Epäsäännöllinen kuukautiskierto
Tulen hulluksi kun kierto huitelee 30-90 päivän välillä. Koskaan en tiedä millon ne alkaa vai alkavatko ollenkaan. Raskaaksikaan ei pysty tulemaan kun puttuu luultavasti ovulaatiot kierron pituuden takia. Lääkärissä sanotaan että ihan fine jos menkat tulevat edes pari kertaa vuodessa. Terolutista ei mulle ollut apua.
Kommentit (6)
Mulla on ollut samaa nuorempana. Nyt on "melko" säännöllinen kierto. Tosin ei ole ennenkuulumatonta, että väli on joskus 40 päivää. Mutta siis ennen menkat saattoi olla just 3-4kk poissa.
Gyne sanoi, että ihan normaalia, ihminen ei ole kone, eikä kaikkien kehot toimi samalla tavalla vaikka niin väitetään. Totesi vain, että mitään ei voi tehdä muutakun välttää stressiä ja syödä pillereitä (en syö) jos haluaa säännöllisen kierron. (ja olen siis normaalipainoinen ja syön terveellisesti, eli ei ole mistään sellaisesta kyse, että elintavat vaikuttaisi)
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Olen normaalipainoinen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisypillereistä voisi olla apua ainakin siihen että kierto säännöllistyy mut tosin vauva haaveeseen ei. Kai sua on tutkittu että mistä se johtuu? PCOS poissuljettu? On muitakin lääkkeitä kun terot.
On ultrattu ja munasarjoissa ei mitään ihmeellistä.. Ap
Raskaaksi tulemisen suurin este voi olla tuossa se, että kohdun limakalvo paksuuntuu. Itselläni oli siksi käytössä e-pillerit, jotta tulisin raskaaksi. Luit oikein. Raskaaksi yritetään heti pillereiden lopettamisen jälkeen.
Ehkäisypillereistä voisi olla apua ainakin siihen että kierto säännöllistyy mut tosin vauva haaveeseen ei. Kai sua on tutkittu että mistä se johtuu? PCOS poissuljettu? On muitakin lääkkeitä kun terot.