Opettajat! Katsotteko koskaan Wilmaa viikonloppuna?
Olen pari kertaa törmännyt sellaiseen, että laitoin viikonloppuna viestiä, ja sainkin vastauksen melkein saman tien.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu katson wilmaa aina joka lauantai ja sunnuntai. En vastaa tosin viesteihin, ellei ole jotain todella akuuttia. Saatan myös katsoa wilmaa iltaisin vaikka klo 23, töitä on niin paljon, että välillä menee tosi myöhään. Saatan kirjoittaa viestinkin siihen aikaan, mutta onneksi wilmassa on nykyisin ajastustoiminto. Ajastan viestin lähtemään aamulla. En halua, että kukaan pitää itsestään selvänä, että vastailen viesteihin vapaa-aikanani.
Sinähän vastailet viesteihisi omalla vapaa-ajallasi.
Tarkistelet wilmaa joka lauantai ja sunnuntai.
Katselet wilmaa iltaisin klo 23.
Ihan omituista touhua opettajalta.
Työaika on työaikaa.
Ellei siinä ajassa opettaja ehdi, niin sitten opettaja tekee kun ehtii --->työajalla.
Mikä teitä ylisuorittajia vaivaa?
Ei opettajalla ole mitään työaikaa. On opetustunnit ja kolme tuntia yhteissuunnitteluaikaa. Muut työt voi aikatauluttaa itse. Ihan tavallista on, että opettaja tekee töitä, kun lapset laitettu nukkumaan eli vaikka 21-23.
Tällöin on kuitenkin lähdetty töistä ennen neljää hakemaan lapset hoidosta? Olen sama opettaja, joka aiemmin kirjoitti, että Wilma-viestien lukeminen iltaisin ja viikonloppuisin on oma valinta. Ainakin omista kollegoistani moni pitää kunnia-asiana hakea lapset hoidosta mahdollisimman aikaisin. Jos lopettaa työpäivän klo 14, on totta kai oletusarvo, että tehdään pari tuntia illalla töitä lasten mentyä nukkumaan. Tämäkin kuitenkin on oma valinta. Voisihan ne lapset hakea hoidosta neljän viiden välillä niin kuin muutkin työntekijät tekevät.
Palstan opeille tiedoksi. Vaikka itse saatankin joskus laittaa opelle viestin perjantaina koulun jälkeen, en todellakaan odota siihen vastausta ennen maanantaita vaan teen se vain siksi, että en unohda ottaa puheeksi. T: huonomuistinen isä.
Ihme keskustelu. Ainahan opettajat ovat tehneet töitä myös iltaisin ja viikonloppuisin. Sehän on koko homman idea, että voit valita, milloin ne muut hommat teet. Kaikkea ei voi tehdä 8-16. Otetaan nyt helppona esimerkkinä vanhempainillat, arviointikeskustelut ja erilaiset palaverit. Ei niistä mitään korvausta saa vaikka olisivat illalla.
Eihän tuo ole mikään viikonloppu. Tuohan on työpäivä jolloin keskityt työasioihin ja suoritat niitä. Tosin palkatta. Omalla ansaitulla vapaa-ajallasi .Fiksua vai mitä. Ainankin suorittajien näkökulmasta, tuleepa tehtyä kunnolla ja rauhassa, ei mun vapaa-ajalla niin väliä oikeasti ole. Kun eihän tätä joka viikonloppu kuiteskaan tapahdu...