Toipuva alkoholisti, miten suhtaudutte?
Tutustuin luontoon liittyvässä harrastuksessa kiinnostavan ihmiseen. Jutellessamme hän sanoi olevansa toipuva alkoholisti kun oli harrastuksemme erittäin hyvin tunteva ja kysyin miksi hän ei ollut "edennyt" harrastuksessa mene.
Tuon tunnustuksen jälkeen näin hänet tuijottelemassa välillä metsään ja vesille kuin ryyppyä haluten.
Voiko keskiverroati alkoholi käyttävä ottaa kumppanikseen toipuvan alkoholistin vai käykö niin että molemmat joko käyttää tai molemmat ei käytä?
En haluaisi täysin luopua alkoholista ja vaikka nyt luopuisi vaikka vuowiksikin niin tiedän että voisin haluta vaikka käyttää kuitenkin joskus myöhemmin.
Tuo toipuva kuitenkin älykäs ja hyväkuntoinen, ei ihan rapajuoppo ainakaan, voisiko hän oppia kohtuukäytön tuellani?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Usko voi auttaa. Vie kirkkoon.
Vanha, mutta ajankohtainen. Mitenkäs ehtoollisviini?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viisi vuotta raittiina.
Yksi miesystävä aiemmin pakotti kohtuukäyttöön, sen jälkeen join kuin sieni 8 vuotta.
Nykyinen mies ei halua minun juovan.
Voin istua jaffalasin kanssa miehen kanssa baarissa, nytkin ollaan menossa tilaisuuteen, voin ostaa miehelle kaljaa kaupasta ja viiniä alkosta, istun kesäisin terdellä energiajuoman tai kahvin kanssa. Alkoholia en juo.
Nythän nollalinja on trendi ja alkoholiton olut sopii ruokien kanssa hyvin. Oma lemppari crisp.
Miten kukaan koskaan voidaan pakottaa juomaan?! En ikinä moiseen suostuisi. Toki noita verukkeita olen kuullut, mutta. . .
Toipuva alkoholisti kokemus asiantuntija Hienoja sanoja rapajuopolle