Mikä tämä päivä Tallinnassa - auto laivaan mukaan on? Jääkö se laiva siis päiväksi Tallinnan satamaan?
https://www.vikingline.fi/valitse-matka/risteilyt/helsinki-tallinna/pai…
Kuitenkin tuolla tarkat kellonajat että hyttien luovutus jo klo 5:45. Onko kukaan ollut tällaisella reissulla?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Mikä koko päivä on klo 6-14 Tallinnassa?
Tallinnassa 6-17, poikkeuksena lauantai jolloin paluu jo klo 15.30
Kannattaisko kysyä ihan sieltä vikingiltä? Niillä on chattikin. Ei tietenkään voi vaihtaa laivaa, jos on tuo auto parkkiin ilmaiseksi -tarjous.
onpa typerää sitten kuljetella sitä autoa laivalla mukana jos sitä ei voi ajaa edes Tallinnassa ulos laivasta! Jättää jo yksintein sen Helsinkiin parkkiin odottamaan jos tuollaiselle reissulle on pakko lähteä edes...
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole järkeä että Tallinnassa oltaisiin vain klo 6-14 ja sitten taas laivalla 14-16:50 argh. Onko noin aikaisin mikään kauppakaan auki? Haluaisin Karnaluksiin ainakin. Täytyy katsella muita vaihtoehtoja kai..
Karnaluksiin kannattaa kyllä mennä autolla, saa ostettua enemmän :D
Siis kyllä olisi outo reissu, lähtisitkö itse?
Illalla autolla Turusta Hgiin ja laivaan klo 21:15
Aamulla ulos laivasta klo 5:45 (aamiainen take awayna mukaan)
Tallinnassa klo 6-14 (Aikaa koko päivä!!!!)
Paluumatkalla eri laivaan klo 14, samantien buffet klo 14
Ulos laivasta klo 16:50 - Missä se alkuperäiseen laivaan jätetty auto sitten on tässä vaiheessa?
Ei tämä nyt nappaa. Taidetaan edetä niin että ollaan yksi yö hotellissa Tallinnassa ennemmin. Tulo täältä Turusta omalla autolla tai Onnibussilla, täytyy tutkia tähän vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perivät polttoainelisämaksun hintojen nousun vuoksi, mutta samalla lastaavat laivaan turhaa painolastia (autoja parkkiin), jotka lisäävät turhaan polttoainekulutusta. Idioottejahan nuo on.
Laivat yleensä hyötyvät siitä, että massakeskipiste on sopivan alhaalla.
Jos siitä on hyötyä laivalle, silloinhan siitä hyödystä pitäisi maksaa auton omistajille!
Eikö siinä lue selkeästi, että Hki lähtö illalla, yö laivassa. Seuraava päivä Tallinnassa ja illasta lähtö takaisin Helsinkiin. Ja auto risteilyn ajaksi parkkiin laivalle 0 euroa. Laiva seisoo Tallinnassa päivän. Tulee illalla Hki ja lähtee sit taas takaisin Tallinnan.
Onpas kyllä sekavasti ilmoitettu ja jos laivakin vaihtuu paluumatkalle, niin pakkohan se auto on ajaa ulos laivasta tallinnassa.
Itse olen ollut vain tallinkin risteilyllä, jossa tallinnassa ollaan muistaakseni 4h, autoa ei saa ajaa ulos tallinnassa, mutta laivakin kyllä pysyy samana koko risteilyn ajan.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä olisi outo reissu, lähtisitkö itse?
Illalla autolla Turusta Hgiin ja laivaan klo 21:15
Aamulla ulos laivasta klo 5:45 (aamiainen take awayna mukaan)
Tallinnassa klo 6-14 (Aikaa koko päivä!!!!)
Paluumatkalla eri laivaan klo 14, samantien buffet klo 14
Ulos laivasta klo 16:50 - Missä se alkuperäiseen laivaan jätetty auto sitten on tässä vaiheessa?
Ei tämä nyt nappaa. Taidetaan edetä niin että ollaan yksi yö hotellissa Tallinnassa ennemmin. Tulo täältä Turusta omalla autolla tai Onnibussilla, täytyy tutkia tähän vaihtoehtoja.
Siis auto pitäisi vielä jättää toisten käsiin revitettäväksi vaihdossa toiseen laivaan? Ei käy!
Kuulostaa todella ankealta reissulta, katsoisin mieluummin jotain muuta vaihtoehtoa, Helsingin ja Tallinnan välillä on niin paljon liikennettä että mukavampikin aikataulu kyllä onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla silti ennen kuutta oltava autokannella! Miksi?
Koska se jää taakse kun reitti atkalaiset laittaa autonsa eteen. Osa laivassa on reityimatkalla ja poistui illalla autoineen. Risteily matkustajat ei sääntöjen mukaan saa poistua illalla vaan aamulla. Itse olen käyttänyt tuota niin, että olen poistunut jo illalla ja jäänyt kaverille yöksi. Lähtenyt sit seuraava päivänä risteilijöiden mukana takaisin.
Ja auton ottaminen laivaan lisää matkustajia. Satamaparkit on kalliita ja laivalla auto on turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli itse lähdette laivasta aamulla, auto seilaa laivan mukana Helsinkiin ja takaisin Tallinnaan, ja ajatte sen ulos laivasta sitten kun itsekin poistutte kyydistä Helsingissä. Kuulostaa aika pöljältä, mutta noin se kai menee.
Hassu järjestys mutta näin itsekin tämän pähkäilen. No säästää ainakin sataman parkkimaksut kun sitä rupesin juuri ihmettelemään minne auton saisi (tullaan siis Turusta). Täältä kyllä voi päästä Onnibussillakin? Ihmettelenpä lisää.
Onnibussista en tiedä, mutta aivan tavallisella bussilla on liitäntäkuljetus satamaan asti, jos valitsette oikean vuoron. Kerran on menty sillä ja oltiinkin ainoat asiakkaat, jotka jatkoivat satamaan. Mutta hyvin toimi. Kuski vielä varmisti Kampissa mihin mennään. Ajoissa kun varpaat, niitäkin saa alennusta.
Auto parkkiin laivaan tarkoittaa juuri sitä, että auto on parkissa laivassa. Sitä ei voi ajaa ulos, mutta säästyy parkkipaikan etsimisen vaiva ja hinta. Se parkkipaikka on koko ajan laivan autokannella. Mun käsittääkseni se maissaoloaika on tosi lyhyt ja laivakin seisoo Tallinnassa koko ajan, mutta tässä voin olla väärässä. En ole korona-ajan jälkeen matkustanut.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä lue selkeästi, että Hki lähtö illalla, yö laivassa. Seuraava päivä Tallinnassa ja illasta lähtö takaisin Helsinkiin. Ja auto risteilyn ajaksi parkkiin laivalle 0 euroa. Laiva seisoo Tallinnassa päivän. Tulee illalla Hki ja lähtee sit taas takaisin Tallinnan.
Päivä Tallinnassa, yö laivalla menomatkalla (FTHEL)
La 16.7. – Su 17.7. • 2 matkustajaa
Menomatka
Helsinki – Tallinna
Laiva:
Viking XPRS
Lähtö:
La 16.7.2022 klo 21.15
Saapuminen:
Su 17.7.2022 klo 06.00
Hytit
1 × B2S Inside Piccolo Small
Ateriat
alkaen
05.30
(Suomen aikaa)
Take away-aamiainen noudetaan Blue Deli aamulla ennen satamaan saapumista.2 aikuista
26,00 EUR
Paluumatka
Tallinna – Helsinki
Laiva:
Gabriella
Lähtö:
Su 17.7.2022 klo 14.00
Saapuminen:
Su 17.7.2022 klo 16.50
Ateriat
14.00
(Suomen aikaa)
The Buffet2 aikuista
52,00 EUR
Kokonaishinta
127,60 EUR
Tässä ihan testasin varaukset, rekisteröitymättä niin ei tule S- ja tuota auto-alennusta. Laiva vaihtuu välissä.
KANNATTAA OSTAA ISO LASTI! VAIN OSTAMALLA SÄÄSTÄT!
Samaan laivaan voi ostaa risteilyn ja reittimatkan.
Vierailija kirjoitti:
Perivät polttoainelisämaksun hintojen nousun vuoksi, mutta samalla lastaavat laivaan turhaa painolastia (autoja parkkiin), jotka lisäävät turhaan polttoaineenkulutusta. Idioottejahan nuo on.
Myös se ostamasi olut ja lonkero on todennäköisesti valmistettu Suomessa, mutta alkoholiverotuksen takia se on pitänyt rahdata Tallinnaan mistä käyt ostamassa ja hakemassa sen takaisin Suomeen ja maksat alkoholiverot Viron valtiolle Suomen sijaan.
Take away-aamiainen 13 €? Ei kiitos.
Ap, jos kerran olet menossa, niin miksi tehdä tuollainen kitureissu pienen säästön takia? Mieluummin iltapäivälähtö Helsingistä ja yöksi hotelliin Tallinnaan. Tulopäivänä ehtii jo käydä kaupungilla, aamulla syödä rauhallisesti kunnon aamupalan ja jatkaa vielä kiertelyä ennen lähtöä.
Laivat yleensä hyötyvät siitä, että massakeskipiste on sopivan alhaalla.