Te jotka annoitte pettämisen anteeksi, kannattiko?
Kommentit (112)
Ei kannattanut.
Petti uudestaan. Voi olla, että montakin kertaa. Jäi kiinni 17 vuotta sen eka pettämisen jälkeen eli luulen, että on muitakin ollut välissä :(
Jos puoliso rakastuu toiseen, niin minkäs sille sitten voi, siitä tulee ero joka tapauksessa, olin minä mitä mieltä hyvänsä.
Jos puoliso ei rakastunut toiseen, niin joku satunnainen seksi ei sitten ole niin merkityksellistä. En ottaisi eroa sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso rakastuu 6toiseen, niin minkäs sille sitten voi, siitä tulee ero joka tapauksessa, olin minä mitä mieltä hyvänsä.
Jos puoliso ei rakastunut toiseen, niin joku satunnainen seksi ei sitten ole niin merkityksellistä. En ottaisi eroa sen takia.
Eli muiden nussiminen on susta ok.
Ap
Ei kannattanut. Petti toistuvasti uudelleen.
No nii, eli 6 pettäneistä on pettäny uudestaan ja 2 ei (ainakaan oo jääneet kiinni).
Eli eipä kannata ottaa takas/antaa anteeks.
ap
Nii 17 kertoiko siis ihan oma-aloitteisesti itse?
-Kyllä kertoi oma-aloitteisesti. Ja asian paljastumisen jälkeen puhuimme asiasta niin usein kun minulla oli siitä tarve puhua, siis myös pariterapian ulkopuolella. Mies teki siis todella paljon sen eteen, että pääsisimme asiasta yli.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä se taitaa olla ettei kannata antaa anteeks.. jotkut ajattelee mulkullaan, jotkut taas ovat henkisesti korkeammalla tasolla.
Ap
Teet yleislaatuisen kysymyksen ja sitten sotket henkilökohtaisia ajatuksiasi omaa suhdedraamaasi sekaan. Menee maku tällaisesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä se taitaa olla ettei kannata antaa anteeks.. jotkut ajattelee mulkullaan, jotkut taas ovat henkisesti korkeammalla tasolla.
Ap
Teet yleislaatuisen kysymyksen ja sitten sotket henkilökohtaisia ajatuksiasi omaa suhdedraamaasi sekaan. Menee maku tällaisesta!
Tuo oli vain kommenteissa 😟
Ap
Minua ei tiettävästi ole petetty, mutta minä olen pettänyt ja minulle ei olisi kannattanut antaa anteeksi. En myöskään itse antaisi uskottomuutta anteeksi. Sen sijaan olen antanut anteeksi joitain muita sen tason asioita, ettei niitä olisi pitänyt antaa anteeksi ja joiden anteeksianto söi itsekunnioitustani ja on lopulta vuosien päästä tuhoamassa suhteen. Minusta on olemassa niin syviä loukkauksia, ettei niitä kukaan itseään kunnioittava edes yritä antaa anteeksi. Ja uskottomuus on yksi niistä.
Jos kerran pettää niin pettää useammankin kerran. Se on fakta. Ja pettäjille tiedoksi että kaikki paljastuu ennemmin tai myöhemmin.
Luottamus kirjoitti:
Jos kerran pettää niin pettää useammankin kerran. Se on fakta. Ja pettäjille tiedoksi että kaikki paljastuu ennemmin tai myöhemmin.
Totta kuin kirkonrotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso rakastuu 6toiseen, niin minkäs sille sitten voi, siitä tulee ero joka tapauksessa, olin minä mitä mieltä hyvänsä.
Eli muiden nussiminen on susta ok.
Ap
En pidä satunnaista seksiä sellaisena asiana, jonka takia heittäisin muuten hyvän parisuhteen.
Ei.
Nainen petti uudestaan. -nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pettäjä ei koskaan enää pettäisi, pystyykö petetty koskaan enää 100% luottamaan vai jääkö siitä ikuisesti pienenpieni epäluottamus itämään mieleen?
Ei pysty, tai itse en ainakaan.
Vaimo pystyi niin helposti ja luonnollisesti valehtelemaan ja selittelemään, että vaikka yritin, niin en pystynyt enää täysin luottamaan. Vaikka tuntui että hän puhui totta, niin muistin nuo valheet jolloin luulin hänen myös puhuneen totta.
Ei kannattanut. Hänellä oli niin huono itsetunto ja traumoja taustalla. Hän ei pystynyt keskittymään vain meihin.
Vierailija kirjoitti:
Mies petti, kun olin raskaana toisen lapsemme kanssa. Oli kaikenlaista ja lisäksi hänellä oli joku henkilökohtainen kriisi. Ei erottu. Ei jääty yhteen rakkaudesta vaan käytännön syistä ja taloudellisen tilanteen vuoksi. Ei osattu silloin erota. Tällä hetkellä meillä menee ihan kivasti ja kyllä me ihan oikeesti tykätään toisistamme vaikka mikään ei kyllä palannut ennalleen tapahtuneen jälkeen. Terapia tekisi meille varmasti hyvää, kun on paljon puhumattomia asioita, jotka vielä jäytää meitä molempia. Terapia ei tosin ole tällä hetkellä mahdollista. Mutta jos joskus taas mies lähtisi vieraisiin tai saisin tietää, että ei jäänyt siihen yhteen naiseen niin lähtisin samantien. Niin tyhmä en ole.
Toinen lapsenne oli siis _myös_ raskaana? Muutoin suomeksi ei voi tuollaista anglismia vastaavasti käyttää.
Sellaista miestä pirun vaikea löytää, joka ei olisi ollut totaalinen looseri ja pettänyt aiemmissa suhteissaan. Että tiiä sitten paraneeko se oikeasti vaihtamalla..
Ei kannattanut. Petti ainakin 2 kertaa, kumpaakaan ei myöntänyt (ennen kuin löysin todisteet) vaan käänsi asiat niin että minä olen hullu. Erottiin molemmilla kerroilla, mutta palattiin yhteen kuukauden parin sisään. 10 vuotta oltiin yhdessä, lopetin suhteen lopulta kun en luottanut, en kunnioittanut enkä enää rakastanut häntä.
En kuitenkaan koe että nuo vuodet olisi hukkaan mennyt.