Mikä tämä päivä Tallinnassa - auto laivaan mukaan on? Jääkö se laiva siis päiväksi Tallinnan satamaan?
https://www.vikingline.fi/valitse-matka/risteilyt/helsinki-tallinna/pai…
Kuitenkin tuolla tarkat kellonajat että hyttien luovutus jo klo 5:45. Onko kukaan ollut tällaisella reissulla?
Kommentit (56)
On aika älytön aikataulu, MITÄ Tallinnassa tekee aamulla klo 06:00?!?
Istuu jossain puistonpenkillä amupalapussin(!) sisältöä nakertamassa.
+Ellei ole aamuvirkku, niin käytännössä keskellä yötä pitää herätä (hytistä ulos 05:45) koska ainakin minulla menee lähes 1h aamutoimiin (suihku/hiukset/meikkaus ymv.) eli klo 04:45 pitäisi kellon jo herättää...
Jos 8h unet haluaa ei riitä aika laivaa nousun ja poistumisen välillä...! :D
Ennemmin maihin ja hotelliin yöksi. Vaikka niin että klo 18 maissa Tallinnassa, ehtii illastakin tehdä jotain maissa, yö hotelllissa, ja paluu klo 18 maissa lähtevällä laivalla, niin käytännössä koko päivä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos kerran olet menossa, niin miksi tehdä tuollainen kitureissu pienen säästön takia? Mieluummin iltapäivälähtö Helsingistä ja yöksi hotelliin Tallinnaan. Tulopäivänä ehtii jo käydä kaupungilla, aamulla syödä rauhallisesti kunnon aamupalan ja jatkaa vielä kiertelyä ennen lähtöä.
Joo en mä mitään rahan säästämistä laskenutkaan vaan yleensäkin tutkin vaihtoehtoja. Ei olla tosiaan ennen Tallinnassa käyty täältä Turusta käsin kun ennemmin Tukholmaan päin tai edes Maarianhaminaan.
No sitä suuremmalla syyllä panostat vähän siihen, että ehditte olla perillä pidempään kuin "päivän".
On kyllä huonot aikataulut. Laivaan pääsee illalla klo 21 ja pihalla täytyy olla aamulla 5.45. Eli herätys viimeistään klo 5.
Ainakin itse olisin tosi väsynyt koko päivän.
Ja paluumatkalla ei ole edes hyttiä, että pääsisi lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos kerran olet menossa, niin miksi tehdä tuollainen kitureissu pienen säästön takia? Mieluummin iltapäivälähtö Helsingistä ja yöksi hotelliin Tallinnaan. Tulopäivänä ehtii jo käydä kaupungilla, aamulla syödä rauhallisesti kunnon aamupalan ja jatkaa vielä kiertelyä ennen lähtöä.
Joo en mä mitään rahan säästämistä laskenutkaan vaan yleensäkin tutkin vaihtoehtoja. Ei olla tosiaan ennen Tallinnassa käyty täältä Turusta käsin kun ennemmin Tukholmaan päin tai edes Maarianhaminaan.
No sitä suuremmalla syyllä panostat vähän siihen, että ehditte olla perillä pidempään kuin "päivän".
Juu eiköhän sieltä muutakin tekemistä löydy kuin se Karnaluks :D
Klo 6 tallinnassa, ei ainakaan sunnuntaille kannata ajoittaa matkaa. Itse olimme kerran ja moni paikka aukesi vasta klo. 10.
Ja takeaway aamiaisen tuolla hintaa jättäisin ottamatta, mielummin tallinnaan syömään aamiainen.
Viking line olisi muuten ihan ok, mutta niillä on aina ihan järjettömät aikataulut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko kysyä ihan sieltä vikingiltä? Niillä on chattikin. Ei tietenkään voi vaihtaa laivaa, jos on tuo auto parkkiin ilmaiseksi -tarjous.
Tai siis et voi jättää autoa parkkiin, jos palaat eri laivalla. Tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä olisi outo reissu, lähtisitkö itse?
Illalla autolla Turusta Hgiin ja laivaan klo 21:15
Aamulla ulos laivasta klo 5:45 (aamiainen take awayna mukaan)
Tallinnassa klo 6-14 (Aikaa koko päivä!!!!)
Paluumatkalla eri laivaan klo 14, samantien buffet klo 14
Ulos laivasta klo 16:50 - Missä se alkuperäiseen laivaan jätetty auto sitten on tässä vaiheessa?
Ei tämä nyt nappaa. Taidetaan edetä niin että ollaan yksi yö hotellissa Tallinnassa ennemmin. Tulo täältä Turusta omalla autolla tai Onnibussilla, täytyy tutkia tähän vaihtoehtoja.
Siis se auto on tarkoitus ajaa ulos, mutta jos palaat samalla, voit myös jättää sen parkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koko päivä on klo 6-14 Tallinnassa?
8 tunnin päivä.
Vierailija kirjoitti:
onpa typerää sitten kuljetella sitä autoa laivalla mukana jos sitä ei voi ajaa edes Tallinnassa ulos laivasta! Jättää jo yksintein sen Helsinkiin parkkiin odottamaan jos tuollaiselle reissulle on pakko lähteä edes...
Se on PARKKEERAUS laivassa. Jopa ilmainen. Ei ole Helsingissä useinkaan ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä olisi outo reissu, lähtisitkö itse?
Illalla autolla Turusta Hgiin ja laivaan klo 21:15
Aamulla ulos laivasta klo 5:45 (aamiainen take awayna mukaan)
Tallinnassa klo 6-14 (Aikaa koko päivä!!!!)
Paluumatkalla eri laivaan klo 14, samantien buffet klo 14
Ulos laivasta klo 16:50 - Missä se alkuperäiseen laivaan jätetty auto sitten on tässä vaiheessa?
Ei tämä nyt nappaa. Taidetaan edetä niin että ollaan yksi yö hotellissa Tallinnassa ennemmin. Tulo täältä Turusta omalla autolla tai Onnibussilla, täytyy tutkia tähän vaihtoehtoja.
Siis se auto on tarkoitus ajaa ulos, mutta jos palaat samalla, voit myös jättää sen parkkiin.
Juurikin näin. Tuo viimeinen lause koskee parkkiin jätettyjä autoja, ei päivä Tallinnassa risteilyä.
Kokeilin tuon linkin kautta varata matkan, minulle tuli risteily, jossa koko matkan laivana on viking xprs. Aamulla klo 5.45 maihinnousu ja paluu klo 17.
En ymmärrä mistä ap on löytänyt tuon matkansa.
Ei sitä ole tarkoitus ajaa ulos. Etukäteen on päätettävä, ajaako ulos vai jättääkö parkkiin. Niille on eri paikat siellä laivassa tietenkin. Ei voi kesken matkan päättää, että enpä ajakaan autoa ulos, vaan tukin muiden ulospääsyn.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huonot aikataulut. Laivaan pääsee illalla klo 21 ja pihalla täytyy olla aamulla 5.45. Eli herätys viimeistään klo 5.
Ainakin itse olisin tosi väsynyt koko päivän.
Ja paluumatkalla ei ole edes hyttiä, että pääsisi lepäämään.
Tuo on ostosristeily Tallinnaan, ei siellä notkuta baarissa neljään. Kun menet 10 nukkumaan, olet kyllä 5:45 ajamassa auton ulos. Me tehtiin tuo reissu kerran kun käytiin hakemassa häätarvikkeita Tallinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ole tarkoitus ajaa ulos. Etukäteen on päätettävä, ajaako ulos vai jättääkö parkkiin. Niille on eri paikat siellä laivassa tietenkin. Ei voi kesken matkan päättää, että enpä ajakaan autoa ulos, vaan tukin muiden ulospääsyn.
Nimenomaan on tarkoitus ajaa ulos, mutta voit myös valita parkin, jos palaat samalla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu eiköhän sieltä muutakin tekemistä löydy kuin se Karnaluks :D
Aivan varmasti. Mutta auto mukaan, mukavampi liikkua muutenkin eikä siellä Karnaluksissa tarvitse miettiä, miten helvetissä ne ostokset kantaa kotiin.