Miespuolinen ystävä jätti kaverisuhteet viestillä
Olin nähnyt miespuolista ystävääni pari kertaa viime kuussa ja puhuneet elämässäni olevasta vaikeasta asiasta, lapseni sairaudesta joka keväällä tuli ilmi.
Aiemmin minun ja tämän miehen välillä on ollut kiinnostusta, mutta emme koskaan tehneet mitään ja hän alkoi seurustella. Tästä on jo monta vuotta., olemme sittemmin normaalisti nähneet, soitelleet ja laittaneet viestiä.
Lapsella on ensi viikolla lääkäri ja asia jännittää kovasti. Yritin soittaa kaverimiehelle (oli sanonut että voin soittaa vaikka 24/7, en ole soittanut), ei vastannut. Eikä palannut millään muotoa asiaan.
Nyt yhtäkkiä mies laittoi tekstarin, että hän on mies, ei terapeutti ja että tarvitsen terapiaa. Että emme koskaan ole olleet ystäviä emmekä ole missään väleissä.
Vastasin olevani hämmentynyt. Mies soitti ja sanoi että ei halua minua elämäänsä, ei valitse minua, ei ole elämässäni.
Minä puolestaan sanoin että onpa ajoitus, mieti hieman mitä tässä on meneillään - välit poikki kesken hirveän elämäntilanteen!
Johon hän tuumasi että ei se haittaa, ei hän tässä ole mitään tehnyt kun ei ole mitään mitä panna poikki.
Olen puulla päähän lyöty! Mikä saa ihmisen toimimaan noin?
Kaksi kertaa keskustelimme asian tiimoilta ja hän oli empaattinen. Nyt meillä ei kuulema ole välejä emmekä ole ystäviä, emme kuulema koskaan ole mitään olleet.
Oloni on surullinen ja hämmentynyt. Mitä tähän voi enää sanoa?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap roikkuu tuossa miesystävässä. Etenkin kun ei muutenkaan ole ollut hänen kanssaan yhteyksissä.
Mies joka on suhteessa toisen naisen kanssa, niin hänellä on omakin elämä.
Ja eihän ap ja mies ole mitään sydänystäviä koskaan olletkaan, itseasiassa pelkkiä tuttuja ja kavereita.
Tottahan mies olis voinut pahoitella tilannetta lapsen sairauden osalta, ja todeta kuten on todennutkin, ettei hän ole mikään terapeutti. Niinkus ei olekaan.
Ap voi hakea apua, juttelemalla psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Se on aina matalan kynnyksen apu.
Oudolta tuntuu muutenkin, että ap yleensä edes soitti tuolle miehelle.
Ymmärrä hyvin, että miehelle on tullut tunne, jotta ap roikkuu ap roikkuu miehessä ja takertuu mieheen.
En minäkään tykkäisi siitä, jos miehen joku entinen naistuttu soittelisi meille ja vaatisi miestä kuuntelemaan omia huoliaan.
Minusta on täysin normaalia tukeutua ystävään elämän kriiseissä. Eikä tämä ole mitenkään sukupuolisidonnaista. Lisäksi: ap ei roiku, vaan kertoi täällä miten tilanne meni.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti teeskennellyt kaveria ja halunnut salaa housuihin, ja nyt kun tajuaa että elämäntilanteesi on liian hankala sekaannuttavaksi ei jaksa enää esittää ystävää.
Tässähän on käynyt ihan juuri näin. Hyväksikäyttäjä.
Uusi puoliso on todennäköisesti käskenyt katkaista välit sinuun.
Tai sitten mies on täysi k-pää.
Minustakin on outoa, jos haluat puida jotain lääkärijännitystä kaverin kanssa. Toki yleisesti voi keskustella huolista, mitkä liittyy lapsen sairauteen. Kuitenkin tuollainen yksittäinen lääkärireissu ei ole ole minusta semmoinen aihe, josta puhuisin kaverille.
Teeskennellyt kaveria ja odottanut pillun saantia. Elämäsi on kuitenkin niin vaikeaa että ei jaksa edes pillun vaanimisen takia esittää joten pisti poikki. On kaiketi löytynyt nainen vähemmillä ongelmilla jolle esittää kaveria ja jolta saattaa saada jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap roikkuu tuossa miesystävässä. Etenkin kun ei muutenkaan ole ollut hänen kanssaan yhteyksissä.
Ja eihän ap ja mies ole mitään sydänystäviä koskaan olletkaan, itseasiassa pelkkiä tuttuja ja kavereita.
Tottahan mies olis voinut pahoitella tilannetta lapsen sairauden osalta, ja todeta kuten on todennutkin, ettei hän ole mikään terapeutti. Niinkus ei olekaan.
Ap voi hakea apua, juttelemalla psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Se on aina matalan kynnyksen apu.
Ymmärrä hyvin, että miehelle on tullut tunne, jotta ap roikkuu ap roikkuu miehessä ja takertuu mieheen.
En minäkään tykkäisi siitä, jos miehen joku entinen naistuttu soittelisi meille ja vaatisi miestä kuuntelemaan omia huoliaan.Minusta on täysin normaalia tukeutua ystävään elämän kriiseissä. Eikä tämä ole mitenkään sukupuolisidonnaista. Lisäksi: ap ei roiku, vaan kertoi täällä miten tilanne meni.
Miksi ap ei tukeudu naispuolisiin ystäviinsä. Tai hae ammattiapua.
Minun yksinhuoltaja ystäväni kävi juuri psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa juttelemassa.
Kun ei halunnut kertoa elämänsä raskaista asioista kenellekään töissä eikä muillekaan kavereille.
Ystäväni oli menossa leikkaukseen ja hän oli huolissaan siitä, että miten lapsi pärjää ja miten hän selviää lapsen kanssa yksin, kun pääsee leikkauksesta sairaalasta.
Tottahan ystävänikin olis voinut itkeä ja valitta ja hakea tukea puhelimessa, vaikka keltä.ä
Mutta niin hän ei tehnyt, ei halunnut rasittaa muita, vaan haki ammattiapua keskustallakseen huolistaan.
Minullekin jäi jotenkin sellainen tunne, että ap:lla on tunteita tuohon mieheen ja että haluaa roikkua miehen tuttavuudessa. Vaikka mies elää jo omaa elämää kumppaninsa kanssa.
Ikävää, että kävi noin. Tullut kenties uudelta naisystävältään sanomista, ettei toivo kumppaninsa olevan muiden naisten tavoitettavissa 247. Mustasukkaisuutta siis. Tai sitten ei ole enää aikaa kuunnella sinun murheita kun elämäntilanne on muuttunut.
Oletteko tunteneet jo kauankin, ja tavanneet säännöllisesti myös muissa merkeissä kuin silloin jos sinä kaipaat kuuntelijaa?
Vierailija kirjoitti:
Teeskennellyt kaveria ja odottanut pillun saantia. Elämäsi on kuitenkin niin vaikeaa että ei jaksa edes pillun vaanimisen takia esittää joten pisti poikki. On kaiketi löytynyt nainen vähemmillä ongelmilla jolle esittää kaveria ja jolta saattaa saada jo.
Tämä. Siellä on Tuulat ja Päivit antaneet yh-reikää ilman myötätuntoteeskentelyä. Kyllästytti esittää enää mukavaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet ole naisten kanssa ystäviä. Valitettavasti te ette ole oikeastaan millään henkisellä tasolla mielenkiintoisia. Muutamia poikkeuksia toki on, mutta ihan tiedoksi niin tunteenne ovat triviaaleja.
Mikähän se miesten henkinen taso on kun yleensä se loistaa poissaolollaan kuten tässäkin täyttä tuubaa olevassa kommentissa. Ettehän te osaa puhua mistään muusta kuin pillusta, jääkiekosta ja uhriutua miten hirveitä naiset on kun pillua ei saa kaikilta.
Kaikista miehistä ei vain ole ystäviksi - edes toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista miehistä ei vain ole ystäviksi - edes toisilleen.
Yhä vain: tämä ei ole sukupuolisidonnaista. Kaikista ei ole _ihmisiksi_ ihmiselle.
Ap jatkaa: mies on jo lapsensa kasvattanut aikuinen mies, eli ei elä pikkulapsivaihetta.
Olemme tunteneet noin 5v ja tutustuimme yhteisten ystävien kautta.
Hämmennys on suuri, kun laittaa näin kaikki poikki ja sanoo ettemme koskaan ole mitään ollutkaan ja kaikki on minun korvieni välissä ja että minun tulee hakeutua terapiaan.
En todella voi kun ihmetellä.
Ja on ollut vastavuoroista; olen onnitellut synttärit, kuunnellut reissut ja talonrakennukset ja auton hankinnat
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa: mies on jo lapsensa kasvattanut aikuinen mies, eli ei elä pikkulapsivaihetta.
Olemme tunteneet noin 5v ja tutustuimme yhteisten ystävien kautta.
Hämmennys on suuri, kun laittaa näin kaikki poikki ja sanoo ettemme koskaan ole mitään ollutkaan ja kaikki on minun korvieni välissä ja että minun tulee hakeutua terapiaan.
En todella voi kun ihmetellä.
Ja on ollut vastavuoroista; olen onnitellut synttärit, kuunnellut reissut ja talonrakennukset ja auton hankinnat
Ap
Pysy hänestä kaukana. Ja mikäli ikinä yrittää ottaa yhteyttä, et vastaa. Suosittelen kertomaan myös mahdolliselle yhteiselle tuttavapiirille näistä epäihmisyyden piirteistä.
Vierailija kirjoitti:
Uusi puoliso on todennäköisesti käskenyt katkaista välit sinuun.
Tai sitten mies on täysi k-pää.
Veikkaan kanssa, että uusi puoliso on komentanut näin. Olen itse menettänyt kaikki läheiset nuoruuden ajan miespuoliset ystäväni mustasukkaisten ja epäluuloisten tyttöystävien takia, ja aivan täysin syyttä. Minulle on jopa kerrottu, että et voi enää ottaa yhteyttä, tyttöystävä tenttaa minulta, että kuka Jenni. Tämä ystävyys oli kestänyt vuosikausia ongelmitta, kunnes löytyi se tyttöystävä ja minä olinkin yhtäkkiä tietysti vamppaamassa tätä miestä. Ihan kuin en olisi vampannut jo ajat sitten, jos haluaisin :D
Uusi muija kuunteli vieressä ja pisti sanat suuhun. Nyt valitset minut tai hänet?? Hänhän sanoi en valitse sinua.
Vaikuttaa siltä, että ei kyseinen mies ollut edes ystäväsi. Ystävällisyytesi kelpasi silloin, kun oli sinusta kiinnostunut, mutta nyt kun on vakava paikka ja "ystävyys testataan" niin koska sitä ei ollutkaan niin miestä alko ahdistaa kuulla oikeita asioita eikä vaan hauskaa.
En minäkään tykkäisi siitä, jos miehen joku entinen naistuttu soittelisi meille ja vaatisi miestä kuuntelemaan omia huoliaan.