Olen jo pitkään miettinyt mihin ihmiset käyttää rahansa
En käy juuri missään, en halua ylimääräistä roinaa kotiin ( olen minimalisti) , leikkaan itse hiukseni, en meikkaa, en halua liikaa vatteita vaatekaappiin, en pidä matkustelusta, en tykkää omistaa lemmikkejä. Mihin sitä rahaa oikein siis menee??
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Rahaa menee asuntolainan maksuun, muihin laskuihin, bussilippuun ja ruokaan. Mitään muuta en osta, enkä käy oikein missään. Kaapit on täynnä vaatteita ja kenkiä. Harrastukset jäivät jo koronasulun ensimmäisenä vuotena, eikä uusia ole tullut tilalle. Elän hyvin nuukasti ja ankeasti.
Sama, mutta en koe eläväni ankeasti. Rahaa on kiva sitten käyttää kun tarve tulee.
Ihan kaikkien pitäisi nähdä että maailmassa on muuta kun suomi. Repäse ja lennä vaikka Välimerelle,saatat yllättyä ja sen jälkeen tajuat että miksi hitossa asut Suomessa kun paljon parempia vaihtoehtoja on,elämänlaatu on täysin eri.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat kuluerät on asuminen, lääkkeet+lääkärikäynnit (krooninen sairaus), liikkuminen eli auto+julkiset ja ruoka. Siinähän ne rahat kivasti katoaa. Itsekään en käytä kampaamopalveluita tms, ei vaan ole varaa.
Ja lisään vielä, että on kyllä aukeaa, kun elämisen perusjutut vaan kallistuvat eikä ole varaa matkusteluun, hyviin viineihin, hyvään ruokaan tai harrastuksiin. Lapsiakaan ei oikein ole varaa hankkia.
Asumiseen, ruokaan, autoon, lapsiin, lapsenlapseen, kissoihin, koiraan, koiran kanssa harrastamiseen/kisaamiseen, puutarhaan, villalankaan, viiniin ja loput säästöön.
No mihin sulla menee sitä rahaa sitten?
Vierailija kirjoitti:
No mihin sulla menee sitä rahaa sitten?
Ruokaan
Itäisiin naisiin ja nopeisiin hevosiin.
Mä kans pyrin elämään niin että en käytä rahaa juuri lainkaan. Välillä menee 10 e kk ja joskus jopa 100 e kk.
Asuntolainaan, oikomishoitoon meni aika paljon, matkustamiseen ennen ja jälkeen koronan ja ihan vaan ruokaan.
Lapsiin, koiriin, vaatteisiin, ruokaan, kosmetiikkaan, ulkona syömiseen, kulttuuriin, matkusteluun, harrastuksiin, autoihin, veneeseen, muihin ajoneuvoihin, pihaan, mökkiin, vakuutuksiin, veroihin, tekemisiin
Mitä köyhempi elämä, sitä halvempi. Meillä tehdään paljon asioita ja rahaa menee paljon. Menisi helposti paljon enemmänkin.
Ostan ihan vaan taidetta silmäni iloksi. Nyt alkaa seinätila loppua, joten taidehankinnat nyt jää tähän asuntoon.
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelit tuossa jo aika monta asiaa mihin ihmiset käyttää rahaa. Kaikki ei halua olla ankeita minimalisteja. Mihin säästät?
En säästä mihinkään, en vaan halua roinaa kotiini!
Rahaa voi käyttää myös elämyksiin ja muuhun aineettomaan. Minimalistikin voi pitää keikoista, matkailusta, juhlimista hyvän ruuan ja juoman kera jne.
Voi toki joku pitääkin, mutta kaikki eivät maksaisi centtiäkään jostain ihmispaljoudessa olemisesta.
Eilen tuli uutisissa kuinka Karita Mattila esiintyy jossain musiikkijutussa ja kirkui niin että kitarisat näkyi.
Mulle saisi maksaa tonnin että sitä menisin kuuntelemaan.
Kuoputan ennemmin kädet mullassa.
No ihan siihen normaaliin elämiseen menee.
Kiva ok-talo, auto,bussikortti, ruoka, vakuutukset, sähkö, vesi ym kulut. Vaatteet,lääkkeet, puhelimet,netti, suoratoistopalvelut, ravintolakäynnit, harrastukset, heräteostokset, lahjat läheisille,näm parjatut palvelut joulla tuetaan lähiyrittäjiä kuten kanpaamoköynnit ,matkustelua, rahastot, sijoitukset..
Kaikkeen riittää rahaa ja osa jää pankkitilillekin. mitä muutakaan niillä rahoilla pitäisi tehdä kuin mahdollistaa itselle ja perheelle hyvät oltavat? Mitäänt äältä ei tietääkseni saa mukaan kun kuolo korjaa.
Minulla on lapsi, koira ja surkeapalkkainen mies. Niihin ne minun rahani menevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettelit tuossa jo aika monta asiaa mihin ihmiset käyttää rahaa. Kaikki ei halua olla ankeita minimalisteja. Mihin säästät?
No käytä rahaa sitten palveluihin ja elämyksiin? Käy välillä kampaajalla, tilaa kotiin ruokaa, käy hieronnassa / konsertissa / teatterissa, osta ikkunanpesu kerran vuodessa tai tilaa siivooja kotiin. Kyllähän sillä rahalla saa muutakin kuin tavaraa.
Askeettiselta tuntuu ap:n elämä. Mutta jokainen tyylillään ja hyvä tietysti jos itse tykkää noin.
Jos on puoliso niin toivottavasti hänkin haluaa kituuttaa samalla tavalla.. ;)
Vierailija kirjoitti:
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa voi käyttää myös elämyksiin ja muuhun aineettomaan. Minimalistikin voi pitää keikoista, matkailusta, juhlimista hyvän ruuan ja juoman kera jne.
Voi toki joku pitääkin, mutta kaikki eivät maksaisi centtiäkään jostain ihmispaljoudessa olemisesta.
Eilen tuli uutisissa kuinka Karita Mattila esiintyy jossain musiikkijutussa ja kirkui niin että kitarisat näkyi.
Mulle saisi maksaa tonnin että sitä menisin kuuntelemaan.
Kuoputan ennemmin kädet mullassa.
No myös siemeniin ja puutarhanhoitovälineisiin saa rahaa käytettyä, jos et halua mennä ihmisten ilmoille.
Ollaan karavaanareita. Siihen uppoo aika kivasti, kohta mennään taas, nautitaan elämästä ja vaihtuvista maisemista.
Peleihin