Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesän eka päänaukoja-amppari tuli äsken aukomaan päätään partsilla ja nyt se on mulla panttivankina

Vierailija
22.05.2022 |

Koitti hyökkiä kimppuun ja jäi vielä sisälle karkuun juostessa koputtelemaan parvekkeenoven ikkunaa. Ihan hullu. Ja iso! Sit se teki emämokan ja meni parvekkeen muoviseen säilytysastiaan kahvan aukosta, jonka teippasin jesarilla umpeen. Siellä se pörisee.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltapers e hukuttaa itsensä lopulta omiin liemiinsä.

Vierailija
22/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä vapaaksi. Anna jotain mehua tai vettä sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sadisti kiduttaja

Vierailija
24/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vähänkin karvainen, se ei ole ampiainen. Mehiläisellä on vähän karvoja ja raidat ovat selkeän oranssihtavia. Kimalainen on täysin harmiton, pullea, karvainen ja keltaraitainen. Oletko varma, että otus ei ole kimalainen? Nimim. juuri yhden kimalaisen pois ikkunoiden välistä opastanut

Onko se nyt liian vaativa tehtävä erottaa ampiainen, mehiläinen ja kimalainen toisistaan? Uusavuttomat vauvat eivät osaa käyttää googlea :O

Vierailija
25/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaiskuningatar kyseessä, etsivät pesäntekopaikkaa. Pari päivää sitten jouduin lahtaamaan kaksi parvekkeelle tunkenutta mokomaa.

Vierailija
26/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampiaiskuningatar kyseessä, etsivät pesäntekopaikkaa. Pari päivää sitten jouduin lahtaamaan kaksi parvekkeelle tunkenutta mokomaa.

Ampiaiset eivät jää parvekelaseihin pörräämään. Korkeintaan suikkelehtivat viemässä pesäntekotarvikkeita mahdolliseen pesäpaikkaan. Jos siis sieltä parvekkeelta ovat hiljaisen ja suojaisan paikan löytäneet.

Mehiläiset ja kimalaiset taas jäävät pörisemään ja keräämään kertynyttä siitepölyä.

Vierailija
27/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaisella on vyötärö. Sukkulamainen pidempi yksilö on mehiläinen.

Vierailija
28/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juonipaljastuksia: Sen suku kostaa.

Vierailija
29/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä pois.

Vierailija
30/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ampiaiset ovat narsisteja! Ap:lle voimia äläkä avaa sitä laatikkoa ennen juhannusta

Vierailija
31/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua piinasi myös parvekkeella iso ampiainen pari päivää. Huidoin sen monta kertaa pois, mutta aina tuli takaisin. Lopulta otin hiuslakkapullon ja spreijasin sillä ampparia. Tippui lattialle ja nuijin vielä purkilla sen hengiltä. Ei piinaa enää.

Vierailija
32/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kylpyhuoneeseeni pätkähti toissapäivänä ilmanvaihtohormista kimalainen ja koska minulla on traumat yhdestä väkivaltaisesta herhiläisestä, säikähdin niin että juoksin housut kintuissa eteiseen. Aika ärsyttävää kyllä että tolleen tullaan vessa/suihkurauhaa häiritsemään.

Vierailija
33/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nautit eläinrääkkäyksestä?

Vierailija
34/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalaiset eivät ole harmittomia. Kun olin lapsi, yksi hyökkäsi sormeni kimppuun, ja pisti kivuliaasti kun olin pyöräilemässä. Siinä se sormikin turposi.

Vierailija
35/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua piinasi myös parvekkeella iso ampiainen pari päivää. Huidoin sen monta kertaa pois, mutta aina tuli takaisin. Lopulta otin hiuslakkapullon ja spreijasin sillä ampparia. Tippui lattialle ja nuijin vielä purkilla sen hengiltä. Ei piinaa enää.

Oikein. Ei noita pystytä kuntouttamaan yhteiskuntakelpoisiksi millään keinoilla.

Vierailija
36/42 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimalaiset eivät ole harmittomia. Kun olin lapsi, yksi hyökkäsi sormeni kimppuun, ja pisti kivuliaasti kun olin pyöräilemässä. Siinä se sormikin turposi.

Eli toisin sanoen kimalainen vahingossa törmäsi sinuun pyöräillessäsi ja pisti hätääntyneenä. Kimalaiset ovat luonteeltaan leppoisia, ja toisin kuin kuspää-ampiaiset.

Vierailija
37/42 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten selviän tästä kesästä kun ampiaisia näyttää olevan ihan vatusti tänä kesänä:(

Vierailija
38/42 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten selviän tästä kesästä kun ampiaisia näyttää olevan ihan vatusti tänä kesänä:(

Varustaudu hiuslakkapullolla. Pirkka ultra strong hoitaa homman.

Vierailija
39/42 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varustaudu hiuslakkapullolla. Pirkka ultra strong hoitaa homman.

Pelkään niitä niin paljon etten uskalla edes tappaa vaan juoksen karkuun. Jos sisälle tulee ampiaisia niin mies hoitaa ne

40/42 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ampiainen on se pörriäismaailman ykkösv*ttupää. Aivan turha hyönteinen ja varsinkin loppukesästä aggressiivinen.

Sen sijaan mehiläiset tekee hunajaa ja kimalaiset on kovia pölyttämään. Kimalaiset on kaiken lisäksi tosi söpöjä.

Kimalaiset on ihania <3

Kimalaiset ovat söpöjä. Sekin on kelta-mustaraidallinen, kuten ampiainen, mutta kiltti. Olen myös pistänyt merkille, että kimalaiset ihmisasumukseen eksyttyään osaavat takaisin ulos paljon nopeammin kuin ampiaiset.

Toinen kiva kelta-mustaraidallinen on kukkakärpänen. Se tosin saattaa olla ärsyttävän itsepintainen seuralainen, mutta ei pistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä