suositelkaa mulle jotain kasveja uuteen kotiin, jotain helppohoitoisia, yleensa onnistun kaikki kokeiluruukkukukkani alta aika yksikon tappamaan. :(
Kommentit (54)
Rahapuun sain pysymään elossa lähinnä unohtamalla koko pirulaisen
Vierailija kirjoitti:
Entäs millainen kissa talouteen. Joku myrkytön ja helppohoitoinen kasvi.
AI jos kissa, niin millainen kasvi sopii sitten. No ronsylilja on vallan sopiva, toiset jopa antaa kissan syödä kasvia kissanruohon tapaan. Omalleni se ei kelpaa. Yleensä kissat kyllä erottaa mitä voi pureksia mitä ei, ehkä kasvin maku on paha. Omani käy joskus palmuvehkaa mutustamassa, joka lievästi myrkyllinen ja jättääkin sen pian rauhaan. Muistakaa, että tulppaanit on myrkyllisiä kissalle myös.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika paljon taloudesta millainen kissa sinne sopii.
Lime rönsy muutenkin erittäin helppohoitoinen, antaa vaan kuivua. Muuttuu vähän harmahkoksi lehdet yli vkon kastelujakson jälkeen, mutta sitten lorauttaa sille taas ja johan pukkaa kukkaa ja rönsyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika paljon taloudesta millainen kissa sinne sopii.
Kisssa talouteen tai kissantalouteen, tuon viestin voi tulkita kahdella eri tavoin ? =)
Herranjestas otetaan uusiksi eli, kissa talouteen tai kissatalouteen nyt sain oikein kirjoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI jos kissa, niin millainen kasvi sopii sitten. No ronsylilja on vallan sopiva, toiset jopa antaa kissan syödä kasvia kissanruohon tapaan. Omalleni se ei kelpaa. Yleensä kissat kyllä erottaa mitä voi pureksia mitä ei, ehkä kasvin maku on paha. Omani käy joskus palmuvehkaa mutustamassa, joka lievästi myrkyllinen ja jättääkin sen pian rauhaan. Muistakaa, että tulppaanit on myrkyllisiä kissalle myös.
Palmuvehka on kissalle todella myrkyllinen ja voi pahimmassa tappaa sen tuhoamalla maksan.
Meillä menee kissojen kaverina tuo myrkylliseksi mainostettu anopinkieli eri variaatioineen hyvin. Muut kukat syödään, ne piikkisimmät kaktuksetkin, mutta anopinkielet on saaneet olla rauhassa. Ja joulukuusi. Siis jos on jotain sellaisia havukasveja jotka viihtyy sisätiloissa, en niinkään joulukuusta ole huonekasviksi tarjoamassa, vaan että se ei havukasvina kissoja kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palmuvehka on kissalle todella myrkyllinen ja voi pahimmassa tappaa sen tuhoamalla maksan.
AIvan, mutta jättääkin sen rauhaan. Yhdet hampaanjäljet olen nähnyt lehdessä. TUskin siihen kuolee, tuolla patterilla vielä lepäilee. Kyllä ne mausta erottaa kelvolliset. Mutta toki kannattaa varmuudeksi laittaa ylemmille tasoille vehkat.
Osta iso altakasteluruukku nyt aluksi, niin ei taritse kastella niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Pullojukka toimii hyvin meidän pojille ja minun viherpeukalotasolleni (=tapan jotakuinkin kaien vihreän alta aikayksikön). Tällä hetkellä kolme pullojukkaa, jotka jopa minä saan pysymään hengissä. Ovat myrkyttömiä ja kissat näin taviaikaan popsii niitä ruohon korvikkeena, vähän rumaltahan ne välillä näyttävät pureskaeltuine lehtineen, mutta kierrätän paikkoja aina niin, että suosituimmalla syöntipaikalla oleva pääsee hetkeksi lepäämään ja ehtii kasvattaa uutta ennen kuin on uudestaan syöntivuorossa. Ja kasvi ei siis ole moksiskaan siitä, että joku sitä syö, vaan kasvattaa iloisesti uutta koko ajan. Rönsyliljoja olen harkinnut, mutta aiempien kokemusten perusteella saan ne liian helposti hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullojukka toimii hyvin meidän pojille ja minun viherpeukalotasolleni (=tapan jotakuinkin kaien vihreän alta aikayksikön). Tällä hetkellä kolme pullojukkaa, jotka jopa minä saan pysymään hengissä. Ovat myrkyttömiä ja kissat näin taviaikaan popsii niitä ruohon korvikkeena, vähän rumaltahan ne välillä näyttävät pureskaeltuine lehtineen, mutta kierrätän paikkoja aina niin, että suosituimmalla syöntipaikalla oleva pääsee hetkeksi lepäämään ja ehtii kasvattaa uutta ennen kuin on uudestaan syöntivuorossa. Ja kasvi ei siis ole moksiskaan siitä, että joku sitä syö, vaan kasvattaa iloisesti uutta koko ajan. Rönsyliljoja olen harkinnut, mutta aiempien kokemusten perusteella saan ne liian helposti hengiltä.
Olen varonut noita puuvartisia, ne kun on helppo mädättää kastelulla. Mutta hyvä tietää, että kelpaavat kisuille, Jos ostat rönsyn kaupasta, se on usein turpeessa kuten melkein kaikki puutarhalta massatuodut kasvit. Kannattaa ostaa kasvi vaikka tori.fi joka on vanhaa kantaa, ja hyvässä mullassa jo valmiiksi. TOsiaan ei ole moksiskaan kuivuudesta, hieno amppelikasvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rönsylilja on helppo kasvi. Kauppojen kasvit on vaan yleensä kasvuturpeessa ja kuolevat aika pian, itsekin onnistunut tappamaan. Mut kannattaa ostaa vanhakantaisia suoraan yksityisiltä , jotka hyvässä mullassa jo valmiiksi.