Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannus tulossa! Mitä suunnitelmia?

Vierailija
23.05.2022 |

Mitä teette?

Kommentit (886)

Vierailija
101/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitynyt kirjoitti:

Istun kotona kerrostaloyksiössä. Muistelen ihanaa elämääni joka päättyi miehen lähtöön. Viimeisiä sanojaan: Kun susta ei ole mihinkään. Kaksi vuotta itsetuntoni rippeitä keräillen..

Olen samassa veneessä. Mies jätti 40 vuoden jälkeen pitkäperjantaina. Olen rikkirevitty, kaikki on mustaa. Olen jo ostanut asunnon ja pian pääsen muuttamaan, mutta tuleva hyytävä yksinäisyys pelottaa. Nytjin mies uuden vosunsa luona, pakkailen tavaroita ja itken hysteerisesti. Miten tästä sekviää. Voimia sinulle!

Minullakin mies jätti pääsiäisen aikaan. Jäi kuitenkin ihana lapsi. Nyt olen mummo ♥.

Vierailija
102/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on kuitenkin mökillä. Onko siellä sitten mitään sen ihmeempää kuin muinakaan päivinä. Vain ne, jotka eivät mökkeilystä välitä tai joilla ei ole  mökille pääsyä, joutuvat selittelemään, mitä erilaista tekisivät.  

No mutta. Juhannuksena on herkummat ruoat, uudet potut, mansikat, loimulohi, salaatit. Fiinimmät ruokajuomat. KOKKO. Savusauna.

Juhannus on ihana keskikesän juhla, mitä ei pilaa sade, ei hyttyset. Se valoisuus on lumoavaa🌻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti menen telttailemaan saaristoon

Vierailija
104/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirttäydyn.

Onko jokavuotinen juhannusperinne?

No tottakai, minkälainen kysymys tuo nyt oli? Epäonnistuja kun olen niin en onnistu siinäkään koskaan.

Vierailija
105/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa miehen kanssa. Varmaan käydään läheisellä rannalla, jos on hyvä sää. Kalaa, uusia perunoita, makkaraa. Jäätelöä, mansikoita. Ehkä valkoviiniä ja muutama olut, kun miehen ei karrankaan tarvitse juhannuksena päivystää.

Juhannus on vain yksi päivä, joten sen juhlimisesta ei tule otettua paineita. Sama vappuna. Joulu ja pääsiäinen ovat meidän perheessä ne isoimmat juhlat. Muut menevät vähän siinä sivussa.

Vierailija
106/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suunniteltu yhtään vielä. Ollaan varmaan vaan kotona ihan tavallisesti. Monena juhannusaamuna kun on herätty ja katsottu säätä, ollaan juteltu, että onneksi ei olla missään mökillä tai festareilla teltassa :). Niin usein on ollut kylmää ja sateista. Miehen kanssa kahdestaan siis ollaan. 

Vierailija
107/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille vaan tyttöystävän kanssa. Tyttöystävän kavereita tulee sinne myös. Menemme sinne jo ensi viikon torstaina ja ollaan kuukausi mökillä. Toivottavasti on hyviä ilmoja. Aion maalataa mökkiä vielä ennen juhannusta. Terassia pitää laajentaa myös mutta ei se ole iso homma. Yks puska pitää kaivaa ylös koska on taas kasvanut joten revin sen juurineen pois kaivonkoneella niin siitä ei ole enää haittaa. Sitten multaa ja siirtonurmi päälle. Saunon varmaan joka päivä. Vein jo klapeja mökille että niitä on sitten juhannuksenakin.

Vierailija
108/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti menen telttailemaan saaristoon

Saaristossa on saatanasti punkkeja.

Vierailija
109/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään suunnitelmia. Enkä lähde juhannuksena ainakaan mihinkään juhliin, jos ei minulle siitä makseta.

Vierailija
110/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa miehen kanssa. Varmaan käydään läheisellä rannalla, jos on hyvä sää. Kalaa, uusia perunoita, makkaraa. Jäätelöä, mansikoita. Ehkä valkoviiniä ja muutama olut, kun miehen ei karrankaan tarvitse juhannuksena päivystää.

Juhannus on vain yksi päivä, joten sen juhlimisesta ei tule otettua paineita. Sama vappuna. Joulu ja pääsiäinen ovat meidän perheessä ne isoimmat juhlat. Muut menevät vähän siinä sivussa.

Onpa sinulla lyhyt juhannus! Minulla juhannus alkaa juhannusaattona puolen päivän jälkeen, ja loppuu sunnuntai-iltana, kun käyn nukkumaan.

Vierailija
111/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on kuitenkin mökillä. Onko siellä sitten mitään sen ihmeempää kuin muinakaan päivinä. Vain ne, jotka eivät mökkeilystä välitä tai joilla ei ole  mökille pääsyä, joutuvat selittelemään, mitä erilaista tekisivät.  

No mutta. Juhannuksena on herkummat ruoat, uudet potut, mansikat, loimulohi, salaatit. Fiinimmät ruokajuomat. KOKKO. Savusauna.

Juhannus on ihana keskikesän juhla, mitä ei pilaa sade, ei hyttyset. Se valoisuus on lumoavaa🌻

Mitä sille savusaunalle tapahtuu juhannuksen jälkeen, jos sitä ei ole muulloin kuin juhannuksena? Onko se osa sitä juhannuskokkoa?

Vierailija
112/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen koti juhannus grillaten ja viinaksia nautiskellen. 

Vierailija
113/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti olen kotona ja luen/katson tv:tä, juhannus, vappu, uusivuosi ei hetkauta mun elämääni mihinkään suuntaan enkä lähde kotoani mihinkään, ärsyttää kaikki humalaiset ja sikailijat. Tulee ne pyhät juhlimattakin...

Vierailija
114/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, että tämä vanhuus jo pelastaa juhannuksen "pakkojuhlinnalta".

80-luvulla oli perinteenä kokoontua alkeelliselle mökille just niiden tyyppien kanssa, joiden kanssa ei missään nimessä olisi pitänyt viettää juhannusta eikä ainakaan mitään ryyppyjuhlaa.

Ensin vedettiin viinaa kaksin käsin ja ukot vertaili, kenellä oli hienoin vene, auto tai mikä lie. Joka ikinen juhannus - tottakai - oli menkat ja ulkohuussi! Prkl!

Pahinta oli, kun se oloansa korjannut muija liotti pullaa valkkariin ja syötti sen sorsille. Sorsat kaatuili ja akka naureskeli.

Joo ei enää. IKINÄ.

Vierailija
115/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseet olalle ja puskassa oksentelua, perinteisesti nääs

Vierailija
116/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinulla lyhyt juhannus! Minulla juhannus alkaa juhannusaattona puolen päivän jälkeen, ja loppuu sunnuntai-iltana, kun käyn nukkumaan.

Me aloitetaan jo keskiviikkona, on vuokrattu meren rannalta kämppä. Kaupungista, joka ei ole tuttu kummallekaan. Meinataan tutustua muutama päivä kaupunkiin ja sen edustalla olevaan saaristoon. Meriretki, piknikkejä, fillarointia, hyvää ruokaa ja juomaa sunnuntaihin asti. Ollaan 60+, kaikki muksut ties missä viettävät jussinsa.

Vierailija
117/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätään iso kaveriporukka, saunomaan, grillaillaan, ehkä käydään terassilla jossain, lauletaan karaokea, nauretaan ja pidetään hauskaa

Vierailija
118/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen juhannus uudella mökillämme <3  Perinteiset juhannuksen herkut ainakin hankitaan eli ekat uudet perunat ja kalaa, mansikoita ja raparperipiirakkaa. Hyviä ystäviä ja mölkkyä mikäli ei kaatosade osu kohdalle. Sitten saunaa, uintia ja siideriä. 

Juhannus saa tulla =) 

Vierailija
119/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tuossa festarit tässä kaupungissa mutta ne festarit alkaa olee tylsiä joten mökille vaan joka on isäni mökki.  Monet jo kyselee että saako tulla myös mökille meidän kanssa joten kavereita tulee ja saamme sitten hiukan rahaa kavereilta koska majoittuvat isäni mökille. Aion ainakin saunoa joka päivä ja kalastaa ja grillata ja juoda olutta.

Vierailija
120/886 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tuijotan seiniä mun koirankoppi yksiössä pitkäaikaistyöttömänä ja rahattomana. Ystäviä 0.