Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo pitkään miettinyt mihin ihmiset käyttää rahansa

Vierailija
23.05.2022 |

En käy juuri missään, en halua ylimääräistä roinaa kotiin ( olen minimalisti) , leikkaan itse hiukseni, en meikkaa, en halua liikaa vatteita vaatekaappiin, en pidä matkustelusta, en tykkää omistaa lemmikkejä. Mihin sitä rahaa oikein siis menee??

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaan, vastikkeeseen, lasten harrastuksiin, lasten vaatteisiin, kenkiin ja muihin varustuksiin, ruokaan, bussilippuihin, koirranruokaan, lääkkeisiin.

Tänä vuonna olen ostanut kotiin uuden sohvan, edellinen oli lainassa. Sen kunniaksi hankin myös kaksi uutta sisustustyynyn päällistä. 

En käy kampaajalla, mutta käyn laittamassa kulmat ja ripsiin kestotaivutuksen, niin että naama on huulipunaa lisäämällä valmis Teams-palavereihin. Välillä on pakko ostaa uusia vaatteita. Vanhatkin yleensä menee tosi pitkään. Yritän juuri tiputtaa pari kiloa, niin että mahhdun paremmin kesävaatteisiin, eikä tarvitse ostaa uutta. 

Eikö asunnossasi ole sähköjä? Tai mitenkäs nettiliittymä ja puhelinlasku?

Vierailija
62/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli tässä kuussa palkkaa tilille 5220. Rahat on mennyt seuraaviin kohteisiin:

- 1900 taloustilille. Tämä kattaa lainan, vakuutukset, laskut, kuukauden ruoat ja ulkonasyömiset

-2000 luottokortille, jolla ostin lomamatkan

-700 säästöön

-200 kesävaatteita Zalandosta

-90 kesäkukkia

Muutama satanen jäi jäljelle ja ne kyllä kuluu kuukauden mittaan lounaisiin, terassille jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan kaikenlaista roinaa kotiini (olen maksimalisti), meikkaan, tarvitsen uusia vaatteita ja etenkin kenkiä rikki menneiden tilalle, pidän matkustelusta, rakastan kissoja. Voiko olla niin, että meitä ihmisiä on joka lähtöön? Ihme ja kumma.

Vierailija
64/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskittyä omaan elämään eikä muiden rahankäyttöön.

Vierailija
65/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut ymmärrän mutta sitä ettei ihminen matkustele,ei mene jakeluun. Kamala elämä jos ei näe mitä muuta maailmassa on kun se sun ankea asunto ja peilikuva.

Parempi vaan jos kaikki ei matkusta, se saastuttaa aivan valtavasti. Itsekin yritän pitää minimissä.

Vierailija
66/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee elämiseen. Ei ole omistusasuntoa tai autoa.

Vierailija
67/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ymmärränkin lämpimän ilmaston viehätyksen, arvostan silti eniten suomalaista luontoa ja sen vaihtuvia vuodenaikoja. Haaveena onkin talviasuttava mökki jostakin korvesta 🙂 En siis koe tuhlaavani elämääni asuessani "perähikiällä" nimeltä Suomi, päinvastoin. Mutta näin me ihmiset olemme erilaisia.

Vierailija
68/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia mahdollisista kuluista: Asumiskulut, sähkö, vakuutukset, terveydenhoito, ehjät kodinkoneet, pyykinpesuaineet, nenäliinat, hengityssuojaimet, puhelinlasku, mahdollinen netti maksu, suutari, ompelu tarvikkeita, kuminauhoja, lääkkeitä, hygienia tarvikkeita, sade varusteita, paikallis matkalippuja,

Lisäksi terveellinen luomu ruoka, monipuoliset lihat ja kasvikset, sekä hedelmät ja marjat. Pakaste pusseja, minigrip pusseja, työkaluja, pölyimurin pusseja, Elixair vaihto-hiilisuodattimia ja -pesuainetta, auton huolto, uudet renkaat, ilman suodattimet, bensa ja auton pesu plus vahaus kerran kahdessa vuodessa. Auton parkkimaksut. Mehiläisen terveyssopimus. Sukset, monot, reput ja rinkat. Pieniä summia hyväntekeväisyyteen.

Kesällä joskus laivaristeilyt lähisaariin, joskus harvoin käynti kahvilassa. Sukkia kuluu jonkin verran kävellessä, sekä myös kenkiä.

Lentoja päästö syistä 0 kpl, ulkomaan matkoja 0 kpl, koronan vuoksi ei ole ollut yhtään sisä tapahtumaa vuosiin. Kuntoilu on ilmaista ulkona. Jos olisi rahaa, niin hankkisin apua kodin hoitoon ja itselleni hemmotteluhoitoja.

Vierailija
69/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruselämiseen menee, on niin pieni työkyvyttömyyseläke. Vuokraan, sähköön, nettiin ja ruokaan. Jos vähän jää yli ostan jotain tarpeellista vaatetta tai muuta päivittäistavaraa. En matkustele, harrasta, käy ulkona syömässä tai muutenkaan kuluta rahaa mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
70/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en säästä mitenkään kohdennetusti mihinkään.

En vain käytä kovin paljoa, vain sen mikä on tarpeellista ja välttämätöntä.

Olen lopettanut shoppailun jo aika päiviä sitten. Ostan uutta vaatetta harvoin ja silloinkin harkiten.

Itselleni tärkeintä on kvaliteetti ei kvantiteetti.

En saisi mitään iloa vaatteista kaapeissani joita en edes koskaan ehdi käyttää, sama kaiken muun krääsän kanssa.

Kun ostan, ostan tarpeeseen. Hyvää ja laadukasta, saa maksaa hieman enemmän.

Asun kissani kanssa kahden.  Syömme terveellisesti molemmat, kissalle ostan eläinkaupasta laaturuokaa.

Itse olen vegetariaani. 

Heikkouteni on kirjat. Niitä tulee ostettua. 

Palkasta jää väkisinkin säästöön, en näe mitään järkeä käyttää enempää rahaa kuin on tarpeen.

Minulla ei ole lapsia, olen suunnitellut testamentata sen mitä jää pariin eläinten turvakotiin.  

Vierailija
71/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma meillä suomessa on se että asumiskulut sekä auton ylläpito on aivan liian kallista täällä.

Kun ihminen saa esimerkiksi palkan josta käteen jää 2000 euroa niin siitä kun maksaa vuokran/asuntolainan lyhennyksen,yhtiövastikkeen,sähkölaskun,vesilaskun,polttoaineet yms niin tuosta 2000 eurosta jää elämiseen eli ruokaan yms kovin vähän rahaa.

Vierailija
72/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen (lämmitys, vesi/hulevesi, sähkö, kämpän ostovelan lyhennys/korot), ruoka, liikkuminen töihin/takaisin, sairastus-/lääkekulut.

Siinä suurimmat kuluerät. Noiden suuruus on noussut valtavasti, ja monella menee jo palkka noihin lähes kokonaan. Valtio on nostanut verotusta ja yksityiset toimijat katteitaan.

Vierailija
73/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin minimalisti, ei lapsia, ei lemmikkejä, en ostele turhia vaatteita tai meikkaa ollenkaan. En matkustele, koska liian pienet tulot.

Rahaa käytän ruokaan ja lääkkeisiin, asumiskuluihin, auton ylläpitämiseen ja muuhun pakolliseen.

Vierailija
74/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat kuluerät on asuminen, lääkkeet+lääkärikäynnit (krooninen sairaus), liikkuminen eli auto+julkiset ja ruoka. Siinähän ne rahat kivasti katoaa. Itsekään en käytä kampaamopalveluita tms, ei vaan ole varaa.

Hae Sote kyytejä, niin voit hävittää auton pois.

Vierailija
75/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli tässä kuussa palkkaa tilille 5220. Rahat on mennyt seuraaviin kohteisiin:

- 1900 taloustilille. Tämä kattaa lainan, vakuutukset, laskut, kuukauden ruoat ja ulkonasyömiset

-700 säästöön

-90 kesäkukkia

Muutama satanen jäi jäljelle ja ne kyllä kuluu kuukauden mittaan lounaisiin, terassille jne.

Opettaja vai sairaanhoitaja?

Vierailija
76/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiseen, ruokaan, sijoittamiseen.

Vierailija
77/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-700 säästöön

-90 kesäkukkia

onko oma vai vuokrakämppä???

Vierailija
78/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut ymmärrän mutta sitä ettei ihminen matkustele,ei mene jakeluun. Kamala elämä jos ei näe mitä muuta maailmassa on kun se sun ankea asunto ja peilikuva.

No jos ei matkustele, niin ei ole pakko asua siellä ankeassa asunnossa, vaan voi laittaa sellaisen talon että siellä viihtyy oikein hyvin.

Kohta isojen talojen omistajat itkevät 5 tonnin kiinteistöveroa eivätkä matkusta yhtään mihinkään 😇

Vierailija
79/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedonistiluonne, käytän rahaa paljon elämyksiin ja hyvään ruokaan. Matkustelen, käyn ravintoloissa, konserteissa ja eri tapahtumissa, hotelliöihin, hemmotteluhoitoihin jne.

Materiaa ostan erittäin harvoin, mutta kun ostan, ne ovat usein jotain hieman kalliimpaa. Tykkään että asunnossani on vähän tavaraa, mutta kaikki nämä tavarat jotka asunnostani löytyy, ovat kauniita ja mieluisia. Mietin tarkkaan hankintani.

Toki olen siinä mielessä rahoistani tarkka että laitan paljon myös säästöön.

Vierailija
80/82 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksia mahdollisista kuluista: Asumiskulut, sähkö, vakuutukset, terveydenhoito, ehjät kodinkoneet, pyykinpesuaineet, nenäliinat, hengityssuojaimet, puhelinlasku, mahdollinen netti maksu, suutari, ompelu tarvikkeita, kuminauhoja, lääkkeitä, hygienia tarvikkeita, sade varusteita, paikallis matkalippuja,

Lisäksi terveellinen luomu ruoka, monipuoliset lihat ja kasvikset, sekä hedelmät ja marjat. Pakaste pusseja, minigrip pusseja, työkaluja, pölyimurin pusseja, Elixair vaihto-hiilisuodattimia ja -pesuainetta, auton huolto, uudet renkaat, ilman suodattimet, bensa ja auton pesu plus vahaus kerran kahdessa vuodessa. Auton parkkimaksut. Mehiläisen terveyssopimus. Sukset, monot, reput ja rinkat. Pieniä summia hyväntekeväisyyteen.

Kesällä joskus laivaristeilyt lähisaariin, joskus harvoin käynti kahvilassa. Sukkia kuluu jonkin verran kävellessä, sekä myös kenkiä.

Lentoja päästö syistä 0 kpl, ulkomaan matkoja 0 kpl, koronan vuoksi ei ole ollut yhtään sisä tapahtumaa vuosiin. Kuntoilu on ilmaista ulkona. Jos olisi rahaa, niin hankkisin apua kodin hoitoon ja itselleni hemmotteluhoitoja.

Voi tsiisus :D laita rahaa joskus myös kouluttautumiseen, kirjoitustaidossa olisi kehitettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi