miksi ette esim. ole kesä- tai elokuussa lomalla? Elokuussakin on vielä todennäköisesti lämmin, kun tämä kesäkuu näyttää nyt viileältä ja sateiselta.
Olen opettaja. Lomani alkaa 17.6. Ja 8 viikkoa.
Työkaverin ja tuuraajan kanssa piti neuvotella. Hän ilmoitti heti haluavansa juhannuksen jälkeisen viikon ja siitä mielellään loputkin putkeen. OK, en alkanut rettelöidä. Otan 2vk ennen juhannusta ja loput heinäkuun lopussa.