Miespuolinen ystävä jätti kaverisuhteet viestillä
Olin nähnyt miespuolista ystävääni pari kertaa viime kuussa ja puhuneet elämässäni olevasta vaikeasta asiasta, lapseni sairaudesta joka keväällä tuli ilmi.
Aiemmin minun ja tämän miehen välillä on ollut kiinnostusta, mutta emme koskaan tehneet mitään ja hän alkoi seurustella. Tästä on jo monta vuotta., olemme sittemmin normaalisti nähneet, soitelleet ja laittaneet viestiä.
Lapsella on ensi viikolla lääkäri ja asia jännittää kovasti. Yritin soittaa kaverimiehelle (oli sanonut että voin soittaa vaikka 24/7, en ole soittanut), ei vastannut. Eikä palannut millään muotoa asiaan.
Nyt yhtäkkiä mies laittoi tekstarin, että hän on mies, ei terapeutti ja että tarvitsen terapiaa. Että emme koskaan ole olleet ystäviä emmekä ole missään väleissä.
Vastasin olevani hämmentynyt. Mies soitti ja sanoi että ei halua minua elämäänsä, ei valitse minua, ei ole elämässäni.
Minä puolestaan sanoin että onpa ajoitus, mieti hieman mitä tässä on meneillään - välit poikki kesken hirveän elämäntilanteen!
Johon hän tuumasi että ei se haittaa, ei hän tässä ole mitään tehnyt kun ei ole mitään mitä panna poikki.
Olen puulla päähän lyöty! Mikä saa ihmisen toimimaan noin?
Kaksi kertaa keskustelimme asian tiimoilta ja hän oli empaattinen. Nyt meillä ei kuulema ole välejä emmekä ole ystäviä, emme kuulema koskaan ole mitään olleet.
Oloni on surullinen ja hämmentynyt. Mitä tähän voi enää sanoa?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko hetkeäkään tuohon uuden naisen mustasukkaisuus - tarinaan. Mies on heikkoluonteinen hyvänhetkenjakaja josta ei ollut tukijaksi - eikä tule koskaan olemaankaan. Paska, heikko luonne.
Minäpä uskon. Eikä sen tarvitse juuri ap:hen liittyä, voihan olla että mies on antanut aihetta. Ehkä sillä on 800 muutakin naispuolista "ystävää" joiden kanssa sopii treffejä naisystävän selän takana. Kuten minun ns. miesystäväni.
Provoilet huonosti kun yrität keksiä kaikenlaista millä laittaisit asian miehen syyksi.
Mistä ihmeestä puhut? Ihan koko tämä ketjua on _miehen_ vika - meni se miten tahansa! Jos hän valitsi hylätä ystävänsä kovassa paikassa, on hän paska ihminen. Jos hän valitsi tehdä niin puolisonsa painostuksesta, on hän sekä paska ihminen että lapanen. As simple as that.
Tämä. Ihan hirveä äijä joka tapauksessa. Joko pelkästään ilkeä ja pahantahtoinen ihminen, tai sitten ilkeä ja munaton.
Onhan tuo varsin yleistä.
Itse sairastan kroonista syöpää, ei voida parantaa mutta voin elää sen kanssa lääkityksellä.
Kuulun erääseen vertaistukiryhmään, ja tämä on ollut siellä puheena. Tämä miten ns. ystävät kaikkoavat.
Hyvin monille käynyt näin.
Miksi sitten näin tekevät, mikä lienee sitten syynä kenelläkin. Onko syynä pelko, ei tiedetä miten suhtautua? Vaiko ei haluta olla tukena, koetaan se liian raskaaksi ja mieluummin häivytään?
Mikä kenelläkin, mutta tähän sopii todella nappiin tämän laulun sanat:
Vuosia sitten suututin yhden vanhan ystäväni, kun hänen mielestään en ollut tarpeeksi hyvä ystävä.
Asuttiin jo eri kaupungeissa. Ystävällä oli vaikeuksia miessuhteessaan ja hän halusi niistä avautua pitkissä puheluissa. Tapanaan ei ollut kysäistä onko mulla justiin kiirettä tai muuta. Kerran kun hän taasen soitti ja aloitti juttelunsa, niin kuuntelin kyllä lähes puoli tuntia, mutta koska mulla oli siinä juuri lapset tulossa kouluistaan ja harrastuksistaan ja olin itsekin vasta tullut töistä, niin mun piti lähteä ruokaa laittamaan porukalle. Sanoin sitten, että voidaanko jutella myöhemmin, soitan vaikka takaisin, nyt mun täytyy lähteä laittamaan porukalle sapuskaa. Niin tämä ystävä rupesi itkemään ja haukkui mut pahanpäiväisesti, että millainen ystävä mä oikein olen. Näitä puheluja siis oli tullut useampi viikossa, ja tämä oli ensimmäinen kerta kun minä lopetin hänen vuodatuksensa omien tekemisteni takia - aiemmin lopettaja oli ollut hän (kun mies tuli sisään ovesta tai jotain). Ollaan kyllä vieläkin kavereita, mutta tekihän tuo tietysti vähän lovea väleihin ja ollaan nykyään ehkä etäisempiä kavereita.
Toinen ystävä on edelleen paras ystävä, vaikka olen aika julmasti häntäkin kerran kohdellut. Aikuinen, jo omilleen muuttanut tyttäreni oli juuri soittanut ja sanonut tulevansa kotiin, koska pitkäaikainen poikakaveri oli jättänyt hänet. Odottelin tytärtä ja valmistauduin kokoamaan sydämen sirpaleita kasaan. Sitten soitti ystävättäreni itkien ja humalassa (kuulin äänestä että oli juonut), kun hänen äitinsä oli saanut flimmerin ja oli sairaalassa missä rytmi oli käännetty. Äiti voi siis hyvin, mutta ystävättäreni oli pelästynyt kovasti. Hänkin halusi tulla meille itkemään (ja varmaan jatkamaan juomistaan, sanoi että puolisonsa voi tuoda hänet meille). Selitin tilanteeni ja pahoittelin, että tänne on tulossa just tytär jolla suhde on päättynyt. Ystävätär jätti sitten tulematta, ehkä koska ei halunnut tyttäreni näkevän häntä humalassa.
On tilanteita ja tilanteita. Joskus ehtii ja pystyy paremmin olemaan olkapäänä kuin joskus.
Miehen tyttöystävä on laittanut valitsemaan, joko hän tai ystävyys sinun kanssa. Lisävaatimuksiin kuului että viesti on lähettävä ja näytettävä tyttöystävälle. Nyt kävi näin. Saman tapaisia tilanteita voi tulla eronneille äideille kun lapsen isän uusi vaimo on mustasukkainen. Kertoo toki myös miehestä, että on jotenkin tossukka. Syy ei ole sinun, olit ystävä mutta et miehelle yhtä arvokas kuin seurustelukumppani (mikä on ihan luonnollista). Etsi uusia ystäviä.
Kuvittelit liikoja suhteestanne ja toinen pelästyi kun tajusi, miten sitoutunut ja tosissani sinä olit. Toinen ei ollut tajunnut, että teillä oli jotain, mitä panna poikki, kuten itsekin sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Tämä naisten ongelmista eläminen on saanut jo niin laajan mittakaavan ettei kukaan enää jaksa. Joka ikisessä paikassa, mediassa, netissä vain jatkuvaa loputonta ulinaa ja vinkumista milloin mistäkin turhasta asiasta. En minäkään jaksa enää kuunnella kenenkään ongelmista yhtään mitään. Näitä energian ja elinvoiman verenimijöitä joka paikka täynnä
Etkö ymmärrä, sinä olet itse sellainen, energian ja elinvoiman verenimijä. Et luovu millilitrastakaan omaasi, mutta tuskin näet ongelmaa muiden lypsämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen tyttöystävä on laittanut valitsemaan, joko hän tai ystävyys sinun kanssa. Lisävaatimuksiin kuului että viesti on lähettävä ja näytettävä tyttöystävälle. Nyt kävi näin. Saman tapaisia tilanteita voi tulla eronneille äideille kun lapsen isän uusi vaimo on mustasukkainen. Kertoo toki myös miehestä, että on jotenkin tossukka. Syy ei ole sinun, olit ystävä mutta et miehelle yhtä arvokas kuin seurustelukumppani (mikä on ihan luonnollista). Etsi uusia ystäviä.
Minä uskoisin tähän selitykseen helpommin, jos kyse olisi pelkästä viestistä. Mutta siinä tapauksessa luulisi, että mies olisi puhelimessa ollut vaivautunut, hämmentynyt tai pahoillaan. Nyt kuulostaa siltä, että hän on ollut tarpeettoman ilkeä ja suorastaan julma, vaikka tuskin hänelle tyttöystävä on reaaliajassa sanoja suuhun syöttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskoisin tähän selitykseen helpommin, jos kyse olisi pelkästä viestistä. Mutta siinä tapauksessa luulisi, että mies olisi puhelimessa ollut vaivautunut, hämmentynyt tai pahoillaan. Nyt kuulostaa siltä, että hän on ollut tarpeettoman ilkeä ja suorastaan julma, vaikka tuskin hänelle tyttöystävä on reaaliajassa sanoja suuhun syöttänyt.
Kukaan mies ei tuollaisia juttuja sano mitä olet kirjoittanut, että "olen mies, en terapeuttisi" tai "en valitse sinua".
Tuo on niin tyypillistä naisten tyyliä, että siinä provoilusi meni metsään.
Provosi on todella huono, koska kirjoitit että mies soitti perään. Siis, mies, joka juuri jätti sinut, soitti PERÄÄN kun olit vastannut olevasi hämmentynyt. Ei ei ei. Ei noin. Mies oli jo tehnyt asian selväksi. Mies ei enää sen jälkeen soittele.
Jos olisit kertonut että kyse oli vain viestittelystä ja että mies ei olisi soittanut enää, niin se olisi ollut uskottavaa. Teit sen saman virheen mitä provoilijat aina tekee. Liikaa yksityiskohtia ja liikaa tarinaa.
^ kyllä, hän todella soitti perään.
Ap
sen mustasukkainen vaimo kielsi sitä olemassa yhteydessä sinuun
Miksi mies oli niin ilkeä? En ymmärrä tuollaista ilkeilyä.
Oletteko muuten kuulleet, että usein se joka toiselle suosittelee terapiaa, tarvitsee sitä itse
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies oli niin ilkeä? En ymmärrä tuollaista ilkeilyä.
Oletteko muuten kuulleet, että usein se joka toiselle suosittelee terapiaa, tarvitsee sitä itse
"Se on ite, joka sanoo" :D :D :D
Pitäisikö asiaa yrittää selvittää? Mikä sai hänet noin kuohuksiin, voisiko istua rauhassa alas kasvotusten? Olisiko ideaa?
Osaako tuollainen istua alas ja puhua? Varmaan kieltäytyy eikä tajua edes tehneensä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti teeskennellyt kaveria ja halunnut salaa housuihin, ja nyt kun tajuaa että elämäntilanteesi on liian hankala sekaannuttavaksi ei jaksa enää esittää ystävää.
10 points tälle.
Todellinen ystävä pysyy vierellä myös ongelmien kohdatessa.
Tänään laitoin systerille S-postin.Kun lukku vikaa päivää auki.Sulkeutu 24.5. 22. Jos ei maksa 1 vuosi pyöreästi 70e. Olin sille asia ilmottanut.Ei usko laitto s-posti TESTI !Laitoin sille vastaus. Hyvää kevättä kesää talvea!Sepi aino joka soitaa ja haluu tavata.Joten ritää minulle(kyse suvustani )Systeri käy sama kauppakeskus. Samat tiet pellon laitaa kävele kuin minä.Kun laidutaa.Ekat 3 vuotta jalka kipä,ei voi ulkoilla. Nyt on sit tää vuosi käsi kipeä.Kunioitavaa toki 30kg painoa pois 3 vuodessa Kävely ja ruokarytmi.
Mitä mieltä olette, tulisiko tällaiset tapaukset vain jättää silleensä vai Ap:n yrittää selvittää mistä pimahdus johtui? Mietin vaan että Ap:n mielenterveyden kannalta jää ikävästi asia kyllä, varmasti herättää kysymyksiä mikä miehen tähän ajoi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette, tulisiko tällaiset tapaukset vain jättää silleensä vai Ap:n yrittää selvittää mistä pimahdus johtui? Mietin vaan että Ap:n mielenterveyden kannalta jää ikävästi asia kyllä, varmasti herättää kysymyksiä mikä miehen tähän ajoi.
Vähän epäilen, että äijä on ihan oikeasti niin tunnoton ettei kiinnosta. Luultavasti myös hiippailisi karkuun jos miespuolinen ystävä sairastuisi syöpään. Joistakin ei vain ole ihmisiksi, silti leipä heitä(kin) elättää.
Get over it!
Stop your bitchin'!