Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeikäni on 65 v 6 kk

Vierailija
21.05.2022 |

Onhan se helvetin korkea ja tuskin jaksan töissä siihen asti. Olen 53 v. On järjetöntä nostaa koko ajan eläkeikää, niin että ihmiset kuolevat työnsä ääreen. Siihen asti olen ollut 37 vuotta työssä.

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taisi olla 67 ja muutama kuukausi päälle. Niinköhän sitä jaksaa siihen asti työelämässä?

Vierailija
2/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 75 vuotta ja voi vielä nousta.

Käytännössä siis en pääse eläkkeelle koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ollut tiedossa jo kauan, että väestö ikääntyy. Koska eläkejärjestelmä on mikä on, työssä olevat saavat raataa todella pitkään. Kukaan ei ole tehnyt korjausliikettä ajoissa.

Mutta ymmärrän harmituksenne.

Vierailija
4/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliniän ennuste myös kasvaa.

Kuinka kauan haluatte olla eläkkeellä? Kenties 50 vuotta?

Vierailija
5/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 67 vuotta mutta irtisanon itseni sinä päivänä kun täytän 65. Luovutan paikkani nuorelle joka tarvitsee vakituisen työn elämänsä rakentamiseen. Minä sitten elelen säästöillä ja mahdollisella ansiosidonnaisella muutaman vuoden ennen eläkettä. Ei kiinnostaisi tehdä töitä yhtään pidempään kuin nykyiset eläkeläiset (isäni lähti eläkeputkeen kun oli 58 v ja äiti eläköityi tasan 63-vuotiaana). Eläkejärjestelmä on todella epäreilu nuoremmille sukupolville.

Vierailija
6/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kasvanut eliniän ennuste pariin vuoteen. Jos eläkkeelle lähtee vaikka 60 v. niin aika harva ehtii olla 50 vuotta eläkkeellä ennen hiippakunnan vaihtoa.

Vierailija
7/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 66v 3kk.

Juu ei, en todellakaan varhaiskasvata sen ikäiseksi eli vielä liki 25v ajan, aivan läpeensä hullu ajatuskin🤯, ei kestä fysiikka eikä kestä psyyke.

Luojan kiitos asuntolaina maksettu viimeistään v.2025 ja nuorempikin lapsi muuttaa omilleen 1-2v sisällä.

Vierailija
8/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tuo 65v 6kk. Vielä vuosi sitten ajattelin, että kyllä sen jotenkin jaksan, vaikka henkisesti on raskasta, kun esimiesasemassa oleva nainen on niin ilkeä. Ajattelin olla aktiivinen, pitää kunnostani huolta säännöllisellä liikunnalla ja harrastaa myös kaikenlaisia opiskeluja.

Mutta puoli vuotta sitten sairastuin niin, että pystyn kyllä käymään vielä töissä, mutta en enää liikkumaan samalla tavalla kuin aikaisemmin. 

Tällä hetkellä ihan sama käykö töissä vai onko eläkkeellä, kun ei pääse harrastamaan kaikkea samaa mitä ennen.

Vierailija
9/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 54 vuotias ja olen ollut työelämässä 16 vuotiaasta lähtien ja oma eläkeikäni on kanssa 65 vuotta 7 kk, vielä olisi jäljellä yli 10 vuotta, töitä tehty sitten melkein 50 vuotta putkeen, olen nyt jo ihan puhki.

Vierailija
10/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin duunit 1970-luvulla, jäin juuri eläkkeelle ja olen onneksi kaikin puolin terve ja virkeä.

Työni oli mielenkiintoista, ei kevyttä muttei ihan raskastakaan.

Minusta on ihan kauhea juttu tuo eläkeiän nosto. Kyllä kaikkien pitäisi halutessaan päästä nauttimaan eläkepäivistään viimeistään 65-vuotiaana.

N65

Vierailija
11/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kasvanut eliniän ennuste pariin vuoteen. Jos eläkkeelle lähtee vaikka 60 v. niin aika harva ehtii olla 50 vuotta eläkkeellä ennen hiippakunnan vaihtoa.

Kysyinkin kuinka kauan haluatte olla eläkkeellä?

Vierailija
12/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä järki on. Ei yhteiskunnan tarvii paljon maksella eläkkeitä, kun eläkkeelle jäävillä on ikänsä puolesta jo toinen jalka haudassa. Mun pitäisi näillä näkymin jaksaa vielä 20 vuotta työelämässä, mutta tokkopa siinä vaiheessa edes on mitään eläkejärjestelmää enää olemassakaan.

Vierailija
13/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä jaksat. Minäkin olin työssä hiukan yli 67-vuotiaaksi, vaikka kuulun lyhytikäisempään ikäluokkaan. Olisin jatkanut pidempäänkin, mutta työnantaja meni konkkaan.

Vierailija
14/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista?

Vierailija
15/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa ovat kymmenettuhannet 58-60 vuotiaina eläkkeelle tai eläkeputkeen ja sen jälkeen täydelle työeläkkeelle jääneet. Meillä nuoremmilla ne on poistettu!

Vierailija
16/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista?

Se on nykyisen lainsäädännön tarkoituskin! Nuorisolla nyt on tulevaisuudessa eläkeikä yli 70 v.

Vierailija
17/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista?

Se on nykyisen lainsäädännön tarkoituskin! Nuorisolla nyt on tulevaisuudessa eläkeikä yli 70 v.

Ihan sairasta.

Vierailija
18/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kuitenkin olemassa työuraeläke, joka armahtaa rankimmissa töissä olleet 63 vuoden iässä.

Vierailija
19/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkeelle pääsee vaikka heti 18-vuotiaana.

Vierailija
20/167 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 66v, eikä ole aikomusta jäädä vielä eläkkeelle. Jään sitten yhtä aikaa puolison kanssa, kun hän täyttää 65 - tai näin ollaan suunniteltu.