Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiset pääsee helpolla

Vierailija
24.05.2022 |

Ihmetyttää kuinka joillakin ihmisillä on jo nuoresta asti hyvä tsäkä. Koulut sujuvat, on rahaa ja kavereita. Puoliso löytyy helposti, tulee lapset ja on muutenkin kavereita. Ei tarvitse täyttää työtön tytötön lappuja tai käydä selittelemässä elämäänsä viranomaisille. Omakotitalokin tulee kaupan päälle kuin Manulle illallinen perintönä.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon että jokin karman laki tms. selittämätön vaikuttaa täällä ihmisten elämään. Minun kohdalla karma vehkeilee minua vastaan!!

Vierailija
62/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa heidän salaisuus on hyvä luonne ja ahkera työ. Eihän nuo asiat itsekseen tule. Omalla kohdalla ainakin kaikki on ihan opiskelulla ja työllä ansaittu.

Hyvä luonnetta ja ahkeraa työtä kyllä vaatii syntyä oikeaan sukuun ja pysyä terveenä. Mitäs sitten kun on köyhästä duunariperheestä, jossa ei koulutusta arvosteta ja terveyskin reistailee?

Anna kun arvaan: äänestät kokoomusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskon että jokin karman laki tms. selittämätön vaikuttaa täällä ihmisten elämään. Minun kohdalla karma vehkeilee minua vastaan!!

Eli elit huonosti edellisen elämäsi?

Vierailija
64/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa heidän salaisuus on hyvä luonne ja ahkera työ. Eihän nuo asiat itsekseen tule. Omalla kohdalla ainakin kaikki on ihan opiskelulla ja työllä ansaittu.

Ei ole todellista!🤣 Itse olen tuollainen, jolla on käynyt hyvä tsäkä, mutta en kuvittelekaan kaiken tulleen persoonani tai kovan työni tuloksena.

Kyllä tsäkällä on ollut paljon osuutta asiaan. Tsäkä kävi jo ensimmäisen kerran silloin, kun synnyin hyvään perheeseen. Ei ole tarvinnut elää kurjuudessa ja köyhyydessä, ei ole tarvinnut viikonloppuisin pelätä vanhempien ryyppäämistä tai katsoa, kun vanhemmat vetelevät toisiaan lättyyn jne.

Vierailija
65/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä ap:n tarkoittama onnekas. Olen kuitenkin sinkku, sillä en voi sietää lapsia, ja kaikki kohtaamani naiset olisivat halunneet perheen. Lisäksi odotan kauhulla sitä päivää, kun vanhempieni jättikokoinen omakotitalo tulee minun riesakseni. Ei voisi vähempää kiinnostaa se työleiri/rahareikä. Haluan asua vaivattomasti ja autottomana palvelujen äärellä.

Et todellakaan ole onnekas, jos sulla ei ole omaa perhettä. Olet tod.näk. ihmisten mielestä outo ja itsekäs (etkä varmaan kovin suosittu ihminen kaveripiirissä tai työyhteisössä), jos suhtautumisesi lapsiin ja perheeseen on tuo. Ihmisessä, joka ei voi sietää lapsia on yleensä jotakin pahasti vialla muutenkin. Ei millään pahalla

Vierailija
66/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä luonnetta ja ahkeraa työtä kyllä vaatii syntyä oikeaan sukuun ja pysyä terveenä. Mitäs sitten kun on köyhästä duunariperheestä, jossa ei koulutusta arvosteta ja terveyskin reistailee?

Anna kun arvaan: äänestät kokoomusta.

Hyvä vastaus, sillä kuvaa hyvin mistä on kyse. Poliittinen viittauskin sopii kuvaan, koska sekin antaa yhden syyn sille, miksi ei muka voi onnistua ja ettei kannata edes yrittää.

Yksi nuori haki ammattikouluun. Ei päässyt sisään eikä hakenut toista kertaa. Myöhemmin hän kertoi, etteivät vanhemmat antaneet opiskella. Ei tainnut olla oikea syy, sillä vanhemmilla ei ole paljoa sananvaltaa kotoa pois muuttaneen asioihin. Tämä henkilö ei arvostanut koulutusta. Hänen lapsensa pärjäsi hyvin kouluss, mutta ei mennyt lukioon. Miten olisi voinut mennä, kun äitinsä ei pitänyt opiskelua missään arvossa. Hän piti lukion käymistä elitistisenä.

Näin ne vanhempien asenteet siirtyvät ja voi jatkaa katkeruuttaan uskomalla, että toisilla on hyvä tsäkä, mutta itsellä ei.

Vierailija
67/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi olisi oikein, että lisääntyminen kielletään luusereilta.

Vierailija
68/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä ap:n tarkoittama onnekas. Olen kuitenkin sinkku, sillä en voi sietää lapsia, ja kaikki kohtaamani naiset olisivat halunneet perheen. Lisäksi odotan kauhulla sitä päivää, kun vanhempieni jättikokoinen omakotitalo tulee minun riesakseni. Ei voisi vähempää kiinnostaa se työleiri/rahareikä. Haluan asua vaivattomasti ja autottomana palvelujen äärellä.

Et todellakaan ole onnekas, jos sulla ei ole omaa perhettä. Olet tod.näk. ihmisten mielestä outo ja itsekäs (etkä varmaan kovin suosittu ihminen kaveripiirissä tai työyhteisössä), jos suhtautumisesi lapsiin ja perheeseen on tuo. Ihmisessä, joka ei voi sietää lapsia on yleensä jotakin pahasti vialla muutenkin. Ei millään pahalla

Missä työyhteisössä arvostellaan ihmisiä lapsiluvun mukaan?? Varmaan jossain naisvaltaisella alalla? :D

Vierailija
69/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko musta? Viel ihanan miehen kanssa naimisissa. No sä näet sen mitä on ulospäin. Et sitä kun mua kidutettiin lapsuudessa tai et ollaan saatu 3 keskenmenoa, et niitä viestejä, joissa mun veljeni uhkaa tappaa itsensä, et kaikkea tätä paskaa. Mut tiedä olevani onnekas, selvisin siitä lapsuudesta mikä on ihme, mulla on ihana mies ja oma koti, mukava työ ja kavereita. Suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa, vaikkei se pitänyt olla mahdollista. Mut ulospäin kaikki näyttää helpolta

Vierailija
70/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi muuten, niin mitä enemmän pankkitilillä on rahaa, niin sitä enemmän ihmisellä on viranomaiset aina kimpussa. Pankit varsinkin aina hönkimässä niskaan milloin minkäkin tilisiirron vuoksi jne.

1. pankit EI ole viranomainen

2 viranomaiset EI ole yhtään sen enempää kimpussa.

Vierailija
71/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hel vetin tsäkä? Eli sillä ei ole mitään vaikutusta jos ihminen on fiksu, kunnianhimoinen ja on onnistunut elämässään luoden itselleen uran ja menestynyt siinä? Ärsyttää sinunlaiset nillittäjät jotka kuvittelevat, että koska et ole onnistunut elämässä, niin sinullekin kuuluisi jakaa nallekarkit justiinsa tasan, vain koska olet olemassa.

Onnella ja sattumalla on paljon enemmän roolia maailmassa kuin arvaatkaan. Fiksukin ihminen voi joutua auto-onnettomuuteen, ja kunnianhimoisellekin voi iskeä syöpä, kuten uraihminenkin voi sairastua burnouttiin, tai hänen lapsensa voi menehtyä pihalampeen.

Minulle kaadettiin aika paljon nuorena laariin. Lapseni sairastui kroonisesti jne. Kaikilla muilla sen kuin aurinko paistoi. Sitten yhtäkkiä olinkin tilanteessa jossa ympräillä oli ihmisillä aivan hitokseen ongelmia ja ikävyyttä, ja tajusin että minullahan on ollut jo pitemmän aikaa kaikki hyvin.

Että sitä ei ikinä tiedä milloin ja kenelle se seuraava takaisku tulee, ja kuinka suuri. Sitä ei pääse pakoon olemalla mielestään erinomainen. Ne jotka ovat kokeneet menetyksiä elämässä tietävät että jokainen hyvä päivä on lahja, eikä todellakaan mikään itsestäänselvyys. Sellaiset ovat parhaita tyyppejä, eivät enää tuollaisia raakileita.

Vierailija
72/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työyhteisössä arvostellaan ihmisiä lapsiluvun mukaan?? Varmaan jossain naisvaltaisella alalla? :D

Kyllähän se sellainen normaalien sosiaalisten taitojen ja aikuisuuden merkki on, että kykenee muodostamaan parisuhteen ja perheen. 

Vierailija
73/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kavereista peri asunnon, osa ei. Toiset sitten maksaa asuntolainaa pienestä palkasta koko ikänsä, asunnon perijät voivat käyttää tuon lyhennyksessä/vuokrassa säästämänsä "ylimääräisen tonnin" esimerkiksi sijoitusasuntoon tai ihan mihin vain.

Tämä antaa myös hyvät mahdollisuudet menestyä urheilussa, taiteessa, musiikissa, missä vain, kun ei ole sitä "pakko käydä töissä/lyhentää velkaa oravanpyörää".

Vierailija
74/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kiihkoillessa ajatuksessa että muiden näennäinen menestys ja onni on itseltä pois voi katsoa myös välillä sinne suuntaan missä asiat ovat paljon huonommin. Voisit olla intialainen lapsi joka saa elantonsa tonkimalla jätevuoria, imppaa ja myy itseään. Kuvittele mielessäsi voivottelevan surkeaa elämääsi tällaiselle ihmiselle. Kuinka surkeasti sinulle kävi kun synnyit yhteiskuntaan josta voi kiskoa kaikki maailman tuet, opiskella mitä haluaa, tehä mitä töitä haluaa ja asua missä haluaa

Vierailija
75/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se sellainen normaalien sosiaalisten taitojen ja aikuisuuden merkki on, että kykenee muodostamaan parisuhteen ja perheen. 

Miten se vaikuttaa töiden tekoon? Ei kyllä ihme että naisvaltaisilla aloilla ei voida hyvin, kun ihmisiä aletaan katsomaan nenänvartta pitkin noin typeristä asioista......

Meillä miesvaltaisella alalla ketään ei kiinnosta toisten yksityisasiat, vaan se että työt tehdään kunnolla.

Vierailija
76/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kiihkoillessa ajatuksessa että muiden näennäinen menestys ja onni on itseltä pois voi katsoa myös välillä sinne suuntaan missä asiat ovat paljon huonommin. Voisit olla intialainen lapsi joka saa elantonsa tonkimalla jätevuoria, imppaa ja myy itseään. Kuvittele mielessäsi voivottelevan surkeaa elämääsi tällaiselle ihmiselle. Kuinka surkeasti sinulle kävi kun synnyit yhteiskuntaan josta voi kiskoa kaikki maailman tuet, opiskella mitä haluaa, tehä mitä töitä haluaa ja asua missä haluaa

Kuvitteleppa olevasi tavallinen kokoomuslainen paskakasa selittämässä samaiselle intialaiselle katulapsellle, että hyvällä luonteella ja ahkeralla työllä voisi nyt itsekin ajella Mersulla ja haistatella köyhille. Huoh.......

Vierailija
77/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleppa olevasi tavallinen kokoomuslainen paskakasa selittämässä samaiselle intialaiselle katulapsellle, että hyvällä luonteella ja ahkeralla työllä voisi nyt itsekin ajella Mersulla ja haistatella köyhille. Huoh.......

Jos me kaikki voivoteltaisiin aina sitä ettei voida tehdä mitään, koska joku on saanut asian x helpommalla, ei maailmassa olisi yhtään ihmistä joka tekisi yhtään mitään minkään eteen. Sanna Marin olisi edelleen kaupan kassalla Pirkkalassa koska yh-äiti. Yhyy kun ei ollut tavallinen ydinperhe ja mersua niin ei vaan pyge

Vierailija
78/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos me kaikki voivoteltaisiin aina sitä ettei voida tehdä mitään, koska joku on saanut asian x helpommalla, ei maailmassa olisi yhtään ihmistä joka tekisi yhtään mitään minkään eteen. Sanna Marin olisi edelleen kaupan kassalla Pirkkalassa koska yh-äiti. Yhyy kun ei ollut tavallinen ydinperhe ja mersua niin ei vaan pyge

Eli kaikki kaupan kassat pääsee suomen pääministereiksi, jos vain tekee jotain jonkin eteen.

Vierailija
79/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki kaupan kassat pääsee suomen pääministereiksi, jos vain tekee jotain jonkin eteen.

No sillä asenteella eivät ainakaan pääse yhtään minnekään, jos siis ovat tyytymättömiä eivätkä tee mitään korjatakseen tilannetta. Pitää katsoa mitkä on omat kortit ja pelata ne. Yhteiskunnan pitäisi vissiin nostaa progressiivinen verotus sinne 110% ja antaa asunnot ja mersut ja puolisoksi malli kainaloon että ollaan omaan tilanteeseen tyytyväisiä. Paitsi ettei sittenkään olla, ku haluttiinki tesla eikä mersua koska naapuri sai sen. Ja mallillakin on liian kapea vyötärö, tuntee itsensä huonoksi sen vierellä joten vaihtoon.

Vierailija
80/88 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuslaiset kyrvänsyylät väittää, että oma tilanteensa on kokonaan omalla työllä saavutettua, mutta jättävät kertomatta mm. sen, että ovat syntyneet varakkaaseen perheeseen, lapsilisät on sijoitettu korkeakorkoisille tileille tai pörssiin ja koko 18 vuoden potti on sitten alkupääomana täysi-ikäisenä, samalla kun köyhissä perheissä lapsilisät on menneet vaippoihin, vaatteisiin ja jos jotain on jäänyt, niin harrastuksiin, 18-vuotiaana tilin saldo nolla euroa ainakin lapsilisistä. Varakas perhe ei ole tarvinnut  lapsilisiä tällaisiin perusasioihin. Lapsilisät voisi kyllä ottaa heiltä pois eikä heidän talous siihen kaatuisi. Kumma kyllä, alkaa heti hirveä itku ja parku kokoomuslaisella jos häneltä oltaisiin ottamassa mitään tukia pois, sikamaista itsekkyyttä vetää tukia vaikka ei ole mikään hätä taloudellisesti, mutta köyhille on kyllä mukava vittuilla että mene töihin tukiloinen...

Prkle että vihaan kokoomuslaisia!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä