Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli kakkonen pakottaa hakemaan neljää työpaikkaa kuukaudessa Tällaisia ovat ensimmäiset kokemukset Pirkanmaalla

Vierailija
24.05.2022 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen se aktiivimalli2 on kohdistettu vastikään työttömiksi ilmoittautuneisiin. Joten ihan oikeinhan se on, että painostavat näitä hakemaan. Ja kun hakevat oman alansa töitä, niin ei siinä sitten mitään turhia hakemuksiakaan synny.

Katsos se nollalinja, eli te-toimisto ei tämän uuden mallinkaan myötä ole missään yhteyksissä joihinkin asiakkaisiin eikä heitä siis painosteta, niin sehän juuri ehkäisee sitä, että tehtailtaisiin ns. turhia hakemuksia.

Näin yhteiskunta pitää huolen heikommistaan!

Vierailija
2/14 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi koskaan uskonut vasemmiston kopioivan Sipilän hallituksen aktiivimallia. Lopputulema on että korvaukset pienenevät ellet ole riittävän aktiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän rahanhaaskaukseen kiinnitin huomiota:

"Esimerkiksi jos tänä keväänä ylioppilaaksi kirjoittanut nuori ilmoittautuu työttömäksi, työllisyyspalveluiden pitää haastatella hänet kesän mittaan seitsemän kertaa ennen kuin hän siirtyy syksyllä jatko-opintoihin. Kyllä julkista rahaa voisi toisinkin käyttää, Saari pohtii."

Seitsemän haastattelua??

Vierailija
4/14 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kommentteja tuolla jutussa. "hakemuksen lähettäminen on Enter-nappulan ainamista" jne :D

Oon pitkäaikaistyötön (yli 2v, sitä ennen 10v työura) ja kyllä se syö innostusta kun ei omasta aktiivisuudesta huolimatta työllisty. Aina vaan "Ei kiitos" tai pahimmassa tapauksessa  jäätävä hiljaisuus. Kaikenmaailman valmentajien kanssa olen käynyt työnhakua läpi ja hakemukset ja CV:t on päivitetty ja monen ammattilaisen kanssa tarkastettu. Silti aina vaan ei. Valmentajat ei ota mun huolia edes tosissaan, koska "ihan varmasti työllistyt kun oot noin pätevä ja osaamista on". Oon siis hakenut aika laajalla skaalalla töitä joista mulla on kokemusta. ja myös sellaisia joista ei ole.

Haastatteluihin pääsen usein mutta vaikka käyttäydyn ihmisiksi ja vastailen sujuvasti ja kyselenkin paikasta niin ei vaan ei. Nyt on alkanut ärsyttää sen verran etten ole kuukausiin laittanut yhtään hakemusta. Olen hakenut syksyksi kouluun, toivottavasti pääsen sinne.

Nää "Mee töihin!"-huutelijat ei oikeasti tajua, että ei sinne mennä jos kukaan ei sua halua. Jatkuva torjutuksi tuleminen syö vaan itsetuntoa turhaan koko ajan.

Sori avautuminen.

t. N30

Vierailija
5/14 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi koskaan uskonut vasemmiston kopioivan Sipilän hallituksen aktiivimallia. Lopputulema on että korvaukset pienenevät ellet ole riittävän aktiivinen.

Kaikkihan nuo perinteiset puolueet ovat globalistien asialla, joten mikäs ihme tuo nyt on?

Vierailija
6/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä olekin tarkoituksena että saadaan korvauksia pienemmiksi karenssin avulla sillä varsinkaan pienemmissä kaupungeissa ei ole mitään mahdollisuutta hakea neljää eri työpaikkaa kuukaudessa.

Samoihin paikkoihin samat haut joka kuukausi?

Vierailija
7/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania kommentteja tuolla jutussa. "hakemuksen lähettäminen on Enter-nappulan ainamista" jne :D

Oon pitkäaikaistyötön (yli 2v, sitä ennen 10v työura) ja kyllä se syö innostusta kun ei omasta aktiivisuudesta huolimatta työllisty. Aina vaan "Ei kiitos" tai pahimmassa tapauksessa  jäätävä hiljaisuus. Kaikenmaailman valmentajien kanssa olen käynyt työnhakua läpi ja hakemukset ja CV:t on päivitetty ja monen ammattilaisen kanssa tarkastettu. Silti aina vaan ei. Valmentajat ei ota mun huolia edes tosissaan, koska "ihan varmasti työllistyt kun oot noin pätevä ja osaamista on". Oon siis hakenut aika laajalla skaalalla töitä joista mulla on kokemusta. ja myös sellaisia joista ei ole.

Haastatteluihin pääsen usein mutta vaikka käyttäydyn ihmisiksi ja vastailen sujuvasti ja kyselenkin paikasta niin ei vaan ei. Nyt on alkanut ärsyttää sen verran etten ole kuukausiin laittanut yhtään hakemusta. Olen hakenut syksyksi kouluun, toivottavasti pääsen sinne.

Nää "Mee töihin!"-huutelijat ei oikeasti tajua, että ei sinne mennä jos kukaan ei sua halua. Jatkuva torjutuksi tuleminen syö vaan itsetuntoa turhaan koko ajan.

Sori avautuminen.

t. N30

Älä huoli neiti hyvä, ei suomessa saa kuin onnekkaat töitä, muut joutuu elämänsä loppuun saakka työttömyys kierteeseen ja palvelusta palveluun pompotettavaksi.

Itse joutusin masennuksen vuoksi lopettamaan mun vakituisen työsuhteen 2009 ja en ole sen jälkeen päässyt takaisin vakituiseen työsuhteeseen. Kaiken maailman kursseja ja CVn teko paskoja on käyty läpi, mutta ei se CVn kiillotus auta jos on ollut 13v työttömänä. Ja kyllä olen yrittänyt eri alojen koulutuksia mutta 4 koulutukseen olin epäsopiva, 5 sopisin ja valmistuin (merkonomi), mutta sekuntiakaan en ole päässyt tekemään oman alan töitä (edes kassaksi en ole kelvannut). Valmistumisesta aikaa nyt 27kk.

Ja kuten sullakin, pääsen kyllä haastatteluihin helposti, siinä ei ole yhtään vaikeuksia. Mutta valituksi työhön ei onnistu. Ja haastatteluissakin mua kehutaan ulospäinsuuntautuneeksi, iloiseksi ja sosiaaliseksi.

Ainut mihin kelpaan töihin on syrjäytyneille tarkoitettu Työpiste (kokoonpano-osasto), tuolta mulla on itseasiassa myös mun ainut suosittelija. Tämä suosittelija kehuu mua joka päivä erittäin ahkeraksi, tarkaksi, huolelliseksi ja tunnolliseksi. Saan jatkuvasti positiivista palautetta, ja tämä suosittelija ihmettelee sitä miksi en ole työllistynyt vaikka hän näkee mussa todella hyvän työntekijän, ja mussa ei ole kuulemma pienintäkään vikaa ihmisenä (olen sosiaalinen, iloinen, ryhmähenkinen, auttavainen, erittäin oma-aloitteinen).

En tiedä missä on vika, työintoa ja työhaluja olisi erittäin paljon, mutta työnantajaa kuka työllistäisi mut ei ole.

Vierailija
8/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori avautuminen.

t. N30

Mulla ihan sama, oon kans samanikäinen naishenkilö ja olen tehnyt työvalmentajan kanssa hienoksi hiotut CV:T ja työhakemukset. Lopputulos: ei työpaikkaa. Uskon että johtuu että ei ole tarpeeksi työkokekmusta. Ehkä pääsisin johonkin puhelinmyyjäksi tai lehtien jakajaksi mutta ei minusta ole sellaiseen. (tein kyllä lehtien jakoa 19 v ja se oli raskasta hommaa verrattuna miten huonosti sai rahaa)

Vierailija
9/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kahdelle, jotka sanotte, että ette löydä mitään töitä. Kannattaa ottaa vastaan melkein mikä vain työ, koska työstä on helpompi työllistyä. Työnantajalle pitkäaikaistyötön on riski, hänellä voi olla ongelmia, minkä vuoksi työnteko ei onnistu. Tottakai työnantaja palkkaa ennemmin sellaisen,josta saa varman kuvan.

Jos työpaikkoja omalla alalla ei kertakaikkiaan ole, on vaihdettava alaa. Monella alalla on jatkuva työvoimapula,ja työllistyminen on varmaa. Kuten hoitajat, autonkuljettajat ja siivoojat.

Myös erilaiseen kokoonpanot yöhön pääsee, vaikkei olisi koulutusta tai osaamistaan. Montaa muutakin työtä voi tehdä ilman kokemusta. Tuttujani on ollut ilman kokemusta esimerkiksi rekkapesulassa autoja pesemässä.

Vierailija
10/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, meneekö äänesi demareille?

Vierailija
11/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön, meneekö äänesi demareille?

Kenelle se pitäisi sitten antaa? Vähiten huono vaihtoehto.

Politiikkaa seuraan joten tiedän mikä on persujen linjan työttömiä ja työläisiä kohtaan.

Vierailija
12/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori avautuminen.

t. N30

Älä huoli neiti hyvä, ei suomessa saa kuin onnekkaat töitä, muut joutuu elämänsä loppuun saakka työttömyys kierteeseen ja palvelusta palveluun pompotettavaksi.

Itse joutusin masennuksen vuoksi lopettamaan mun vakituisen työsuhteen 2009 ja en ole sen jälkeen päässyt takaisin vakituiseen työsuhteeseen. Kaiken maailman kursseja ja CVn teko paskoja on käyty läpi, mutta ei se CVn kiillotus auta jos on ollut 13v työttömänä. Ja kyllä olen yrittänyt eri alojen koulutuksia mutta 4 koulutukseen olin epäsopiva, 5 sopisin ja valmistuin (merkonomi), mutta sekuntiakaan en ole päässyt tekemään oman alan töitä (edes kassaksi en ole kelvannut). Valmistumisesta aikaa nyt 27kk.

Ja kuten sullakin, pääsen kyllä haastatteluihin helposti, siinä ei ole yhtään vaikeuksia. Mutta valituksi työhön ei onnistu. Ja haastatteluissakin mua kehutaan ulospäinsuuntautuneeksi, iloiseksi ja sosiaaliseksi.

Ainut mihin kelpaan töihin on syrjäytyneille tarkoitettu Työpiste (kokoonpano-osasto), tuolta mulla on itseasiassa myös mun ainut suosittelija. Tämä suosittelija kehuu mua joka päivä erittäin ahkeraksi, tarkaksi, huolelliseksi ja tunnolliseksi. Saan jatkuvasti positiivista palautetta, ja tämä suosittelija ihmettelee sitä miksi en ole työllistynyt vaikka hän näkee mussa todella hyvän työntekijän, ja mussa ei ole kuulemma pienintäkään vikaa ihmisenä (olen sosiaalinen, iloinen, ryhmähenkinen, auttavainen, erittäin oma-aloitteinen).

En tiedä missä on vika, työintoa ja työhaluja olisi erittäin paljon, mutta työnantajaa kuka työllistäisi mut ei ole.

Sinun ongelmasi on masennus, ja pitkäaikaistyöttömyys. Sinun on siis vakuutettava työnantaja siitä, että sinä olet luotettava työntekijä, joka ei saikuta, ja masennuskin on hoidossa. Sinun kirjoituksestasi saa, valitettavasti, kuvan, että näin ei ole, joten ymmärrän työnantajaa tässä.

En tarkoita tätä pahalla,varmasti olet pettynyt ja katkerakin, kun töitä ei löydy. Ehkä jokin määräaikainen työ ensialkuun olisi hyvä apu?

Ja onko se CV, jossa työkokemusta ei ole, kuitenkaan niin hyvä.

Oletko miettinyt oppisopimusta? Siinä pääsisit samalla oppimaan uuden ammatin, sekä työllistymään, ja jo jalkaa jonkin firman oven väliin.

Vierailija
13/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille kahdelle, jotka sanotte, että ette löydä mitään töitä. Kannattaa ottaa vastaan melkein mikä vain työ, koska työstä on helpompi työllistyä. Työnantajalle pitkäaikaistyötön on riski, hänellä voi olla ongelmia, minkä vuoksi työnteko ei onnistu. Tottakai työnantaja palkkaa ennemmin sellaisen,josta saa varman kuvan.

Jos työpaikkoja omalla alalla ei kertakaikkiaan ole, on vaihdettava alaa. Monella alalla on jatkuva työvoimapula,ja työllistyminen on varmaa. Kuten hoitajat, autonkuljettajat ja siivoojat.

Myös erilaiseen kokoonpanot yöhön pääsee, vaikkei olisi koulutusta tai osaamistaan. Montaa muutakin työtä voi tehdä ilman kokemusta. Tuttujani on ollut ilman kokemusta esimerkiksi rekkapesulassa autoja pesemässä.

Olen hakenut kuule kokoonpanoon, tuotantoon ja valmistukseen töihin koska rakastan sitä alaa, siksi menin tuolla Työpisteelläkin kokoonpano-osastolle kaikista mieluiten. Vaikka on suosittelija ja kokemusta alasta 3v5kk silti en ole töihin päässyt. Ja kyllä, haen enemmän töitä kaupan alan ulkopuolelta kuin omalta alalta, mutta ei niin ei. Ei se auta mitä mä haen, koska mininkään mua ei huolita.

Alan vaihto kyllä kiinnostaa mutta hoitajaksi en ole menossa korona rokote pakon vuoksi.

Ja en ole edes kelvannut puhelinmyyjäksi enkä tekniseen tukeen, vaikka olen harrastanut ohjelmointia, koodausta ja sovellus editointia. Editoin pääasiassa iTunes 10 ja 11 versioita ja tein siihen oman asennettavan teeman ja uppasin sen deviantArt sivulle jossa se sai Daily Deviation kunniamerkin ja mun teemaa ladattiin 1,5 miljoonaa kertaa. Olen myös kasannut koneen ja asennellut komponentteja ja ylikellottanut. Ja kaikella tuolla taustalla en edes kelpaa tekniseen tukeen töihin saatana.

Vierailija
14/14 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä olekin tarkoituksena että saadaan korvauksia pienemmiksi karenssin avulla sillä varsinkaan pienemmissä kaupungeissa ei ole mitään mahdollisuutta hakea neljää eri työpaikkaa kuukaudessa.

Samoihin paikkoihin samat haut joka kuukausi?

Siinä tilanteessa pitäisi olla velvoitettu hakemaan töitä myös niin että joutuu muuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän