Kävisitkö töissä jos ei olisi pakko?
Jos olisit sellaisessa taloudellisessa asemassa että sinun ei tarvtsisi enää koskaan elämässä tehdä töitä niin tekisitkö silti? Vähentäisitkö työtunteja? Vaihtaisitko pienipalkkaisempaan mutta kiinnostavampaan työhön?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin. Olin viisi kuukautta työttömänä ison eropaketin kanssa ja parin kuukauden jälkeen alkoi olla todella tylsää vaikka tein paljon vapaaehtoistöitä.
Et vastannut oikeaan kysymykseen.
Eropaketti auttaa vain siihen ettei taloutesi korttitalo kaadu välittömästi irtisanomiseen etkä joudu epätoivoisena ottamaan vastaan surkeilla ehdoilla sellaista duunia josta irtisanoudut samalla hetkellä kun löydät tilalle mitä tahansa muuta.
Joudut joka tapauksessa etsimään kaiken aikaa entisen tason paikkaa ja ottamaan sellaisen vastaan jos kohdalle osuu.
Nyt kysyttiin mitä tekisit jos taloutesi olisi turvattu hautaan saakka niin ettei sinun tarvitse enää koskaan tehdä työtä josta maksetaan palkkaa
Tekisin töitä koska minulla olisi tylsää. Kyllä se tuossa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ?Mikä se on ???
Olen kuullut tuon sanan joskus.. Sitä käytti poliisi Kuopion torilla. Sanoi minulle "Mitä työ siinä puiston penkillä makkaatte".
Mittee työ siinä penkillä makkootta, mänkee töehin siitä!
Tein töitä ja elän nykyisin pääomatuloilla. Viisi vuotta mennyt nyt tällä tavalla. Eikä ole hetkeäkään tehnyt mieli palata töihin. Vaikka minulla oli tosi mukava työ. Esimiesasemassa menestyvässä firmassa. Palkkakin oli hyvä. Joka taas mahdollisti aggressiivisen säästämisen. En minä silti tätä vapautta pois antaisi! Mielummin elän tätä hidasta elämää. Melko pienellä rahalla sitä lopulta toimeen tulee. Elämässä pitää keskittyä niihin asioihin joilla on oikeasti merkitystä.