Apua! Olen mustasukkainen miehen ystävästä.
Olemme noin viisikymppisiä molemmat ja naimisissa oltu ihan nuoresta asti. Meillä on 2 täysi-ikäistä lasta, joista toinen asuu vielä kotona. Olemme aina viettäneet aikaa paljon vain perheen kesken, eikä meillä kummallakaan ole juurikaan kavereita, eikä sukulaisia.
Mieheni on nyt löytänyt itselleen hyvän ystävän harrastuksen parista. Olen hänet myös tavannut ja ymmärrän miksi mieheni pitää hänestä. Mitään seksuaalista heidän välillään ei ole, eikä sukupuoliset suuntautumiset edes kohtaa. Kyseessä perheetön nainen. Silti olen äärettömän mustasukkainen. Minulle ottaa koville kun heillä on hauskaa ja minulla ei ole mitään. Heillä on omat juttunsa ja tapaavat muutamia kertoja viikossa tehden mukavia asioita ja jutellen henkeviä. Mieheni kyläilee hänen luonaan ja auttaa mm. pihatöissä. Ovat käyneet myös ravintolassa, kahvilassa, retkellä ja harrastusporukan kosteassa illanvietoissa. En ole kieltänyt miestäni menemästä, mutta välejämme hiertää kun en osaa olla iloinen hänen puolestaan, vaan tulen surulliseksi kun hän lähtee. Tunnen itseni hylätyksi ja yksinäiseksi. Mieheni vannoo rakkauttaan minuun ja osoittaa sitä monin tavoin. Hän myös antaa aikaa ja huomiota minulle, mutta toki hieman vähemmän, kuin ennen, koska aika on rajallista töiden ym. takia. Omaa uutta ystävää en halua, haluan mieheni.
Mikä avuksi, miten opin elämään tämän asian kanssa? Kokemuksia, neuvoja? Saa myös kivittää, vaikka teen sitä jo itsekin.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko pätkääkään että heillä olisi täysin platoninen suhde.
Kun on mukavaa yhdessä niin ennen pitkään tulee myös seksuaalisia haluja.
Voi tosin olla että homma lässähtää sen jälkeen, mutta varmasti sitä kokeillaan tilaisuuden tullen.
Jos se nainen on oikeesti lesbo niin siltikin rupeaa miestä himoitsemaan kun vaan viettää aikaa tarpeeksi sen seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ovat käyneet myös ravintolassa, kahvilassa, retkellä ja harrastusporukan kosteassa illanvietoissa" -Eli miehesi tapailee avoimesti toista naista ja viilaa sua klassisesti linssiin "vain kaveri" valheella. Just joo. Ja se on siis nuorempi kun sinä? Ehkä kauniimpi myös? Nyt pää p erseestä, kosteasta illanvietosta on tosi matka yhteiseen huoneeseen omppu hotellissa.
-mies
Ja mitä sitten kun pää on otettu perseestä? Ero varmuuden vuoksi jo etukäteen? Nainen ja mies ei voi olla ystäviä?
Varattu mies ei voi olla sinkkunaisen ystävä koska miehen seksuaalihalut piinaavat häntä enemmin tai myöhemmin. Varattulla naisella taas voi olla miespuolisia ystäviä koska sellainen nainen ei ajattele peniksellä, jota sillä ei luonnollisesti ole.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tosin olla että homma lässähtää sen jälkeen, mutta varmasti sitä kokeillaan tilaisuuden tullen.Tätä olen paljon miettinyt kyllä.
Oletko sitä mieltä että nainen ja mies eivät voi olla vain ystäviä? Alkaako lesbojakin muna kiinnostamaan, kun on tarpeeksi mukavaa yhdessä?
Sanoisin että nainen on tässä ystävämielellä liikkeellä mutta miehesi tuskin on tai sitten heillä on jotain yhdistävää.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tosin olla että homma lässähtää sen jälkeen, mutta varmasti sitä kokeillaan tilaisuuden tullen.Jos se nainen on oikeesti lesbo niin siltikin rupeaa miestä himoitsemaan kun vaan viettää aikaa tarpeeksi sen seurassa?
Ei nainen vaan mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tosin olla että homma lässähtää sen jälkeen, mutta varmasti sitä kokeillaan tilaisuuden tullen.Jos se nainen on oikeesti lesbo niin siltikin rupeaa miestä himoitsemaan kun vaan viettää aikaa tarpeeksi sen seurassa?
Kyllä, mies saattaa tarpeeksi alkoa ottaneena vaikka tarjoutua nuolemaan lepakon klittaa.
t. heteromies jolla myös sen tyyppistä kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tosin olla että homma lässähtää sen jälkeen, mutta varmasti sitä kokeillaan tilaisuuden tullen.Tätä olen paljon miettinyt kyllä.
Oletko sitä mieltä että nainen ja mies eivät voi olla vain ystäviä? Alkaako lesbojakin muna kiinnostamaan, kun on tarpeeksi mukavaa yhdessä?Sanoisin että nainen on tässä ystävämielellä liikkeellä mutta miehesi tuskin on tai sitten heillä on jotain yhdistävää.....
Heillä on paljonkin yhdistäviä tekijöitä, jos sitä tarkoitat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen vaan mies.
Mutta antaisiko lepakko nainen ystävä-miehelle, jos tämä alkaisi sitä pyytämään... En usko...
Se nainen kuitenkin viihtyy miehesi seurassa. Saattaa olla ettei ole lesbo vaan itse asiassa biseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ovat käyneet myös ravintolassa, kahvilassa, retkellä ja harrastusporukan kosteassa illanvietoissa" -Eli miehesi tapailee avoimesti toista naista ja viilaa sua klassisesti linssiin "vain kaveri" valheella. Just joo. Ja se on siis nuorempi kun sinä? Ehkä kauniimpi myös? Nyt pää p erseestä, kosteasta illanvietosta on tosi matka yhteiseen huoneeseen omppu hotellissa.
-mies
Tätä aluksi pelkäsin ja siitä paljon puhuttiin. Mikään ei siihen kuitenkaan viittaa ja kyseessä taitaa olla ihan ehta lepakko. Olen hänet myös usemapaan kertaan tavannut ja laittelemme satunnaisesti viestejä. Mutta jos mieheni näin tekisi, niin en häntä enää edes haluaisi. Sitten saisi mennä. Etsisin itsekin uuden.
Onko hän hyvännäköinen?
Vierailija kirjoitti:
Se nainen kuitenkin viihtyy miehesi seurassa. Saattaa olla ettei ole lesbo vaan itse asiassa biseksuaali.
Kai ihmiset voi olla ystäviä vaikka olisivat heteroita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies
Tätä aluksi pelkäsin ja siitä paljon puhuttiin. Mikään ei siihen kuitenkaan viittaa ja kyseessä taitaa olla ihan ehta lepakko. Olen hänet myös usemapaan kertaan tavannut ja laittelemme satunnaisesti viestejä. Mutta jos mieheni näin tekisi, niin en häntä enää edes haluaisi. Sitten saisi mennä. Etsisin itsekin uuden.
Onko hän hyvännäköinen?
Ei erityisen, tavallinen, lepakon näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Lesbotko ei viihdy miesten seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei biseksuaali ole hetero, vaan biseksuaali. Itse olen bisse-seksuaali. Juon bissee, sitten sekstailen :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei biseksuaali ole hetero, vaan biseksuaali. Itse olen bisse-seksuaali. Juon bissee, sitten sekstailen :-)
Tiedän XD
Vierailija kirjoitti:
-mies
Komppaan. Aptä kusetetaan tässä melko satavarmasti, naureskelevat seläntakana sun hyväuskoisuudelle. Jos olisi oikeasti lesbo niin ei se hengaisi miehesi kanssa näin. Ja ohiksena lesboutta ei voi välttämättä päätellä ulkonäöstä. Esim mulla lyhyet hiukset ja tyyli melko androgyyni välillä, ihan hetero olen silti. Älä hämäänny vaan laita se sun ukko tiukille tästä, voimia.
Oletko varma että on lesbo eikä bi- tai panseksuaali? Se että on ollut parisuhteessa naisen kanssa ei kerro vielä mitään.
Jos haluat selvittää pettääkö mies sinua, keinot sille kyllä löytyy...
Mun tavallaan parhaat ystävät on miehiä, mikä on hankalaa, kun mies on mustasukkainen. Kaksi näistä vieläpä eronneita ja yksi on naimisissa. Noiden eronneiden kanssa ei ole oikein mitään sellaista yhdistävää tekijää, jonka vuoksi olla yhteydessä, vaan kaikki yhteys tapahtuu puhtaasti siksi, että halutaan olla tekemisissä. Ei ihan helppo kuvio. Mun on vaikea luottaa kunnolla keneenkään ja löytää todella samanhenkisiä ihmisiä, joudun yleensä aina sopeutumaan muihin. Näiden kanssa on helppo olla. Siksi pidän näistä kiinni sanoi mies mitä tahansa.
T. Heteronainen
Onhan se todella iso muutos elämään, jos olette tähän asti olleet vain kotona perheen kesken, ja nyt mies on useita kertoja viikossa pois kotoa ja viettää sen ajan jonkin toisen (naisen) kanssa.
Harmittaako sinua myös se, että mies tekee naisen kanssa kaikkea sellaista mitä ei tee sinun kanssasi? Käyttekö yhdessä ulkona, kahvilla, syömässä ym? Jos ette, niin voisitte alkaa käydä, outoa jos mies vie tätä toista naista ulos mutta ei sinua koskaan. Sinulle voisi myös tehdä hyvää laajentaa omaa sosiaalista verkostoasi eikä olla niin riippuvainen miehestä.
Sitä on mahdotonta sanoa, onko tuossa potentiaalia pettämiseen vai ei. Miehillä on kyllä valitettava taipumus kiinnostua niistä naisista joiden kanssa viettävät aikaansa, vaikka kuinka tietäisivät ettei nainen ole saatavilla. Ja jos muuten tykkää ihmisestä, niin usein käy niin, että vaatimattomammankin näköinen ihminen alkaa näyttää viehättävältä.
Omasta puolesta sanoisin, etten pitäisi siitä, jos puolisolle ilmestyisi jokin uusi kaveri, jonka kanssa hän alkaisi viettää iltoja monta kertaa viikossa. Nainen olisi toki miehen tapauksessa epäilyttävämpi, mutta kyllä noin paljon aikaa vievä mieskaverikin alkaisi hiertää melko pian. Meillä on ainakin niin paljon tekemistä ja asioita hoidettavana ja ylläpidettävänä, että senkin takia tulisi hankaluuksia jos toinen huitelisi illat ties missä. Kerran viikossa tai kahdessa sopisi kyllä, mutta elämään täytyy mahtua myös ne muut kaveri/sukulaissuhteet, kotityöt, pihatyöt, kaupassakäynnit, harrastukset ja kuskaukset.
Itse en myöskään kehtaisi muuttaa elämää äkillisesti. Jos tutustuisin uuteen kivaan ihmiseen, niin pitäisin yhteydenpidon kohtuudessa, jotta se ei häiritse muuta perhettä. Minulla on siis ystäviä, mutta pidämme yhteyttä järkevässä mittakaavassa, ei soitella päivittäin eikä nähdä vapaa-ajalla monta kertaa viikossa. Eli kyllä, ärsyttäisi tuollainen tilanne minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun tavallaan parhaat ystävät on miehiä, mikä on hankalaa, kun mies on mustasukkainen. Kaksi näistä vieläpä eronneita ja yksi on naimisissa. Noiden eronneiden kanssa ei ole oikein mitään sellaista yhdistävää tekijää, jonka vuoksi olla yhteydessä, vaan kaikki yhteys tapahtuu puhtaasti siksi, että halutaan olla tekemisissä. Ei ihan helppo kuvio. Mun on vaikea luottaa kunnolla keneenkään ja löytää todella samanhenkisiä ihmisiä, joudun yleensä aina sopeutumaan muihin. Näiden kanssa on helppo olla. Siksi pidän näistä kiinni sanoi mies mitä tahansa.
T. Heteronainen
Ei ole yhdistävää tekijää olla yhteydessä, mutta silti olet?
Tätä olen paljon miettinyt kyllä.
Oletko sitä mieltä että nainen ja mies eivät voi olla vain ystäviä? Alkaako lesbojakin muna kiinnostamaan, kun on tarpeeksi mukavaa yhdessä?