Kävisitkö töissä jos ei olisi pakko?
Jos olisit sellaisessa taloudellisessa asemassa että sinun ei tarvtsisi enää koskaan elämässä tehdä töitä niin tekisitkö silti? Vähentäisitkö työtunteja? Vaihtaisitko pienipalkkaisempaan mutta kiinnostavampaan työhön?
Kommentit (44)
Isäni sanoi jo kauan sitten, ettei terve ruumis työtä kaipaa. Olen tismalleen samaa mieltä. Saisin aikani kulumaan muutenkin, jos vain rahaa olisi riittävästi.
En tietenkään kävisi töissä. Meistä jokainen nukkuu noin 1/3 elämästään. 2/3 on vapaasti käytettävissä. Miksi helve*issä käyttäisin tuosta vapaasta ajasta puolet tekemällä töitä jollekin toiselle?
Jos joku sellainen joskus voittaa lotossa, joka ei päävoiton saadessaankaan lopeta töitä, niin siinä on päävoitto tuhlattu pölvästille.
En välttämättä. Ehdollisuus tulee siitä, että olen ollut aikanani pari jaksoa työttömänä ja sitä jotenkin lamaantui sinne neljän seinän sisälle, ettei selviytynyt edes kahvilaan, eli joku rutiini on oltava ja jos en saa niitä rutiineita muuten tarpeeksi (vapaaehtoistyö ja harrastukset), niin menisin sitten vaikka töihin parina päivänä viikossa. Pitää järjissään.
Osaan kyllä olla joutenkin, mutta en halua olla koko elämääni niin.
Aivan ehdottomasti lopettaisin työnteon siihen pisteeseen tai vähintään alkaisin tekemään jotain sellaista työtä joka rinnastuu jollain lailla auringonottoon ja kesään. Esim. voin vahtia jonkun venesatamaan pilkkahintaan.
Mua ei kiinnosta enää tää yhteiskunta siitä lähtien, kun perheet hajotettiin. Ei ole mitään syytä käydä töissä.
Kyllä varmaan, työni ja työkaverit on ihan kivoja. Mutta en täysiaikaisena.
Voisin mä jotain puuhastella mutten toisen palkollisena. Oman sijoitusyhtiön asioiden hoito on työtä siinä missä jokin muukin työ.
Kyllä, mutta niin, että työpäiviä olisi n.3/vkossa.
T.varhaiskasvattaja
Tekisin töitä. Olen toiminnan ihminen ja tylsistyn herkästi, jos päivissä ei ole rakennetta. Tekisin vähän vähemmän, ehkä noin 5-6h päivässä ja jotain aivan muuta, kuin tätä palkkatyötäni. Olen ylempi toimihenkilö. Voisin työskennellä vaikka hevostallilla, eläinhoitolassa, tms.
Kävisin,mutta vähemmän. Töissä näkee kuitenkin muita ihmisiä,mikä on tärkeää.
En todellakaan tekisi ainakaan täyspäiväistä työtä josta pitää saada mahdollisimman kovaa palkkaa mikä tarkoittaa jatkuvaa stressiä ja tavoitettavuutta.
Voisin kyllä tehdä aina välillä jotain kivaa duunia ihan harrasteeksi ettei aika tule pitkäksi ja saa jutella uusien ihmisten kanssa.
Siis suunnilleen takoisin puukkoja ja portin saranoita joita myisin keskiaikaviikoilla.
Ei minun tälläkään hetkellä olisi pakko käydä töissä, toki varmaan hieman jouduttaisiin laskemaan elintasoa jos en kävisi. Ei tulisi mieleenikään jäädä kotirouvaksi.
Jos oikeasti olisin törkyrikas (miljoonia), en kävisi päivätöissä vaan perustaisin oman yrityksen tms. puuhailisin jotain mitä ei viitsi nyt tehdä koska en halua riskeerata pääomaa.
En todellakaan menisi enää mihkään palkkatöihin jos sama raha tulisi muualta. Sijoittamista voisin "harrastaa", kai sitä tavallaan työksi voi kutsua mutta ei ainakaan palkkatyö.
Opiskelisin historiaa ja kieliä omaan tahtiin omaksi ilokseni. Ja jos ei olisi rahasta kiinni niin näihin liittyen matkoja ja kursseja. Lisäksi ohjattua liikuntaa ja vaikka taidekurssejakin. Kyllä mä aiknai kulumaan saisin
Joo, mutta en tietenkään missä tahansa työssä.
Tekisin, perustaisin oman yrityksen, jossa saisin puuhastella ilman oikeaa tarvetta tulokselle ja omiin aikatauluihin sopien.
Nykyisestä työstäni irtisanoutuisin kyllä välittömästi.
Joo. Teen nytkin pitkälti ilman palkkaa. Olen yrittäjä ja tykkään työstäni, mutta ei tällä rikastu.