Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton? Kysymys miehen harrastuksesta

Vierailija
22.05.2022 |

Mieheni on intohimoinen harrastamaansa lajia kohtaan ja treenaa viikottain 2-4 arki-iltaa. Viikonloput on usein perjantaista sunnuntaihin harrastuksiin liittyvillä reissuilla ja yhteisiä viikonloppuja meillä on 1-2 kuukaudessa kun mies on kotona. Mies ei ole ammattilainen eikä edes lajinsa parhaimistoa, kunhan vain innostunut.

Nyt miehellä tuli eräs pakollinen harrastustapahtuma keskelle kesälomaamme, johon ehdottomasti haluaa. Se pistää suunnittelmia uusiksi, mutta lupasin lähteä mukaan koska molemmat ainakin omien sanojensa mukaan haluavat olla loman yhdessä.

Ehdotin miehelle, että treenaamme hiukan lajia joku viikonloppu yhdessä jotta voin itsekin osallistua tekemiseen usean päivän mittaisessa tapahtumassa. Minulla on aiempaa kokemusta lajista mutta taidot ruosteessa.

Mies on toki suunnitellut kalenterinsa täyteen harrastustaan ja ei ole valmis vapauttamaan yhtään viikonloppua siihen, että kävisimme harjoittelemassa yhdessä. Olen kuulemma kohtuuton kun edes vaadin tällaista. Itse taas näen olevani aika joustava miehen menojen suhteen.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
22/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin perheessä oli samantapaine tilanne ja mies jätti harrastuksensa vaimon pyynnöstä.

Sen jälkeen mies ei tehnyt mitään, mitä puoliso halusi, koska omasta mielestään hän oli nyt uhrannut tarpeeksi liiton takia, enempää ei voida vaatia. Harrastuksen sijaan alkoi olla kaveri-iltaa ja matkoja Lappiin, joista jokaisesta mies totesi, että jos olisin saanut harrastaa, en nyt lähtisi.

Erohan siitä tuli. Miehellä on uusi puoliso, joka antaa harrastaa ja nainen on yksin. Kuulemma yhtä hyvää miestä ei löydy mistään.

Ei kuulosta kovin hyvältä mieheltä.

Jos ainoa vika on se, että mies harrastaa, niin pitäisikö sen tilalle kuitenkin kaihota väkivaltaista juoppoa, joka vie naisensa rahat ja käy vieraissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallitteko te naiset oikeasti miehelle omia reissuja tai sen, että käy kotona vain kääntymässä? En todellakaan sallisi itse ja jos ei sovi miehelle, niin voi voi.

Vierailija
24/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromisseja tulee tehdä parisuhteessa, mutta se koskee molempia. Ei vaan sitä, että toinen joustaa ja muokkaa aikataulujaan sekä suunnitelmiaan.

Jos menevä mies ei ole sopiva ja hänellä ei ole aikaa sinulle, sinun täytyy etsiä kumppani, joka on vähemmän menevä ja arvostaa aikaa kotona kanssasi yhtä paljon kuin sinä. Menevälle henkilölle sopii samanlainen menevä henkilö, joille molemmille on OK, että nähdään harvemmin ja yhteistä aikaa on vähemmän.

Mitä miehesi on sanonut syyksi, kun olet kysynyt, miksette voi harjoitella yhtä viikonloppua yhdessä?

Vierailija
25/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallitteko te naiset oikeasti miehelle omia reissuja tai sen, että käy kotona vain kääntymässä? En todellakaan sallisi itse ja jos ei sovi miehelle, niin voi voi.

Kyllä sallin! Mies on maanviljelijä, joka käy kotona vain pyörähtämässä. Hän valitsi ammattinsa, minä hänet ja näillä mennään. Joka kevät on yhtä suuri ihme katsoa, miten vilja tulee oraalle. Harvassa ammatissa saa olla Luojalle apulaisena ja minusta olisi aika itsekästä sanoa, että pidä minulle seuraa ja viihdytä sen sijaan, että teet töitä.

Vierailija
26/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kompromisseja tulee tehdä parisuhteessa, mutta se koskee molempia. Ei vaan sitä, että toinen joustaa ja muokkaa aikataulujaan sekä suunnitelmiaan.

Jos menevä mies ei ole sopiva ja hänellä ei ole aikaa sinulle, sinun täytyy etsiä kumppani, joka on vähemmän menevä ja arvostaa aikaa kotona kanssasi yhtä paljon kuin sinä. Menevälle henkilölle sopii samanlainen menevä henkilö, joille molemmille on OK, että nähdään harvemmin ja yhteistä aikaa on vähemmän.

Mitä miehesi on sanonut syyksi, kun olet kysynyt, miksette voi harjoitella yhtä viikonloppua yhdessä?

Menevissä henkilöissäkin on eroja eli onko se meneminen sitä, että mennään erikseen omissa jutuissa, vai että mennään ja tehdään yhdessä. Onko se meneminen siis enemmän parisuhdeaikaa vai omaa aikaa.

Vierailija
27/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näissä jutuissa se suurin ongelma on siinä, että toisella osapuolella ei puolestaan ole mitään harrastuksia tai omaa elämää. Mitä jos hommaisitkin jonkun ihan oman, kivan harrastuksen sen sijaan että tunget mukaan miehen harrastuskuvioihin?

Vierailija
28/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset on ihan kivoja, mutta kyllähän elämässä aika pitää tasapainotella itselleen tärkeiden asioiden kanssa.

Jos joku pistää 90% ajastaan harrastukseen, niin ei se parisuhde silloin sille kovin tärkeä ole, tai ainakaan siinä hetkessä hän ei näe sitä niin.

Ap on mun mielestä hienosti tukenut ja ymmärtänyt miestään. Jos ei saa mitään vastakaikua ja toinen ei ole valmis kompromisseihin, niin kyllähän tuollainen yksipuolisuus ennen pitkää tulee tiensä päähän.

Vierailija
29/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sallin! Mies on maanviljelijä, joka käy kotona vain pyörähtämässä. Hän valitsi ammattinsa, minä hänet ja näillä mennään. Joka kevät on yhtä suuri ihme katsoa, miten vilja tulee oraalle. Harvassa ammatissa saa olla Luojalle apulaisena ja minusta olisi aika itsekästä sanoa, että pidä minulle seuraa ja viihdytä sen sijaan, että teet töitä.

Viljelijä menee viljelys- ja sadonkorjuun aikaan, mutta ei 24/7 joka viikko vuoden ympäri omissa harrastuksissaan, kuten ap:n mies. Miehesihän tekee töitä.

Vierailija
30/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki parempaa lomaseuraa, ehkä myös parempi mies joka haluaa viettää aikaa kanssasi.

Vierailija
31/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat harrastukset on hyvä asia tiettyyn pisteeseen saakka... Mutta kyllähän parisuhteessa on myös se idea, että tehdään ja koetaan asioita yhdessä. Ehtiikö tuolla vauhdilla myöskään tekemään mitään arjen asioita? Jääkö siivoukset ja kauppareissut vain toisen harteille? Joo itse en jäisi katsomaan tuota.. Pitää olla useampi ilta viikossa kun ehtii nähdä ja tehdä myös niitä kotiin liittyviä asioita.

Vierailija
32/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viljelijä menee viljelys- ja sadonkorjuun aikaan, mutta ei 24/7 joka viikko vuoden ympäri omissa harrastuksissaan, kuten ap:n mies. Miehesihän tekee töitä.

Niin tekee, mutta miksi se on jotenkin enemmän oikein kuin ap:n miehen harrastus? En omista puolisoani ja osaan harrastaa omissa porukoissa, joten miksi ap ripustautuu mieheen ja tämän harrastukseen noin tiukasti? Mikä siinä harrastuksessa pelottaa noin paljon?

Vierailija
33/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt siis uusi laji, jota ei ollut kun tutustuitte, vai nyt vasta päätit alkaa kontrolloimaan?

Laji on uusi joo, tuli kuvioihin vajaan 2 vuoden yhdessäolon jälkeen ja nyt näitä harrastuksen täyteisiä vuosia on tullut muutama tähän päälle.

Ja ne jotka kysyivät miksi menen mukaan, voin vastata että ihan miehen aloitteesta. Sitä en tiedä tahtooko mut sinne aidosti mukaan vai kolkuttaako omatunto kun matka on jo sovitun kesäloman päällä mutta tilanne on nyt tämä. Mua ei sinänsä niin harmita mennä mukaan, laji on sinänsä ihan hauska ja tein sitä ennen itsekin. Kyse on vaan nyt siitä, että hauskuudesta huolimatta harrastukseen uppoaa tuhottomasti aikaa ja parisuhdeaika on jäänyt minimiin ja esimerkiksi 90% kotitöistä minulle.

-ap-

Vierailija
34/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei olisi ok, että yhteinen koti olisi kumppanille kämppä ja tukikohta, jossa käydään kääntymässä ja suhataan omien kiinnostusten pariin.

Kahdelle samanmieliselle homma toimisi. Tosin lasten jälkeen molempien olisi pakko vähentää menoja.

En näe miehen toiminnassa mitään sinänsä väärää, hän ei petä sinua ja viestii avoimesti, että harrastus on hänen elämässään ykkönen. Ap:n on itse ratkaistava sopiiko hänelle tällainen.

Vierailija
35/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarvitsee omaa aikaa ja harrastus on tähän hyvä keino. Onko pakko tunkea mukaan?

Vierailija
36/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat harrastukset on hyvä asia tiettyyn pisteeseen saakka... Mutta kyllähän parisuhteessa on myös se idea, että tehdään ja koetaan asioita yhdessä. Ehtiikö tuolla vauhdilla myöskään tekemään mitään arjen asioita? Jääkö siivoukset ja kauppareissut vain toisen harteille? Joo itse en jäisi katsomaan tuota.. Pitää olla useampi ilta viikossa kun ehtii nähdä ja tehdä myös niitä kotiin liittyviä asioita.

Parisuhde ei ole vankila! Kaikki eivät tarvitse jatkuvaa yhteistä nyhjäämistä.

Vierailija
37/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa asiasta, ei ole muuta neuvoa.

Vierailija
38/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Työasiat on aivan eri juttu kuin nuo aikaa vievät harrastukset. Ei tuo ap mitään viihdytystä ole vaille, vaan normaalia perhe-elämää miehensä kanssa. Turhaan yrität uhriutua.

Vierailija
39/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näissä jutuissa se suurin ongelma on siinä, että toisella osapuolella ei puolestaan ole mitään harrastuksia tai omaa elämää. Mitä jos hommaisitkin jonkun ihan oman, kivan harrastuksen sen sijaan että tunget mukaan miehen harrastuskuvioihin?

Meidän tapauksessa kyse ei ole tästä. Mulla on kyllä omakin harrastus tai oikeastaan useampi. Ne on olleet aina, ennen miestäkin. Saisin harrastuksiini varmasti menemään kaiken vapaa-aikani ja viikonloput, jos kilpailisin useammin. Sen sijaa koen tärkeäksi järjestää myös sitä parisuhdeaikaa ja viikonloppuja, kun tehdään jotain jopa kahdestaan. Yksi syy miksi olen parisuhteessa.

-ap-

Vierailija
40/44 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tarvitsee omaa aikaa ja harrastus on tähän hyvä keino. Onko pakko tunkea mukaan?

Kertomuksen perusteella miehellä ei olekaan muuta kuin omaa aikaa. Puolisolle ei sitten riitä edes rippeitä yhdessä oloon. Onko vaikea käsittää, ilkimys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän