Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

####HELMIEN loppuviikko (to-su) ####

12.10.2006 |

En ainakaan huomannut pinoa...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oodi77, meillä on matkarattaina Carenat. Niitä on nyt käytetty muutama kerta ja viimeksi tänään kirosin ne alimpaan helvettiin. En saa rattaita mitenkään liikkumaan sinne minne haluaisin (tosin en saa ostoskärryjäkään, siksi en käytä niitä), kumpikin takapyörä viipottaa jo nyt ja kärrit pitävät karseeta kitinää. Kai mun tuurilla meille on sattunut joku kärrynkasaajan krapulapäivä -kappale.

Silppu nukkuu ekat päikkärit 2-2,5 h heräämisestä, kesto 45 min.-3,5 h. Viime päivinä on nukkunut tavallista vähemmän, sellaista tuntia, puoltatoista. Toiset päikkärit pyrin ohjaamaan tuonne viiden hujakoille, silloin ei tarvitse enää kolmansia päikkyjä vaan sinnittelee nukkumaanmeoon asti. Toiset päikkärit on tunnin-puolitoista. Eilen nukkui kolmet päiväunet ja viimeiset kestivät puoli kahdeksaan -tarkoitti sitä että yöunille Silppis meni vasta 21.30 jälkeen.

Joo, niistä huonoista päivistä. Niitä riittää! Viimeksi olin ihan koo ottasa viime viikonloppuna ja meinasin todella hermostua. Isäntä oli siellä reissussansa ja minä säädän täällä kiukkuisen lapsen ja huonostikäyttäytyvän koiran kanssa. Koira perhana on KOKO AJAN TIELLÄ ja muksu urputtaa kun hampaita tulee. Koiraraukka sai osakseen aika määrän kiukkua. Tilanne oli kuin vanhasta vitsistä -pomo potkii isäntää töissä ja isäntä koiraa kotona. Voi koiraparkaa!

Nyt iltapuurolle ->

KL.

Vierailija
2/23 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOdi kyseli rattaista : Meillä Emmaljungan Croswayt siis ne kai on yhdistelmärattaat, auton takakontissa lojuu nuo Gracon matkarattaat jotka aika paljon käytössä. niillä mun käsittääkseni ei talvella paljoa ajella niin meillä on sitten Emmaljungan Softyt -ne lojuu sitten auton takakontissa talven vuorostaan.

Ostettiin istuin autoon ja avot pikkuherran tirinä loppui siihen ! Oskari menis varmaan vielä helmikuussakin siihen gracon mikälie baby kaukaloon mutta kun maisemia ei nää ja sitten harmittaa kun ei voi istua. Elikäs me päädyttiin siihen gracon duoflex xtp vai mikä lie malli mutta hyvä on ja kevyt :)

kakkosautoon pitää joku kans keksiä mutt mielellään käytetty -en maksa toisesta istuimesta 200 euroo.

Kumpparille : pelastit mun päivän :D kun luin tuon teksitin jep nuihan se aina menee.

Mä olen vieläkin ihan hämilläni tuosta Oskun liikkumisesta -tuntuu niin hurjalta jopa omituiselta kun herra pyörii ympäri asuntoa. Ei kyllä uskalla yksin kauas lähteä mutta toiseen huoneeseen ja kyllä kaikki mitä käteensä saa ja mihin ylettää saa kyytiä.

Eilen oli ihana kun mies sanoi oskulle olohuoneessa että mennäänkö syömään niin jätkä lähti konttaa kylkimyyryä keittiöön päin ja maris matkalla miu miu ja iu iu -mitä lie tarkotti mut kun mä makkarista tuon näin ni repesin ihan täysin :D

Meis kannustaa Oskua että konttaa konttaa ja toinen miuaa vaan et pitääkö ruoankin eteen tehdä töitä ;) :D

Jep Aaarolle onnittelut istumisesta :)

Minkki kera kylkimyyryä vetävän oskun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me kaikki kolme aletaan olla ihan kuosissa taas...

Karmeeta, miten tuo meidän poitsu on oppinut kaikkea uutta viikon sisällä! Nyt istutaan, taputetaan, päristellään sormilla ja eilen sitten päästiin ryömimään jo matollakin. Oli pojalla ilme kuin lottovoittajalla kun huomasi pääsevänsä matollakin eteenpäin. Eli kaiketi sitten kohta kontataan... :)

Meillä ei ole vielä matkarattaita, mutta ollaan kyllä harkittu kovasti jo niiden ostoa. Meillä kun tuo suku on pitkin Suomenmaata niin ei viitsis isoja vaunuja roudata aina mukana. Turvaistuin on toinen mikä olisi ajankohtainen. No, mies on viikon päästä lomalla joten sitten varmaan käydään tutkimassa ja vertailemassa noita.

Mullakin on ajoittain karmea vauvakuume. Katselen isoja massuja kateellisena ja kaiholla muistelen omaa raskausaikaani... No, kyllä me se kakkonen joskus tässä yritetään alulle saada :)

Meidän unirytmi about näin: herätään klo 9.30, päikkärit 13-14 (14.30) ja iltasella 17-18 maissa. Unille 22.30. Ei yleensä herää yöllä ollenkaan. Isänsä unenlahjat ja tietty touhuaa niin paljon päivällä että on ihan tööt. Meillä myös kielletyt paikat kiinnostaa, eli dvd, videot, kukat yms....Saa sit kokoajan olla kieltämässä ja kantamassa poikaa muualle...siitäpä se sitten suuttuu.

Pitänee alkaa orientoitumaan kaupunkireissulle...viikonloppuja kaikille!

Sasuliini ja Eetu, kohta 8,5 kk

Vierailija
4/23 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla Aleksi nousi ekaa kertaa itse tukea vasten seisomaan. Nousi useamman kerran ja pysy niin kauan,että ehdin filmatakin :) Muutama päivä sitten meni ekan kerran ensin polviseisontaan ja nyt sitten jo harjottelee seisomista. Huimaa :)

Jännä, kun suunnilleen pari viikkoa sitten oppi ite meneen istumaan ja nyt pysyy siinä todella hyvin. Ilmeisesti,kun istuminen sujuu niin voi keskittyä uusiin haasteisiin. Aleksi näyttää nyt keskittyvän tuohon ryömimiseen eikä välitä kokeilla konttamista. Vissiin tuoleensa ryömimällä pääsee ihan riittävän kovaa kyytiä eteenpäin niin ei kontata tarvi välttämättä. Äidillekin tuo vauhti jo kyllä riittää :) Va eiköhän tuo poika konttaamaan vielä rupea ellei sitten keksi lähtä suoraan käveleen :)

Huomenna lähdetään sinne mummolaan ja viivytään tosiaan ainakin viikko. Isi tulee tänään illalla kotiin. Lähti eilen töiden jälkeen lintumetälle mökille. Isillä on nyt kaks viikkoa vanhempainvapaata. Ollaan Aleksin kans siitä viikko mummolassa, saa isukki rauhassa olla metällä.

Minkki on näköjään ostanut saman turvaistuimen kuin me ostettiin. Meistäkin se on tosi hyvä ja Aleksi tykkää kovasti. Meillä kävi samallalailla,että kitinä loppu heti,kun tuohon istuimeen pääsi.

Aleksin korva alkaa varmaan pikku hiljaa paranemaan. Yö meni nyt paremmin. Heräs kaks kertaa vaan yöllä. On tässä välillä herännyt viiskin kertaa,etä siihen nähden hyvin. Aleksihan ei ole ikinä nukkunut koko yötä. Varmaan kerran pari on ollut sellanen yö että on herännyt vaan kerran.

Saa nähdä tuleeko Aleksin serkkutyttö äitinsä kanssa tänään käymään,kun oli vähän puhetta.

Pitää nyt hakea toinen kuppi kahvia ja ruveta lukemaan lehteä. Aleksi on nukkunut pian 30min,saa nähdä kauanko vielä nukkuu. On tuon korvatulehduksen takia harrastanut vaan tollasia 30-45min unia. Kun normaalisti saattaa nukkua 2h va jospa nuo unet tuosta pitenee.

-Mirjami ja Aleksi muutaman päivän yli 8kk-

Vierailija
5/23 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään Eetun nukkumaan JO klo 21.30! Kun on koko viikon melki kukkunu tuonne puoli yhteentoista (viime viikonloppuna kun meni rytmit pikkusen sekaisin) niin tääkin tuntuu niin juhlalta! (pieneen se ihminen on tyytyväinen/onnellinen, ainakin väsyneenä)

Mies yllätti eilen! Kerroin sille, että haluun(!) sellaiset kuomurattaat, vaikka tiedän ettei meillä varsinaisesti ole tarvetta niille, niin mies vaan tokaisi " no, sitten vissiin sellaset on hommattava, jos niin meinaat!" Mä kattoin pikkusen aikaa sitä suu auki! Se kun yleensä laskee kaikki mahdolliset (ja mahdottomat) asiat, niin sitten se olis valmis hommaamaan Eetulle rattaat!!! Mutta silti taidan odottaa ainakin tuonne talveen ennenkuin ostan, tai jos ostan ollenkaan... Eikä oikein ole rahaakaan nyt mihinkään " ylimäärääseen" , kun meni taas turkasesti rahaa autoon... Kun tuossa neljä-viisi vuotta sitten hajos meidän vanhemmasta autosta turvavyönlukko-osa kuskin paikalta, niin nyt viikko sitten kun kävi katsastamassa (auto siis käyty katsastamassa aikaisemminkin, muttei ole koskaan siitä kukaan sanonut mitään!!!) niin ei menny läpi, ja tuo uusi kyseinen osa maksoi " vaan" vaivaiset 250e. Ja kuulemma toinenkin olis pitänyt vaihtaa... Mutta onneksi asentaja merkkiliikkeessä oli sitä mieltä ettei sitä tarvitse vaihtaa kun ei ole rikki! (onneksi!) Tekis mieli vaihtaa koko p*rkeleen auto!

Mulla menee kohta hermot tuohon liberon mainokseen... " Ja Kati on yksi heistä!" Voisivat vaihtaa siihen ees tuon nimen...

Mutta nyt öitä!

napero ja Eetu, joka vetelee tyytyväisenä uniaan

Ps.Mann@ otin Larvantoon yhteyttä, ei ole kerennyt ottamaan yhteyttä, saati kirjoittamaan/lukemaan palstaa, mutta lupas tässä ottaa yhteyttä ja sopia päivää tapaamiseen... (meitsiä kun rupes huolestuttamaan, onko jotain tapahtunut...)

Vierailija
6/23 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin suht hyvin viime yön, mutta silti väsyttää... Pukelo nukahti päikkäreille, vois itekin mennä vähän pitkäkseen.

Typsy tekee tällä hetkellä kuutta hammasta. Alhaalle kahta ja ylös neljää. Ennestään alaleuassa oli jo kaksi, tuli silloin 4 kk:n iässä. Alkuyön ynisi taas siihen malliin, että ensi yöksi taidan laittaa supon.

Rattaista, taas. Tai siis yhdistelmistä. Mulla on päivittäisessä käytössä Brion Kombit, ja ne on aivan tajuttoman hyvät. En keksi niistä mitään negatiivista sanottavaa. Mä menen rattaiden kanssa joka päivä vähintään tunnin, ja toistaiseksi nämä Kombit on toimineet maastossa kuin maastossa. Carenoita potkin jatkuvasti (enkä niillä päivälenkkiä koskaan tekisikään), mutta Kombit sopivat tämmöiselle pitkäkoipisellekin hyvin. En tiedä, onko tossa jotkut tuunatut pyörät, matalat ja leveät, mutta ne toimivat mainiosti sekä maastossa että kävelyteillä.

Tuosta lenkkeilystä tulikin mieleeni. Ihmettelin pari viikkoa sitten, miksi mun vasen käsivarsi on niin kipeä. No juu, meidän koira osaa toisinaan kulkea hienosti hihnassa, mutta jos mielenkiintoinen haju jostain tulee niin tempaisee kyllä hihnasta yhtäkkiä. Ne nykäisyt teki tosi kipeää mun käteen. Siirryin käyttämään kuonopantaa ja kahdessa päivässä kipu hävisi lähes kokonaan. Koira inhoaa kuonopantaa, sen kanssa ei pysty lujaa vetämään, mutta minkäs teet. Hymyilyttää, kun lenkillä vastaantulevat ihmiset siirtyvät jopa toiselle puolen tietä -kuonopanta ei ihan ole kuonokoppa :).

Ostin eilen Akateemisesta kaksi kirjaa, Hauskaa kielenhuoltoa ja Hyvää suomea, tai jotain sinne päin. Kieli on mennyt niin huonoksi, että kertaaminen tulee tarpeeseen. Hyvässä lykyssä nuo saa verotukseen?

Mutta jos nyt ottais ne pienet tirsat, jaksais lähteä katsomaan karaten MM-kisoja vielä tänään.

KL.

Vierailija
7/23 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksilla oli eilen lääkärineuvola. Poika painoi 9610g ja oli 70.5cm pitkä. Meni toissa päivänä pari kertaa polviseisontaan kaappia vasten. Sen jälkeen ei ole mennyt. Pitänee vissiin antaa hautua muutaman päivän ennen, kun yrittää taas uudestaan. Kovasti konttausasennossa kiikkuu mutta ei osaa konttamaan lähteä. Ryömimällä eteenpäin kovaa kyytiä mennään. Istumaan osaa mennä nyt itse. Oppi joskus pari viikkoa sitten.

Aleksilla on sitten oikea korvatulehtunut. Eilen pyysin katsomaan varalta, vaikka ajattelin ettei sieltä mitään löydy. Mutta niin poika sai ekan antibioottikuurin ja lääkäri sanoi,että on tullut pari päivää tai pari viikkoa sitten tuo tulehdus,että ei ihan tuore tapaus oo.Mulla on vähän huono äiti fiilikset...En nimittäin oo tajunnut,että korva on kipeä..

Aleksi on syönyt ja nukkunut normaalisti. Korvia on haronut ja kiukutellut mutta korvia haroo yleensäkin aina,kun nukuttaa niin mielestäni siinä ei oo ollu mitään erikoista. Oon luullu,että hampaita kiukkuaa. Niitä on kolme kappaletta ja oo arvellu,että lisää varmaan on tulossa. Hyvähän tuo nyt kuitenkin on,että tuo korva paranee. Jälkitarkastusaika on sitten kuukauden päästä.

Nyt on pakko laiittaa poika näköjään päiväunille. Pitänee jatkaa joskus muulloin juttua.

-Mirjami ja Aleksi 8kk ja päivä päälle-

Vierailija
8/23 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poikahan ei siis ole liikkunut mutta nyt se jo konttaa !!!!!! kolmen päivän sisällä nousee seisomaan ja konttaa ja taitavasti pääsee istumaan jne. Mitä ihmettä ?????

Vähän aikaa sitten ajttelin että hidas poika liikkuu ehkä 1 veenä ja kun niitä hampaitakaan ei näkyny -nyt niitäkin on jo 6 !!! kaikki tuli siis parin viikon sisällä. Ihmeellistä :)

Meillä röhistään mutta kuuri puree -Osku paljon pirteämpi. Mirjamille vielä että ei meilläkään ollu mitään oireita korvatulehdukseen niin sitten vaan olikin ja ihan yhdessä yössä näin kävi .

Aha herra tuli jalkoihin gotta go

Minkki ja taitava osku :)

Vierailija
9/23 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänään on niiiiin huono päivä. Ei oikeastaan mistään erityisestä syystä. Ehkä mulla on vaan vieteri kireällä koko ajan. Simppu nukkui aamulla yhdeksään!!! (härreguud...) Olkoonkin, että valvotti meitä kuuden aikaan tunnin kun ei muka osannutkaan nukahtaa. Mies raasu nousi sitten 6.30 ylös ihan varppina, et nyt Simppu on herännyt mutta se nukahtikin sitten -tietty siinä vaiheessa kun muut herää- ja nukkui siis ysiin.

No sitten koko päivä on ollut ihan ihme kitinää ja käninää koko ajan. Tuntuu, että ihan sama mitä sen kanssa tekee, niin aina saa ekaksi itku-raivarit. Esim. jos pukee, riisuu, antaa ruokaa, lopettaa ruuan antamisen, vaihtaa vaipaa, antaa leikkiä leluilla, kantaa sylissä... niin koko ajan jokaiseen eka kommentti on " byääääh!" Siis onkohan tääkin joku ikä? Miehen joku duunikaveri oli justiinsa sanonut (jep, miehetkin puhuvat lapsista!) että niillä oli 8kk-1v2kk just tämmöstä. Sitten lapsi kuulemma jotenkin tuli pysyvästi iloiseksi.

No, mua sitten tietty alkaa kiristää tää käninä. Varsinkin kun Simppu ei suostu syömään. Olen nyt yrittänyt antaa niitä karkeampi soseita, mutta se ei syö niitä. Jokaikinen porkkana ja mikä lie pienikin köntsä tulee ulos. Ei se mitään huuda, avaa suunsa, mutta pudottaa kaikki karkeammat palat ulos... niitä " pienten" soseita eli hienorakenteisia syö kyllä oikein sujuvasti ilman mutinoita.

Millä helkutilla se nyt muka oppii syömään? Tein eilen jotain tuoreraastettakin kun neuvolassa sanottiin, että nyt vois antaa. No, kas yllätys, ei Simppu mitään porkkanaraastetta syö. Pitäiskö vaan luovuttaa ja syöttää noita 4-6kk soseita ja koittaa joskus 1-vuotiaana, josko söis jotain karkeampaa? Millä ihmeellä sen saa syömään?

No, nyt se sitten leikkii tuolla huoneessa yksikseen ja minä istun tässä koneella. Mietin, että miten ihmeessä mulla onkin pinna näin kireällä. Siis vaikka mitään erikoista ei ole tapahtunut. Mulla on välillä niin pinnassa, että jos mukillinen vettä kaatuu lattialle niin tuntuu, et maailma kaatuu niskaan... ilmeisesti mua ei ole tarkoitettu äidiksi? Mistä te muut olette saaneet ne geenit, että silloinkin kun kaikki menee päin p:tä niin jaksatte vaan hymyillä äitiyden onnea???

Puuh... no, menen nyt ajelemaan kuorkkiautoilla Simpun seuraksi...

Vierailija
10/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan poikki. Pitäis olla jo nukkumassa. Taas vaan tänne koneelle jumituin.

Meillä oli kans tänään jotenkin tosi rasittava päivä. Mä olen ollut pari päivää tosi väsynyt. No, Onnihan on sitten taas puolestaan ollut virtaa täynnä koko mies!

Tänään Onni herätti meidät ennen klo 9, kun normaalisti nukkuu jopa klo 10. Siinä sitten saatiin aamutoimet tehtyä ja vietiin mies iltavuoroon töihin. Onni nukahti autoon ja nukkui hetken aikaa, kun tultiin kotiin. Sen jälkeen se olikin jotenkin ylienerginen. Yhdessä vaihdettiin lakanat jotka olivat märkiä, koska Onnin vaippa falskasi aamulla (vaihdoin ne myös eilen samasta syystä. Ja viime viikolla :-/).

Sen jälkeen yritin laittaa ruokaa ja tiskata. No Onnihan käytti tilanteen hyväksi ja oli koko ajan joko tyhjentämässä vetolaatikoita taikka kaatamassa kissankuppeja lattialle. Sen jälkeen, kun olin kuivannut lattialta kissan juomavedet ja ne " raksut" ehkä sadannen kerran niin luovutin ja tungin ne kupit kaappiin. (Vaikka kuinka pitäis antaa olla näkösällä niin että lapsi tottuu ja jättää ne rauhaan. Milloin, 2 vuotiaanako?!)

No sitten Onni-rukka istui lattialla ja roikkui mun lahkeessa, kun laitoin sitä ruokaa niin eiköhän kananmunapaketti pudonnut pöydältä Onnin päälle! Ja kolme kananmunaa meni rikki Onnin jalkoihin. Onnihan ei siitä ollut moksiskaan, katseli vaan hyvin hämmästyneesti, että mistä ne nuo " lelut" tippui. No pojan housut vaan vaihtoon ja meno jatkui.

Yritin siinä laitella sitä ruokaa, lukea lehtiä ja lopulta syödä. Onni siinä mesus ympäri keittiötä ja vähän väliä pää kopsahteli johonkin ja kamala huuto... Istutin Onnin syöttötuoliin ja syötin useita maissinaksuja, että pysyis hetken hiljaa ja tyytyväisenä. Noh, kohtahan sitä sitten oli Onnilla jo kakka housussa (tai niin minä siinä vaiheessa vielä luulin...) ja eikun riisumaan. Siinä vaiheessa, kun olin viemässä poikaa vessaan pesulle niin havaitsin tökänneeni sormeni johonkin ruskeaan ja haisevaan! Ja kuinkas muuten, kakka oli levinnyt pitkin selkää!! Yök! Siinä sitten yritin varovasti saada paitaa ja bodyä pois Onnin päältä mutta huonoin tuloksin. Poika oli kirjaimellisesti niskaan asti pas*assa. :-/

Puhtaat vaatteet päälle ja jossain vaiheessa sain Onnin jopa nukkumaan päikkäreitä. Molemmat vedettiin tirsoja 2 tuntia.

Illasta käytiin vielä kaupassa, Onni huuti automatkat mennen tullen. Laitoin sitten itselleni iltapalaa keittiössä ja kohta havahduin siihen, että on vähän turhan hiljaista. Menin katsomaan niin eikös vaan Onni ollut saanut napattua kukasta lehden ja tunkenut sen suuhunsa! Sen kukan olin vielä muka nostanut turvaan korkeammalle ja että vien sen vielä sitten yläkertaan ettei Onni saa sitä koska se on myrkyllinen (?)...

Sitten haettiin mies töistä. Onni huuti automatkat mennen tullen.

Ja nyt ne nukkuu.

Mä olen aivan puhki. Tuntuu, että Onnilla on kahta kamalammin virtaa mitä väsyneempi mä olen. Pitäis tosiaan mennä nukkumaan.

Oodille, en mä ainakaan ole aina iloinen ja hyväntuulinen. Etenkin väsyneenä tulee tiuskittua. Mutta toisaalta jossain vaiheessa alkaa jo kaikki huvittamaan kuten tänään... Tulee semmoinen olo ettei tää voi olla enää tottakaan! :)

Olen siitä onnellinen että Luoja näki sopivaksi antaa näin alkuun vaan yhden lapsen. Jos olis tullut kaksoset niin olisin varmaan jo ihan heikkopäinen. :) Tietenkin toiveissa olisi saada vielä lisää lapsia mutta yksitellen kiitos! :) Mitäs muuten Tikulle, Saralle ja Eetulle kuuluu?

No nyt mä painun pehkuihin! Että jaksaa taas huomenna.

kumppari

Vierailija
11/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana lukea Onnin päivästä. Siis justiinsa tollasta meilläkin on. Eihän se pahalla, mutta kun on energiaa ja varsinkin sitä touhuenergiaa niin, ettei uskoiskaan. Ja kun on tuo liikkumisen taito vihdoin suotu... Eilen Simppu mm. kiipesi kaksi porrasta noin sekunnissa. Ehdin väliin tarttumaan käsivarteen juuri sillä sekunnilla kun se oli tulossa pää edellä portaita alas. Onneksi meillä on vauvaportti sekä ala- että yläpäässä portaita, mutta kun ei sitä automaattisesti muista aina sulkea.

Sitten justiinsa sattuu näitä älyttömiä, että kun saat keittiön siivottua ja pyyhittyä ruokailun jäljiltä, niin yhtäkkiä on ne megapuklut matolla tms. No, pulauttelusta ei valita enää. Gaviscon-lääkkeen ansiosta (hallelujaa lääketiede!) meillä ei enää pulautella! No, ehkä 1-3 kertaa päivässä sellaiset pienet, mutta se käytännössä on ei pulauttelua meille. Nytkään aamulla ei ole tullut yhtään puklua vaikka on peuhannut lattialla koko aamun. Ennenhän olisin jo mopannut alakerran yrjöstä tähän mennessä ja vaihtanut kolmet vaatteet.

Nyt juuri Simppu on aika söpönen. Se istuu lattialla palikoiden keskellä hyvin keskittyneen näköisenä. Nostaa aina jonkun yhden palikan käteen, tutkii ja koputtelee sitä lattiaan... sitten vaihtaa palikan... söpeli!

Mä haluaisin ostaa kevyemmät ajopelit. Olen nyt kahden vaiheilla; matkarattaat (esim. Graco) vai kevyet kuomurattaat (esim. Emmaljunga Scooter, Brio race tai Teutonia Timmy)? Matkarattaat olis kevyet ja menis pienempään tilaan autossa. Mutta sitten pitäis olla noi yhidstelmätkin olemassa, sillä matkiksillahan ei missään loskassa työnnellä kun tuntuu hiekkatie tai mukulakivikin olevan monille liikaa. Noi isommat rattaat olis isommat ja kalliimmat, mutta sitten vois heivata yhdistelmät pois ja olis vaan yhdet rattaat käytössä. Lisäksi noihin isompiin mahtuis joku lämpöpussi talvella. Mites muut olette ratkaisseet tämän " ongelman" ???

Entä oletteko moni jo siirtynyt turvakaukalosta kiinteään autoistuimeen? Se olis meilläkin pian edessä. Malleistahan oli jo keskustelua aiemmin. Me ostetaan varmaan sellainen pitkäikäinen, jonka saa sekä selkä menosuuntaan, että nenä menosuuntaan. Painonsa puolesta Simppu mahtuu vielä kaukaloon. Meillä on Gracon Autobaby... mutta pituus alkaa tehdä tiukkaa. Nyt jo on nilkkoja myöten ulkona. Että varmaan marraskuussa tai jouluna viimst. on vaihto edessä.

Vierailija
12/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla mennyttä iloa ne klo 10 aamulla nukkumiset... Tänään herättiin klo 8. Ja illalla Onni meni nukkumaan n.klo 23.30...

Meidänkin täytyis hommata portaisiin ne vauvaportit. Jospa se mies sais aikaiseksi, kunhan sillä alkaa vapaat.

Samoin isompi turvaistuin pitäis ostaa... Siinäpä sitä onkin taas miettimistä. Meillä on myös se autobaby ja ei Onni siihen kyllä toppavaatteissa kovin hyvin mahdu (kokeilin yksi päivä)... En tiedä mikä sille autobabyn jalustalle oli eilen tullut mutta se heilui aivan holtittomasti puolelta toiselle... Tietääkseni kukaan ei ole koskenut mihinkään säätöihin tms. Pitää tänään yrittää perehtyä asiaan ennen kuin mihinkään voi lähteä.

Meillä on käytössä Emmaljungan yhdistelmät. Olen haaveillut jo kauan matkarattaista mutta en ole saanut hommattua minkäänlaisia. Nyt olen sitten miettinyt, että meille varmaan riittäis ihan pelkät sateenvarjorattaatkin. Autossa niitä kuitenkin säilytettäis ja kaupoissa ja kirppareilla (harvoin) tarvittais.

Haluaisin ne Quinnyt (?) mutta ne on ihan liian kalliit...

No nyt tuo kullannuppu marisee tuossa siihen malliin, että täytynee lopettaa. :)

kumppari & Onni itkupilli

Vierailija
13/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu siltä,ettei äideillä saa olla huonoja päiviä. Aina pitäs vaan nauttia äitiydestä. Olla todella hyvällä tuulella ja iloinen koko ajan. Jos sattuu joskus kiukuttamaan ja kyllästyttämään niin heti tulee huono omatunto. Koska itse on kamalasti toivonut,että saisi lapsen niin sen takia ei kai sitten saa olla mitään negatiivisia tunteita. Vaikka kuinka lastaan rakastaisi niin silti siinä väkisellä joskus väsyy ja sitten kaikki tuntuu hankalalta.

Itelläni ainakin tuntuu,että heti jos vähän kiukuttaa niin saman tien alkaa omatunto kolkuttamaan.." .. että et sä noin saa tuntea sullahan on ihana elämä.."

Siltä musta suurimmaksi osaksi tuntuukin,että mulla on ihana elämä :) Ihana mies ja lapsi :)

Mutta joskus täytyy olla lupa olla rauhassa väsynyt ja kiukutellakin jos siltä tuntuu ilman että siitä tarvii tuntea syyllisyyttä. En kyllä tiedä miten se vain onnistuisi,koska aina tulee huono omatunto.

Eilen oli todella huono päivä hetkittäin ainakin. Jotenkin vaan tuntu niin hankalta. Varmaan syitä oli paljon. Aleksi kiukutteli koko päivän,kun raukalla oli varmaan korva kipeä. Se kiukuttelu kyllä rassas hermoja jotenkin enemmän kuin normaalisti. Monesti tuo kiukuttelu vaan naurattaa mutta eilen ei kyllä naurattanut yhtään.Sitten mulla on menkat, en taaskaan tullut raskaaaksi ja mä kun niin toivoisin jo toista lasta. Jos ei huvita surra sitä ja olla surullinen niin sitten täytyy tietysti olla kiukkuinen :)

Onneksi eilisestä päivästä kuitenkin selvittiin ja nyt on hyvä päivä :)

Aleksin antibiooottikuuri alkaa varmaan puremaan,kun poika on ollut aamun niin hyvällä tuulella. On nyt ekoilla päikkäreillä ja äitillä on omaa aikaa. Pyykit kyllä pitäisi ripustaa,kun kone pysähtyi va jos sen jälkeen keittäis kahvit ja lukis lehden.

Sunnuntaina lähetään Aleksin kanssa junalla ukin ja mummun luo viikoksi. Kiva mennä maalle! Voi haravoida lehtiä ja olla paljon ulkona. Toivottavasti on hyvät ilmat.

Niin turvaistuimesta oli puhetta. Meillä oli myös tuo Gracon autobaby mutta siinä istuminen rupes Aleksi kiukuttamaan enemmän ja välillä vähemmän jo varmaan 4kk jälkeen,kun poika on siitä lähtien jo halunnut istua. Matkustaminen oli välillä aika rasittavaa,kun koko ajan sai poikaa viihdyttää tai muuten kiukutti ja ei millään suostunut tuossa kaukalossa nukkumaan. Nyt jotain kuukausia sitten ellei enemmänkin ostettiin Gracon duoflex xtp-istuin. Sen voi kääntää sitten kasvot menosuuntaan,kun on sen aika. Tuo istuin on osoittautunut meille tosi hyväksi valinnaksi. Aleksi nukkuu ja istuu siinä mielellään. Nyt kun näkee ikkunasta maisematkin niin viihtyy todella hyvin. Matkustaminen on todella mukavaa.

Va nyt sinne kahvin keittoon!

Hauskaa viikonloppua ja iloita mieltä kaikille!

-Mirjami ja Aleksi 8kk-

Vierailija
14/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin aikaa surffailla netissä, kun marakatti nukkuu.

Mä haluankin matkarattaiksi EMMALJUNGA CITY JET:it!! Kävin surffailemassa Lastentarvikkeen sivuilla... Siellä oli myös joku mielenkiintoisen näköinen turvakaukalo/istuin-viritelmä (Duologic). Vaikka tuskin enää ainakaan Onnille tulee semmoista hommattua... :)

Taidan tehdä loton tällä viikolla ja ostaa ässä-arvan jos vaikka onnistais! ;-) Aamulla jo jossain mielenhäiriössä osallistuin siihen kisaan televisiossa missä pitää vastata puhelimella 3 kysymykseen oikein niin pääsee kilpailemaan voittopotista. Epätoivoista. :) Olis vaan niiiiiin ihana ostaa kaikkea...

No nyt se marakatti heräs. Äkkiä pelastamaan ennen kuin se tippuu taas sängystä!

Vierailija
15/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun uutiset: Aaro nousi tänään itse istumaan! Ihan yllättäen. Huojuu vielä aikalailla kun istuu ilman tukea, mutta silti pääsi ylös itse. Laskin sen selälleen lattialle kun pistin Veikon potalle ja silllä aikaa se kiepsahti ensin mahalleen ja siitä oli sitten vääntäny ittensä jotenki istumaan. En nähny miten se sen teki. Oli kyllä vähän pöllämistyneen näkönen kun taputettiin sille. Edelleenkään ei edes yritä ryömiä, kontata eikä nousta pystyyn.

KL: Pakko myöntää, että Veikon Teutoniat ostettiin Hulluilta Päiviltä. Ne oli niin halvat, että kaveri, joka tilas samanlaiset valmistajalta, ei saanu niitä juurikaan halvemmalla. Mutta sillon kun sieltä jotain haetaan niin pitää melkein olla joku tavoiterasti siellä mihin suunnataan reipasta tahtia laput silmillä ja mietitään hyvä reitti etukäteen. Mulla taitaa olla joku lievä ahtaanpaikan kammo kun tuntuu etten saa happea jos ympärillä on kauheesti jengiä. Ikeassakin toimii tosiaan se ajoitus. Me mennään aina joko päivällä tai perjantai-iltana.

Oodi: Veikolla oli yhdistelmät ja tosi halvat käytetyt matkarattaat. Niitä matkarattaita pidettiin pääsääntösesti auton takapaksissa. Oli ihan toimiva järjestely. Nyt meillä on kaksosten yhdistelmät ja tuplamatkarattaat. Toimii hyvin edelleen. Me tarvitaan isot vaunut kun käydään kävellen ruokakaupassa.

Kumppari: Meillä oli yhtä tuskaa sillon koiran ruokakuppien kanssa kun Veikko lähti liikkeelle. Tässä on kaks eri lähestymistapaa: a) pidä kupit lattialla ja vahdi-kiellä-toru-siivoa, vahdi-kiellä-toru-siivoa, vahdi-kiellä-toru-siivoa jne. ja jossain välissä mietit millon järki menee ja hermo loppuu ja huolehdit että joko on vesivaurio keittiön nurkassa, tai b) estät lapsen pääsyn kupeille (vaikka en kyllä tiedä miten tämä onnistuisi...), säästyt hermoilulta ja paljolta siivoamiselta, mutta lapsi ei myöskään opi sitä, ettei niihin saa koskea. Sama pätee myös kukkiin, kirjahyllyyn, kenkätelineeseen jne. Meillä on otettu tuo lähestymistapa a) käyttöön ja ollaan oltu tyytyväisiä. Olen seurannut vierestä monia perheitä, joissa suositaan b):tä, ja heidän lapset (samanikäisiä meidän Veikon kanssa) eivät vieläkään ymmärrä, ettei kaikkeen saa mennä räpläämään. Nämä perheet eivät viihdy kyläpaikoissakaan kovin kauaa kun joutuvat juoksemaan lastensa perässä koko ajan kun ne lähtevät vielä 2-v:nä purkamaan kirjahyllyjä ja kenkätelineitä. Jossain vaiheessa meitä kauhisteltiin kun komennettiin Veikkoa ja vietiin jäähyllekin, ja kyllähän se tuntu ittestäki tosi pahalta ja turhauttavalta välillä, mutta se vahtiminen on meidän osalta nyt ohi. Kumpikin tapa on varmasti hyvä, kannattaa valita semmonen itselle sopiva tapa.

Päikkäriharjotukset vaunuissa saa muuten meidän kohdalta taas jäädä. Toissapäivänä nukutin puoli tuntia ja herra nukku 20 min. Eilen kävin 45 min. aikana kolmesti hyssyttään. Nukkukoot sisällä. Musta tuntuu, että meillä on nyt rytmikin vähän hakusessa. Viittisittekö naputella uudestaan niitä teidän päikkäriaikoja? Vastahan niitä joku kyseli, jospa sieltä löytys meillä jotain vinkkiä.

Mukavata viikonloppua!

Vilja

Vierailija
16/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on perjantai! Mä olen ihan kypsä jo tähän viikkoon! Eilen illalla kun tultiin kauppa/kyläreissulta kotiin niin mies lähti suunnilleen samalta oven aukasulta (oli kyllä reissussa mukana) pelaan sulkista... Ja mä jäin Eetun ja koirien kanssa kotiin. Eetu oli vissiin sitä mieltä ettei mutsi ollut saanut vielä tarpeeksi liikuntaa sinä päivänä, eikä ollut imuroinutkaan muutamaan päivään, joten päätti sitten kipata eka ittensä päälle koirien vesikipon ja sillä välin kun sitä siivoilin repi meidän yhden kukan (aralian?) alas... Blääh! Eikai tuo aralia ole myrkyllinen, meinaa Eetu popsi siitä puolikkaan lehden...

Tänään oltiinkin sitten perhekahvilassa. Eetu oli niin hyvällä tuulella ja hymyili niin maireasti kaikille lapsille ja aikuisille, että taas tuli kerättyy pisteet kotiin. On tuo ukkeli muutenkin niin aurinkoinen tapaus, ja osaa kyllä käyttäytyä kylässä (ja sillon kun on vieraita meillä) todella hyvin.

Niin eilen siellä kyläpaikassa ollessamme, heillä reilu vuoden ikäinen tyttö, niin taas pääsi kaksi itsepäistä ja ainoota riiviöö tappelemaan leluista!!! Me aikuiset sitten vähän naureskeltiin kun oli koko aika pakko saada se mikä toisellakin on... No, hyvin meni sekin kyläily. Kuultiin että heille tulossa ensi helmikuussa toinen lapsi... Ja muistot omasta raskaudesta nousi TAAS pintaan... ´Mullahan on ollut jo vissiin puoli vuotta kauhia vauvakuume, ja toki toinen on tervetullut heti kun meille vaan suodaan. (päästään nyt " kunnolla" yrittämäänkin, kun mulla alko menkat...) Se siitä.

Meillä on vasta ensi viikolla lääkärineuvola, kun lääkäri ei oo kuulemma aikaisemmin paikalla...

Äidin pahat päivät... kyllä munkin tulee tiuskittuu Eetulle (ja miehelle!) aikas usein, mutta samassa kyllä tulee tosi kovat omantunnontuskat... Enkä mä ainakaan jaksa joka päivä koko aikaa hymyillä... Ja musta ei tarttekaan!

Mun tekis kanssa mieli ostaa Carenan kuomurattaat (meillä Brion kombit ja Carenan matkarattaat) mutta mutta... Ne vaan olis niin kivan näköiset. Oon kyl yrittänyt pitää järjen päässä, ja ajatellut ettei tarvita, mut mieli vaan tekee silti.

Turvaistuimista... Meillä on saatuna noin 6-7vuotta vanha istuin kakkosautoon Britax two way ja ilmeisesti ostetaan Britax two way elite tuohon ykkösautoon. Mä oon tehny vaikka kuinka monta erilaista " tutkimusta" ja ollaan käyty monta kertaa kattomassa noita istuimia, mutta silti joka kerran toi Britax vaan vie voiton... joten kaippa sitten sellainen ostetaan.

Päikkäriaikoja meillä n 12-14 ja illalla noin 17-18. Noi iltanukkumiset on kyllä aika rasittavat, siis äidille! Eetu kun nukkuis vissiin kaksi tuntii sillonkin, mutta sitten yöunille meno meneekin 22-23... (ja yöunet NOIN 21-8 tosin herää tissille klo 7)

Niin ja meinas tärkein unohtuu Eetulle on puhkeamassa ylähamput, kyllä niitä ollaankin ootettu siitä saakka kun alas tuli, eli jotain kolme kuukautta...

Jaahas, täytyy vissiin mennä nostamaan toi ukkeli tuolta sängystä ennenkun se tulee itte sieltä.

napero ja Eetu reilu 8kk

Vierailija
17/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sallin itselleni huonot päivät ilman omantunnon kolkutuksia! PAKKOhan se on! Ja sitten katselen elämääni eteenpäin ja taaksepäin ja mietin mistä johtuu ja aina sieltä jokin järkevä syy löytyy joka viimeistään vie sitten omantunnon taas raiteilleen vaikka ei poistaisi kiukkuilua, esim PMSsät.. Ikävintä minun huonoissa päivissäni on se, että poika vaistoaa tai huomaakin sen ja tietysti hänellekin tulee sitten huono päivä.

KOIRANRUOKAKUPEISTA.. Mulla ei ole koiraa, mutta kasvoin perheessä jossa oli ja siellä oli koirilla selvät ruoka-ajat kolme tai kaksi kertaa päivässä.. Kuppia ei voinut pitää esillä kokoaikaa, koska toinen koirista söi muuten kaiken ja kun oli heillä vielä erikoisruokavaliot, niin ei oikein ollut lupa. Sen ajan kun koira hetkessä hotkaisee ruuan suihinsa voi katsella lapsen kanssa kauempaa koiran ruokailua.

Meillä alkaa olemaan kämppä siinä kunnossa, että saa tulla ensiviikolla päiväkotitädit tarkistamaan soveltuvuuden yksityiseen perhepäivähoitoon! Vitsit, että on ollut stressiä!!! Olen vaan tukkaputkella siivonnut ja Miro on vieressä leikkinyt itsekseen ja kiukutellut kolmatta hammastaan.

Viime yönä pitkästä aikaa tajusin katsoa kellosta kuinka LIIAN usein poitsu mua herättelee.. Kävi nukkuu 20, tissiä halusi 21, 22, 23, 02, 03, 05, 06, sit oli hereillä hetken ja lopuksi herättiin klo 8. Itse kävin klo 23 nukkuu.. Eli neljä herätystä 9 h aikana.. Tarttis varmaan ryhtyä johonkin toimenpiteisiin.. Muttakun väsyttää, ei jaksa..

Mieheni lähtee tänää suoraan töistä viikonlopuksi reissuun, joten saan taas kokeilla yksinhuoltajuutta. Sinänsä se tuntuu välillä aika helpoltakin, koska silloin ei tule vaadittua omaa aikaa, kuten tulisi jos toinen on paikalla. (Ja yleensä vielä tajuamatta sanoa sitä ääneen, vaan vain kiukuttelemalla..)

Mutta ihanaa syksyisää viikonloppua kaikille helmille ja heidän upeille äideilleen! Nähdään taas Sellossa ensi torstaina klo 13!!

nemma&muksis 8 kk 1 päivää

Vierailija
18/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että meillä on niitä nykyään ihan liian usein. Helmi on ihan mahdoton, kun roikkuu edelleen mussa kiinni itkun kanssa. Todella rasittavaa, kun toinen vaan huutaa ja huutaa, mutta hiljenee heti, kun pääsee syliin. Ja ne muutamat hetket päivästä, kun on lattialla hiljaa, niin tekee sitten kaikkea kiellettyä eli repii lehtiä sohvapöydän alta (en tajua, miksen ole vieläkään poistanut niitä sieltä!!!), repii lehtiä lehtitelineestä/-korista, repii viherkasveja, repii kukkamultaa, syö esikoisen kuraisia kenkiä jne. Helmi ei todellakaan istu lattialla ja leiki leluillaan. Ei leiki edes niillä tavaroilla, mitkä ei ole leluja (esim. kaukosäädin, kännykkä) kuin pari sekunttia. Ja joskus kun kokeilen, jos ois hyppykiikussa sen aikaa, että saisin vaikka meikattua, niin Helmi ei viihdy siinäkään. Huomenna käyn ostamassa Patapum-kantorepun, jos Helmi viihtyisi edes siinä. Alkaa olla toinen lonkka (tai joku paikka siinä lähellä) niin kipeä tosta kantamisesta.

Ja kun pari yötä meni taas hyvin, niin viime yönä Helmi valvoi sitten taas 1,5 h. Ei onneksi huutanut koko aikaa, mutta silloin sitten pyöri pitkin sänkyä. Pääasiassa kuitenkin huusi. Pikkusen väsyttää taas. Mä kyllä mielummin imettäisin vaikka 3 krt yöllä, jos saisin ne väliajat nukkua. Nyt Helmi on syönyt vain kerran yössä ja herää ehkä kerran seisomaan, mutta sitten on noita öitä, kun valvoo 1-2 h.

Nyt menen pakkaamaan punttiskamat. Lähden salille ihan kohta, kun mies tulee kotiin. Viikonloppuja!

T:Fassiloora ja Helmi (kohta 8 kk)

Vierailija
19/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä mökille ja mummolaan, joten täytyis pakata. Tulin vain pikaisesti kurkistamaan onko muilla samoja ongelmia kun meillä huudettiin viime yönä pariin otteeseen pitkät pätkät. Lopulta annettiin suppo, mutta nyt kun ajattelen asiaa, niin luulen, että huusi muuten vain. Nukkumaan jääminen on myös mennyt huutamiseksi, puolisen tuntia yleensä. Nyt siis vissiin yritetään aloittaa unikoulua. Harmittaa kyllä tällainen takapakki, mutta Nestleltä tai jostain tulikin postia, missä kerrottiin kahdeksankuisten olevan " hankalampia" .

Päikkärit meillä yleensä välillä 11-14 ja 16.30-17.30. On kyllä pieniä vaihteluita, joskus joutuu hyssyttämään vaunuja välillä, että jatkaisi unia. Aamulla on herännyt viime aikoina 8.15. Ja yöunille mennään klo 21, mutta huutoa puoli kymmeneen.

Oodille piti vielä sanomani, että kävin just noita ajatuksia tänään läpi, eli siis että onkohan mua tarkoitettu äidiksi. Kun mua siis lähinnä ärsyttää, ettei pikku jäpikkä nuku. Vaikea suhtautua ymmärtäväisesti. Joskus tosiaan meinaa kilahtaa pienestäkin vastoinkäymisestä, mutta onneksi toi on tollainen hurmuri. Meidän toimenkuvat on muuten tosi lähettä toisiaan. Gatewayt tuntien..

Mukavaa viikonloppua,

Nippu ja Konstikas

Vierailija
20/23 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuluttanut 3 tuntia shoppailemassa ostamatta yhtään mitään. No, suurimman osan ajasta selittää tämä Vantaan " sujuva" joukkoliikenne... busseja kyllä menee sinne ja tänne, mutta että miten sais liikuttua poikittain kaupungissa niin siinäpä haaste. Ostoslistalla oli mm. näyttelyhihna Dannylle (koiranäyttelykausi alkaa...) ja puruluita. Lisäksi kiersin sopivia rattaita metsästämässä. Oltiin siis Varisto/Petikko huonekaluhelvetissä, jossa on kaikki lastentarvikeliikkeetkin isokokoisina.

No, ei löytynyt koiralle mitään. Ja ainakin yhdet vaunut tuli ruksattua pois listalta eli Briot. Niillä ei ole mitään järkevää ratkaisua. Ne Race-malliset olis ok-kokoiset, mutta niissä ei taivu selkänoja edes lähelle makuuasentoa. Sitten oli ne Zenitit, mutta ne on käytännössä samankokoiset kuin nykyiset yhdistelmät eli ei niitäkään. Sen sijaan löytyi Carena Sprint- rattaat, jotka vaikuttti aikasta sopivilta. Olivat hyvin samanlaiset kuin Emmaljunga Scooterit ja hintakin vaan 179¿. Mutta kun mulla on Carenasta vähän huono laatumielikuva... että ne olis joku halpismerkki... onko Carenat hyvät?

Jeps, nyt välipalaa syömään.