Miniän rooli miehen suvun juhlissa?
Kommentit (12)
Riippuu ihan juhlista. Ja siitä onko pojan perheellä pieniä lapsia, joita täytyy koko heidän itse vahtia juhlan aikana.
Ja siitäkin, millaisista juhlista on kyse. Yleensä yo-juhliin tilataan aina pitopalvelu hoitamaan kaikkia jutut, eli valmiit tarjottavat, sekä myös tarjoilu heiltä.
Rippijuhlissa on vähemmän porukkaa.
Tasavuosijuhlia ei meidän vanhemmat ole kotimaassa juhlineet eli siis viisikymmpisiä, vaan olleet molemmilla kerroilla matkoilla ulkomailla.
Kuusikymppisiä eivät juhlineet.
Eipäs sillä miniällä ole sen kummempaa roolia kuin juhlissa kuin vävylläkään.
Ei mitään erityistä roolia. Kuljen mieheni kanssa ja juttelen muiden ihmisten seassa.
En ole joutunut/päässyt keittiöön, paitsi lapsuudenkodin juhlissa.
Miniä on vieras, jos hänet on kutsuttu. Ei tarjoilija tai juoksutyttö. Hän on emännän pojan puoliso. Ei talon väkeä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkaatajan tehtävä on arvokas.
Mihin sitä kahvia kaadetaan, kun seisova pöytä, jossa on suuret kuumakahvipannut jokaisen itse otettavana.
Suurin osa ajasta menee kaikkien niiden vieraiden ja sukulaisten kanssa jutellessa, joita näkee vain kerraan vuodessa, kesälomillaan ja sitten perheiden yhteisissä juhlissa.
Ja kyllä meillä pojan mielellään auttaa ja kattaa sitä tarjoilupöytää ja valmistaa juhlanpäivän aamuna pikkusuolaisia vielä lisäksi pöytään, kun pojan perheellä ei vielä ole edes lapsia, jotka hänet työllistäisivät.
Ei ollut, ei ole mun suku.Olin siis ihan vaan vieraana.
Humalassa twerkkaaminen ja jokaisen miespuolisen vieraan iskemisen yrittäminen. Täällähän oli sellainen aloitus.
Vaikea arvata kuka tämmöstä mahtaa täällä kysellä :D..
Vierailija kirjoitti:
Tiskaaja/siivoaja
Niinpä, löytyihän sieltä sellainenkin vastaus jollaisen ap halusi kuulla.
Katkera ja ilkeä ja vähättelevä ja hyvä esimerkki pahantahtoisesta ihmisestä.
Semminkin kun kommentoija ei ole edes missään sukujuhlissa vuosikymmeniin käynyt, eikä sen puoleen edes kenenkään miniä!
Kahvinkaatajan tehtävä on arvokas.