Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuolinen ystävä jätti kaverisuhteet viestillä

Vierailija
21.05.2022 |

Olin nähnyt miespuolista ystävääni pari kertaa viime kuussa ja puhuneet elämässäni olevasta vaikeasta asiasta, lapseni sairaudesta joka keväällä tuli ilmi.
Aiemmin minun ja tämän miehen välillä on ollut kiinnostusta, mutta emme koskaan tehneet mitään ja hän alkoi seurustella. Tästä on jo monta vuotta., olemme sittemmin normaalisti nähneet, soitelleet ja laittaneet viestiä.

Lapsella on ensi viikolla lääkäri ja asia jännittää kovasti. Yritin soittaa kaverimiehelle (oli sanonut että voin soittaa vaikka 24/7, en ole soittanut), ei vastannut. Eikä palannut millään muotoa asiaan.

Nyt yhtäkkiä mies laittoi tekstarin, että hän on mies, ei terapeutti ja että tarvitsen terapiaa. Että emme koskaan ole olleet ystäviä emmekä ole missään väleissä.

Vastasin olevani hämmentynyt. Mies soitti ja sanoi että ei halua minua elämäänsä, ei valitse minua, ei ole elämässäni.
Minä puolestaan sanoin että onpa ajoitus, mieti hieman mitä tässä on meneillään - välit poikki kesken hirveän elämäntilanteen!
Johon hän tuumasi että ei se haittaa, ei hän tässä ole mitään tehnyt kun ei ole mitään mitä panna poikki.

Olen puulla päähän lyöty! Mikä saa ihmisen toimimaan noin?

Kaksi kertaa keskustelimme asian tiimoilta ja hän oli empaattinen. Nyt meillä ei kuulema ole välejä emmekä ole ystäviä, emme kuulema koskaan ole mitään olleet.

Oloni on surullinen ja hämmentynyt. Mitä tähän voi enää sanoa?

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noni, anna olla.

Tämä on ihan paras neuvo!

Älä mieti sen enempää, äläkä lähde tulkitsemaan tai tekemään turhia johtopäätöksiä. Et voi tietää, mistä on kyse ja sillä hyvä. Tulkintasi on tod.näk. kuitenkin väärä ja voi jäädä painamaan sinua turhaan, voit jopa katkeroitua ja siitä on harmia vaan sinulle itselle.

Vierailija
42/119 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei halua olla naisten kanssa ystäviä, ei ikinä. Aina niillä on jotain taka-ajatuksia. Tai ehkä siin tapauksessa, jos kumpikin osapuoli, mies ja nainen pitää toista seksuaalisesti luotaantyöntävänä. En ole koskaan halunnut miehiä kavereiksi, just siksi että niillä ei ole pyyteettömästi ystävyys mielessä. Eipä ole ollut ongelmiakaan sen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei halua olla naisten kanssa ystäviä, ei ikinä. Aina niillä on jotain taka-ajatuksia. Tai ehkä siin tapauksessa, jos kumpikin osapuoli, mies ja nainen pitää toista seksuaalisesti luotaantyöntävänä. En ole koskaan halunnut miehiä kavereiksi, just siksi että niillä ei ole pyyteettömästi ystävyys mielessä. Eipä ole ollut ongelmiakaan sen suhteen.

Höpö höpö. Debiilejä hyväksikäyttäjiä ja hyvänpäivänjakajia löytyy ihan molemmista/kaikista sukupuolista.

Vierailija
44/119 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi muija kuunteli vieressä ja pisti sanat suuhun. Nyt valitset minut tai hänet?? Hänhän sanoi en valitse sinua.

Epäilen tätä samaa oman kokemuksen pohjalta. Kaiken takana on nainen. Mustasukkaisuus.

Hyvä ystäväni on mies, ja näin on ollut jo yli 20 vuotta. Vaikeuksia on ollut silloin kun hänen tyttöystävänsä ovat pitäneet minua uhkana. Sittenkin vaikka minulla on ollut mies ja lapset, on esiintynyt järjetöntä mustasukkaisuutta. Nainen on hiippaillut salaa paikalle kun olemme nähneet jne. Valitse kuulostaa tutulta myös. moen naisen on vaikea hyväksyä että miehellä on naispuolisia ystäviä.

Pysy erossa miehestä jos hänellä ei ole selkärankaa päättää omista ihmissuhteista.

Vierailija
45/119 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup

Vierailija
46/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on uusi tyttöystävä, joka on supermustasukkainen ja uhkaa jättää/vahingoittaa itseään, jos mies ei katkaise välejä ystävänaisiin. Mies itse on siis umpirakastunut uuteen tyttäystäväänsä, ei muuta. Mies on vähän epäkypsä ja ns.tossun alla.

Vierailija
47/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko hetkeäkään tuohon uuden naisen mustasukkaisuus - tarinaan. Mies on heikkoluonteinen hyvänhetkenjakaja josta ei ollut tukijaksi - eikä tule koskaan olemaankaan. Paska, heikko luonne.

Vierailija
48/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ollut hyvä tyyppi aikaisemmin, alkaa seurustelemaan ja kaikki on silloinkin ihan ok. Mutta sitten puhelimessa laittaa sinun aloitukseesi tuollaisen viestin vastaukseksi, niin vaikuttaa enemmänkin siltä että hänen uusi naisystävänsä on ollut kirjoittamassa niitä vastauksia ja on esiintynyt muka miehenään. Nuo lauserakenteet, syyt ja muut eivät kuulosta mitenkään miehisiltä, vaan nimenomaan ilkeän naisen vastauksilta, joka haluaa sinut pois miehen elämästä lopullisesti. Kuka mies missään ikinä heittäisi "en ole terapeuttisi"?

Ei tuo ole tyypillistä miehille. Mies laittaisi välit asiallisesti poikki ja olisi tehnyt sen jo ajat sitten eikä tuolla tavalla töksäyttäen. Ja jos mies olisi peluri, niin silloin mies ei todellakaan alkaisi polttamaan siltoja takanaan vaan pitäisi ovea auki jos sattuisi myöhemmin menemään sukset ristiin nykyisen naisensa kanssa!

Vierailija
49/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap roikkuu tuossa miesystävässä.  Etenkin kun ei muutenkaan ole ollut hänen kanssaan yhteyksissä.

Mies joka on suhteessa toisen naisen kanssa, niin hänellä on omakin elämä.

Ja eihän ap ja mies ole mitään sydänystäviä koskaan olletkaan, itseasiassa pelkkiä tuttuja ja kavereita.

Tottahan mies olis voinut pahoitella tilannetta lapsen sairauden osalta, ja todeta kuten on todennutkin, ettei hän ole mikään terapeutti.  Niinkus ei olekaan.

Ap voi hakea apua, juttelemalla psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.  Se on aina matalan kynnyksen apu.

Oudolta tuntuu muutenkin, että ap yleensä edes soitti tuolle miehelle.

Ymmärrä hyvin, että miehelle on tullut tunne, jotta ap roikkuu ap roikkuu miehessä ja takertuu mieheen.

En minäkään tykkäisi siitä, jos miehen joku entinen naistuttu soittelisi meille ja vaatisi miestä kuuntelemaan omia huoliaan.

Minusta on täysin normaalia tukeutua ystävään elämän kriiseissä. Eikä tämä ole mitenkään sukupuolisidonnaista. Lisäksi: ap ei roiku, vaan kertoi täällä miten tilanne meni.

Miksi ap ei tukeudu naispuolisiin ystäviinsä. Tai hae ammattiapua.

Minun yksinhuoltaja ystäväni kävi juuri psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa juttelemassa.

Kun ei halunnut kertoa elämänsä raskaista asioista kenellekään töissä eikä muillekaan kavereille.

Ystäväni oli menossa leikkaukseen ja hän oli huolissaan siitä, että miten lapsi pärjää ja miten hän selviää lapsen kanssa yksin, kun pääsee leikkauksesta sairaalasta.

Tottahan ystävänikin olis voinut itkeä ja valitta ja hakea tukea puhelimessa, vaikka keltä.ä

Mutta niin hän ei tehnyt, ei halunnut rasittaa muita, vaan haki ammattiapua keskustallakseen huolistaan.

Minullekin jäi jotenkin sellainen tunne, että ap:lla on tunteita tuohon mieheen ja että haluaa roikkua miehen tuttavuudessa.  Vaikka mies elää jo omaa elämää kumppaninsa kanssa.

En usko sinua hetkeäkää vaan yrität provoilla.

Keskusteluapua ei saa siihen jos on huolissaan siitä miten leikkauksen jälkeen pärjää lapsensa kanssa! Ammattiapua ei ole tarjolla, eikä tarjota, ellet ole henkisesti sairas.

Vierailija
50/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla juoruakka, vai miksi jaat tällaisia asioita netissä? Ehkä se syy löytyykin peilistä.

Vierailija
51/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän on ollut ns. pakotettu toimimaan noin ikävästi.. Sillä mstui mieleen tapaus jossa tuore vaimo joutui katkomaan välit myös tekstarilla miespuolisiin tuttuihin ja jopa oikeasti vanhoihin kavereihinsa uuden mustasukkaisen miehensä kehoituksesta. Asia selviää kyllä viimeistään, ja hän jopa ottanee yhteyttä pahoitellen, kun hän on vapaampi jälleen..

Vierailija
52/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko hetkeäkään tuohon uuden naisen mustasukkaisuus - tarinaan. Mies on heikkoluonteinen hyvänhetkenjakaja josta ei ollut tukijaksi - eikä tule koskaan olemaankaan. Paska, heikko luonne.

Minäpä uskon. Eikä sen tarvitse juuri ap:hen liittyä, voihan olla että mies on antanut aihetta. Ehkä sillä on 800 muutakin naispuolista "ystävää" joiden kanssa sopii treffejä naisystävän selän takana. Kuten minun ns. miesystäväni.

Vierailija
53/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä uskon. Eikä sen tarvitse juuri ap:hen liittyä, voihan olla että mies on antanut aihetta. Ehkä sillä on 800 muutakin naispuolista "ystävää" joiden kanssa sopii treffejä naisystävän selän takana. Kuten minun ns. miesystäväni.

Provoilet huonosti kun yrität keksiä kaikenlaista millä laittaisit asian miehen syyksi.

Vierailija
54/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoilet huonosti kun yrität keksiä kaikenlaista millä laittaisit asian miehen syyksi.

Mistä ihmeestä puhut? Ihan koko tämä ketjua on _miehen_ vika - meni se miten tahansa! Jos hän valitsi hylätä ystävänsä kovassa paikassa, on hän paska ihminen. Jos hän valitsi tehdä niin puolisonsa painostuksesta, on hän sekä paska ihminen että lapanen. As simple as that.

Vierailija
55/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elämä on taatusti tylsää, samasta osoitteesta monta keksittyä juttua. Ole sen sairaan penikkasi kanssa 😉

äläkä keksi tylsiä tarinoita tänne.

Vierailija
56/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan tajunnut, ettei jaksa simppailla enää yhtään enempää, kun saantia ei ole. Älkää nyt aikuiset ihmiset kuvitelko miesten toimivan huvin vuoksi jonain naishuolien kuuntelijoina. Kukaan mies ei sellaista jaksa ilman horisontissa kimmeltävää palkintoa.

Vierailija
57/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En provoile, meillä näin. En katsele yhtään "kaverin" kanssa viestittelyä enää, vai haluatko tulla laitetuksi siihen "ei noin rumaa naista tuokaan sentään panis" -kategoriaan? Ei, en valkkaa kuka on sitä ja kuka tätä, en katsele enää yhtäkään. Jos kaveri on miehelle tärkeämpi kuin minä, niin olkoon niin. En jää kaipaamaan, hän varmasti jää.

Vierailija
58/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet jaksa tuollaista. Hänellä on jo toinen nainen eikä tarvitse sinua varalla. Sitä paitsi se toinen nainen ei pidä siitä, että olette kavereita. 

Vierailija
59/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, joskus tilanne voi myös olla se, ettei ole voimavaroja ottaa vastaan toisen hätää. Syystä tai toisesta. Ja silloin ei välttämättä osaa olla ihan korrekti. Terapeutille kehoittaminen oli kuitenkin ihan varteenotettava neuvo.

Minä jouduin kerran laittamaan rajat yhdelle ystävälle. Ystävyys tosin hiipui sitten, mutta se nyt vaan oli minun oikeutettu ratkasuni siinä tilanteessa.

Vierailija
60/119 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on uusi tyttöystävä, joka on supermustasukkainen ja uhkaa jättää/vahingoittaa itseään, jos mies ei katkaise välejä ystävänaisiin. Mies itse on siis umpirakastunut uuteen tyttäystäväänsä, ei muuta. Mies on vähän epäkypsä ja ns.tossun alla.

Näin juuri. Paljastavaa oli tuo miehen (tai uuden tyttöystävän) kommentti en valitse sinua. Joku on laittanut hänet valitsemaan, etkä se ollut sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä