Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukaudessa lihonut 10kg

16v. Lapsukainen
22.05.2022 |

Olen kuulauden ahminut lähes joka päivä enkä vaan voi lopettaa. Joskus oksennan mutta joskus nukahdan ennen kuin ehdin oksentaa koska oksentaminen on niin kamalaa että venytän sitä viimeiseen asti. Usein ahmimisesta tulee niin valtava ahdistus ja häpeä, että seuraavana päivänä en pysty kunnolla syömään ja yritän paastota. Iltaisin syönkin kaiken mitä kaapeista löytyy, esim. litra jätskiä tai jugurttia, leipää, suklaata, pähkinöitä ja siis aikalailla mitä vaan löytyy en kehtaa kaikkea edes sanoa. Mun mitat oli kuukausi takaperin 175cm/58kg ja nyt 175cm/67kg!!! En ole koskaan elämässäni painanut paljon, jo toi 58kg oli mulle paljon koska olen aina ollut alipainoinen ja nyt olen kohta YLIPAINOINEN?! Ahdistaa mitä mä teen? Miten voin lihoa 10kg kuukaudessa?! Sairastin vuosi sitten anoreksiaa mutta parannuin jo siitä, tekee mieli nyt palata siihen APUA MITÄ TEEN!?
En kestä sitä miltä näytän ja vihaan mun painoa, en pysty elämään tässä kehossa. Auttakaa olkaa niin kilttejä. Miten voin laihtua 15kg kesän aikana? Syksyllä menen uuteen kouluun enkä halua että mua ajatellaan läskinä koska se mielikuva pysyy kaikilla vaikka laihtuisin. Syön säännöllisesti ja terveellisesti 1200kcal päivässä, liikun ja kävelen paljon? Mitä muuta? Oon oksettava läski paska.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuosta on ihan nestettä, tuskin pihdasta läskiä olet noin paljon saanut kerättyä.

Kuinka vanha olet?

Suosittelen varaamaan ajan lääkärille tai terkkariin ja kerro noista jutuista. Kuulostaa siltä että voisit tarvita terapeutin tai ravintoneuvojan apua.

Vierailija
2/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt 1200 kcal päivässä ja lihot? Tuliko sulla näppisvirhe? En ihmettele, jos lihoo, kun syö esim. 1800 kcal / pv mutta 1200 kalorilla niin ei voi käydä. Tai ehkä voi mutta pitäisi tietää enemmän. Syötkö paljon suolaa ja valmisruokia?.

Itse kärsin bulimiasta aikoinaan myös. Ongelma oli, että tein mitä tahansa, en laihtunut ja siitä kierre. Jos vaikka paastosin välillä, keräsin viikossa saman painon kuin ennen paastoa, vaikka koin vähentäneeni syömistä paaston jälkeen. Jotenkin tuntuu, että se ainakin liittyi siihen, että tavallisessa ruuassa on paljon suolaa ja keräsin ihan jo nestettä siksi. Olin silloin aika nuori, alle 30-vee. Jälkikäteen minusta on tuntunut, että laihtumisen esteitä oli ennen kaikkea kaksi

- nuori ikä. Jostain syystä nuorena kerää rasvaa todella helposti eikä keho suostu luovuttamaan siitä niin millään. Hormonaalista?

- ehkäisypillerit, ja tämä ainakin on hormonaalista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli joskus alipainon jäljiltä 10 kiloa hyvin lyhyessä ajassa ja niitä kiloja ei niin vaan karistettukaan kun keho oli niin sekaisin ja halusi pitää kaiken syödyn energian.

Sä ahmit, koska et saa tarpeeksi oikeaa ravintoa. Se tarttuu kehoon, koska keho on hälytystilassa ja olet aliravinnut itseäsi pitkään.

Lopeta laihdutus ja hyväksy kehosi, opettele oikea ruokarytmi ja syö tarpeeksi kunnollista ruokaa. Älä ainakaan tiputa kaloreita nyt, anna kehosi toipua ja mieluummin lisää niitä kaloreita kun pitkäkin olet. Olet vielä kaukana ylipainosta, itseasiassa sulla on oikein ihanteelliset mitat.

Kun kehosi on tasapainossa niin se alkaa itse laihtumaan jos kokee sen tarpeelliseksi. Sun pitäis pikemminkin nostaa kaloreita oikeasti, et voi pitää alipainoa läpi elämän.

Mullakin alkoi syömishäiriö pelleily joskus yläasteen alussa jo, oon nyt 34 ja vasta pari vuotta olen sen suhteen ollut ns normaali. Älä heitä elämääsi hukkaan siihen.

Vierailija
4/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille juttelemaan ja hae apua. Tsemppiä! Älä murehdi, apua on tarjolla.

Vierailija
5/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta kärsineenä sanon erään asian joka auttaa: syö kunnon aamupala, joka täyttää ja josta sulle tulee hyvä mieli. Se poistaa 50% pahimmasta ahminnasta. Ajattele, että aloitat nyt päivän normaalisti ja sulla on tavoite myös lopettaa se normaalisti. Jos repsahdat ahmimaan, niin aloitat silti sillä aamupalalla. Et paastoa koska oot "syöny liikaa". 

Loput 50% ongelmasta poistuu terapialla ja lääkityksellä. Googlaa bed ja seronil.

Ei hätää, tervehdyt kyllä, mutta nyt sun pitää lakata pelkäämästä sitä ruokaa silloin kun oon ahminut. Toi paasto sen jälkeen pitää kierrettä yllä. Katkaise se, vaikka tuntuisikin ihan hullulta. 

Vierailija
6/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet normaalipainoinen, kaukana ylipainosta.

ei sun tarvi laihtua 15 KILOA! toi on se anoreksian aiheuttama vinouma sun päässäsi.

Vierailija
7/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Läski"teinin BMI on alle 22, älkää yllyttäkö anorektikkoa laihtumaan.

Vierailija
8/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä parantunut anoreksiasta, mutta syömishäiriöinen olet vahvasti edelleen. Nyt yhteys koulun terkkariin tai terveydenhuoltoon! Saman kokeneena voin kertoa, että pääset paljon helpommalla kun lähdet jo nyt etenemään aidosti kohti paranemisprosessia. Säännöllinen ateriarytmi on helpoin tapa, jolla voit estää ahmimiskohtauksia ja pitää painon sopivana. Sinun ei tarvitse laskea kaloreita, kunhan syöt täysipainoista ruokaa säännöllisesti. Jos olet aina ollut alipainoinen, on painonnousu tietysti pelottavaa. Usein kuitenkin jopa suositellaan, että entisten anorektikoiden kannattaa pitää paino selkeästi normaalipainon puolella, eli ei missään alipainon rajalla tai sen tuntumassa. Silloin satunnainen repsahdus ja painonlasku ei vielä aiheuta vaaraa.

Vierailija
9/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on stressi. Se teettää juuri tuota ahmimista.

Katoaa tunne omaan itseen.

Sitä vaan robottimaisen menee.

Tsemppaa hommat ja ota sitten omaa aikaa.

Itsellä ihan sama.

Keväällä on omassa työssä niin paljon monenlaista, mikä vaan on hoidettava.

Vierailija
10/10 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehosi on sekaisin anoreksiasta. Olet edelleen hoikka. Koita silti syödä säännöllisesri ja terveellisesti. Sinun ei tarvitse laihduttaa! Laihduttaminen vain sekoittaa kehoasi lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä