Eläkeikäni on 65 v 6 kk
Onhan se helvetin korkea ja tuskin jaksan töissä siihen asti. Olen 53 v. On järjetöntä nostaa koko ajan eläkeikää, niin että ihmiset kuolevat työnsä ääreen. Siihen asti olen ollut 37 vuotta työssä.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä se valitettavan usein on heti se mielikuva, että työtön on laiska, mielenterveysongelmainen tai alkoholisti. Välttelen itse tilanteita, joissa joutuisin kertomaan olevani työtön. Sitä alkaa itsekin kyseenalaistaa itseään ja syitä miksi tässä on. Vaikka toki kun järjellä miettii niin töitä ei vain ole kaikille ja jos itse on tehnyt sen minkä voi niin loppu ei ole enää omissa käsissä. Uudelleen kouluttautumista ja tutkinnon laajentamista työllistävämpään suuntaan aion viejä yrittää. Minulla olisi yli 30 vuotta viejä työikää jäljellä, joten vielä en tosiaan aio luovuttaa vaikka olen tajunnut miten raadollista tämä työnhaku sirkus on. Ro tätä tajua ennen kuin itse kokee tämän
Siittäminen ei kovin suurta älyä vaadi, mutta kasvatus taas vaatii. Ei tarvitse nerokaan olla, korkeintaan keskinkertainen. Jo evoluutiokin tarkoitti älykkyyden ääripäät niin, ettei idioottia ole luotu lisäämään ja neroa taas ei niinkään kiinnosta lisääntyä, vaan enemmänkin kehittää itseään ihmisenä luoden innovaatioita. Ihmiset ovat niin vieraantuneita luonnosta.
Birkenstockit! Mukavat ja muodikkaat
Pilalle remontoitu vanha kaunis talo. Esim.jollain kämäsellä laminaatilla korvattu lautalattia, gyproc-levyä... Maksaa ihan * sti palautella ”ennalleen”.
Muistan vieläkin kun eilisen, kun juttelin kuvattoman naisen kanssa netissä. Yritin vähän kuitenkin sitä ulkonäköä kysellä etukäteen ja nainen siihen kommentoi, että saa todella paljon katseita ulkomaailmas. No päätin lähteä kyseistä ihmistä tapaamaan ja se ihminen oli ehkä "rumin" ihminen, jonka olen koskaan nähnyt. Ei siinä mitään ja asiallisesti hoidin treffit loppuun, mutta toki ei enää myöhemmin tavattu
Muistelisin lukeneeni, että siihen aikaan kun eläkejärjestelmä Suomessa kehitettiin, oli eläkeikä korkeampi kuin senaikainen keskimääräinen elinikä. Sellaiseen on vielä matkaa, vaikka eläkeikää nyt nostetaankin.
Minusta on outo joidenkin tapa "esipestä" tiskikoneeseen menevät astiat harjan ja tiskiaineen kanssa. Samalla vaivalla tiskaisi perusteellisesti ja säästyisi kierrättämiseltä tiskikoneen kautta.
Tietysti isoimmat ruuantähteet pitää kaapaista lautasilta, ja kuivumaan päässeet liottaa, mutta sen kummempia ei tarvitse. Se kone ihan totta osaa pestä ne keittojäljet, ja on suunniteltu sellaiseen...
Ehkä. Ainakin meillä on luultavasti ollut pidempi leukaluu. Nykyään suurimmalla osalla tulee ongelmia viisaudenhampaiden kanssa, kun ne eivät meinaa mahtua suuhun.
Eikö poistu eläkeläisen mielestä ikävä ja kiusallinen ketju, vaikka kuinka spämmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliniän ennuste myös kasvaa.
Kuinka kauan haluatte olla eläkkeellä? Kenties 50 vuotta?
Ei ole kasvanut eliniän ennuste pariin vuoteen. Jos eläkkeelle lähtee vaikka 60 v. niin aika harva ehtii olla 50 vuotta eläkkeellä ennen hiippakunnan vaihtoa.
Kysyinkin kuinka kauan haluatte olla eläkkeellä?
Niin kauan kuin luoja suo. Eläkkeelle menen 55v. Siinähän haettavat 4 paikkaa kuussa. Pidän huolen etten minnekkään kelpaa ja suojaahan se ikäkin. Tuskin työnhausta ongelmaa vapaa-aikaan tulee. Eli vuosi vielä ja sitten - jippii! Näin tee siksi koska poistivat eläkeputken! Osaan se minäkin laatia omat lakini! Muuten olisin ollut töissä siihen asti. Nyt teen vain nyk. Sopimukseni loppuun ja saan korkean anssarin heh heh!
Menet 55-vuotiaana eläkkeelle...kuka sinulle eläkkeen maksaa?
Rikkaat varmaan ostais sellasen paidankin 80 eurolla jossa lukis isolla MOLO rinnassa, koska se on merkkituote ja kertoo statuksesta. Niimpä....
Hyvin tienaa myös muillakin aloilla, toki harvoilla niin paljon ja nopeasti kuin lääkäri. Kannattaa harkita esim kauppista, niiltä aloilta voi kans nyhtää hyvät rahat. Jos käyttää vuosia tuohon hakemiseen niin heikentää tienaamispotentiaalia jo senkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö poistu eläkeläisen mielestä ikävä ja kiusallinen ketju, vaikka kuinka spämmää?
Pakko sanoa, että koskaan ei voi tietää, mikä totuus kokonaisuudesta on. Minulla on juuri 1 v täyttänyt taapero ja olen hänen kanssaan hoitovapaalla tosi aktiivisesti läsnä: luetaan paljon sylikkäin kirjoja, leikitään ja hassutellaan yhdessä, juttelen paljon lapselle, kehun ja kannustan uusien taitojen opettelussa. Äskenkin juostiin pitkään pallon perässä. Ei noissa tilanteissa kännykkää kaipaa eikä ehtisi vilkaisemaankaan. Nyt sitten istuin alas kännykkää selaamaan hetkeksi ja taapero leikkii itsekseen tyytyväisenä. Julkisella paikalla/kulkuneuvossa lapsella voi olla niin paljon mielenkiintoista katseltavaa, ettei kaipaakaan vanhemmasta juuri silloin juttuseuraa. Aika usein kyllä jutustellaan vaunulenkin ajan, vaikka taapero ei vielä itse montaa sanaa osaakaan sanoa.
Sitä haluan sanoa, että näet vain yksittäisen hetken. Se vanhempi voi olla hyvinkin osallistuva, vaikka siinä hetkessä ottaisikin aikaa itselleen. Ei siis kannata tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kasvanut eliniän ennuste pariin vuoteen. Jos eläkkeelle lähtee vaikka 60 v. niin aika harva ehtii olla 50 vuotta eläkkeellä ennen hiippakunnan vaihtoa.
Niin kauan kuin luoja suo. Eläkkeelle menen 55v. Siinähän haettavat 4 paikkaa kuussa. Pidän huolen etten minnekkään kelpaa ja suojaahan se ikäkin. Tuskin työnhausta ongelmaa vapaa-aikaan tulee. Eli vuosi vielä ja sitten - jippii! Näin tee siksi koska poistivat eläkeputken! Osaan se minäkin laatia omat lakini! Muuten olisin ollut töissä siihen asti. Nyt teen vain nyk. Sopimukseni loppuun ja saan korkean anssarin heh heh!
Kela. Vapaus on eläke.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tienaa myös muillakin aloilla, toki harvoilla niin paljon ja nopeasti kuin lääkäri. Kannattaa harkita esim kauppista, niiltä aloilta voi kans nyhtää hyvät rahat. Jos käyttää vuosia tuohon hakemiseen niin heikentää tienaamispotentiaalia jo senkin takia.
Syöttäminen. Katsoo itse telkkaria tai keskittyy muuhun, lapsi ei syö, joten ei sillä oo nälkä. Tarjoilee jäähtynyttä ruokaa tunnin mittaan sen sijaan, että aloittaa tai lopettaa systemaattisesti ruokailun.
Nämä kaikki siis tapahtuvat, jos en valita ja mäkätä. Mikään ei auta, ei puhuminen eikä neuvolan tai nettilinkkien lähetys, että voisi itse lukea vauvanhoitamisesta ja rutiinien tärkeydestä.
Rakastan vauvan kanssa oloa ja olenkin miettinyt, olisinko onnellisempi vauvan kanssa kaksin?
Mies voisi elää rajattomasti joka toinen vknloppu sitten myöhemmin, lapsi ei kärsisi, kun rutiinit olisivat sitten äidin luona?
Voitte vittuillakin vastaajat, mutta kestän sen, tää äitiys on parasta maailmassa, ainoa stressaava tekijä elämässäni on mies.
Lasta en kadu ikinä, vaikka mies osoittautuikin mieslapseksi.
Spämmää boomeri spämmää. Ei poistu silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela. Vapaus on eläke.
Meinasin mennä baariin tänään mutta sitten muistin että voin aukaista oluen ja nojata vaikka tiskipöytään kotonakin
Vierailija kirjoitti:
Spämmää boomeri spämmää. Ei poistu silti.
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kyllähän se naisella on ainoa minkä minä pystyn kuvittelemaan jos on niin käsittämättömän ujo, että suunnilleen potkii kaikki miehet tiehensä. Ja siinäkin pitää silti oikeasti nähdä eforttia, että saa kaikki karkotettua, koska jotkut miehet ovat erittäin sitkeitä, eivätkä luovuta ekasta kerrasta
Ei ole edes töitä mitä tehdä kokoajam, nii ei kait pääse kyllästymään työelämään edes 75 täyttäessä. Eriasia tietty jos kokoajan olisi töissä.
N24
Siitä oli joskus juttuakin, että nykypäivänä yli 70% työhön pääsemisistä tulee suhteiden kautta, että on kyseiseen firmaan joku kytkös entuudestaan. Sitten porukka aina ajattelee, että ovat työllistyneet omin avuinensa ja ovat niin erinomaisia. Tuo on suurinta hevonpaskaa.
Minä voin sentään myöntää saaneeni kontaktin kautta hyvän työpaikan. Olen pärjännyt siellä hyvin ja minut vakinaistettiin jo paljon ennen koeajan loppumista, mutta minä voin sentään myöntää, että en olisi kyseisessä paikassa töissä ilman olemassa olevaa kytköstä. yli 70% omahyväisistä työpaikan saaneista persenaamoista ei tähän pysty, kun tuppaa unohtumaan se oma tilanne, miten aikoinaan työllistyi.