Suuttuisitko jos joku muu kuin sinä tukistaisi lastasi?
Esim kyläpaikassa lapsi pudottaisi kalliin maljakon maahan ja sitten talon emäntä antaisi lapsellesi siitä hyvästä tukkapöllyä. Suuttuisitko vai olisiko se sinusta ok, että joku rankaisisi pahaa tehnyttä lasta puolestasi.
Kommentit (40)
Suuttuisin todella. Minä valvon lastani kyläpaikoissa, ja muuallakin, mutta jos jokin vahinko pääsisi tapahtumaan, niin korvaisin kyllä sen. Kenelläkään ei missään tilanteessa ole oikeutta käyttää väkivaltaa lastani kohtaan. Jos joku käy lapseeni käsiksi, niin siitä tulee seurauksia.
Hienoa että täällä on ihmisiä, jotka tajuaa tukistamisen pahoinpitelyksi. Se on kyllä ihan lailla kielletty sekä vanhemmilta ja vierailta. Rikosilmoituksen tekoon vaan jos tuollaista tapahtuu.
Hakkaisin kyseisen ämmän ja heittäisin satasen setelin lattialle lähtiessäni lapseni kanssa kotiin.
On tosin itselle vieras tilanne. Ei meille ole tuonkaltaisia vahinkoja kylässä ollessa koskaan käynyt. Ei se lapseni vika suinkaan ole jos mä jätän hänet valvomatta jotain tapahtuu sen seurauksena.
Kunnon tukistus, niin että pentu nousee ilmaan, tekee vaan hyvää hiustenkasvulle.
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta periytyy. Niitä joita revittiin päästä lapsena ovat oppineet sen riitatilanteiden selvittelytavaksi.
Onneksi voi aikuisena valita seuransa.
Varmasti teit rikosilmoituksen, jos sinulle on tehty noin?
Lähinnä nolottaisi että lapseni on kuriton eikä osaa käyttäytyä. Mut ei silti tarvitse tukistaa.
En suuttuisi koska minulla ei ole lapsia
Suuttuisin. Lasta ei yleensäkään saa kieltää tai komentaa kukaan muu kuin lapsen oma äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä suuttuisin. Ja tekisin. Rikosilmoituksen. Tietysti.
Rikosilmoituksen 😂 huutonaurua 😆
Jos joku pahoinpitelee lasta, se on rikos.
Entä kun lapsi pahoinpitelee aikuista? Olen nähnyt monta kertaa. Esim. tutun neljävuotias mätkii ja potkii äitiään kunnolla niin että sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Suuttuisin. Lasta ei yleensäkään saa kieltää tai komentaa kukaan muu kuin lapsen oma äiti.
Mutta kun se äiti ei tee sitä.
Tekisin rikosilmoituksen, ja jos tukistajalla olisi omia lapsia niin ilmoittaisin myös lastensuojeluun.
Ja sovittelu olisi ehdottomasti poissuljettu vaihtoehto, vaan vaatisin tekijälle tuomiota. Vaikka tuollaisesta selviääkin vain sakoilla tai ehdollisella, niin tuomio väkivaltarikoksesta haittaa silti tekijän elämää vuosien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin rikosilmoituksen.
Ja joutuisit korvaamaan sen maljakon, joka on saattanut olla arvokaskin.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin rikosilmoituksen, ja jos tukistajalla olisi omia lapsia niin ilmoittaisin myös lastensuojeluun.
Ja sovittelu olisi ehdottomasti poissuljettu vaihtoehto, vaan vaatisin tekijälle tuomiota. Vaikka tuollaisesta selviääkin vain sakoilla tai ehdollisella, niin tuomio väkivaltarikoksesta haittaa silti tekijän elämää vuosien ajan.
Ja sun kauhukakarasi jäisi täysin heitteille kun tehtailisit niitä tuomioitasi.
Olisiko sille tukistajalle ok, että minä tukistan häntä rangaistukseksi lapseni pahoinpitelystä?
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta periytyy. Niitä joita revittiin päästä lapsena ovat oppineet sen riitatilanteiden selvittelytavaksi.
Onneksi voi aikuisena valita seuransa.
Omituista, itse taas koen, että juuei he, joita kuritettiin lapsena ovat ekstratarkkoja siitä, ettei oma lapsi joudu kokemaan samaa🤔
Lapselleni vihainen ihminen on hyvä ja tulee kertomaan asiasta minulle, ja minä päätän sitten jatkosta. Muuten ei hyvä heilu.
Riippuu tilanteesta ja siitä mitä lapsi on tehnyt.
En suuttuisi, toki ampuisin tukistajan, mutta tapoihini ei kuulu suuttua.