Eläkeikäni on 65 v 6 kk
Onhan se helvetin korkea ja tuskin jaksan töissä siihen asti. Olen 53 v. On järjetöntä nostaa koko ajan eläkeikää, niin että ihmiset kuolevat työnsä ääreen. Siihen asti olen ollut 37 vuotta työssä.
Kommentit (167)
Mulla eläkeikä 69v ja jotain kk päälle. 30v jäljellä.
vdduuuuuuuuuuu määäääääenjaksaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
viä 40v jälellä
Vierailija kirjoitti:
Mulla eläkeikä 69v ja jotain kk päälle. 30v jäljellä.
Mistä te oikein katsotte nuo eläke-ikänne? Itse katson työeläke.fi-sivustolta, eikä siellä noin korkeita eläkeikiä ole edes nuorimmille, v. 2004 syntyneille.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitä pakko elää 80 vuotiaaksi? Elä nyt.
Helpommin sanottu kuin tehty. Mm.Korona aiheutti kahden vuoden ajan, että piti elää sitku-elämää.
Niin? Minulla on alin joku 67,5 v, oletus eläkkeelle jäämisikä on 69 v, jotain ja yhteiskunnan toive 70 v.
Kyllä poliitikot jossain vaiheessa tulevat järkiinsä siinä, että helpoin tapa nostaa työllisyysaste lähelle sataa prosenttia on alentaa eläkeikää. Kauanko siihen menee on kokonaan toinen kysymys.
Kun sukupolvi joka on lapsesta asti saanut vapaasti mellastaa ja kasvanut pitämään itseään erityislaatuisena lumihiutaleena on työelämässä, sehän näkyy. Millenniaalien ohjenuora on "aina voi kysyä neuvoa" ja sehän näkyy. Tolkuttomasti aikaa menee siihen, että näille kädestä pitäen neuvotaan kaikki.
Samaan aikaan työt kasautuvat kohtuuttomasti niille, jotka niitä kykenevät tekemään