Juhannus tulossa! Mitä suunnitelmia?
Kommentit (886)
Ei ole mitään suunnitelmia juhannukseksi. Ostan kyllä varoilta jotain piknik evästä, jos sattuisi olemaan poutaa ja tuuli alle 7m/s. Jos sataa, niin silloin olen kotona syömässä ostamiani eväitä. Päihteitä ei kulu lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sukumökille , jonka jälkeen mietin taas miksi piti lähteä sinne sirkukseen.
Tää on hyvä...
Haluaisin mennä töihin juhannusaattona.
Triplapalkka.
Vierailija kirjoitti:
Triplapalkka.
Juhannusaatto ei ole pyhäpäivä -> normipäivä ja siten palkallinen vapaa ja vain tpalkan siitä saa jos töissä.
La saat 100% ja sunnuntaityön ja Su vasta 100%, sunnuntaityön ja viikkolevon => tripla plus normi
Hänellä on synttärit 25.6.
Lahjani hänelle, että jätän hänet.
Herätän aamulla, pyydän kahvit.
Viiden vuoden jälkeen tämä on ylläri, minkä hän saa ja ansaitsee.
Enää kuukausi.
Minulla on jo uusi koti, oma, pieni, mutta kodikas haettuna.
Pakataan autoa. Heti jussin jälkeen nokka kohti Eurooppaa, 5 viikkoa reissussa.
Ihanaa!
Ei mitään suunnitelmia. Jos on kaunis ilma, käyn ehkä jossain PK-seudulla katsomassa juhannuskokkoa.
Muutto kesäkuun lopussa. Koitan kuitenkin pakata suurimman osan ennen juhannusta niin voidaan mennä mökille juhannusta edeltäväksi viikoksi. Siivota mökki kesäkuntoon ja tehdä töitä etänä.
Joskus vähän rasittaa, kun kaikki käytännön asiat kaatuu mulle. Mutta kyllä tämä tästä
Sahaan puita,remontoin,pesen ikkunat ym.
Hyvää ruokaa,nukkumista,ei alkoholia,yksin kuten tavallisesti,yhtä tylsä juhla, kuin joulu
Parvekkeella lonkkua, siideriä, olutta. Sähköuunissa grillaa makkarat ja nauttii parvekkeella. Saunassa ja, ehkä vihta. Bussit ei kulje ja baarit pääosin kiinni
😄
Kotona yksin. Ei yksinäinen nainen kelpaa kenenkään juhlaan. Mummo752
Baarit on auki ja muitakin paikkoja on yksinäisille. Mekin olemme käyneet juhannuksena terasseilla.
Jos pysyn terveenä niin juhannus menee töissä. Muussa tapauksessa yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Lähden ekalle ulkomaanreissulle koronan jälkeen! Torstaista sunnuntaihin Vilnan kiertämistä luvassa. Ihanaa, kun elämä alkaa vihdoinkin normalisoitua <3
Muista käydä oikeissa kylpylöissä (vrt likaiset meluisat lillumot Suomessa) hoidoissa. Vilnan ympäristöstä löytyy upeita paikkoja
Ei kaikki yksinäiset harrasta terasseja ja käytä alkoholia,ei kiinnosta kännisten katsominen terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Triplapalkka.Juhannusaatto ei ole pyhäpäivä -> normipäivä ja siten palkallinen vapaa ja vain tpalkan siitä saa jos töissä.
La saat 100% ja sunnuntaityön ja Su vasta 100%, sunnuntaityön ja viikkolevon => tripla plus normi
Tätä ehkä hoitoalan ihmiset tarkoittaa, kun haluaisivat parempaa palkkaa. Ei tietoa triplapalkasta juhannuksena kauan. Perussunnuntailisä/ aattokorvaus, eli tuplapalkka.
Lapset keksittävä johonkin talteen, kun oma vuoro tehdä töitä.
Mä oon siis töissä. Mun vuoro tänä vuonna, koska viime vuonna olin vapaalla. Näin menee kaikkien juhlapyhien kanssa. (Paitsi on sit niitä sluiperoita, jotka juonittelevat Jussin "aina"vapaaksi, viimeistään juhannusaattona iskee kamala kuume/oksutauti tms)
Työvuorot aattona aamu+ilta ja päälle kaksi iltavuoroa. Jotta potilaat saavat tasaisesti hoitoa läpi juhannuksenkin.
Herättyä lippu salkoon, pannukahvit tulille ja kahvin kanssa nautiskellaan jo edellispäivänä tehtyjä karjalanpiirakoita munavoin ja graavilohen kera.
Sittenpä onkin jo aika lähteä koivumetsään hakemaan saunavastatarpeita. Kotiin päästyä tehdään vastoja vesikorvoon valmiiksi odottamaan juhannussaunaa.
Sitten taas vähän kahvia ja piirakoita, jonka jälkeen menen etsimään matoja pellosta mato-onkeeni. Sillä välin mieheni on pakannut muut onkivehkeet ja odottaa minua jo veneessä.
Sitten on jo jouduttava juhannusruokaa laittamaan. Uusia perunoita, grillattua lihaa, sipuli-voi kastiketta, vihersalaattia ja italiansalaattia. Ja niitä karjalanpiirakoita.
Ruuan päälle huilaillaan ja siitä pikkuhiljaa saunaa lämmittämään ja lettutaikina valmiiksi turpoamaan. Saunominen kestää pitkään, välillä pulahdetaan järveen uimaan ja välillä vastat viuhtoo lempeistä löylyissä. Ja jostain syystä hiukset on saatava pestä erittäin hienolla suomalaisella shampoolla. Se ihana tuoksu on hiuksissa koko illan ajan.
Saunan jälkeen mies paistaa muurinpohjalettuja ja minä keitän pannukahvit. Niitä sitten terassilla nautiskellaan kermavaahdon ja mansikoiden kera. Sitten aukaistaan viilentynyt valkkaripullo ja kuunnellaan kesän ääniä ja järviradioo. Ollaan vaan ja nautitaan, saatetaan vielä makkarat grillata yön hämyssä.
Suurinpiirtein näin meni meidän viimekin juhannus ja näin se tulee taas menemään. Toki jos huono keli niin onkireissu jää tekemättä. Vieraitakaan ei ole käsittääkseni nyt tulossa. Mutta jos tulisikin niin kutakuinkin näin se menee aina meillä juhannus, vieraat on tykänneet ja ei ole kukaan ressannut juuri mistään.
Vierailija kirjoitti:
Herättyä lippu salkoon, pannukahvit tulille ja kahvin kanssa nautiskellaan jo edellispäivänä tehtyjä karjalanpiirakoita munavoin ja graavilohen kera.
Sittenpä onkin jo aika lähteä koivumetsään hakemaan saunavastatarpeita. Kotiin päästyä tehdään vastoja vesikorvoon valmiiksi odottamaan juhannussaunaa.
Sitten taas vähän kahvia ja piirakoita, jonka jälkeen menen etsimään matoja pellosta mato-onkeeni. Sillä välin mieheni on pakannut muut onkivehkeet ja odottaa minua jo veneessä.
Sitten on jo jouduttava juhannusruokaa laittamaan. Uusia perunoita, grillattua lihaa, sipuli-voi kastiketta, vihersalaattia ja italiansalaattia. Ja niitä karjalanpiirakoita.
Ruuan päälle huilaillaan ja siitä pikkuhiljaa saunaa lämmittämään ja lettutaikina valmiiksi turpoamaan. Saunominen kestää pitkään, välillä pulahdetaan järveen uimaan ja välillä vastat viuhtoo lempeistä löylyissä. Ja jostain syystä hiukset on saatava pestä erittäin hienolla suomalaisella shampoolla. Se ihana tuoksu on hiuksissa koko illan ajan.
Saunan jälkeen mies paistaa muurinpohjalettuja ja minä keitän pannukahvit. Niitä sitten terassilla nautiskellaan kermavaahdon ja mansikoiden kera. Sitten aukaistaan viilentynyt valkkaripullo ja kuunnellaan kesän ääniä ja järviradioo. Ollaan vaan ja nautitaan, saatetaan vielä makkarat grillata yön hämyssä.
Suurinpiirtein näin meni meidän viimekin juhannus ja näin se tulee taas menemään. Toki jos huono keli niin onkireissu jää tekemättä. Vieraitakaan ei ole käsittääkseni nyt tulossa. Mutta jos tulisikin niin kutakuinkin näin se menee aina meillä juhannus, vieraat on tykänneet ja ei ole kukaan ressannut juuri mistään.
Vaude ja vau. Tätä minä kutsuisin erittäin hyväksi Juhannukseksi. Meillä jää onginta pois ja kalaa grillataan/savustetaan. Taidatte tykätä karjalanpiirakoista😉. Niin mekin, mies varsinkin. Erittäin hieno suomalainen sampoo on ihana. Tervasta tulee kiva tuoksu, koivusta kans.
Onko kokko?
Onko koivut oven pielessä?
Muuten sama, mutta jätän sykkelin kellariin...