Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikäynti terveyskeskukseen kohonneen verenpaineen vuoksi, mitä tutkimuksia tuolloin tehdään

Vierailija
22.05.2022 |

ja millaisia tutkimuksia/seurantaa on mahdollisesti sen jälkeen tulossa? Kokemuksia, tietoa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse yrittänyt tehdä mitään? Jo 30 minuuttia kävelyä kolme kertaa viikossa ja veden juonnin lisääminen alentaa paineita lähes kaikilla, joilla korkeahkot paineet.

Vierailija
2/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kotona verenpainemittari. Ota mittaustuloksia mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitataan verenpaine. Tai kai joudut mittaamaan itse.. Sydämen kuuntelu ja verikokeet. Lasku tulee perässä. Kiitos ja hei.

Vierailija
4/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mitataan se paine pari kertaa. Suosittelen kyllä oman mittarin ostamista. Itse ainakin hermoilen vastaanotolla. Sitten saat tehtäväksi mitata ja kirjata säännöllisesti paineet muutaman viikon ajan. Mahdollista on myös tehdä 24h mittaus automaattimittarilla. Varmaan tulee ohjeita liikunnasta ja suolan vähentämisestä. Joista ei ainakaan itselleni ollut mitään apua.

Vierailija
5/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuseeraus on nykyään vakiotoimenpide perustutkimuksessa.

Vierailija
6/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse yrittänyt tehdä mitään? Jo 30 minuuttia kävelyä kolme kertaa viikossa ja veden juonnin lisääminen alentaa paineita lähes kaikilla, joilla korkeahkot paineet.

Verenpainetauti on usein perinnöllinen, urpo. Siinä ei paljoa vedet tai lenkit auta.

Vierailija
7/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä pikku tohtori siellä neuvomassa.

Vierailija
8/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli tosiaan tuo seuranta ensin. Sitten asetettiin yöseuranta, eli kotona yön ajan mittaili laite säännöllisin väliajoin. Jouduin myös keräämään viikonloppuvirtsat. Ällöttävää.

Vierailija
9/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta tutkimusta tehty kuin verenpaineen mittaus. Lukemat oli korkeat. Mukana minulla oli lukemat kotona tekemistäni mittauksista, joista näkyi, että jatkuvasti oli korkeat paineet.

Sain reseptin lääkkeeseen, jota olen nyt useamman kuukauden syönyt

ja lukemat ovat nyt olleet melko hyvät. Vuodeksi on resepti voimassa, sitten on uusi käynti lääkärillä.

Vierailija
10/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei pelkästään tämä. Liikunnan pitää myös pudottaa painoa.

Vierailija
11/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpainetauti on usein perinnöllinen, urpo. Siinä ei paljoa vedet tai lenkit auta.

Oma osuus on merkittävä. Vain pieni prosentti on sellainen, johon ei omat keinot auta

Vierailija
12/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli tosiaan tuo seuranta ensin. Sitten asetettiin yöseuranta, eli kotona yön ajan mittaili laite säännöllisin väliajoin. Jouduin myös keräämään viikonloppuvirtsat. Ällöttävää.

Juu niin mäkin keräsin. Siellä ne kanisterit tönötti jääkaapissa. Kirjoitin niihin isolla, että "ÄITIN PISSAA. ÄLÄ JUO". Meillä nimittäin häviää kaikki jääkaapista. Näytti vielä omenamehulta.

Vierailija
13/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käyntiä mittaat kahden viikon ajan verenpaineet. Käynnillä minulta kuunneltiin ja kokeiltiin lähes kaikki ( ei tuseerausta ). Paljon riippuu labravastauksista ja EKG stä miten jatketaan. On kai sinulle sairaanhoitaja kertonut mitä tehdään ennen vastaanotolle menoa? Labrat , EKG ym.

Vierailija
14/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma osuus on merkittävä. Vain pieni prosentti on sellainen, johon ei omat keinot auta

Sä et malta antaa olla?

Vierailija
15/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta tutkimusta tehty kuin verenpaineen mittaus. Lukemat oli korkeat. Mukana minulla oli lukemat kotona tekemistäni mittauksista, joista näkyi, että jatkuvasti oli korkeat paineet.

Sain reseptin lääkkeeseen, jota olen nyt useamman kuukauden syönyt

ja lukemat ovat nyt olleet melko hyvät. Vuodeksi on resepti voimassa, sitten on uusi käynti lääkärillä.

Eikö otettu mitään verikokeita tms.?

Vierailija
16/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu niin mäkin keräsin. Siellä ne kanisterit tönötti jääkaapissa. Kirjoitin niihin isolla, että "ÄITIN PISSAA. ÄLÄ JUO". Meillä nimittäin häviää kaikki jääkaapista. Näytti vielä omenamehulta.

Ei kuulu tuo pissan keräys normaalisti , sulla on ollut ilmeisesti jotain muutakin. Sokeritauti?

Vierailija
17/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori, saat ehkä jossain vaiheessa lähetteen erikoissairaanhoitoon tutkimuksiin. Kyse voi olla sekundaarisesta verenpainetaudista, johon yleisimmät verenpainelääkkeet toimivat usein huonosti.

Vierailija
18/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieto ja kokemus. Niin monta läheistä on saanut verenpaineet alas lisäämällä liikuntaa ja tuo vedenjuonti on ehdoton. Kokeilkaa te, joilla on korkeat paineet. Juokaa litra vettä ja mitatkaa paineet parin tunnin kuluttua uudelleen.

Vierailija
19/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa ei kellään eli ei aina perinnöllinen.

Mulla puhkesi voimakkaan henkisen stressin takia. Ei muuten ehdotettu minkäänlaista keskusteluapua, ja Kalasataman ta:lla siihen ei kuulemma ole edes mahdollisuutta. Haista, Helsingin kaupunki, pitkä paska.

Vierailija
20/34 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieto ja kokemus. Niin monta läheistä on saanut verenpaineet alas lisäämällä liikuntaa ja tuo vedenjuonti on ehdoton. Kokeilkaa te, joilla on korkeat paineet. Juokaa litra vettä ja mitatkaa paineet parin tunnin kuluttua uudelleen.

Tehdään niin että olet hiljaa kun et ole alan ammattilainen. Neuvosi saattaa viedä jonkun hengen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi