Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähkön hinta järkyttää. Yksiön lasku 80 e kuussa.

Vierailija
23.05.2022 |

80 eurosta puolet oli kulutusta ja puolet siirtomaksua. Viime vuonna sähkölasku oli korkeintaan 50 euroa tai kesällä jopa alle 30. Kulutustottumukseni eivät ole muuttuneet.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan sähkölaskussa vain kaksi osaa; energia ja siirto.

Valtion rangaistusveroja ja ALV:a ei ikään kuin olisi olemassakaan, vaikka pahimmillaan ne muodostavat noin kolmasosan koko sähkölaskusta.

Jos epäselvää, niin nämä verot ja ALV näkyy siirtoyhtiön laskussa.

Vierailija
102/179 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiö ja 80€/kk. Joopa joo, mitähän jätät nyt kertomatta? Pörssisähkösopimus ehkä? Tuollaista summaa ei normisopimuksella saa aikaiseksi, jos ei pidä kaikkea mahdollista päällä 24/7.

Mä en nyt ymmärrä. Itsellä ollut 40 neliön yksiö jossa oma lämminvesivaraaja, oma sauna, kylppärin lattialämmitys joka päällä 24/7 kuten kuuluukin. Suoralla sähkölämmityksellä, niin sähköön menee siirtoineen ja veroineen kaikkineen aivan varmasti 80-180 euroa kuussa riippuen vuodenajasta ja saunomisen määrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksiö ja 80€/kk. Joopa joo, mitähän jätät nyt kertomatta? Pörssisähkösopimus ehkä? Tuollaista summaa ei normisopimuksella saa aikaiseksi, jos ei pidä kaikkea mahdollista päällä 24/7.

Mä en nyt ymmärrä. Itsellä ollut 40 neliön yksiö jossa oma lämminvesivaraaja, oma sauna, kylppärin lattialämmitys joka päällä 24/7 kuten kuuluukin. Suoralla sähkölämmityksellä, niin sähköön menee siirtoineen ja veroineen kaikkineen aivan varmasti 80-180 euroa kuussa riippuen vuodenajasta ja saunomisen määrästä.

Kylppärin lattian lämmittäminen "mukavuuslämmittimellä" 24/7 vuoden jokainen päivä on kyllä mitä typerintä rahan haaskausta. 

Sama kuin lämmittäisit sähkösaunan joka päivä noin varmuuden vuoksi.

Ja missä päin on kerrostaloja, joissa asunnot lämpiävät suoralla sähköllä?

Vierailija
104/179 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joutunut jo lopettamaan saunomisen ja kylppärin lattialämmitystäkin pidän vain kuivatustarkoituksessa päivän verran päällä kun käyn kerran viikossa pesulla.

Vierailija
105/179 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kilpailuttaja.fi/palvelut/sahkosopimukset_vertaa_ja_kilpail… Kilpailuta sopimuksesi. Toki sähkön hinta on noussut kauttaaltaan kaikissa yhtiöissä.

heh säästöä 22euroa vuodessa, en sen takia viitti vaihtaa...

Vierailija
106/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Valtion rangaistusveroja ja ALV:a ei ikään kuin olisi olemassakaan, vaikka pahimmillaan ne muodostavat noin kolmasosan koko sähkölaskusta.

Muista tuo sitten, kun joudut sairaalaan ja kotiuduttuasi saat todellisiin kustannuksiin verrattuna naurettavan pienen laskun.

Vierailija
107/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti just sano, et sen yksiön sähkölasku on n. 15e kk. Sillä on oikeastaan vain jääkaappi aina töpselissä. Muut irrottaa aina kun ei käytä. Ei se talvella juuri valojakaan pidä päällä.

Vierailija
108/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso saunallinen kaksio ja saunonkin pari kertaa viikossa. Arkkupakastinkin on. Sähkö on nyt tämän vuoden ollut 50e-55e/kk fortumilta. Mistä ne näitä ylikalliita sähkösopimuksia revitte?

Vierailija
109/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylppärin lattian lämmittäminen "mukavuuslämmittimellä" 24/7 vuoden jokainen päivä on kyllä mitä typerintä rahan haaskausta. 

Sama kuin lämmittäisit sähkösaunan joka päivä noin varmuuden vuoksi.

Ja missä päin on kerrostaloja, joissa asunnot lämpiävät suoralla sähköllä?

Lattialämmitys vähentää mahdollisen kosteus/vesivahingon syntymistä joten kympeillä vuodessa välttää (kymmenien) tuhansien remontin.

Ja vaikka oliskin vakuutus, joka korvaisi pikkuhiljaa vuosien aikana syntyneen vaurion asuminen evakossa tai kotona remontin keskellä on kaikkea muuta kuin ruusuilla tanssimista. Tai no ehkä sitten se on sitä, jos ruusuissa on vielä varret ja piikit tallella.

Vierailija
110/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa jo valmiiksi. Muutin uuteen asuntoon, jossa on vesimittari ja sähkösopimus piti hommata itse. Aikaisemmin sähkölasku on ollut noin 20e kolmelta kuukaudelta, saa nähdä paljonko on nyt. Onneksi on kesä, niin voi säästellä valojen ym. määrässä edes vähän. Vesi on aiemmin kuulunut vuokraan tai ollut kiinteähintainen.

- opiskelija 23v

Vierailija
111/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.kilpailuttaja.fi/palvelut/sahkosopimukset_vertaa_ja_kilpail… Kilpailuta sopimuksesi. Toki sähkön hinta on noussut kauttaaltaan kaikissa yhtiöissä.

heh säästöä 22euroa vuodessa, en sen takia viitti vaihtaa...

Nyt tulis sentään vielä säästöä.

Tulevaisuudessa voi käydä niin, että joudut valitsemaan uusista sopimuksista sen, joka vähiten nostaa sähkön hintaa.

Vierailija
112/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuokra-asunto.Ei saunaa. Käytän paljon mikroa valmisateriat.Sähköä siellä missä olen .Laiteissa ei sähkövirtaa,kun en niitä käytä.Kytken pälle Tv tai radio milloin kuuntelen tai katselen Tv! Pyykin pesen 1 kerta viikossa,yhden hengen taloudessa..Mikään laiteni ei ole dikitaalinen eli ajastimella kelooineen. Sähkö lasku noin 18 e.Kuukausi josta yli puolet mene siirto ymm.Niiden maksuihin mitä Helen ilmoitaa. Muistattehan latureita ei jätetä seinään,kun olette ladannet puhelin ym.On sähkön syöppö .Luki Helen lehti.

Vierailija
113/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä sopimuksessa noin 5c/kWh ja nyt uutta tarjoavat 15,87 c/kWh. Hieman nousee sähkölasku valitsi tuon tai jonkun toisen firman. Onneksi on tähän saakka edes saanut nauttia "ilmaisesta sähköstä. 

Vierailija
114/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksiön lasku KOLMELTA kuulta 60 e. Paitsi kesäisin kun käytän ilmastointilaitetta, lasku on n. 80 e kolmelta kuulta.

Vierailija
115/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mulla kulutus 18e/kk plus päälle tuplasti siirtomaksua. Ei ole sähkölämmitteinen enkä edes käytä paljon sähkölaitteita. Siirtohinnat vain korkeat meillä ja pörssisähkö. En ole jaksanut vaihtaa. Kyseessä yhden hengen talous.

Vierailija
116/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi yksiön kulutuslaskun osuus olla noin 40 euroa?

Mulla menee vuodenajasta riippuen kolmioon kulutuslaskua 18-26 e/kk ja kylppärin lattian takia on pakko olla jatkuvasti lämmitys edes vähän päällä. Uunia ja kiustakin on käytetty.

Vierailija
117/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

Muista tuo sitten, kun joudut sairaalaan ja kotiuduttuasi saat todellisiin kustannuksiin verrattuna naurettavan pienen laskun.

Nyt en ihan ymmärrä sähköverojen yhteyttä sairaalamaksuihin.

Välttämättömyyshyödykkeen erityisverottaminen on ainoastaan rangaistukseen verrattava tapa kerätä valtiolle rahaa.

ALV:n ymmärrän, vaikka sekin on perusteeton sähkön välttämättömyyden takia.

Vierailija
118/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on fortumin pörssisähkösopimus määräaikaisena ja maksoi talvella yhtenä kuukautena yhteensä yli 150 euroa sähkölaskuihin, vaikka kulutus oli ihan normaali.  Ihan järkyttävää oikeasti , asuu siis yksiössä ja normaali kulutus, mutta hinta sattui olemaan jotain tyyliin 25 senttiä kWh

Miten tuo on mahdollista? Itsellä myös pörssisähkö ja kolmen kuukauden lasku talvella oli 150 euroa. Kerrostslokolmio, kolmihenkinen perhe ja hitokseen sähkölaitteita, mm. kylppärin lattialämmitys.

Vierailija
119/179 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmio. Sähkön siirto n.40e/kk ja kulut 20-30e/kk.

Vierailija
120/179 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

44neliön kaksio. 70luvun kerrostalo, kylppärissä ei ole saunaa eikä lattialämmitystä.

Pyykit pesen taloyhtiön koneella.

2kk sähkölasku siirtoineen noin. 40. Sähkön osuus noin 13 ja siirto 27

Asuinpaikka etelä-karjala.