Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Panamassa official

Vierailija
24.05.2022 |

Uusi au pair -kausi julkaistaan areenassa huomenna klo 20.

Tässä au pairien esittely:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000008791896.html

Kommentit (826)

Vierailija
321/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helv. Tuo kohtaus, jossa Tiia alkoi kiroilemaan host-äidille.... Mikä myötähäpeän määrä!

Tuli mieleen joku huonosti kasvatettu 13-vuotias.

Vierailija
322/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Että mä nukkuisin työpaikalla, siinähän pää lahoo ei kiitos" -> lähtee aupairiksi. Pälli.

Tämä minua nauratti myös. Missä se kuvitteli siis yöpyvänsä?

Siinä toisessa perheessäähän se ukrainalainen äitihän otti itse esiin sen, että au pairilla pitää olla rauha omassa huoneessaan, eikä lasten pidä edes olla siellä. 

Siis minusta asiallista on se, että on oma aikuisen ihmisen kaunis ja kunnollinen rauhallinen huone ja jopa oma kylppäri tai vessa ja se on sitten au pairin omaa yksityistä tilaa.

Sain todella hyvän kuvan perheestä, missä äiti oli Ukrainasta ja isä Ranskasta. Kommunikointi näytti toimivan hyvin ja vanhemmat olivat ymmärtäväisiä.

Kyllä, ihailin heti alusta asti sitä miten hyvin he tiesivät millaisia ajatuksia ja suruja au-pair voi kohdata. Mutta molemmilla oli itsellään samankaltaisia kokemuksia, toisella vaihto-oppilasvuodesta, toisella Saksaan menosta. Ja lisäksi tietysti olivat itsekin Panamassa muualla kuin synnyinmaassaan . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa useampikin tytöistä kertoi olleeensa epävarma ulkonäöstään ja saaneensa reissusta lisää itsevarmuutta. Iina yritti tsempata myös au pair -perheen tyttöä, joka kärsi jo hyvin nuorena ulkonäköpaineista.

Suorastaan raivostuttaa, että kaiken tämän jälkeen täällä palstalla kommentoidaan au pairien ulkonäköä.

Kaikki heistä olivat oikein kauniita. Toivon, että palstallakin päästäisiin joskus siihen, että toisia kehuttaisiin ja annettaisiin negatiivisuuden sijaan hyvää mieltä eteenpäin!

Vierailija
324/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdäänkö Panamassa kirjoitti:

Suomikuva leviää näidenkin tyttösten kautta. Osalla ihan hyvä, yksi mokasi sitten kaiken.

Sen tahtoisin tietää ,

näytetäänkö tämä, sarja Panaman tv ssä ? Tai edes mukana olleille perheille ?

Näkisivät ainakin raivottaren käytöksen, ettei se perhettä vaihtamalla tilanne parantunut .

Maitojunalla ( lentokoneella ) kotiin.

Osin myös järkyttää nähdä Suomi-neitokin ryyppääminen. Miksi, miksi suomalaiset tunnistaa aina tuosta rajusta Alkon käytöstä, josta seuraa holtiton , vastuuton käytös.

Se oli kokki äidiltä hyvä huomio, että Panamassa on au par niin uusi juttu, etteivät perheenkään tienneet mitä odottaa/ vaatia.

Ja kun jokaisessa perheessä on jo sitä työvoimaa talouden pyörittämiseen.

Tuo alkon ja tupakan käyttö hävettää minua  suomalaisissa kaikista eniten. Mieheni on Espanjalais-Ranskalainen ja molempien maiden kavereiden kanssa olen kuullut kommenttia siitä etteivät voi uskoa, että olen suomalainen. Yksi syys tähän on se, että minä en kännää.

Vierailija
325/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki oikein pahaa katsoa tämän draamakuningatar Tiian lähtöä toisesta perheestä, kävi todella sääliksi sitä YH-äitiä. Varmasti yksinhuoltajana Panamassa ei ole muutenkaan helppoa, ja sitten tulee haukutuksi omassa kodissaan au pairin toimesta. Hyi olkoon! Toivottavasti Tiia on tajunnut katua käyttäymistään ja on pyytänyt jälkeenpäin anteeksi äidiltä. 

Vierailija
326/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeiden lähiöripsien mainossarja.

Vierailija
327/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiskansan luona kaikki oli itsetehtyä ja kuivattua puuta, mutta oli siellä kuitenkin suzukilta saatu moottori. Ei se sivistys noitakaan oo väliin jättänyt.

Me taidetaan olla aika vanhoilla tiedoilla varustettuja näitten maitten asukkaiden suhteen.

Kannattaa katsoa youtubesta hollantilaista Noralyä, joka matkaa moottoripyörällään halki eteläamerikan pääsääntöisesti sivuteitä ja päivittää parin päivän välein ja kuvaa myös paikallisia ihmisiä ja yleensä kulttuuria.

Itchy Boots nimellä löytyy.

Ihmiset ovat aivan valloittavia ja sivistyneitä siellä. Asumiset y.m.s. maisemat.

Vierailija
328/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. jakso menossa.

Iida ihana ilopilleri!

Iinasta ei mitään kummempaa sanottavaa. Kiva tyttö.

Jenni... tyypillinen kiltti, ei- niin- viehättävä tyttö jolta homma lähtee aivan lapasesta kun miehet yhtään vilkaisevatkaan häneen päin. Tosi pelottavaa meininkiä hänen katoileminen öisin, ei mitään itsesuojeluvaistoa. Ois voinut käydä todella huonosti.

Tiia... hemmoteltu ainoa lapsi. Vaikuttaa tyypiltä joka on kasvanut luullen olevansa maailman napa ja saanut ehkä aina kaiken haluamansa.

Vierailija
329/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiia kehtasi muistuttaa, että "joka kulttuurissa on käytöstavat". Itse Ingridin kanssa keskustellessaan ei katsonut silmiin, käänsi päänsä röyhkeästi toiseen suuntaan. Linnunsiipiripsineen hän oli todella ylimielinen ja töykeä. Ei viitsi siivota vaan valittaa likaisuudesta. Ei ole tekemistä vaikka paikassa on monta lasta, joiden kanssa puuhailla.

Vierailija
330/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiskansan luona kaikki oli itsetehtyä ja kuivattua puuta, mutta oli siellä kuitenkin suzukilta saatu moottori. Ei se sivistys noitakaan oo väliin jättänyt.

Me taidetaan olla aika vanhoilla tiedoilla varustettuja näitten maitten asukkaiden suhteen.

Kannattaa katsoa youtubesta hollantilaista Noralyä, joka matkaa moottoripyörällään halki eteläamerikan pääsääntöisesti sivuteitä ja päivittää parin päivän välein ja kuvaa myös paikallisia ihmisiä ja yleensä kulttuuria.

Itchy Boots nimellä löytyy.

Ihmiset ovat aivan valloittavia ja sivistyneitä siellä. Asumiset y.m.s. maisemat.

Tiia itse puhui kuinka kaikki on siellä kuivatetusta puusta itsetehtyä. Turistikohdehan se tuokin oli, vaikka toki alkuperäiskansaa olikin.

Vierailija
331/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiia kehtasi muistuttaa, että "joka kulttuurissa on käytöstavat". Itse Ingridin kanssa keskustellessaan ei katsonut silmiin, käänsi päänsä röyhkeästi toiseen suuntaan. Linnunsiipiripsineen hän oli todella ylimielinen ja töykeä. Ei viitsi siivota vaan valittaa likaisuudesta. Ei ole tekemistä vaikka paikassa on monta lasta, joiden kanssa puuhailla.

Tämä ihmetytti kyllä. Tiia väitti ettei tiennyt mitä hänen pitää tehdä vaikka talo oli lapsia puolillaan. Sielläkään kukaan ei odottanut Tiialta kodinhoidollisia tehtäviä, ainoastaan lastenhoitoa. Oma-alotteisuus puuttui täysin ja olisi ilmeisesti tarvinnut jonkun ohjeistamaan että mene ja ole lasten kanssa. Ja sitten kun hänelle on asioista sanottu niin äänenpaino tai sanat on ollut neitokaiselle väärin ja herne on vedetty nenään ja kunnolla.

Tällä kaudella ketään aupairesta ei oltu "tilattu" pelkästään siivoamaan ja pyykkihuoltoa tekemään, kaikille perheille oli aikalailla selvää että pääpaino oli niissä lapsissa ja niiden kanssa olemisessa. Aikaisemmilla kausilla on nähty myös näitä että aupaireilta odotetaan aivan liikaa, kuin mitä pitäisi. 

Vierailija
332/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys että taas teini pissiksiä kikattamassa kuinka paljon tuli juotua ja hirveetä draamaa yms,miks ei voi kerrankin olla järkeviä ja kunnollisia au paireja?

Eli jos juo alkoholia on automaattisesti epäkunnollinen ? mikä siinä alkoholissa mättää?

Ihan normaalia nuorten ihmisten elämää tämä kuvastaa. Suurin osa elää tämän kaltaista nuoruutta, eikä Sanna Marinin kaltaista pelkkää "järkevää" opiskelua yliopistossa. Otin hänet siis esimerkkinä tähän koska tuntuu että Marin oli sen tyyppinen nuori joka ei koskaan rellestänyt missään, oli kiltisti Lauantai-iltana poikaystävän luona opiskelemassa (tai siivoamassa hehe) jne. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta se ei edusta suurinta osaa meistä. Ainut asia mikä pisti silmään on nuorten naisten yleinen lihavuus tässä sarjassa.

Vierailija
333/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi-pappa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys että taas teini pissiksiä kikattamassa kuinka paljon tuli juotua ja hirveetä draamaa yms,miks ei voi kerrankin olla järkeviä ja kunnollisia au paireja?

Eli jos juo alkoholia on automaattisesti epäkunnollinen ? mikä siinä alkoholissa mättää?

Ihan normaalia nuorten ihmisten elämää tämä kuvastaa. Suurin osa elää tämän kaltaista nuoruutta, eikä Sanna Marinin kaltaista pelkkää "järkevää" opiskelua yliopistossa. Otin hänet siis esimerkkinä tähän koska tuntuu että Marin oli sen tyyppinen nuori joka ei koskaan rellestänyt missään, oli kiltisti Lauantai-iltana poikaystävän luona opiskelemassa (tai siivoamassa hehe) jne. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta se ei edusta suurinta osaa meistä. Ainut asia mikä pisti silmään on nuorten naisten yleinen lihavuus tässä sarjassa.

Marin ottaa sen "kadotetun nuoruuden" takaisin nyt. Tai ottaisi ellei olisi maailman tilanteesta johtuen täysin työllistetty tällä hetkellä. 

Vierailija
334/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli huomot kotiolot ja ajattelin myös nuorempana, että kaikki on mua vastaan. Eli siinä mielessä voin jotenkin ymmärtää Tiian ajatusmaailmaa. En kuitenkaan ymmärrä hänen käytöstään. Itse olin nuorempana erityisen miellyttämisenhaluinen, vähän kuten sarjan Iina. Mistä Tiia on saanut kuvan, että puolituntemattomille voi läyhätä noin rumasti. Ihan joku angstiteini tuli mieleen. Tiia tarvitsee paremman itsetunnon, mutta myös käytöstapoja.

Vierailija
335/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkeviä ja kunnollisiahan nuokin oli, yhtä lukuunottamatta. Tekivät työnsä ja vapaa-ajallaan tekivät mitä tekivät. Yksikään näistä perheistä ei kyseenalaistanut aupairiensa vapaa-ajan viettotapoja eli se ei ollut ongelma. Hymyillen vaan ihmettelivät kuinka aupairit kysyivät jopa kotiintuloajoista, mikä on ihan kohteliasta kysyä kun toisten kotiin menivät asumaan.

Harvinaisen fiksua porukkaa tuo tyttökolmikko, jos vertaa esim. joihinkin aikaisempiin kausiin.

Vierailija
336/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas haukutaan pullukoiksi ja punkeroiksi ties miksi mutta aika normaalin kokoisia suomalaisia naisia, ei mitään fitnessharrastajia.

Iidan kuvia katsoin niin hoikka tyttö oli 2021 toukokuusssa, sen jälkeen on voinut pari kiloa tulla lisää mutta hyvät muodot edelleen.

Jos nuorena urheilee ja syö terveeliisesti niin se kroppa on ns säästötilassa ja sitten kun tulee sitä kaivattua ylimääräistä rasvaa niin se menee tisseihin, perseeseen ja reisiin, se nyt vaan on Suomalainen geeniperimä.

Sitä voi olla hoikka aktiiviurheilija 18 vuotiaana mutta urheilu jää ja aletaan käymään vkl ravintoloissa ja pikaruokapaikoissa ja pari vuotta myöhemmin eli 20 vuotiaana kroppa voi ollakkin jo ihan eri kokoinen, naiselliset muodot ilmestyy ja tissit on kasvanut 1-2 kuppikokoa aikuisiällä, 70B onkin jo 75C ja painoa tullut parissa vuodessa useampi kilo.

Tiia samoin, tissiä ja persettä löytyy niin kun naisella pitääkin jos ei ole fitnessharrastaja  ja jos miehen löytää niin tuskimpa puhuu laihduttamisesta yhtään mitään jos on hyvät tissit ja perse mistä ottaa kiinni ja niistä moni mies tykkää.

Jennillä ehkä vatsamakkaraa näkyy jos kyyristyy eteenpäin mutta niin se on muillakin, ei voi sanoa pullukaksi tai pyöreäksi jos on pari kiloa ylimääräistä, nekin lähtee helposti pois elämäntapamuutoksilla.

IIna näistä pisin ja puhui että on ollut aina vähän isokokoisempi, reitevä joo mutta helposti jumpalla ja ruokavaliolla saa muutoksia ja Iina on sen jälkeen pitkä ja kaunis nainen.

Täällä tuntuu olevan kaikenlaista provoajaa liikenteessä joilla ei ole edes mitään käsitystä miltä normaali Suomalainen nainen normaalisti näyttää kun katsellaan vain tv:stä, netistä ja lehdistä aktiiviurheilijoita ja fitness harrastajia joiden rasvaprosentti on alle 20 ja niitä ei voi verrata normaalivartaloisiin.

Onhan niitä myös luonnostaan hoikkia naisia jotka voi syödä mitä vaan, eikä liho eikä juurikaan edes liiku, geeneistä pitkälti johtuvia asioita.

Promokuvistakin näkee että ihan normaalinkokoisia nuoria naisia.

Pujut ikäänkuin naisen ainoa tarkoitus olis vaan miellyttää miestä. Takapuolta ja rintaa saa löytyä kun siitä ne miehet tykkää 🤮

Fitnessurheilijan ja pullukan väliinkin mahtuu paljon erilaista. Ja tottahan se on että monelle suomalaisellekin parin kilon pudotus ei tekis hallaa, mutta jokainen olkoon sen kokoinen kun itse tahtoo.

Vierailija
337/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 15v osaa käyttäytyä huomattavasti paremmin kuin Tiia. Tiia vaikuttaa ikäänsä huomattavasti epäkypsemmältä, tunnekylmätä, epävarmalta ja lienee todella kehnolla itsetunnolla varustettu. Voiko hänellä olla joku kehitysviivästymä/ autismin kirjo kun puhekin on tuollaista laahaavaa ja silmiin katsominen ei tunnu luonnistuvan laisinkaan. Toivottavasti ymmärtää hävetä ja ottaa opikseen.

Ei ole todellakaan mikään kehitysviivästymä tai autismin kirjo. Ei ne ihmiset tuollaisia ole. Ennemmin kannattaa etsiä syytä sieltä persoonallisuushäiriöiden puolelta.

Itse olen kyllä ollut muutaman autismikirjolaisen kanssa tekemisissä ja ongelmia on nimenomaan sosiaalisissa suhteissa. Kavereita on hankala saada, kun kaikki pitäisi mennä oman mielen ja näkemyksen mukaan. Kuva itsestä on ihan erilainen kuin se kuva, jonka käytöksellään antaa toisille ihmisille. Käytös on usein hallitsematonta ja räjähtävää, ainakin omasta kokemuksesta voin näin sanoa. Ja aina tuntuu jotain ristiriitaa olevan muiden kanssa.

Joo siis minä kyllä olen tuollainen kuin kommentoit, mutta vain siksi kun mulla on sen autismin lisäksi just se persoonallisuushäiriö. Sen verran mitä olen autistipiireissä pyörinyt, niin suurin osa on ihan toisenlaisia kuin Tiia ja olen tosiaan aika paljon niitä tavannut sekä netissä että livenä.

Vierailija
338/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ja edellinen kausi ehdottomasti tylsimmät kaudet. Muita kausia olen katsonut monta kertaa uudelleen mutta näitä en tule katsomaan toiste.

Vierailija
339/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 15v osaa käyttäytyä huomattavasti paremmin kuin Tiia. Tiia vaikuttaa ikäänsä huomattavasti epäkypsemmältä, tunnekylmätä, epävarmalta ja lienee todella kehnolla itsetunnolla varustettu. Voiko hänellä olla joku kehitysviivästymä/ autismin kirjo kun puhekin on tuollaista laahaavaa ja silmiin katsominen ei tunnu luonnistuvan laisinkaan. Toivottavasti ymmärtää hävetä ja ottaa opikseen.

Ei ole todellakaan mikään kehitysviivästymä tai autismin kirjo. Ei ne ihmiset tuollaisia ole. Ennemmin kannattaa etsiä syytä sieltä persoonallisuushäiriöiden puolelta.

Itse olen kyllä ollut muutaman autismikirjolaisen kanssa tekemisissä ja ongelmia on nimenomaan sosiaalisissa suhteissa. Kavereita on hankala saada, kun kaikki pitäisi mennä oman mielen ja näkemyksen mukaan. Kuva itsestä on ihan erilainen kuin se kuva, jonka käytöksellään antaa toisille ihmisille. Käytös on usein hallitsematonta ja räjähtävää, ainakin omasta kokemuksesta voin näin sanoa. Ja aina tuntuu jotain ristiriitaa olevan muiden kanssa.

Joo siis minä kyllä olen tuollainen kuin kommentoit, mutta vain siksi kun mulla on sen autismin lisäksi just se persoonallisuushäiriö. Sen verran mitä olen autistipiireissä pyörinyt, niin suurin osa on ihan toisenlaisia kuin Tiia ja olen tosiaan aika paljon niitä tavannut sekä netissä että livenä.

Minun tuntemat autistit on juuri sen tyyppisiä kuin sarjassa se yksi host-perheen poika. Vähän jotenkin selittävät omia juttujaan ja toisinaan saattavat lipsauttaa ikäviä kommentteja. Tuntemani tytöt taas ovat tosi ujoja.

Vierailija
340/826 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuolla Panamalla kadonnut ne kaksi naista? 

Hollantilaiset?